Björn valószínűleg nem figyelt oda kellően, összesen 934 utángyártott Öhlins rugóstagot és 2827 kormánylengés-csillapítót hív vissza a gyártó, ugyanis ezeknél egy menethiba miatt elveszhet a csillapítás, ami akár eséshez is vezethet.
Idén öt magyar versenyzőnek is drukkolhatunk a Superbike Világbajnokságon. A csúcskategóriában a BMW S 1000 RR-rel induló Tóth Imrének szoríthatunk, a kevesebb módosítást megengedő stock1000-ben pedig Németh Balázs, Rizmayer Gábor és Sebestyén Peti képviseli hazánkat. Bódis Richárd a stock600-as mezőnyben áll rajthoz Kawasakijával.
A Yamaha miután bemutatta az új YZF-R1-et és R1M-et, levédette az YZF-R1S nevet is. Felmerülhet a kérdés, hogy ha már van egy normális, utcai modelljük, az R1, ami mellett van egy MotoGP technikával felspécizett, a Superbike homologizáció miatt létrehozott R1M, akkor mi lenne az R1S?
A MotoGP katari idénynyitóján Valentino Rossi ellopta a show-t, ugyanis zseniális versenyzéssel állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Ha pedig épp nem róla szóltak a híradások, akkor az olasz fölényt (a második-harmadik helyen a két ducatis, Dovizioso és Iannone végzett) zengte a szaksajtó. Volt azonban a futamnak egy másik fontos fejleménye is.
A brazíliában felvett videó egy laza csoportos vagánykodással indul, kerekezgetnek a városból kivezető úton a fiatalok, de nem jön föl rendesen az eleje, folyton visszahuppa, olyan kormánycsapágy-gyilkos módon. Aztán 2:15 környékén megszületik a tuti ötlet, be kell adni a riói Jézust, akkor megmarad a becsület. Hát, nem maradt meg.
Az alábbi videó Nepál déli részén, Hetaudán készült. A bőven másfél tonna fölötti indiai orrszarvú a piactól a kórházig felforgatta a 135 ezres várost. A hírek szerint egy embert megölt, hármat megsebesített.
Eleinte április elsei tréfára gyanakodtunk, de igaznak bizonyult a hír: a Triumph munkatársai annyira különcök (vagy feledékenyek), hogy 21. évfordulós modellt mutatnak be a Speed Triple-ből. A sorozat első példányait 1994-ben dobták piacra, ezt az évszámot őrzi a limitált kiadás is: Speed 94 és 94R névre hallgat, attól függően, hogy az alap Speed Triple-re, vagy annak csúcskivitelű, Öhlins futóművel és Brembo monobloc fékekkel szerelt változatára épül.
Miután a Bimota bejelentette, hogy részt vesz a Man TT-n és más közúti versenyeken, leleplezték a limitált szériás Bimota BB3 TTrofeot. A nevében elrejtett fájdalmas szóviccel súlyosbított limitált szériából (a TT a verseny nevében a Tourist Trophy szavak rövidítése, ebből a trophy olasz megfelelője a trofeo) hatvan darab készül, ami egészen szép szám ahhoz képest, hogy eleve egy különleges kiadás darabszámának megfelelő gyártási kapacitású márka csúcsmodelljének a különleges kiadásáról beszélünk.
Az ausztrál Casey Stoner két világbajnoki címet nyert MotoGP-pályafutása során. Először 2007-ben Ducatival, majd 2011-ben Hondával végzett a pontvadászat élén. 2012-ben azonban némi meglepetésre, mindössze 27 évesen intett búcsút a királykategóriának, és felhagyott a versenyzéssel. Igaz, kicsivel később kipróbálta magát hazája V8 Supercars autóverseny-sorozatában is, ahol a középmezőnyhöz tartozott, de egyetlen szezon után a távozás mellett döntött.
A KTM a 125-ös, 200-as, 390-es (valójában 375 köbcentis) modellek mellé új RC és Duke változatokat mutatott be. Ezek különlegessége, hogy 250-esek. A kérdés, hogy miért volt ezekre szükség?
A választ a japán előírásokban kell keresni, ott ugyanis 250 köbcenti felett kötelező a műszaki vizsga, ami arrafelé egy nagyon precíz és költséges történet, amit a többség igyekszik elkerülni. Emiatt rendkívüli módon pörög a 250-esek piaca – és ebből szeretné a KTM kivenni a részét a Duke és RC sorozattal.
Visszahívási akciót rendelt el a 2015-ös Enduro R és SMC R modellekre a KTM. Ezeknél ugyanis rutinellenőrzés világított rá egy potenciális hibalehetőségre. Összeszerelés közben egy bilincs sértheti meg a hátsó fék ABS-vezetékét. Ha pedig a gyártósorról hibátlanul is gördült le a gép, akkor a rázkódások és rezgések is előidézhetik ezt a problémát.
Sok spekuláció, szivárogtatás és előzetes után végre itt van az MV Agusta F4 RC, az olasz cég superbike homologizációs csúcsgépe. A nyitott kipufogóval 212, utcai dobbal 202,5 lóerős és 115 Nm nyomatékú őrületet a superbike versenysorozat szabálymódosítása hívta életre: az új előírások kevesebb módosítást engedélyeznek a versenymotorokon, ezért a szériagépeket kellett annyira felhúzni, hogy a visszavágott lehetőségek ellenére se legyenek gyengébbek. A legtöbb gyártó ezt különleges kiadásokkal oldja meg – az MV Agusta például ezt annyira komolyan vette, hogy mindössze a homologizációhoz szükséges minimumot, azaz 250 darabot gyártanak az RC-ből.
A közlekedés biztonságát veszélyeztette a rendőrök szerint az a kanadai motoros, aki a Banff Nemzeti Park területén száguldozott járművével.
A tavaszias idő beköszöntével sokan már elő is kapták a garázs mélyéről motorjukat, mások pedig talán a tél nagy részét is végignyomták a nyeregben. A szezonra mindenesetre illik rendesen felkészíteni a gépet, és ilyenkor a motoros is könnyebben elcsábul egy-egy vonzó ajánlatra. A Shox új katalógusa is menetrendszerűen érkezik ilyenkor, ahogy azt már megszokhattuk, egészen jó cuccokkal.
A Tron: Örökség című filmben látott motorkerékpár replikáját kínálja eladásra az RM aukciós ház. A 2010-es moziban feltűnt futurisztikus gép kezdetben csak a filmvásznon létezett, később azonban egy tízes szériát elkészített belőle a Parker Brothers Choppers. Azt, hogy a hamarosan kalapács alá kerülő példány az ő munkájuk-e, nem tudni. Az azonban biztos, hogy kimondottan az Andrews-gyűjtemény megrendelésére épült meg.
A Yamaha lerántotta a leplet az XV950 bobber café raceresített változatáról, az XV950 Racerről. Az alapváltozathoz képest csak minimálisan módosítottak a típuson, a 942 köbcentis léghűtéses V2-es legnagyobb teljesítménye továbbra is 52 lóerő, az újdonságot a csutka kormány és a café racer stílusú üléspúp jelenti. Ezeken felül az ülés is magasabb lett, a 690 mm helyett 765 mm, és a lábtartó is hátrébb kerül, valamint a rugóutakhoz is adtak néhány extra millimétert.
A Yamaha kapásból két új háromkerekű tanulmányt leplezett le – úgy tűnik, a tavalyi 01GEN tanulmány hatalmas lendületet adott a tervezőknek, illetve komolyan bővítenék a Tricity-vel kezdett vonalat, vagyis olyan robogók gyártását, amivel első sorban az autósokat csábítanák át robogóra.
Egy nagy autóval az esélyek is jobbak, hogy minél több közlekedőt söpörjünk le az útról – az igazán nagy fogásokhoz viszont érdemes a piroson is áthajtani. Ha ez verseny lenne, az alábbi videón látható mercis lenne az, aki az első lépésből mattot ad, feldobásból beüti a hárompontost, a kezdőkörből íveli a gólt.
A BMW ismét betársult a Mission: Impossible-be, így az ötödik részben, a Rogue Nation-ben
Ethan Hunt (magyar hangja Tom Cruise) bajor gépekkel vereti. A tegnap kikerült hivatalos trailerben először egy kifutó S 1000 RR-rel hasít, később pedig egy BMW M3-mal teszi helyre haragosait.
A Cyclone 1915-ös évjáratú versenygépe a mai sportmotorokhoz képest igen viccesnek tűnik, mintha csak egy motorizált biciklit nézegetnénk. Ez persze ebben a formában nem egészen helytálló: ez a gép a múlt század elején csúcstechnikának számított.
A BMW benyújtotta a szabadalmi kérvényeket két különböző felépítésű, de egyaránt W3-as hengerelrendezésű, léghűtéses, nyomórudas motorra. Az előzetes hírek szerint a különleges blokkok egy cruiserbe vagy power cruiserbe kerülnének.
A Bridgestone két új gumit fejlesztett a 2015-ös MotoGP szezonra, így a kemény, a közepes, a lágy és az extra lágy keverékeken kívül két speciális is bekerült a kínálatba. Az egyik az extra hard, amit csak a hátsó kerékre lehet szerelni, és a gumikat durván igénybe vevő pályákon (pl. Argentina és Indianapolis) lesz létjogosultsága, a másik pedig az aszimmetrikus első kerék, ami már tavaly is felbukkant Philip Island-en, idén viszont máshol is választható lesz – főleg azokon a pályákon jelenthet előnyt, ahol a gumi két oldala eltérő módon kopik, például nagy különbség van a jobb és balkanyarok számában.
Az autó- és motorkerékpár-iparban időről időre feltűnnek olyan gépek, amelyek kimondottan alkalmasak a közönség megosztására. Bár ezek legtöbbje a tanulmány fázisában elhal, olykor mégis eljut a gyártásig egy-egy olyan csoda, mint a Nissan száguldó pélója, vagy éppen a Fiat Multipla.
A videó tanulsága szerint a brazil rendőröknek jól jönne egy kis extra képzés, hiszen már az alapokkal problémák adódtak. Konkrétan az elindulással.
A Yamaha már javában dolgozik az MT-család következő darabján, az YZF-R25 sportmotor naked változatán. A recept hasonló ahhoz, ahogyan az MT-125 is készült: levetkőztetik a sportmotort, kap egy karakteres első lámpát és egy széles, streetfighter stílusú kormányt, és már rajtolhat is.