Hírek

Már megjelenés előtt átépítették a Ducati Scramblert

2015. január 23., 15:58 Módosítva: 2015.01.24 07:09
40

Még el sem kezdődött a Ducati Scrambler forgalmazása, de már három kivételezett motorépítő átalakíthatta a saját szája íze szerint. A kész műveket a bevezető kampány részeként az olaszországi Motor Bike Expón állították ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hiába titkolózott a Suzuki, kiszivárogtak az adatok

2015. január 23., 10:44 Módosítva: 2015.01.24 08:33
71

A német Motorrad magazin vette észre, hogy a Suzuki honlapján rövid időre élesre tették két újdonságuk, a GSX-S1000 annak a burkolt testvérének, a GSX-S1000F műszaki adatait. Eddig ugyan titkolóztak ezt illetően – 2015-ös újdonságaikhoz érthetetlen módon nem adtak meg teljesítményt.

A naked a GSX-S1000, az idomos a GSX-S1000F
A naked a GSX-S1000, az idomos a GSX-S1000F
Távolról sincs vége, olvasson még

Egy kerékkel több lett, maradhat?

2015. január 22., 14:25 Módosítva: 2015.01.23 11:33
20

Kanyarban bedőlő, három kerekű motoron dolgozik a Honda. Kanyarban nem bedőlője egyébként már létezik, azt úgy hívják, hogy Gold Wing Trike, és egy irreálisan drága, nyomorultul mozgó, tohonya esetlenség. Az új koncepció viszont nem hagyományos értelemben vett trike lenne, hanem a Piaggio MP3 és a Yamaha Tricity receptjét követő robogó, ami az NC750 platformra épülne.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Mahindra átveszi a Peugeot irányítását

2015. január 22., 10:57 Módosítva: 2015.01.22 17:48
7

Lezárultak a tárgyalások, aláírták a szerződést: 51 százalékkal többségi tulajdont szerzett a Peugeot motorgyártó részlegében az indiai Mahindra. A megbeszélések még tavaly októberben kezdődtek, mostanra pedig minden részletben sikerült megegyezni. A Mahindrának összességében 28 millió euróba került az üzlet.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Moto Guzzi kiakasztja a stílus-o-métert

2015. január 21., 16:40 Módosítva: 2015.01.22 14:33
82

A Moto Guzzi spéci átépítő készleteket készít a V7 Stone és V7 Special modellekhez, amik Scrambler, Dark Rider, Dapper és Legend névre hallgatnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Élő adásban kaszálta el a gyalogost a robogó

2015. január 20., 15:30 Módosítva: 2015.01.21 14:43
13

A brit ITV news riportere a londoni St. Pancars nemzetközi pályaudvarról jelentkezett be az esti riporthoz. A show-t viszont ellopta egy véletlen baleset: a háttérben egy bőröndös férfi kelt át éppen az úton, akit elkaszált egy oldalán csúszó robogó. Hogy mi történt, ki hibázott, nem derült ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eladási rekordot döntöget a BMW

2015. január 20., 09:07 Módosítva: 2015.01.20 09:07
87

Elég jól megy a szekér a BMW motorgyártó részlegének. Már tavaly nyáron is látszott, hogy 2014 sikeres év lesz a számukra, akkor ugyanis féléves eladási rekordot könyvelhettek el, most pedig az is kiderült, hogy a lendület nem fogyott el a második félévben sem.

Távolról sincs vége, olvasson még

46 millió forint lesz a Honda legdurvább sportmotorja

2015. január 19., 20:08 Módosítva: 2015.01.20 16:33
217

Az egyik legnagyobb japán napilap hozta le a hírt, miszerint jóváhagyta a Honda az RC213V-S projektet, és az is kiderült, hogy átszámítva nagyjából 46 millió forintos árra számíthatunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Utcai harcos Yamaha fél áron?

2015. január 19., 09:08 Módosítva: 2015.01.20 10:36
19

Ha másolatok készítéséről van szó, egyes kínai gyártók aligha ismernek határokat. Autóknál már hozzászokhattunk, hogy a német prémiummárkák kedvelt célpontnak számítanak, de a motorok sem maradhatnak ki a buliból. Ezúttal a Yamaha MT-125 klónja készült el.

AJS TN12
AJS TN12
Távolról sincs vége, olvasson még

Marc Coma nyerte a Dakart

2015. január 17., 22:51 Módosítva: 2015.01.17 22:51
30

A Rosario–Buenos Aires etap viszont nem az a laza befutó volt, amire számítottunk. A mezőny körülbelül a 70. kilométernél járt, amikor leszakadt az ég, emiatt a szervezők lerövidítették a mért szakaszt, keresztül húzva azok számításait, akik ma akartak volna még nagyobb időt behozni. A napot leggyorsabban a két szlovák versenyző, Ivan Jakes és Stefan Svitko teljesítte, harmadik legjobb napi idővel Toby Price ért be, aki idén a legjobb újonc lett.

Marc Coma a célban. Nem pacsit ad, a győzelmei számát mutatja
Marc Coma a célban. Nem pacsit ad, a győzelmei számát mutatja
Fotó: dakar.com
Távolról sincs vége, olvasson még

Ma eldől, ki nyeri a Dakart

2015. január 17., 12:12 Módosítva: 2015.01.17 12:13
1

Tegnap a Dakar utolsó előtti állomásáról, az argentin MotoGP pálya közeléből, Termas Rio Hondoból rajtoltak a motorosok Che Guevara szülővárosa, Rosario felé. Ez volt 2015-ben a leghosszabb szakasz a maga 1024 kilométerével, amiből 298 volt a mért speciál. Ez volt az utolsó lehetőség, hogy igazán átrendeződjön a mezőny, a mai Rosario-Buenos Aires befutó már inkább felvonulás, amin a versenyzők beérnek a célba. Aki fordítani akart, az ott mindent beleadott.

Toby Price idén először indult a Dakaron. Jó eséllyel dobogós lesz
Toby Price idén először indult a Dakaron. Jó eséllyel dobogós lesz
Fotó: Fotó:KTM
Távolról sincs vége, olvasson még

Achtung! Jönnek az indiai BMW-k!

2015. január 16., 14:41 Módosítva: 2015.01.17 12:57
20

A BMW tovább bővíti kínálatát, a legfrissebb hírek szerint ötszázas és háromszáz köbcentis modellekkel. A fejlesztésben és a gyártásban az indiai TVS lesz a partnerük, akikkel már 2013-ben aláírták a szerződéseket.

Szép a lengővilla, jó az oldalra szerelt központi rugóstag, de a legnagyobbat a blokk előtt kivezetett kipufogó
Szép a lengővilla, jó az oldalra szerelt központi rugóstag, de a legnagyobbat a blokk előtt kivezetett kipufogó
Távolról sincs vége, olvasson még

Blokkcserékkel zsonglőrködött a Honda

2015. január 16., 11:02 Módosítva: 2015.01.16 11:02
24

A tegnapi, tizenegyedik etapon a motorosok 24 kilométer felvezető után vágtak neki a 357 kilométeres mért szakasznak, amit a jobbak három és fél óra alatt teljesítettek – ez azt jelenti, hogy simán 100 km/h-s átlagsebességet mentek terepen! Úgy, hogy már mindenki hulla fáradt volt, hiszen a második maratoni szakasz végén jártak.

A Honda csapata komoly áldozatot hozott: Barreda és Israel lemondott mindenről, hogy Goncalves versenyben maradhasson
A Honda csapata komoly áldozatot hozott: Barreda és Israel lemondott mindenről, hogy Goncalves versenyben maradhasson
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

Felvillanyozzák az Indiant?

2015. január 16., 09:17 Módosítva: 2015.01.16 17:28
17

Az elsősorban elektromos motorkerékpárjairól ismert Brammóval szövetkezett a Polaris. A jövőben ezzel a Brammo kizárólag az elektromos hajtásláncok tervezésére, kivitelezésére és fejlesztésére összpontosíthat, projektjeit új partnere befektetőként is támogatja.

Távolról sincs vége, olvasson még

A gusztusos kínai motorok már a spájzban vannak

2015. január 15., 16:28 Módosítva: 2015.01.16 12:16
36

Januárban kezdik forgalmazni Angliában a kínai Jinan Quingqi motorjait. Természetesen alapból bukás lenne ilyen néven bármit piacra dobni, ezért Sinnis-re átkeresztelve kerülnek forgalomba. Kezedetben két modellel próbálkoznak be: egy klasszikus vonalú retró 250-essel és egy pofás 125-ös scramblerrel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Most nyugi van, de óriási szenvedés következik

2015. január 15., 11:30 Módosítva: 2015.01.16 14:56
22

Tegnap ismét egy marathoni szakaszhoz értek a motorosok – a nap végén külön táborba érkeznek, ahová nem követi őket a csapatuk. A karbantartásokat így maguknak kell végezniük, segítség és pótalkatrész nélkül. Egy 385 kilométeres bevezető után átléptek Chiléből Argentinába, és elkezdődött a 358 kilométeres gyorsasági szakasz, ami 3600 méter magasság fölé tekergőzött az Andok sziklái között. A végén pedig 116 kilométer levezető után megérkeztek a bivakba.

Joan Barreda Bort nyerte a tizedik szakaszt. Az első marathoni utáni összeomlásból sikerült talpra állni
Joan Barreda Bort nyerte a tizedik szakaszt. Az első marathoni utáni összeomlásból sikerült talpra állni
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

Eltiltották a motoros elé hajtó toyotást, hála a kamerának

2015. január 14., 22:15 Módosítva: 2015.02.05 15:08
424

A Totalcar után a szerkesztőség motoros szekcióját is elérte fedélzeti kamerás olvasói videódömping. Az első mű mindjárt a klasszikus elsőbbséget meg nem adó autóst oldalba verő motoros műfaj erős képviselője. A videót beküldő László a keresztből érkező Yaris hátsó kerekét találta el. Az ütközést megúszta horzsolt térddel és könyökkel, zúzódásokkal az oldalán, és persze a motor összetört.

A videót megnézheti a YouTube-on is, itt elérhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bukott helyzetből állt talpra a Honda

2015. január 14., 11:29 Módosítva: 2015.01.14 11:29
1

A marathoni nehézségek után a Dakar mezőnye búcsút intett az óceánparti Iquiquének, és elindultak Calama felé. Az 538 kilométeres távból 450 kilométer a speciál szakasz. Ezt a top versenyzők nagyjából öt óra alatt teszik meg. A kilencedik etapon az ötvenedik kilométertől hatalmas homokdűnék következtek, majd a vége felé inkább szűk, köves-kátyús ösvények, ami főleg az autók karosszériáját viselték meg.

Helder Rodrigues behúzta második szakaszgyőzelmét. Amit Barreda Bort elbukott, csapattársai visszahozzák
Helder Rodrigues behúzta második szakaszgyőzelmét. Amit Barreda Bort elbukott, csapattársai visszahozzák
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

KTM a legkisebbeknek

2015. január 14., 09:49 Módosítva: 2015.01.15 11:38
129

Bár hazánkat idén – néhány napnyi nagy hideget és havazást leszámítva – eddig elkerülte az igazi tél, külföldi példákból tudjuk, hogy a legmegszállottabbak ilyen körülmények között sem teszik le a motort. Előkerül a szöges gumi, a meleg ruha, és irány a jégmező.

Távolról sincs vége, olvasson még

Álommotor? Nyomtass egyet!

2015. január 13., 12:39 Módosítva: 2015.01.14 10:04
65

Egy amerikai művész, Jonathan Brandt 3D nyomtatóval készített el egy 1972-es Honda CB500-at. Az életnagyságú replikához 18 gurigányi, egy milliméteres műanyagot használt el. A kész mű így mindösssze 18 kilogrammot nyom, ami lényeges súlycsökkentés az eredeti CB500 200 kilós menetkész tömegéhez képest.

Távolról sincs vége, olvasson még

Minden borult, kész katasztrófa volt

2015. január 13., 11:36 Módosítva: 2015.01.13 18:03
53

Ha a Dakar eddig monoton tempóban haladt – abban az értelemben, hogy nem rendeződött át érdemben a mezőny – akkor a tegnapi, nyolcadik nap fényében nevezhetjük a jelenséget vihar előtti csendnek. Vasárnap ugyanis úgy rajtoltak a motorok Iquiquéből, hogy a stáb nem tartott velük, hiszen a marathoni szakasznak éppen az a lényege, hogy a versenyzők bivakolnak, és maguk, pótalkatrész és segítség nélkül végzik el a karbantartásokat. Ha valaki nem tökéletes járművel vág neki a 784 kilométeres speciált tartalmazó visszaútnak, annak bizony szerény esélyei vannak a győzelemre.

Marc Coma átvette a vezetést
Marc Coma átvette a vezetést
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még

A kategória legszebbjei lesznek az új Husqvarnák

2015. január 12., 17:07 Módosítva: 2015.01.13 12:01
123

A milánói kiállításon mutatta be a Husqvarna a két retró csemegét, amik ha nem is robbantották fel az internetet, pozitív visszajelzéseket kaptak. A közönség olyan jól fogadta a KTM 390 Duke alapjaira épülő 401 Vitpilent és 401 Svartpilent, hogy a vezetőség némi matekozás után rábólintott a sorozatgyártásra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így nézne ki a magyar Jaguar

2015. január 12., 13:07 Módosítva: 2015.01.13 10:11
32

Napjainkban nem példa nélküli, hogy a legnevesebb autómárkák valamilyen módon beszállnak a motorkerékpár-iparba. A BMW már több mint kilencven éve rendelkezik saját részleggel, az Audi a Ducatit birtokolja, míg a Mercedes-Benz az AMG-n keresztül vásárolt részesedést az MV Agustában. Sőt, a közelmúltban már a Ferrari háza tájáról is érkeztek olyan hírek, amelyek szerint ők is szerencsét próbálnának ezen a területen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Százhúsz kilométert fél kézzel is

2015. január 12., 13:06 Módosítva: 2015.01.12 21:27
20

A szombati pihenőnap lehetőséget adott a versenyzőknek, hogy összeszedjék az erejüket, a csapatok pedig felkészíthették a motorokat a Dakar második felére. Nyolc etap van még hátra, köztük a rettegett marathoni, amikor a motorosoknak maguknak, szerelők és pótalkatrészek nélkül kell megoldaniuk járművük karbantartását.

Joan Barreda Bort öröme nem volt felhőtlen, a táv harmadát törött kormánnyal motorozta végig. Az első helyét legalább nem bukta el
Joan Barreda Bort öröme nem volt felhőtlen, a táv harmadát törött kormánnyal motorozta végig. Az első helyét legalább nem bukta el
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

A mentális és fizikai szívósság fog dönteni

2015. január 10., 15:08 Módosítva: 2015.01.11 00:25
1

Eddig főleg a testet romboló nehézségekre panaszkodtak a versenyzők, most már jönnek sorban a koncetráció hiányából fakadó hibák is. A Dakar hatodik szakasza a magashegyi Antofagastából ereszkedett le a Csendes-óceán partjára, Iquiquébe. A 688 kilométeres távból 370 volt az összekötő, ahol lényegében csak közlekednek a versenyzők, és 318 a mért szakasz, ahol fel kell venni a stopperrel a harcot. Nyugodtan élesítsük be a rettenetes sportközhelyt: innentől már sok minden fejben dől el.

Helder Rodrigues újabb szakaszgyőzelmet szerzett a Hondának
Helder Rodrigues újabb szakaszgyőzelmet szerzett a Hondának
Fotó: dakar.com
Távolról sincs vége, olvasson még