Hírek

Kiderült, miért halt meg a motoros Dakaron

2015. január 9., 16:25 Módosítva: 2015.01.10 18:09
4

A Dakar második napját szomorú baleset árnyékolta be: a lengyel Michal Henriket holtan találták a motorja mellett. A San Juan-Chilecito szakasz 206. kilométerénél, a nyomtól 300 méterre feküdt a motorja mellett, sisak nem volt rajta, a járművön nem látszódtak baleset nyomai.

Michal Henrik, a Dakar idei áldozata
Michal Henrik, a Dakar idei áldozata
Távolról sincs vége, olvasson még

Büntetés volt ez, nem verseny

2015. január 9., 12:14 Módosítva: 2015.01.10 06:50
24

Az ötödik napon Isten állatokat teremtett, a Dakar pilótái pedig folyamatos szenvedések között vágtak keresztül az Atacama-sivatagon. A Copiapo–Antofagasta szakaszon a hondás Joan Barreda Bort indult elsőnek, de a legjobb időt Marc Coma futotta – a négyszeres bajnok két percet faragott hátrányából, összesített második helyét stabilan tartja Barreda mögött. Ahogy előző nap mondta, ez egy neki megfelelő szakasz volt, a spanyolt mintha nem is érdekelné a hőség és a ritkás levegő, olyan lendülettel hasított a dűnéken keresztül.

A KTM-es Marc Coma nyerte az ötödik etapot, az összesítésben a második helyen áll
A KTM-es Marc Coma nyerte az ötödik etapot, az összesítésben a második helyen áll
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még

Összkerekes lopakodó a hadseregnek

2015. január 8., 16:13 Módosítva: 2015.01.09 07:10
61

Az Amerikai Egyesült Államok hadserege már jelenleg is használt hétköznapinak nem mondható motorkerékpárokat: a Zeróval közösen fejlesztett elektromos MMX-et, amelyet kimondottan katonai felszerelésekkel is ellátnak. Emellett a Logos Technologies és a BRD Motorcycles közös hibridprojektjét is támogatja a védelmi minisztérium kutatási részlege, a DARPA.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szárazság és légszomj: üdvözli a Dakart az Atacama-sivatag

2015. január 8., 10:54 Módosítva: 2015.01.09 07:14
15

A harmadik etap halálesete megrázta a mezőnyt, nyugodtan elhihetjük, hogy nem csak kötelező nyilatkozatok röpködnek, hanem a résztvevők belátják, akár ők is ott maradhattak volna – ebből a szempontból a Dakar nagyon hasonlít a Man TT-re. Aki rajthoz áll, elfogadja, hogy nem minden résztvevő ér haza. Ez a veszély nem csak az amatőröket fenyegeti, gondoljunk csak a kétszeres Dakar győztes Fabrizio Meonira, aki 2005-ben szenvedett halálos balesetet.

Joan Barreda Bort behúzta a második szakaszgyőzelmét
Joan Barreda Bort behúzta a második szakaszgyőzelmét
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM visszavág

2015. január 7., 10:54 Módosítva: 2015.01.07 18:20
24

A Dakar második napján a Honda pilótái odatették magukat – a különösen nehéz szakaszon elhozták az első két helyet. Az osztrák reakció nem maradt el, tegnap kőkeményen visszavágtak.
Már az első napon felhívta magára a figyelmet a KTM újonca, Matthian Walkner, aki az MX3 világbajnoki cím megszerzése után, idén váltott a hosszútávú versenyekre, és máris megszerezte az első szakaszgyőzelmét, ezzel feljött az összesített tábla harmadik helyére. 1990 óta nem volt osztrák versenyző a Dakar élvonalában, miközben tizenöt éve a KTM nyeri a sorozatot.

Megvan az év meglepetése: Matthias Walkner újoncként a harmadik napon szakaszgyőzelmet szerzett
Megvan az év meglepetése: Matthias Walkner újoncként a harmadik napon szakaszgyőzelmet szerzett
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még

Egy mobiltelefon akksiját is tovább tart kicserélni

2015. január 7., 10:01 Módosítva: 2015.01.07 17:27
49

Ma már egyre több autó- és motorgyártó mutat be elektromos járműveket. Ezek némelyike már meggyőző teljesítményre, esetleg egész vállalható hatótávra is képes. A legnagyobb korlátjuk azonban talán a töltés. Hiába vannak már gyorstöltő állomások, ha egy-egy ilyen művelet még így is egy sima tankolás idejének többszörösét veszi igénybe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér a Gamma és a Katana

2015. január 6., 17:56 Módosítva: 2015.01.07 10:09
45

Alig röppent fel a pletyka, hogy várhatóan egy turbós hatszázassal robban be a Suzuki a középkategóriás motorok mezőnyébe, érkezett is a legújabb hír, ami részben megerősíti az előző feltevést. A japán gyártó újra regisztráltatta a szabadalmi hivatalban a legendás Katana és Gamma modellneveket és a hozzájuk tartozó logókat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ne menekülj a rendőr elől, mert úgyis elkapnak

2015. január 6., 13:22 Módosítva: 2015.01.07 10:45
25

Egy felháborodott családfő értesítette a rendőröket a nagy-britanniai Birminghamben, hogy kis híján összeütköztek egy motorral, amelyen három fiatal ült. Az egyenruhások hamar a helyszínre értek, a hajszát pedig helikopterről rögzítették is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindenki csak pislog, akkorát ment a Honda

2015. január 6., 10:27 Módosítva: 2015.01.07 10:56
21

A Dakar második napja már közel sem az a bemelegítő túra volt, mint az előző. A Villa Carlos Paz és San Juan közötti etap különösen fárasztó volt a versenyzők számára, egyrészt a 625 kilométerből 518 volt speciál, azaz vad offroad szakasz – ennél csak a nyolcadik szakasz lesz hosszabb a 781 kilométernyi speciáljával, másrészt a hőség is megviselte a résztvevőket. E két nehezítő körülmény elég volt ahhoz, hogy szétszakadjon a mezőny, és a top pilóták tovább növeljék előnyüket. Különösen igaz ez a Honda HRC gyári csapatára, akik átvették a vezetést: Barreda Bort és Goncalves állnak az élen, mögöttük következik a KTM-es Ruben Faria és csapattársa Jordi Viladoms.
A döbbenetesen jól kezdő újonc, Matthias Walkner tegnap hatodikként ért célba, így az összesítésben feljött a hetedik helyre, mindössze 23 másodperccel lemaradva az idei fő esélyes, négyszeres Dakar-győztes Marc Coma-tól!

Joan Barreda Bort nyerte a második etapot
Joan Barreda Bort nyerte a második etapot
Fotó: HRC/Honda
Távolról sincs vége, olvasson még

Öt másodpercen ment el a Honda szakaszgyőzelme

2015. január 5., 15:00 Módosítva: 2015.01.06 10:32
20

A Dakar első napján KTM győzelem született, a brit Sam Sunderland ért be először a célba. A nyomában már ott volt a Honda gyári pilótája, a portugál Goncalves öt másodperccel lemaradva követte. A harmadik helyen, egy perc és tizenkét másodperces hátránnyal az idei fő esélyes Marc Coma futott be, utána pedig fél perccel a Honda másik top versenyzője, Joan Barreda Bort teljesítette az etapot. A magyar Dési János 75. lett.

Sam Sunderland (KTM) nyerte a 2015-ös Dakar első szakaszát
Sam Sunderland (KTM) nyerte a 2015-ös Dakar első szakaszát
Fotó: dakar.com
Távolról sincs vége, olvasson még

Turbós népmotoron dolgozik a Suzuki

2015. január 3., 11:19 Módosítva: 2015.01.04 12:41
30

A japán Young Machine motoros lap szerint a Suzukinál már dolgoznak a Recursion tanulmány szériaváltozatán. Az eredeti koncepciót 2013-ban mutatták be a Tokyo Motor Show-n, és a közönség érdeklődéssel fogadta az 588 köbcentis, turbós kéthengeres sportmotort. Az a néhány újságíró, akik kipróbálhatták, dícsérték a blokkját, ami nyomatékát tekintve az ezres sportmotorokkal van partiban.

A turbós Suzuki renderelt rajza a japán Young Machine címlapján
A turbós Suzuki renderelt rajza a japán Young Machine címlapján
Távolról sincs vége, olvasson még

Száz kilométert motorozott átszúrt fejjel

2015. január 3., 11:15 Módosítva: 2015.01.04 16:39
115

Az Észak-Brazíliában történt esetet egy konfliktus előzte meg, amit négy késszúrás követett: kettő a mellét, egy a vállát egy pedig a fejét érte a 39 éves Juacelo Nunesnek. Az utóbbi a bal szeme alatt hatolt be, és az állkapcsa állította meg a kés útját. Ezek után motorra ült, és elindult a legközelebbi kórházba, amihez majdnem száz kilométeres utat kellett megtennie.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kölcsönből erősít az Agusta

2015. január 3., 10:41 Módosítva: 2015.01.04 07:01
4

Tizenöt millió eurós kölcsönből fedezheti a következő négy év terjeszkedését az MV Agusta. Az olasz motorgyártó az országhatárokon kívüli fejlesztésekre fordítaná ezt az összeget. Megerősítenék pozíciójukat az Amerikai Egyesült Államokban, de emellett Brazíliában és Délkelet-Ázsiában is komoly terveik vannak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Komolyan veszi a Harley az elektromos motort

2015. január 2., 11:02 Módosítva: 2015.01.03 11:54
8

Emlékeznek még a Harley elektromos motorjára, a LiveWire-re? Most már biztos, hogy nem egy sokkoló (szóvicc!) tanulmányt akartak, hanem egy valódi projektként kezelik a sokak szerint szentségtörésnek számító konstrukciót. Bizonyíték erre, hogy folyamatosan vesznek fel új alkalmazottakat az elektromos motorokat fejlesztő részlegre, most éppen műszaki mérnököt és gyártási projekvezető mérnököt keresnek.

Egyre nő a feszültség (hahahaha!) az új modell körül
Egyre nő a feszültség (hahahaha!) az új modell körül
Fotó: Harley-Davidson
Távolról sincs vége, olvasson még

Nem nyafogni kell, hanem szórakozni

2014. december 30., 16:33 Módosítva: 2014.12.30 16:34
2

Már csak ötöt kell aludni, és indul a világ legnagyobb ralija. Lehet fanyalogni, és olyanokat mondani, hogy hűtőszekrény-márkák átkelése a sivatagon, meg siránkozni, hogy akkor volt az igazi, amikor még Afrikában mentek, meg miért híjvák még mindig Dakarnak, ha az egy afrikai város?

Fotó: dakar.com
Távolról sincs vége, olvasson még

Legalább akkor ne drogozz, ha ott áll a rendőr melletted

2014. december 30., 11:38 Módosítva: 2014.12.31 14:28
282

Nagyot ment a Twitteren az ausztrál motoros rendőr fotója, amihez csak annyit fűzött hozzá: jótanács ne tekerj füves cigit, miközben egy zsaru áll melletted. A jótanács eső után köpönyeg a felvételen látható két fiatal számára, akik éppen a kocsiban készültek lelazulni, amikor begurult melléjük a járőr.

Fotó: https://twitter.com/WAPoliceTraffic
Távolról sincs vége, olvasson még

Dakar-kompozíció a szobádba

2014. december 30., 08:41 Módosítva: 2014.12.30 17:05
18

Van még néhány nap a szabadságból, vagy a téli szünetből, de nem tudod mivel eltölteni? A Yamaha kiváló unaloműzőt kínál a motorbolondoknak. Tavaly ilyenkor Valentino Rossi egyik legendás előzéséről készítettek egy kompozíciót, amelynek sablonjait letöltve otthon bárki felépíthette azt a bizonyos Laguna Seca-i kanyart, ahol a Doktor lenyomta Casey Stonert.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kutyával a nyeregben

2014. december 29., 09:14 Módosítva: 2014.12.29 17:11
1

Érdekes célt tűzött ki maga elé az amerikai Adam Sandoval. A férfi elhatározta, hogy Harley-jával bejárja az Egyesült Államokat, útitársa pedig Scooter nevű kutyája lesz. Novemberben el is indult floridai otthonából, útja során pedig az ország mind a 696 Harley-Davidson kereskedését felkeresi majd.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ki a hibás, ha hiányzik a lóerők negyede?

2014. december 28., 14:07 Módosítva: 2014.12.29 11:35
29

Rendkívül kellemetlen hírrel kellett szembesülniük azoknak, akik Indiában Triumph Street Triple-t vásároltak: az ígért 106 lóerő helyett mindössze 80 állt a rendelkezésükre. Így hiába várták, hogy a világ egyik legjobb naked bike-jával fűzzék össze a kanyarokat, pont attól a tüzijátéktól lettek megfosztva, amiről már mi is dicshimnuszt írtunk. Ilyenkor teljes joggal érezhették, hogy alaposan átverték őket.

Fotó: Triumph
Távolról sincs vége, olvasson még

Készül a háromszáz köbcentisek világbajnoksága

2014. december 28., 14:01 Módosítva: 2014.12.29 10:39
44

A Superbike világbajnokság tulajdonosa, a Dorna bejelentette, hogy a motorgyártókkal karöltve elkezdtek kidolgozni egy új kategóriát, a Supersport 300-at. Az ázsiai piacokon hatalmasat taroló, de Európában is jól fogyó 300 köbcentis sportmotorok futamain a Yamahák, a Kawasakik, a Hondák és KTM-ek indulnának.

Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még

Ha nincs elektronika, lemossák a pályáról

2014. december 23., 16:04 Módosítva: 2014.12.23 18:11
1

A Triumph mérnökei nyakig vannak a munkában. Miközben már utcán tesztelik a vintage-vonal újabb tagjait, a Speed Triple-t sem hanyagolják el. Nem is tehetik, hiszen az elmúlt egy évben keményen ellépett mellettük a konkurencia: a KTM 1290 Super Duke R és a BMW S 1000 R akkorát dobtak a naked kategóriában, hogy kiszakadt a menyezet: erőben, sportosságban, kezelhetőségben, felszereltségben egyaránt mérföldkőnek számítanak, és ezt az előnyt nem lehet annyival eltudni, hogy a 1050-es háromhengeresnek milyen szép hangja van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Che Guevara forogna a sírjában

2014. december 22., 15:33 Módosítva: 2014.12.23 09:58
19

A latin-amerikai forradalmár ikon, Che Guevara legkisebb fia motorostúra-szervezésbe fogott, és némileg visszás módon próbálja meglovagolni apja legendás útját.
Ernesto "Che" Guevara 1952-ben kelt útra legjobb barátjával egy 500-as Norton nyergében, hogy bejárják Dél-Amerikát, ám út közben rácsodálkozott a kontinensen uralkodó hatalmas egyenlőtlenségekre, ami nagy lökést adott marxista nézeteinek. (Ezt dolgozza fel egyébként A motoros naplója c. film)

Az ifjabb Ernesto Gueavara, a La Poderosa Tours tulajdonosa és ötletgazdája. Eléggé imperialistának tűnik
Az ifjabb Ernesto Gueavara, a La Poderosa Tours tulajdonosa és ötletgazdája. Eléggé imperialistának tűnik
Fotó: La Poderosa Tours
Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre jön a Hyosung sportmotorja

2014. december 22., 12:48 Módosítva: 2014.12.23 06:59
10

Az már eddig sem volt titok, hogy a koreai Hyosung 250 köbcentis sportmotorral bővíti modellpalettáját. Sőt, októberben a kölni Intermot kiállításon már be is mutatták a GDR250R-t, a forgalmazás megkezdéséről azonban akkor még nem voltak nyilvános információk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez tényleg motorbicikli

2014. december 20., 18:47 Módosítva: 2014.12.21 12:40
90

Az LGN Tech Design idén tavasszal mutatta be hivatalosan azt a két prototípust, amelyek a spanyol Bultaco motormárka feltámadását jelenthetik. A meztelen Rapitan és az idomokkal felszerelt Rapitan Sport után most itt a harmadik új modell. A Brinco leginkább egy Babetta és egy mountain bike szerelemgyermekére hasonlít.

Távolról sincs vége, olvasson még

KTM: egy év alatt százezer

2014. december 19., 14:19 Módosítva: 2014.12.20 11:29
42

A KTM-nek piszkosul jó év volt a 2014-es, a mattighofeni gyáregység teljes kapacitáson pörgött, a héten pedig legördült az idén elkészült százezredik motor, egy 2015-ös modellévű 1190 Adventure.
A jelenlegi gyár 1999-es indulása óta már 1,2 millió motor hagyta el a kapukat, és úgy tűnik, eszük ágában sincs visszavenni a tempóból. Jövőre érkezik a KTM 1290 Super Adventure és 1050 Adventure, már dolgoznak a 690 Enduró frissítésén, javában tesztelik a 1290 SMT-t, sőt, a7-800 köbcentis mezőnyben is tarolni akarnak.

Távolról sincs vége, olvasson még