Két új café raceren dolgozik a Triumph, ráadásul igen nagy lendülettel. Barcelona környékén koptatják az utakat a prototípusok, amik közül az egyik kísértetiesen hasonlít a Thruxtonhoz, de annál lényegesen veszedelmesnek tűnik: egy teljesen új fejlesztésű 1100 köbcentis soros kéthengeres blokk dolgozik benne, ami körülbelül 90 lóerőt teljesít - vagyis 22-vel többet, mint amennyit a 865 köbcentis kéthengeres tud.
A Honda novemberben, a milánói motorkiállításon, az EICMA-n leplezte le a legújabb kalandmotorjának a prototípusát, a True Adventure-t. A korábban CRF1000 néven is emlegetett Africa Twin utódba a hagyományoktól eltérően kéthengeres motort építettek be – várhatóan 100-110 lóerő körüli teljesítménnyel fog rendelkezni, ami elégnek ígérkezik a 200 kilogramm alatti menetkész tömegű motorhoz.
Néhány napjaírtunk arról, hogy tökéletes ajándék lehet egy MotoGP versenymotor, és éppen be is lehet szerezni párat, hiszen a Paul Bird Motorsport éppen kiárusítja az ingóságait. Ha lehet, még jobb ajánlattal állt elő a Team Bimota Alstare, akik egyenként válnak meg a három felkészített Bimota BB3 superbike-tól.
Visszatér a nigériai piacra, és Lagosban nyit új gyárat a Yamaha. A japán gyártó a francia CFAO-val fogott össze, és CFAO Yamaha Motor Nigeria néven kezdi meg a termelést jövőre, egy 2800 négyzetméteres lagosi üzemben.
Az egykerekezés nem tartozik a legveszélytelenebb motoros manőverek közé. Kevés tapasztalattal még viszonylag kis tempónál, aszfalton is nagyokat lehet esni. A svéd Robert Gull azonban elhatározta, hogy sebességrekordot állít fel ezzel a mutatvánnyal, méghozzá jégen.
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a napokban a Ducati. Az olasz motorgyártó üzemében ugyanis elkészült az egymilliomodik motorkerékpár, nevezetesen egy Monster 1200 S. Ez a szám persze jócskán elmarad attól a háromszázmilliótól, amit néhány hónappal ezelőtt a Honda ért el – igaz, a japánok a kisköbcentis motorokat is ontják a gyártósorról, míg a Ducatira a robogók és kisebb gépek gyártása nem jellemző.
Nem kell tovább keresgélni, ha valamelyik szerettünknek MotoGP versenymotort adnánk karácsonyra. Most, hogy a Paul Bird Motorsport kiszáll a sorozatból, kiárusítják a csapat ingóságait, mint például a szerszámokat, alkatrészeket, szállítóeszközöket és természetesen a négy CRT versenygépet és két Aprilia ART Superbike versenymotort.
A Kawasaki mindenféle álszerénység nélkül azzal a szlogennel vezette fel a H2 Ninja bemutatóját, hogy elkészítették napjaink leggyorsabb sportmotorját. Előbb a kimondottan versenypályákra szánt H2R-t leplezték le, majd a milánói EICMA motorszalonon a nagyközönség elé tárták az alap H2-t is.
Az ikonikus brit gyártó egy teljesen új, a közúti használat minden feltételének megfelelő új modellt harangozott be, aminek az alapját a tavasszal bemutatott, limitált szériás Norton Domiracer adja.
Január 4-én rajtol a világ legnagyobb ralija, a 2009 óta Dél-Amerikában rendezett Dakar. A 2015-ös futam Argentina fővárosából, Buenos Airesből indul, hogy Bolívián és Chilén átvágva, 14 nappal és 9000 kilométerrel később ugyanoda érkezzenek meg a versenyzők.
A svéd Koenigsegg márkáról a legtöbbeknek brutális erejű szupersportautók ugranak be. Az orosz Burov Art viszont úgy gondolta, az északiak akár motorkerékpárokat is gyárthatnának – ezt az elképzelését pedig egy saját tanulmánnyal is alátámasztotta.
Visszahívási akciót rendelt el a Triumph, ugyanis számos modell motorvezérlő egysége (ECU) nem megfelelően működteti az injektort. Nem tudni, hogy pontosan hány motorról lehet szó, de valószínűleg tekintélyes mennyiséggel kell számolni: a kampány a 2014 utáni Thunderbird, Tiger 800, Thruxton, Bonneville és Rocket III modelleket érinti.
A szlovén Akrapovic nevét elsősorban tuningelemként, vagy rendelhető extraként beszerezhető kipufogóikról ismerjük. Nemcsak kétkerekűekhez, hanem sportautókhoz is gyártanak rendszereket. Most azonban egészen más területen próbálták ki magukat: motorkerékpárt építettek.
A San Franciscói központú Skullysystems egy ideje már dolgozik kamerával és head-up display-jel (HUD) felszerelt bukósisakján. Korábban egyszer már bejelentették az előrendelés megnyitását, akkor 2015 májusi szállítást ígértek, végül azonban mégsem vettek fel megrendeléseket – egészen mostanáig.
A Bosch MSC eddig egyeduralkodó volt a piacon, egyetlen más gyártó sem kínált olyan blokkolásgátló rendszert motorkerékpárokhoz, ami kanyarban is hathatós segítséget nyújt. A motor bedőlésével ugyanis jelentősen csökken a tapadási felület, illetve ilyenkor fékezésnél az abroncsnak az oldalirányú erők mellett hosszirányú terheléssel is meg kell kűzdenie - rövidebben mondva egy kanyarban bemutatott vészfékezés közben rendkívül könnyű pofára esni.
A KTM az elmúlt időszakban a négyszáz köbcenti alatti és az egy liter fölötti kategóriákban bővítette kínálatát. Míg a tavalyi EICMA motorszalonon a 125-ös, 250-es és 390-es RC sportmotorok jelentették standjuk újdonságait, addig idén az 1050 Adventure-rel hakniztak. Ha viszont megnézzük az osztrák gyártó aktuális modellpalettáját, azt láthatjuk, hogy a 600 és 800 köbcenti közötti gépeknél nincs túl nagy választék. A 690-es Duke és Duke R mellett mindössze egy-egy endurójuk és supermotójuk van ugyanis ebben a szegmensben.
Vasárnap már meggyújtottuk az első gyertyát az adventi koszorún, és a nagyáruházakban is felcsendültek a karácsonyi dallamok, ezerrel tolják az arcunkba az ünnephez köthető termékeket. Évek óta hagyomány már, hogy december elején a Shox kiadja karácsonyi katalógusát, amelyben jókora akciókkal célozzák meg a motorosokat. Ráadásul nem is rossz cuccokkal. Az idei felhozatalban szerepel többek között bőrruha, bukósisak, lánc, vagy éppen sodronyzár is.
Az Aprilia számára mindig is kiemelt jelentőséggel bírt a motorversenyzés. Elég, ha csak a francia Sylvain Guintoli idei Superbike vébécímére, vagy Talmácsi Gábor százhuszonötösök között aratott 2007-es sikerére gondolunk. Sőt, Valentino Rossi is az olasz márkával kezdte MotoGP-pályafutását 1996-ban, egy év múlva pedig ugyancsak egy Aprilia nyergében lett 125-ös világbajnok.
Egészen elképesztő mérföldkövet ünnepeltek a napokban a Hondánál. A japán gyártó üzemében elkészült ugyanis a háromszázmilliomodik motorkerékpár. Ennek eléréséhez hatvanhat évre volt szükségük. Az első gép a Type A volt 1948-ban, az azonban még csupán egy motorizált kerékpár volt, 1949-ben azonban már következett a Dream Type D, amelyet igazi motorkerékpárként tarthatunk számon.
Az elmúlt napok esőzései sok kellemetlenséget okoztak Olaszországban. A sok csapadék miatt több folyó és tó vízszintje is megemelkedett, így többek közt a Varese-tó is kiöntött. Az áradás nem kímélte a tó közvetlen közelében fekvő MV Agusta-gyárat sem.
A lehető legrosszabb helyet választotta az egykerekezéshez egy brit motoros. A férfi egy GoPróval a sisakján mutatványozott Suzuki GSX-R-ével, pár méterrel később azonban egy lovas rendőr állta az útját, hogy aztán egy kicsit elbeszélgessen vele. A rendőr először arra kérdezett rá, hogy a motoros vajon tudja-e, miért állították meg. A 20 mérföld per órás sebességkorlátozásnál (kb. 30 km/h) egykerekező férfi azzal védekezett, hogy alig mehetett 22 mérföld per órás sebességgel, azonban rögtön érkezett a válasz. Az egyenruhás közölte, hogy ő is motorozik, így pontosan tudja, mire képesek ezek a gépek.
Hosszas találgatások, spekulációk után október végén, még a milánói EICMA motorszalon előtt vált biztossá, hogy a Daimler az AMG-n keresztül huszonöt százalékos részesedéssel bevásárolja magát az MV Agustába. Az azonban nem volt teljesen egyértelmű, hogy mit is várnak ettől a németek – az üzlet presztízsértékén túl.
Tegnap egy extrém ritka sportautó balesete okozott gigadugót a Clark Ádám tér környékén, ma egy motoros és egy kerékpáros ütközése akasztotta meg a forgalmat a Lánchídon.
Az idei milánói motorszalonon kétségkívül nagy figyelmet élveznek a túramotorok. A Ducati például a Multistrada 1200 felfrissített változatát mutatta be, de az olaszoknak azért emellett is voltak újdonságaik, nemcsak a túragépek szegmensében.
Az Aprilia nagyon jó időzítéssel mutatta be Milánóban az új RSV4-eseket, azonban nem csupán ennyi újdonsággal készültek az EICMA motorszalonra. Szintén két változatban érkezett meg a felfrissített Tuono V4-es.