Hoppá: most már hivatalosan is megerősítették, hogy a Ducati robogóval készül meglepni a piacot. Az olasz Motosprint magazinban Claudio Domenicali ügyvezető igazgató elkottyantotta, hogy a terepképes scrambler mellett sportos városi közlekedővel is készülnek.
Az Aprilia utána eredt a többieknek: megirigyelve a Ducati Multistrada sikerét, úgy tűnik, hosszú várakozás után kiadják az 1200-es Tuareget. Az operettenduró az 1200 köbcentis Dorsoduro felöltöztetett és picit megemelt változata; a kémfotón látható motor feltehetőleg év végén, a milánói motorkiállításon mutatkozik majd be.
A Jotagas neve ismerős lehet a tengeri teherhajózás kedvelőinek, de 2011-től már nem csak a hajóskapitányoknak kell figyelni a cégre: a spanyol cég JTG néven kiadja a 24 hónapja fejlesztett motorkerékpárját. A korábbi pletykákat megerősítette a gyár: áprilisra érkezik a két rendkívül könnyű gép.
Neves sportolók közreműködésével lakossági kezdeményezés indult Svájcban a több mint 50 éve betiltott motor- és autóversenyek visszaállítására. Thomas Lüthi, a motorosok 125 kcm-es kategóriájának 2005-ös világbajnoka és Neel Jani, a Le Mans-i 24 órás autóverseny korábbi résztvevője hétfőn átnyújtották Bernben a szövetségi kancelláriának a petíciót, amelyet 71400-an írtak alá.
Megszületett a döntés: Talmácsi az idei világbajnokságon nem áll rajthoz. Mint ismeretes, aláírt szerződése volt a spanyol Jack&Jones by A. Banderas csapathoz, azonban decemberben az alakulat visszalépett az indulástól és a magyar versenyző csapat nélkül maradt. Már a bejelentés napján elkezdett dolgozni a megoldáson és több ajánlatot is kapott, melyekben elsősorban az anyagi feltételek domináltak.
A Bike Segély Alapítvány munkatársai az ország gazdasági nehézségei ellenére is tovább munkálkodnak baleset-megelőzési kampányaikon. Minden évben felhívják a közlekedők figyelmét arra, hogy motorosok is vannak az utakon, akik kisebbek és sérülékenyebbek, mint az autósok – a mi biztonságunkért dolgoznak.
Carlos Checa izomból kezdett. A tél nem törte meg tavalyi lendületét: végig uralva a mezőnyt nyert a Superbike első, ausztráliai hétvégéjén. Egyetlen ellenfele Biaggi volt, de néhány kör után ő is lemorzsolódott a Ducati mögött.
Taddy Blazusiak hirtelen érkezett a terepmotorozás világába, magasan kezdett és egyre magasabbra tör: a lengyel srác a World Indoor Enduro Championship, vagyis a fedettpályás enduró világbajnokság királya lett.
Az MZ a legnagyobb sikereit a versenypályákon aratta. Előbb az aszfalton, később terepen domináltak motorjaik: mérnökök tucatjai dolgoztak azon, hogy a kétüteműik harcoljanak a nyugati sportgépekkel.
Mansory, a sznobok kedvence – luxusutók luxustuningja, ez a szakterületük. Az Aston Martinok, Bugattik, Rolls Royce-ok és Ferrarik után új terepre merészkedtek, négy kerékről kettőre váltottak.
Motorjuk neve Zapico, amelyet Thomas M. George tervezett. Ha el lehet túlozni a karbont, akkor nekik sikerült: a V2-es izomcirkálón csak mutatóban találunk fémet.
Még mindig nincs csapata Talmácsi Gábornak, de megítélése szerint még van lehetőség arra, hogy versenyezzen a március végén kezdődő vb-sorozatban. "Úgy gondolom, ötven százalék az esélyem, hogy az idén indulni tudjak." – fogalmazott a 29 esztendős motoros. "A háttérben folyamatosan zajlanak az egyeztetések. Jelenleg elérkeztünk arra a szintre, hogy már nem rajtam múlik a döntés, hanem a másik félen."
A Victory követi a Harley-Davidson példáját, belép az indiai piacra. Első fázisban az Amerikában gyártott gépek forgalmazása indul meg, a premier az Újdelhi Auto Expón várható.
Az amerikai Christini eddig csupán átalakítókészleteket kínált terepmotorokhoz, de terveik szerint már idén megjelennek saját márkanévvel felcímkézett gépeik; természetesen eddigi profiljukhoz híven ezek is kétkerékhajtásúak lesznek.
Korábban már találgattuk, hogy Ian McElroy zseni vagy szimplán csak elmebeteg? Megdöbbenve néztük látványterveit, de nem tudtunk dönteni, hogy a Subaru WRX négyhengeres bokszere köré tervezett motorkerékpár egy lángelme villanása, vagy az őrület intő jele. Most, hogy itt a még durvább gép, mi még bizonytalanabbak vagyunk – önök mit mondanak?
Olaszországban ellopott motorkerékpárokat találtak egy ukrán kisbuszban Záhonynál. A kisbuszban nyolc motorkerékpár volt, s hétről már bebizonyosodott, hogy azokat Olaszországban tulajdonították el – mondta Fülöp Gergely, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei főkapitányság sajtószóvivője.
A legendás kuffermotor visszatér: kiszivárogtak a Honda Motocompo utódjának képei. Harminc éve, a City kisautóval együtt mutatták be az elődöt, amellyel szándékosan az autósokat célozták meg: a kis robogó összehajtva még az apró csomagterekbe is befért.
A Honda amerikai részlege bemutatta a 2012-es GL1800 Gold Winget: az értékesítés már májusban megkezdődik. A hegynyi túracirkáló nem sokat változott, a finomítások leginkább a szórakoztató elektronikát tették naprakésszé.
Erik Buell már nem titkolózik: itt az 1190RS karbonba öltöztetett utcai változata. A beetetésként kiszivárogtatott képek után most mindent megmutat: a 185 lóerős V2-es sokkal dögösebb, mint eddigi harcsaarcú motorjaik.
Julien Dupont, a szabadstílusú triál fenegyereke motort cserélt: eddig leginkább spanyol Gas Gas-on láthattuk, de 2011-re a francia Scorpával kötött szerződést.
Az 1980-as születésű lyoni srác megújította a sportágat, és terepről a városba helyezte át – új kenyéradói bíznak benne, hogy motorjaikat is ismertebbé teszi.
A Moto Morini agóniája a végéhez ért: április 13-án elárverezik, ami megmaradt. A bolognai csődbíróság által szervezett aukción minden licitre vár: eladó a márkanév, az épület, a tervek, a gépek, az ágy, az asztal és a tévé is – aki motorokra vadászna, ne menjen, azok már elfogytak az utolsó téli raktársöpréskor.
Egyre több cég választja céges kommunikációs csatornának a Facebook közösségi oldalt. Így cselekedett a Buell is: múlt héten már meglepték követőiket egy függöny mögé rejtett orral, most a fotós félrehúzta a textilt – úgy tűnik, egy dögös sportmotor készül az amerikai műhelyben.
A fecske, vagy ahogy a németek hívják Schwalbe, költöző madár – most hosszú ideig volt távol, de visszatért. A Simson legendás robogója több évtizedes távollét után ismét megjelenik: az Efw-suhl GmbH felújított külsővel, de a régi jegyeket megtartva hozza vissza a Magyarországon is népszerű gépecske utódját.
A befektetők nem boldogok: tegnap a tokiói tőzsdén csúnya mélyrepülést produkáltak a Yamaha részvényei. Miután a motorgyártó bejelentette 2010-es eredményeit és nyilvánosságra hozta 2011-es terveit, 10 százalékos esés következett be.
Az elektromos motorok elterjedésének egyik legnagyobb ellensége a furcsa külsejük – rengeteg formatervező gondolja úgy, hogy ezeknek a környezetkímélő járműveknek valami extra, jövőbemutató test dukál. A Zero Motorcycles, hála Istennek nem így csinálja.
A Bell sisakgyártó sokak kedvence. Évtizedek óta termelnek kiváló minőségben, de nem csak a csúcskategóriában vannak jelen, hanem klasszikus nyitott bukókat is gyártanak még. Az 500-as szériájuk rengeteg chopperes kedvence – amellett, hogy elérhető a megszokott dizájn, időről-időre újabb mintákkal jönnek elő.