Hírek

Az S&S ismét bizonyított

2008. augusztus 14., 14:10 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az S&S legutóbbi fejlesztése, az X-Wedge már az USA negyvenkilenc államában forgalmazható. A 2010-es környezetvédelmi előírásokat teljesítő motorblokk immár Alaszkától Hawaii-ig kapható, csupán a pszichotikusan szigorú kaliforniai törvényeknek nem felel meg.

A V-alakba rendezett, 56 fok hengerszögű motort tavaly mutatták be. 1917 köbcentis hengerűrtartalma megfelel a motorépítők minden igényének. Egyedi vásárlók, építők vagy kisebb, független motorgyártók is rendelhetik – amennyiben az évi termelésük nem haladja meg a háromezres darabszámot.

Az elektromos befecskendezéssel táplált motor számos teszten mutatta meg előnyeit. Ereje és nyomatéka garantált, a mechanikus zajokat is sikeresen tompították. Az S&S a custom-piac legnagyobb független blokkgyártója: nem csupán az Egyesült Államokban van jelen, termékei az egész világon elérhető, homológ gépek. Biztosan nem kell sokat várni, hogy hazánkban is debütáljon a blokk, a motorépítő műhelyek biztosan megdolgozzák majd az X-Wedget.

Odatalálunk

2008. augusztus 10., 23:55 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Megjelent a TomTom motoros navigációs készülék második szériája, a Rider 2. A kezdeti szoftveres és ergonómiai kifogásokat kiküszöbölték, és a 320 x 240 képkocka felbontású, 3,5-es érintőképernyős műszer száz százalékig vízálló műanyagtokot kapott.

A kesztyűbarát ikonok és az univerzális konzol a felhasználást könnyítik. Csatolható hozzá a Cardo Bluetooth rendszere is. Ez lehetővé teszi, hogy a készülék figyelmeztető hangjait a sisakbeszélőn keresztül hallgassuk. A Help Me funkció a vészhelyzetekben segít, bekapcsolása megoldás lehet a bajban: szervizeket, egészségügyi vagy rendőri intézményeket találhatunk meg.

 

 

 

 

 

 

A TomTom internetes Map Share rendszerén keresztül folyamatosan frissíthetjük a memóriát, ha a beépített, Kelet-Európára is élesített térképszoftver nem lenne elég. Táv- és sebességmérés, úti statisztikák mind-mind készíthetők a Rider 2-vel. Lítium-ion eleme öt óra működési idővel bír, de természetesen a motor 12 voltos áramkörére is ráköthető. A -10 és 55 Celsius között üzemelni képes berendezés SD kártyán keresztül kommunikál. 310 grammja és 11,3 x 9,6 x 5.2 méretei felhasználóbaráttá teszik.

A nagy konkurens Garmint nehéz lesz megszorongatniuk, de a TomTom mindent megpróbál: 599 Eurós ára és paraméterei komoly piaci harcot vetítenek elő.

Új BMW robogók 2010-re

2008. augusztus 10., 23:06 Módosítva: 2009.07.25 21:03
1

Már régóta esedékes a BMW új robogóinak megjelenése, de a legújabb információk szerint csak a 2010-es modellévre mutatják be a friss, nagytestű gépeket. Szinte már biztos, hogy a 500, 650 és 800-as, V-elrendezésű, kéthengeres, 80? Rotax blokkok hajtják majd a robogókat.

33 és 75 lóerő között teljesítenek majd: kielégítve a kezdők vágyait is, és konkurenciát jelentve majd olyan modelleknek, mint a power-scooter osztály jelenlegi királya, a Gilera GP800. Ezek a vízhűtéses blokkok jelenleg a Rotax által birtokolt BRP quadokban szolgálnak. Technikailag még finomítások várhatók a mostani változatokhoz képest: modernebb befecskendező és fokozatmentes váltó kerül majd a maxi-robogókba.

A növekvő piacból a BMW ismét kihasítaná a maga részét. Ha visszaemlékezünk a C1 modelljükre, és figyelembe vesszük az innovatív törekvéseiket, biztosak lehetünk benne, hogy a bajorok új robogója nem egy hétköznapi modell lesz.

Lefogyott a négyütem

2008. augusztus 7., 15:30 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Egykor a négyütemű krosszmotorok tömegük és erőhiányuk miatt kerültek hátrányba a dinamikusan fejlődő kétüteműekkel szemben. A helyzet kezd megfordulni, ezt támasztja alá az off-road specialista Husqvarnától kiszivárgott néhány információ is.

Legújabb kettőötvenes négyütemű blokkjuk a kategóriában a legkönnyebb, mindössze 22 kg. Belsejébe a legnemesebb titán alkatrészeket építették, ezért nem csupán a tömegen spórolhattak, hanem erős, versenypályán is potens konstrukciót tervezhettek. A versenygép a tervek szerint 92 kg lesz feltankolatlanul, fejlesztésén többek között Andrea Bartolini, az egykori MX500 világbajnok is dolgozik.

Rizi gyorsul

2008. augusztus 7., 14:52 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A Német Nyílt Bajnokság (IDM) Superbike kategóriájában futamról futamra jobb eredményeket ér el Rizmayer Gábor. A versenyt megelőző első időmérő edzésen már látszott, hogy a Team Suzuki versenyzője jó formájában van. A hetedik helyet biztosította magának, amelyet sajnos a második edzésen a félresikerült futóműhangolás miatt nem tudott megtartani. 

A tizedik rajtkockából indult, az első futam végére felzárkózott a vezető hatos bolyhoz, majd a nyolcadik helyen ért célba. A második futamra hiába sikerült hangolni a futóművet, az ellenfelek még jobb beállításokat találtak. Gábor a tizenegyedik helyet szerezte meg, jelenleg 55 pontjával az összesített tizenegyedik helyét birtokolja.

Thai hátmasszázs

2008. augusztus 3., 22:40 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A koppintásról továbbra sem szoktak le Ázsiában: a Honda Big Ruckus formáját szolgaian másoló Toyotron Hunter a thaiföldi piac új csemegéje. A japánok 250-es négyütemű blokkja helyett azonban környezetkímélő megoldást találtak, az elektromotort.

A 40%-ban hazai alkatrészeket felvonultató Hunter a városi környezetszennyezést hivatott csökkenteni. Az országban évente egymillió motor kel el, az urbánus közlekedés csak két keréken vagy motorkulival kivitelezhető. Annak ellenére, hogy a négykerekűekből nagyságrendekkel kevesebb fut az országban, a városi szmog így is óriási.

260 000 forintnak megfelelő Thai Baht-ért egy 70-et tudó robogót kapunk, amely egy töltéssel nagyjából nyolcvan kilómétert képes megtenni. Sajnálatos, hogy a forma kevésbé egyedi, mint a saját fejlesztésű hajtás. A magyar piacot azonban nem érinti ez a design utánérzés – sem az eredeti Honda, sem a thai csoda, a Toyotron nem kerül forgalomba hazánkban.

Bezúzzák az elkobzott motorokat

2008. augusztus 3., 18:51 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Idén összesen 23629 motorkerékpárt és robogót semmisítettek meg hatóságilag Yungang tartományban, Kínában. A Shenzhen városában tartott állami akción azokat az illegálisan és bejelentés nélkül tartott gépeket verték szét buldózerrel, amelyek a fokozott közúti ellenőrzéseken és razziákon lebuktak. Az első 9532 darabot még áprilisban, a maradék 14277-et pedig az aktuális nyári akciók során, múlt héten verték szét a hatóság emberei.

A városban óriási gond a motorizált kétkerekűek kezelhetetlen mennyisége: számuk már 2003-ban átlépte a félmilliót. A feketén tartott motorokat előszeretettel használják bűnbandák, utcai rablásokkor pillanatokon belül elvegyülnek, rendszám híján az azonosításuk pedig lehetetlen.

Egész Kínára jellemző a bűnelkövetés ezen formája, évről évre megduplázódik a hasonló módon megkárosítottak száma. Shenzhen után több nagyváros is fontolgatja a bezúzással megfejelt rendőrségi akciók bevezetését. A néhány tízezer kétkerekű megsemmisülése fel sem fog tűnni, szinte az összes kínai nagyváros megoldhatatlan közlekedési krízissel küzd.

Kinek fáj?

2008. augusztus 3., 17:56 Módosítva: 2009.07.25 21:03
1

Tudjuk: ha a hülyeség szorgalommal párosul, annak beláthatatlan következményei lesznek. Erre példa az alábbi motor Japánból: a világ legjobban felcicomázott gépe.

A valaha szebb napokat látott oldalkocsis mostani állapotához szívós munka kellett: az aranysasok, himbálózó biszbaszok, bőrök, rojtok és díszítések egyediek, kézimunkával készültek. Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic rejtőzik az eklektikus kupac alatt - ha a motor a gazdája tükörképe, félelmetes bugyrai lehetnek a nyeregben ülő férfi lelkének.

Amennyiben az úriember szándéka az volt, hogy évekig tartó csicsázásával a világ legcsúnyább motorját hozza létre, sikerült. Remélem, hazánkban senki sem próbálja követni, ha mégis, kérem, mindannyiunk érdekében valaki fogja le.

Feltámadunk!?

2008. augusztus 3., 16:58 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Néhányan már megpróbálták a legendás Norton márkát feltámasztani; egy évtizede japán blokkot tettek bele, később meg amerikait. Sajnos a kezdeti lelkesedés és néhány példány után mindig befuccsolt az üzlet.

David Mucci designer nem egy prototípust épített, nem a semmiből felépítendő gyáráról beszél: egyszerűen csak megálmodott egy formát, amelyről úgy gondolja, hogy méltó utódja lenne az egykori legendás Norton Manxnak.

A számítógéppel vizualizált terv egy minden ízében modern gépet mutat. Ennek ellenére az utolsó porcikájában is ott van a tradíció, felbukó emlékként a számos sportsiker. A hatalmas peremfékek és a süllyedésbiztos első felfüggesztés versenyhangulatot ad a gépnek - az erősödő café racer kultusz jegyében született a terv.

Arról, hogy a Norton név a valóságban is feltámadna, nincs hír, de egy ilyen ütőképes kinézetű, vérbő egyhengeres sokunk garázsának lenne büszkesége.

10 éve próbálnak győzni

2008. július 27., 23:24 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Amikor 1998-ban a POLARIS beszállt a motoriparba, rengetegen szkeptikusan fogadták a hírt. A motorosszánjairól és quadjairól ismert gyártó nem saját nevét adta a projekthez, hanem asszociálva a klasszikus amerikai hengerelrendezésre, V, mint Victory (győzelem) néven kezdte forgalmazni cruiser és chopper motorjait. Az, hogy túlélték az első tíz évet, bizonyít valamit. Annak ellenére, hogy nálunk szinte ismeretlen a márka, mégis léteznek, sőt bemutatták 2009-es modelljeiket.

A Vegas, Kingpin, Hammer és 8-ball motorokon nem történtek radikális változások, elektrotechnikai és apró mechanikai finomításokat vezettek be. Ami szemmel is látszik, az a megváltozott festés, és a tankon szereplő új, monokróm Victory embléma.

Csúcsmodelljükben mutatták be a 106 köbhüvelykes, vagyis 1731 köbcentis, 92 lóerős blokkot. A 10 éves jubileum alkalmából száz darabos limitált szérával jelenik meg a Vision, amely nem csak festésében és díszítésében, hanem kényelmi, kommunikációs és szórakoztató-elektronikai alkatrészeivel tér majd el az alaptól.

A Victory folytatja együttmúködését a csicsa-custom klasszikus alakjaival, Arlen Nessel és fiával Coryval. Az ő nevükkel fémjelzett, aláírt modellek továbbra is kaphatók az amerikai gyártónál.

Nem café racer

2008. július 27., 23:21 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A 21. század café racerének titulálja Buell az új modelljét – valaki igazán elmesélhetné nekik, hogy milyenek voltak egykor a boyracerek utcai versenymotorjai. Az amerikaiak vagy tévedésben vannak a formát illetőleg, vagy a kreatív szakember ment szabadságra - egy biztos, ez nem café racer. Az 1125R alapjaira épült CR rálicitál az előd formájára, a nehezen emészthető design úgy tűnik a márka védjegyévé válik.

Most már világosan látható, hogy Eric Buell igyekszik elhagyni a Harley Davidson elavult és nehéz blokkjait. Helyette a vitathatatlan belső értékekkel bíró osztrák Rotax mellett voksolt ismét. A Helicon V-twin 146 lóerős teljesítménye már korábbi tesztünkön is meggyőző volt, teljesen jogos a Buell döntése, hogy utcai motorjukhoz is ezt választották.

A 47 mm-es Showa fordított teleszkópok, és a peremre szerelt, nyolcdugattyús fékek ismerősek az R-verzióról, a gyári források szerint az amúgy is kiválóan adagolható féket még tovább finomították a biztonságos utcai használat érdekében. A hátsó villa hosszabb lett – a versenypályán hátrány lenne, de ez az áldozat az országúti motorozás javára szolgál. Csillapított lengését egy szintén Showa márkájú, központi, állítható teleszkóp teszi lehetővé.

A design teljes testtel árnyékolja be a pozitív technikai megoldásokat. Az 1125R harcsapofája helyett most egy mélytengeri, különösen rosszarcú ragadozó inspirálhatta a designert, aki munkáját be sem fejezve lelépett a kreatív szakemberrel. Sajnos így maradhatott meg a motor alatt elvezetett kipufogó: az ormótlan testből petyhüdten kandikál ki a két csövecske.

A piros és fekete színben kapható Buell 1125 CR az egyedi ízlésű, ám technikailag kifinomult motorosok gépe lesz. Sajátos vonalvezetése talán egy szándékos stratégia, a kérdés, hogy a finnyás európai piac elfogadja-e így a sportos, már túrázásra is alkalmas motort.

Kedves olvasóink, kérem, fejtsék ki véleményüket!

Valami hiányzik ott elöl?

2008. július 24., 11:10 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A salzburgi pályán körözve sikerült lefotózni a BMW új utcai sportmodelljének a prototípusát: a K1300 S megjelenése 2010-re várható. A matt fényezés nem sokat árul el a motorról, ám az biztos, hogy az extra futóműtechnika iránt fogékony bajor gyár most is kísérletezik – a motor első kereke egyoldalas felfüggesztést kapott.

Zöldcitrom feketével

2008. július 24., 10:52 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A következő évre megújul a Kawasaki középkategóriás sikermodellje, a Z750. A beavatkozás nem érinti sem a motort, sem a futóművet: kizárólag esztétikai változások történnek majd a sportos hangolású naked bike-on.

A bevezetésre kerülő kombinált színek kihangsúlyozzák az élekre és a fény-árnyék játékra alapozott designt. A gyöngyházhatású festékek között természetesen ott lesz a népszerű „Kawasaki-zöld” is, de ez mellett kék színnel is lehet kombinálni a sárvédőkön és a tank alján megjelenő feketét. Akárcsak tavaly idén is választható lesz teljes feketében a Z750.

A 2009-es modelleket augusztus 22.-én mutatják be a második Kawasaki Lime Party keretében a Hungaroringen.

Kövessük a hollandokat!

2008. július 20., 23:46 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A Holland Motoros Szövetség (MAG) példaértékű munkával kijárta, hogy a 2012-ben életbe lépő újfajta, kötelező útadó ne vonatkozzon a motorosokra. A közúti forgalom csökkentésére már régóta vita tárgya az országban. A MAG érvei között szerepelt, hogy a motorkerékpárok sokkal kevésbé telítik az úthálózatot. Főleg az elővárosi közlekedésben okozna javulást, ha az egyedül közlekedők autó helyett a motort vagy robogót választanák. A törvénytervezet készítői igent mondtak a gépkocsi elhagyására motiváló kezdeményezésre.

Magyarországon egyelőre ilyen pozitív kivételek nem várhatók, de biztosan szükség lenne néhány hasonlóra. Kedves Olvasóink, önök milyen reformokat vezetnének be?

Az Uraltól nyugatra

2008. július 20., 23:43 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Az orosz bokszerek első hivatalos európai találkozóját szeptember 5-7. között rendezik a felső-ausztriai Schaunbergben. A helyi várromba és a mellette levő kempinghez a rendezőség reményei szerint az egész kontinensről érkeznek majd oldalkocsis és szóló motorosok. Uralok gazdáit zene, túrák és talán szervizsátor várja – az esti tábortűznél biztosan lesz majd vodka is.

Óriás sorkettes Triumph

2008. július 20., 22:48 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Egyelőre még kevés technikai adat ismert a Triumph új modelljéről a Thunderbird Cruiserről. A japán és amerikai gyártóknak konkurenciát támasztó cruiser a Rockettal ellentétben keresztben beépített motort kap. Az 1600 köbcentis soros kéthengeres hatsebességes váltóval készül majd, a hátsó kerék hajtását fogasszíj biztosítja. Opcióként ABS is rendelhető lesz a 2009 közepén megjelenő cirkálóhoz.

Rossi marad

2008. július 20., 22:26 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Valentino Rossi aláírta újabb kétéves szerződését a Yamaha Factory Racing Teammel. A 2009-es és 2010-es évre szóló megegyezést a laguna secai GP verseny idején hitelesítette aláírásával a hétszeres világbajnok és Masao Furusawa.

Il Dottore az aláírás után így nyilatkozott: „Ennyi év versenyzés után, még ha szerencse ennyi győzelmet is adott, komoly motiváció kell, hogy tovább versenyezzek. A Yamaha versenycsapata a legjobb hely, hogy ezt megkaphassam.„

Shoppingoló amerikaiak

2008. július 13., 23:52 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Immár végleges: Az amerikai Harley Davidson megvette az olasz MV Agustát. Ahogy arról korábban már írtunk, előrehaladott tárgyalások folytak a befektetők és a jelenlegi tulajdonosok között. Az üzlet megköttetett: 56 millió euróért amerikai kézbe került a nagymúltú olasz vállalat.

Claudio Castiglioni, az eddigi tulajdonos és cégvezető marad az igazgató, legendás designer Massimo Tamburini felel továbbra is a motorok gyönyörő formájáért.

A szerződés néhány héten belül érvénybe lép, a tervek szerint a tőkehiány miatt jelenleg stagnáló gyártás is teljes erőbedobással folyik tovább.

Ön szerint mire kell a Harleynak az MV Augusta?
 

Bronz Talmácsinak

2008. július 13., 23:10 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Elszúrta sachsenringi rajtját Talmácsi, mire hibáját korrigálta, már legalább egy tucat kollégája motorozott előtte. Az kör végén az első négy helyen Bradl, Corsi, Olive és Smith motorozott, Gábor feljött a 6. helyre.

Körről-körre faragta le hátrányát, Di Meglióval együtt felzárkózott az élbolyhoz. Olive az első helyről technikai gondok miatt hátrébb kényszerült. Eleredt az eső, a nedves aszfalton is jól motorozó világbajnokunk megelőzte Bradley Smitht. A fiatal némettel, Bradl-val vívott kemény csatát, de harmadik helyen tudott csak befutni.

A versenyt tetemes előnnyel Di Meglio nyerte, második Bradl, és harmadik Talmácsi lett, aki ezzel a bronzéremmel az összetettben is a harmadik helyen áll.
 

Út a pokolba

2008. július 13., 22:22 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Az utolsó kultikussá vált motoros film az Easy Rider volt. Művészi érdemei és tartalma gusztus kérdése, azonban bizonyos, hogy a kanyaron túlra kinyomott első villa kultusza nagyban köszönhető Denis Hopper filmjének.

Az 1969-es premier előtt és után is számos olyan alkotás született, amelyben mozivásznon szerepel valamilyen motor. A rendezők már minden bőrt lehúztak a témáról, sőt, rengeteg negatív előitéletet adagoltak be a mozibajárók agyába.

A klasszikus B-kategóriás mozik szerelmese, Quentin Tarantino és barátja Larry Bishop jelentkezett ezúttal egy témába vágóalkotással. Tarantino perverz vonzódását a 70-es évekhez szinte mindenki ismeri, ám ezúttal producerként vett részt a Hell Ride forgatásában. Neve szinte garancia, hogy a kliséket markába köpve gyúrja meg újra. Szinte bizonyos, hogy a szokványos por-motorbőgés-balhé-ribancok négyszögön túl várhatunk valami zsigeri csavart is.

Bishop,  a B, C és D kategóriás filmek veteránja, múltjában olyan rettentő alkotásokkal, mint a Chrome and Hot Leather (1971). A Kill Bill forgatásán találta ki Michael Madsennel, hogy erre a „pokoli menetre” feltankolják a gépeket. A fegyveres-szerecsenes, nindzsás és bankrablós vonalból már csak egy ennyire blőd téma hiányozhatott Tarantinónak, ezért mögé állt az ötletnek.

A nézők maguk is meggyőződhetnek arról a „valós élethelyzetről”, amikor a „666’ers” nevű banda megöli a főhős Pistolero barátnőjét, aki egymaga indul el megtorolni ezt. A témában ott van a lehetőség egy kultikus és szórakoztató ponyva megszületésére, hisz a felsoroltakon túl, - finom csavarként - olyan színészek gurulnak a Hell Ride-ban, mint például a Szelíd Motorosok rendező-főszereplője Denis Hopper.

Jóvágású épített-bontott bobberekre és ol’style chopperekre biztosan számíthatunk a filmben, egy ilyen mozi nem múlhat el Z-kormány és majomkapaszkodó nélkül. Az ünnepélyes bemutató már rég, január 21.-én megtörtént a független filmek Sundance fesztiválján, ám az Egyesült Államokban is csak augusztus nyolcadikán kerül a mozikba a Hell Ride. Most végre az internetre került a film első trailere:

 

 

Megnézzük?

Növekszik a VFR

2008. július 12., 09:00 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Az öt éve tartó munka után a Honda kész arra, hogy 2009-ben a nagyközönségnek is bemutassa a legendás VFR-ek utódját, az 1000 köbcentis öthengerest. A MotoGP számára épített RC211V alapjaiból kifejlesztett V-motor méltó követője lehet a szintén versenygyökerekkel rendelkező 750-es és 800-as elődöknek.

Természetesen a speciálisan sportmotorokra fejlesztett fékrendszer sem maradhatott ki a VFR1000-ből. A könnyűsúlyú berendezés a CBS és ABS előnyeit olvasztja egybe, számítógépesen vezérelve a kerekek lassítását. A tesztpályákon csiszolt technika előnye, hogy érzékelőivel és belső modellezésével az optimális fékutakat biztosítja, ezzel szavatolva a nagy sebességnél is biztonságos megállást.

Pandúrsisak

2008. július 6., 23:43 Módosítva: 2009.07.25 21:02
8

Rajzfilmfüggő motorosok kedvence lehet a Vemar cég legújabb designja. A TAI2K díszítése követi a hazánkban Pindur Pandúrok néven vetített sorozat minimalista megjelenését: fekete vagy fehér alapszín, rajta egy-két jelszó és a három elkerekedett szemű lányka: Sziporka, Puszedli és Csuporka.

Az ATM (Advance Thermo Material) sisak mindössze 1440 gramm. 2,2 milliméteres plexije gyorsan, szerszám nélkül is cserélhető. Bélése kivehető, mosható és a gyárban felvitt rétegének köszönhetően az apró mikroszkopikus élőlények sem tanyáznak majd benne. Ha a világot nem is mentjük meg a Vemar Powerpuff Girls sisakban, de egy biztonságos motorozáshoz mindenképpen alkalmas kellék. Funkcióján túl biztosítja, hogy minden gyermek a viselőjére nevet, de a többi rajzfilmfüggő motorostól is begyűjthetünk egy-két mosolyt.

Én viszont Pityke Őrmestereset szeretnék, kiskőrösit, természetesen. Ön milyen rajzfilmhőst viselne a fején?

Denevérmotor

2008. július 6., 23:17 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A sok hihetetlen kütyü mellett, amiket a Denevérember előránt zsebéből, valószínűleg az örök fiatalság elixírjét is birtokolja, hisz a 69 éves figura nem öregszik, sőt, egyre stramabb formát mutat. 

A képregények kockájába született akcióhős időről-időre visszatér, évtizedek óta nem csak papíron, hanem filmvásznon is űzi Gotham City megrontóit. A karaktert megformálta már Michael Keaton, Val Kilmer, George Cloone is. A két hét múlva mozikba kerülő The Dark Knight című epizódban Christian Bale alakítja majd a szuperhőst. A vagány járműveket kedvelő filmbeli Bruce Wayne, vagyis Batman most sem nélkülözi majd a megdöbbentő közlekedési eszközöket, akárcsak rémisztő formájú autója, úgy motorja is megújult a filmpremierre.

A hétvégi silverstone-i Formula-1 futamon a Toyota csapat marketing-támogatásával mutatták be az új motort, a Batpodot, és a hatkerekű autót, a Batmobilt. A motor hajtásáról a húszcollos felnikbe épített blokkok gondoskodnak, mutatva ezzel, hogy századelőn már bemutatott koncepció nem tűnt el nyomtalanul.

A beépített fegyverek, az extrém üléspozíció és a megdöbbentő vázszerkezet állítólag valóban gördülőképes. Ha nem is a filmben látható mértékben, de valóban mozgásba hozta Jean-Pierre Goy kaszkadőr. A silverstone-i pályán Jarno Trulli és Timo Glock is pózoltak a nyeregben, de az igazi akcióért még várni kell két hetet: ugyan Batman már nem hordja az alsógatyáját kívül, de a látványos akciókért 69 éves fejjel sem megy majd a szomszédba.

Ki szeretné ha valóban láteznének ilyen motorok?

 

Kínai GP álmok

2008. július 3., 23:16 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Amikor a Honda először jelent meg Man szigetén, a világ egyik leghíresebb versenyén, mindenki csak kapkodta a fejét. 1959-et írtunk, senki sem ismerte a japánokat, mégis bizakodva mentek el a TT-re. Hitetlenkedés fogadta őket, Naomi Taniguchi mégis a hatodik helyen futott be. Innentől, ha kétkedve is, de mindenki figyelt Japánra.

Most Kínán a sor. A Maxtra Racing Team befejezte 125-ös GP motorjának tesztjeit. A műszerek által megfigyelt köröket Michael Wilcox futotta az angliai Mallory Park és Rockingham Circuit pályáin. A kínai csapat az ügyhöz számos versenysportban érdekelt szakembert nyert meg: az istállófőnök Garry Taylor lett, Steve Harris a vázkonstruktőr és „Big” John Surtees tanácsadóként vesz részt a Maxtra versenymotor befuttatásában.

A kétütemű, egyhengeres motor 45 fokkal dől előre a vázba, lehetővé téve ezzel a kompakt, helykímélő beépítést. 54x54.5 a furat és löket aránya, a 124,8 köbcentis blokk 15:1-es sűrítéssel dolgozik. Hogy ezek a paraméterek megfelelőek-e ahhoz, hogy Kína a GP porondján bemutatkozzon?

Ma még kétkedünk motorjaikban, de tekintve dinamikusan fejlődő iparukat, bátran kijelenthető, hogy övék a jövő. El tudjuk képzelni, hogy Talma egy kínai motorra üljön?

Már nem üres a nyereg

2008. július 1., 22:49 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Most minden kiderül: a már előre kritizált bajor superbike bizonyíthat - A BMW Motorrad Motorsport Ruben Xaus-szal kötött megállapodást. Az S 1000 RR-t a katalán motoros fogja vezetni az a 2009-es Superbike Világbajnokságon. Xaus, aki jelenleg feleségével és lányával Andorrában él, 1998 óta indul a Superbike VB-n, azóta 34-szer lépett dobogóra és 10 győzelmet tudhat a magáénak.

Peter Müller, a BMW Motorrad fejlesztésért felelős igazgatóhelyettese így kommentálta Xaus szerződését: „Amióta bejelentettük, hogy 2009-ben indulunk a Superbike Világbajnokságon, sok spekuláció látott napvilágot, hogy ki fog majd a BMW nyergébe ülni. Ruben Xaus egy erős, harcias pilóta, tele fiatalos lelkesedéssel és versenyszenvedéllyel. Tökéletesen illik a filozófiánkhoz. Kimondott szándékunk, hogy győzzünk!”

Ruben Xaus is bizakodva nyilatkozott: „Nagy benyomást tett rám a csapat elkötelezettsége és versenyszenvedélye. Pont egy ilyen kihívásra volt szükségem – egy kivételes alkalom, hogy egy superbike projektben az első tollvonástól kezdve részt vehetek. Kezdetben persze nehéz lesz elérni a megszokott eredményeket egy teljesen új modellel, de a BMW-t egy nagyon jó motornak tartom, és biztos vagyok benne, hogy ettől a csapattól végig megkapom majd a maximális támogatást. Ez minden, amire szükségem van a sikerhez.

Ki merne a BMW-re fogadni?