Bradl, Terol és Olive voltak Talmácsi fő ellenfelei a négyesben. A versenyzők csatájába beleszólt az időjárás, a tizenhatodik körben eső miatt a versenyt a rendezők félbeszakították.
Gumicsere után a verseny folytatódott. Az óvatosság volt a jellemző, ennek ellenére már rögtön az újraindítás után az élre állt Rabat bukott. Gábor kihasználva a lehetőséget átvette a vezetést. Sajnos nem örülhettünk sokáig a kecsegtető pozíciónak, mert a célegyenesbe vezető kanyarban Talmácsi elbukott. Azonnal felugorva folytatta a versenyt, de csak a 21. helyen tudott bekapcsolódni a viadalba.
Di Meglio, Smith és Terol léphetett a dobogóra, Talmácsi Gábor balszerencsés módon a 14. lett.
1 M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport 10'08.574Vendég: a Pannónia. Ezt hirdeti a 12. Devils Motor Show plakátja. Túl élményen és mozgásra teremtett eszközök statikus szemléjén, mindenki erre vár. Látni egy darab bádogot, egy fröccsöntésnyi műanyagot, ne adj Isten egy motorblokkot. Együtt dobbanna a szív a négy ütemmel, áll a sok ember, és várja a csodát. A sajátot, a Magyar Motorkerékpárt.
A 17.00-ra időzített bemutató percre pontosan kezdődik. A szpíker lendületben, az emberek fékezve készülnek a színpad előtt, hogy csodát lássanak. Apukák izgatottan simítják meg kisfiuk kobakját, lányok kérdeznek okosakat a kedvesüktől. Mindenki arcán látszik a szerencse érzése: még hihetik, hogy ittlétükkel megfogták Isten lábát.
Mázló úr, az ötletgazda pódiumra lép. Nem látszik rajta, hogy motorgyára van, mifelénk már a kazánháznál belekötnének. Szeme meg-megpihen az asztalra kirakott dobozon. Balra tőlem reménykedik valaki, hogy egy motorblokk lehet alatta. Saccolgatás, úgy szemre. Túl kicsi ez. Mázló Imre könyékig turkál a zsebében, rágja gumiját. Talán zavarban lenne? Én az lennék helyében, ha üres kézzel jöttem volna. Mert abban a tenyérben nem volt semmi, vagy útközben elveszett.
A kivetítőn nagy hanggal indul a műsor. Állítólag a motorblokkról láthatunk bemutatót. Két mérnöknek tűnő férfi, egy CNC-nek látszó tárgy, két vasdarab, legalábbis valami olyasmi. A vetítővászon ellensége a nappali fény, itt sincs másképp: csak sejtjük, hogy motort látunk, mert azt szeretnénk látni. Utána háromdé: néhány számítógépes látványterv váltja egymást. Nem rossz ez, a múltkor a nyolcadikos szomszéd gyerek mutatott ilyet, az övét meg is dicsértem. Sajnálom, nekem most kevés egy régi pancsi skicce egy részletszegény blokkal. Mindez tompán, és foltszerűen. Az arcokról eltűnik a csodálat, már csak a doboz alatt rejtőzik némi remény.
Aztán lekerül a plexi, eltűnik a papír: ott áll a makett. Gratulálok Zalavári úrnak a Budapesti Műszaki Egyetem adjunktusának, formatervezőnek. Működik a híd, amiről beszél, élő kapcsolat múlt és jelen között. Azonnal felrémlik bennem a Csepel-művek és Kádár elvtárs sok lelkes úttörője, ahogy technikaórán modellezik a Magyar Ipart. Hármas alára, persze. Kínos, vagy rosszabb annál – ez így hihetetlen. Nem tesz boldoggá, hogy ezt kell leírnom, mert szeretném, ha feltámadna a Pannónia. Fényesen, vidám dörrenő hanggal, motorolajtól illatosan. Sajnálom: ez így életlen, hangtalan, és napról-napra büdösebb. Mindenestre hajrá uraim: várom a tesztmotort.
A nagy-britanniai Norfolk városa kísérleti jelleggel bevezette a motoros gyorshajtókra specializált kamerarendszerét. A hagyományos berendezések hátránya, hogy szemből vagy féloldalról rögzítik az elhaladót, és pont ez az irány az, ahol a motorkerékpáron nincsen azonosító jelzés.
Az új berendezés négy irányban képes képet rögzíteni, így valamelyik szög biztosan látni engedi a rendszámot, megkönnyítve ezzel a közlekedésrendészet munkáját. A hír már most hatalmas vitákat gerjeszt az angliai motorostársadalomban, hisz más városok is érdeklődnek a rendszer után.
Amennyiben sikeres lesz a több irányban megfigyelni képes berendezés, bekövetkezhet, hogy a kontinensen is találkozunk vele. Hiába tagadnánk, éppen dinamizmusa miatt kedveljük sokan a motorozást, ami óhatatlanul magával hozza a kisebb-nagyobb sebességtúllépést. Önök szerint az ön- és közveszélyes gyorshajtókat megfékezné az újfajta kamera, vagy ismét csak az átlagmotoroson csattanna az ostor?