Hírek

Annak, ki versenyezne

2009. február 19., 11:51 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Azoknak, aki versenyzőként is kipróbálnák motorozási tudásukat, érdekes lehet a Suzuki húsz gépre vonatkozó ajánlata. 2,59 millió forintért nem csak egy új GSX-R 600-t kínálnak, hanem hozzá extra sportcsomagot is, ami tartalmaz tartalék kerekeket féktárcsával, gumimelegítőt, Bódis kipufogót, fényezett versenyidomot, fém fékcső garnitúrát, első-hátsó állványt és szerszámkészletet. Az akciós árban benne van az átszerelés költsége is.

Fekete bárányka

2009. február 18., 11:53 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Sejthető volt: miután az EICMA Show-n Milánóban bemutatták a Yamaha X-Max 250 Black Max változatát, nem késett a kistestvér sem, itt a 2009-es, szigorú, fekete X-Max 125. Sportos és elegáns, a fekete-piros színkombináció és a karbon hatású alkatrészek azonnal felismerhetővé teszik, melyik családhoz tartozik a robogó.

Elöl 15-ös, hátul 14 hüvelykes kerekeken gördül, az agresszív vonalak ellenére a futómű hangolása a kényelmet szolgálja. A megállást elöl-hátul kétdugattyús fékek segítik, ezek 267 és 240 milliméteres tárcsába markolnak.

A blokk természetesen vízhűtéses, a 125 köbcentis egyhengerest elektronikus befecskendező eteti. A tervezők szerint a motor ereje elég, hogy városi körülmények között akár két ember dinamikus közlekedését lehetővé tegye. Az utasnak és a vezetőnek egyaránt kedvező a jól formázott ülés, a kényelemről és a jó úttartásról a dupla hátsó teleszkóp is gondoskodik.

A Black Max 125 egyelőre csak gyártóhelyén, Spanyolországban kapható. Magyarországon sem az alap, sem a fekete nyolcadliteres forgalmazása nem várható, de akinek tetszik a szín, a 250 köbcentis változatot hazánkban is megvásárolhatja. 

1% esély a túlélésre

2009. február 17., 15:47 Módosítva: 2009.07.25 21:04
2

Tudják már, hova kerül adójuk 1%-a? Ha még nem határozták el, gondoljanak a motoros baleset-megelőzésben sikeresen kampányoló Bike Segély Alapítványra! 2006 óta óriásplakátokat helyeznek ki az ország legforgalmasabb, általunk frekventált útszakaszain, így hívják fel az autóvezetők figyelmét ránk, motorosokra.

Munkájuk eredményes, részben nekik köszönhető, hogy tizenöt év után először, 2008-ban 20%-kal csökkent a halálos motoros balesetek száma. Amennyiben lehetőségük van rá, segítsétek munkájukat az adójuk 1%-ával!

A Bike Segély Alapítvány adószáma: 18122655-1-41

Bankszámlaszám: 12010611-00131018-00100001 

Szülinapi számmisztika

2009. február 16., 21:41 Módosítva: 2009.07.25 21:04


Vegyünk egy nagy levegőt, és kiáltsuk teli tüdőből: Isten éltessen! Ma ünnepli harmincadik születésnapját Valentino Rossi, a világ motorkerékpársport-történetének legsikeresebb és egyik legismertebb figurája. A kerek évforduló kiváló alkalom egy kis számmisztikára. 30 év, 8 világbajnoki trófea, 97 világbajnokságon elért futamgyőzelem, 151 dobogós helyezés, 51 pole pozíció, 78 leggyorsabb kör és 3720 világbajnoki pont. Gratulálunk, Valentino.

 

Vun Duu, de minek?

2009. február 14., 19:38 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Emlékeznek még az olasz CR&S motormanufaktúrára? Néhány éve mutatták be a VUN nevű egyhengeres sportmotorjukat. A jelenleg is kapható, alapáron 12 ezer eurós gépecskét sokan magasztalták kezelhetősége, alacsony tömege és minősége miatt. A könnyű test és a pörgős Rotax blokk sok igényes motorost elvarázsolt, de a tervezés alatt álló utód más koncepciót követ.

Az S&S amerikai motorblokk gyártó tavaly bemutatott X-Wedge V2-esét választották, hogy egy modern, de a café racer hagyományokból építkező sportos gépet építsenek. Az 1916 köbcentis blokk biztos, hogy izomból és nyomatékosan mozgatja majd a gyári tervek szerint 180 kilós CR&S Duu-t. Valószínű hogy az előd könnyedsége már nem jön vissza, de az Európában erősödő sportos V2-es divatnak megfelel a motor; a Wakan az Ace café is az S&S blokkjait használja.

Sok rajongó inkább a soros kettes BMW/Rotax nyolcszázas blokk körül látta volna a Marvic felniket, a Ceriani villákat és a Brembo fékeket, de CR&S (Cafe Racers and Superbikes) fejlesztői nem így döntöttek. A remélhetőleg még szépülő végleges változatra várni kell legalább a 2009-es milánói motorkiállításig.

Kedves olvasóink, Önök szerint van értelme az amerikai blokknak az európai motorban?

Egy hely, ahol szerelhetsz

2009. február 13., 18:36 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Mit tegyen a motoros, ha szerelni kéne, de nem egy profi műhely áll a kert végében? Kopogtasson barátoknál, vigye szakműhelybe, vagy álljon neki a konyha padlóján?Annyi egyszerű munka van, amihez éppen csak fel kéne emelni a gépet, de nincs hol és nincs mivel. A megfelelő szerszámok összegyűjtése egy vagyon, a műhelynek alkalmas garázs kibérlése szintén nem olcsó.

A San Diegoban felépített Privateer’s Garage annyira kézenfekvő ötlet, hogy most azonnal további telephelyeket nyithatnának szerte a világban: biztos, hogy mindenhol lenne rá igény. Nem számít hogy milyen motor, mindegy, hogy hány éves – bátran betolhatod. Az összes szükséges szerszám és eszköz ott van, a gazdának csak a tudást és a két kezét kell magával vinnie; a PG-ben bármit megjavíthat mindössze 20 dolláros, vagyis 4600 forintos bérleti óradíjért cserébe. Kevésbé megbízható motorok tulajdonosai havi, sokat bukó motorok éves bérletet is válthatnak. Akár hobbieszköz, akár amatőr versenymotor érkezik, az emelők, a célszerszámok és a számítógépes diagnosztikai eszközök mind ott vannak.

„Technikai tanácsadást és egy-egy eligazító szót is kaphat az alkatrészrendeléshez az, aki betér: a lényeg, hogy mostantól a profi szerelőműhelyek minden előnyét élvezhetik vendégeink, azok lehúzó árképzése nélkül” - nyilatkozta Kyle Indermuehle a március 6-án nyitó Privateer’s Garage vezetője.

Kedves olvasóink, önök igénybe vennék egy hasonló műhely szolgáltatását?

Kamu BMW?

2009. február 11., 17:03 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Múlt héten beszámoltunk a BMW utcai sportmotorjának, az S1000RR-nek a nyári érkezéséről. A weben köröző fotóknak sokan örültek, de sokan vitatják is valóságalapjukat. A videó alapján a bajor – japán hasonlóság valóban szembetűnő, de tényleg egy Yamaha R6 van az idomok alatt?

A videó forrása: moto.caradisiac

Átverés ez, vagy tréfa esetleg csak véletlen hasonlóság? Hamarosan úgyis kiderül.

Jól szól a motor?

2009. február 11., 15:08 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Gitár vagy faltörő kos? Egy biztos, a tulajdonos zeneszerető ember és türelmes motoros lehet: aki ezzel száguldani mer, az őrült. Kawasaki Z750 LTD volt az alap, ebből alakították ki ezt a hangszer - közlekedési eszköz hibridet. Az építés helye természetesen az Egyesült Államok, és naná, hogy rendszáma is van.

Önök adnának ennek a motornak forgalmi engedélyt?

Még egy Biaggi az Aprilián

2009. február 11., 14:17 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Az Aprilia nem csupán a Superbike világbajnokságba tér vissza, hanem gyári csapatot állít rajthoz a Superstock 1000 FIM kupában is. Az RSV4-et a JiR versenyistálló viszi harcba, ők már a MotoGP-ben is bizonyítottak egy Honda RC211V-vel.

Egyik tizenkilenc, a másik meg húsz: Federico Sandi és Federico Biaggi lesznek az Aprilia pilótái. Sandi a 125-ös és 250-es kategóriában szerzett tapasztalatot, Biaggi pedig az olasz Supersport Kupában. Benne nem is ez az érdekes, hanem származása: ő Max Biaggi unokaöccse. Hogy az apuka protezsálta-e be a fiút, vagy tényleg ott a helye az Aprilián, hamarosan kiderül; a Superstock 1000 FIM Kupa április ötödikén indul Valenciában.

Veszélyben a Balatonring?

2009. február 10., 23:21 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Hiába pózolt mindenki mosolyogva a sávolyi Balatonring alapkőletételénél, az aktuális információk alapján most korántsem ilyen vidám a helyzet. A novemberi ceremónián már a háttérben zúgó gépeket figyeltük, az építkezés érdemi része azonban még nem kezdődött el, ennek csatornázottsági feltételét egyenlőre csupán Sávoly község teljesítette, a versenyzésre kijelölt földterület nem; enélkül nincs építési engedély.

Dr. Gyenesi István önkormányzati miniszter keddi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy egyre több körülmény mutat arra, hogy a szeptemberi futamig nem készül el hazánk GP pályája. Kiemelte, hogy állami és önkormányzati oldalról a feltételeket teljesítették, az engedélyezési folyamatok rendben zajlanak. Hangsúlyozta, hogy a spanyol befektetői csoport lemaradásban van a munkával – ha tovább késik a kivitelezés, kétséges a magyar GP forduló sorsa.

Kovács Bence János az előkészítésben érdekelt Grupo Milton elnöke a vádakat hallva meglepődött, állítása szerint minden határidőt tartanak, pont úgy zajlik a munka, ahogy azt a téli hónapokra beütemezték. Cáfolta a felröppenő pletykákat, hogy a komoly gondokkal küzdő Dorna kihátrált volna az együttműködésből. A magyar állam és a versenyszervező birodalom között érvényes szerződés van – ezt nem bontották fel és hivatalos bejelentés sem történt, amely a visszalépést alátámasztaná.

Hogy szeptember 20-án lesz-e motorverseny a Balaton mellett? A 200 millió euró összköltségvetésű beruházás sorsa, ha nem is kétséges, de kérdéseket vet fel: kinek lehet hinni, az államnak, vagy a külsős cégnek? A föld még nem lépett át magántulajdonú szántóföldből sportcélra igénybe vehető területté, ez és a többi hír aggodalommal töltik el azokat, akik végre hazai pályán szurkolnának a motorversenyzőknek. Miközben a bolgárok, szlovénok és szlovákok békében és megakadások nélkül építik a maguk pályáját, miért a pont a magyarokéval vannak gondok?

 

Térdkoptatást mindenkinek!

2009. február 7., 18:07 Módosítva: 2009.07.25 21:04

2009-től a RaceOrange keretében a KTM megrendezi a TNT (Track ‘N‘ Test) elnevezésű, instruktorok által vezetett vezetéstechnikai tréningjét és pályanapját az aszfalton motorozóknak. Ezek helyszínei Európa legizgalmasabb és legbiztonságosabb versenypályái: Almeria, Pannóniaring, Oschersleben, Cadwell Park, Mugello, Sachsenring és Assen.

A KTM pályanapokon bármilyen márkájú motorral részt lehet venni, teljesítmény- és hengerűrtartalom-korlátozás nincs. A csoportokat tudás szerint osztják be, a kezdőktől a profikig mindenki megtalálja a számítását. Az egy- vagy kétnapos rendezvényeken az instruktorok röviden vázolják az ideális íveket és a döntés elméleti alapjait, aztán indulhat a gyakorlat: a saját képességek mellett tesztelhető a KTM 1190 RC8R, 1190 RC8, 990 Superduke vagy 990 Supermoto is. 

A részvételi díj 130 és 170 Euro/nap között változik. Jelentkezés és információ a KTM-kereskedőknél vagy a rendezvény weboldalán.

Magyarországi időpontok a Pannóniaringen:

Április 2.

Április 21-22.

Szeptember 29-30.

BMW robogó: talán ilyen lesz?

2009. február 7., 17:11 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Oberdan Bezzi nem alhat, ha ki nem találja a következő évi motorok formáját. Jó érzékkel dolgozik, megálmodott gépei gyakran szinte megegyeznek a majdan megjelenő igazi modellekkel. A fejlesztés alatt álló BMW óriásrobogóról már korábban is beszámoltunk, igaz, azóta a munka nem állt meg Németországban.

Az idei kölni motorkiállításra várt gép a gyári infók szerint 800 köbcentis V2-es kéthengeres blokkot kap, amely automata váltón keresztül várhatóan 70 lóerőt ad majd le. A korábbi hírek szerint a Rotax által gyártott és a BRP quadokba szerelt motor 500, 650 és 800 köbcentis verziókan is kapható lesz majd. Az első felfüggesztés a vízión Telelever jellegű, a kerekek 16 collosak: hogy a kész Beemer Scooter milyen lesz rejt, még rejtély.

Kedves olvasóink, önök elfogadnák ilyennek?

 

Yamaha szinglik

2009. február 5., 19:20 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az egyre erősebb vevői nyomást már a gyárak is megpróbálják komolyan venni. Roland Sands SuperSingle motorjaira Japánban is felfigyeltek: a kiszivárgó gyári pletykák szerint a Yamaha fontolóra vette az ultakönnyű és kezes egyhengeres sportmotorok gyártását.

Az alábbi designtervek a 250-es és a 450 köbcentis YZR-t mutatják. Hivatalos oldalról senki sem erősítette meg a képek hitelességét, de nagyon is elképezelhető, hogy a dinamikusan fejlesztő gyár lesz az első, aki kihozza a filigrán sportmotorokat. Márkakupák indulhatnak, és szerpentinvadászok kiálthatnak fel: a Yamaha Super Single végre újra feléleszthetné az egyhengeresek kultuszát.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik motor a kanyargós utak királya?

Utcai szupersport a bajoroktól

2009. február 5., 18:57 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A kép forrása: MC24

A superbike változat után itt a BMW S1000RR utcai változata. 183 kg, ami nem kevés: a konkurensek mindegyike könnyebb nála, a nagy rivális Ducati egész pontosan tizennégy kilóval. Ahhoz, hogy ne csak a tervezett 15150 eurós árával tudjon konkurálni az 1198-assal, a 999 köbcentis német sornégyesnek kifejezetten erősnek kell lennie – a keskenyre méretezett blokk, és a F1-ből származó szeleptechnika nem biztos, hogy elég a számmisztikában hinni kész motorosoknak.

Ann Kathrin Ruhl szupermodell a superbike-on

A BMW-nél megszokott módon itt is ABS-szel szerelt fékrendszer lesz, amely négy különböző üzemmódban felel majd a hatékony fékezésért. Ahogy az olasz konkurensnél, itt is megjelenik a számítógéppel vezérelt DTC kipörgésgátló. Négyféle színben, ezüstben, élénkzöldben, sötétszürkében és a kék-fehér-piros BMW trikolórban lesz kapható, leghamarabb 2009 nyarán.

Kedves olvasóink, Önök szerint a régóta várt német sportgép méltó ellenfele lesz a japán és olasz gyártmányoknak?

Te milyenre festenéd?

2009. február 5., 17:24 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az új ER-6n bemutatása kapcsán a Kawasakinak fontos a soros, kéthengeres, 650-es motor fiatalos és stílusos karakterének kihangsúlyozása. Dizájn versenyt hirdetnek, melyen mindenki próbára teheti képzelőerejét, és a legtöbb szavazatot begyűjtő versenyző megnyerheti az általa tervezett ER-6n-t.

A virtuális fényezőstúdióban elkészíthetik az egyedi látványtervet. Érdemes ránézni a Kawasaki blogjára is, ahol útmutatást találni, hogyan érdemes nekifogni a munkának, valamint a legszínvonalasabb munkák kommentálhatóak is. Február 2-től április 19-ig nyitott a lehetőség arra, hogy elkészítsék a saját ízlésük szerinti ER-6n dizájnt és megszerezzék a legtöbb szavazatot. Voksolni is megéri, mert a szavazók közül három szerencsés egy-egy eredeti Kawasaki dzsekit nyer. A győztes tervét Franciaországban megvalósítják az OCD festőstúdiójában.

Még mindig vezetnek

2009. február 3., 16:00 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Az év második felében kirobbanó gazdasági válság miatt hivatalos adatok szerint 11,4 % mínusszal zárt a magyar motorkerékpár piac. A negatív hatások ellenére a Suzuki méltó módon ünnepelte 100. születésnapját: közel két és félezer eladott motorkerékpárral 31,6% részesedést szerzett a magyar piacon, megőrizve ezzel 2001 óta tartó vezető szerepét.

A legsikeresebbnek az 1800-as Intruder cruiser, a szupersport GSX-R600, a megújult Hayabusa GSX1300R és a túrázó V-Strom DL 650 számított. A piac lassú racionalizálódását mutatja, hogy a kevés, bővülni képes kategória közül legjobban a maxirobogók, mint például a Suzuki Burgman teljesítettek.

 

Messze a gödör feneke?

2009. február 1., 14:10 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A válság kancsukával veri a motoripart, gondok vannak a versenysportban, és bajok az utcai motorok között is. A határtalan hitelek országában sincs másképpen, az ingatlanpiac és az autók után a motorokon csattant az ostor: a Harley-Davidson értékesítései az utolsó negyedévben 58%-kal zuhantak.

Az éves eredményeket figyelembe véve 13,1%-kal kevesebb V2-est tudtak értékesíteni, ennek eredménye, hogy tovább csökkentik a korábban már meghúzott kvótát: 10-13%-kal kevesebb motort terveznek előállítani. A költségeket a gyártóhelyek és programok központosításával próbálják csökkenti, ezért óhatatlanul elbocsátásokra kerül sor. A gyári sajtóközlemény szerint 1100 alkalmazottól válnak meg.

Nem csupán a Harley felett suhog a korbács, a Polaris Industries is érzi a gondokat. A Victory Motorcycles gyártója szintén összehúzza magát: 460 emberük kerül utcára.

Kedves olvasóink, melyik céget mentenék meg szívesebben?

 

Esélyt a csóróknak?

2009. február 1., 12:20 Módosítva: 2009.07.25 21:03


Januárban Japánban találkoztak a Moto GP gyári csapatainak a képviselői, csütörtökön pedig a Dorna meghívására a bolognai Gran Hotel Baglioniban a privát és független csapatok ültek le egy asztalhoz.

A téma mi más lehetett volna, mint a Moto GP jövője, a világ leghíresebb motorverseny-sorozatának megmentése. Annak ellenére, hogy már évek óta napirenden van az emelkedő költségek csökkentése, mégsem történt semmi előrelépés – a válság nyomán eszkalálódott pénzügyi hiányosságok miatt már nem halogatható tovább egy igazi megoldás. 

Carmelo Ezpeletának átok a mostani helyzet. A haszonszerzés helyett túlélési stratégiákat kell megfogalmaznia, hisz a csapatok, a fejlesztők és a szponzorok számára sem elfogadható a versenysorozat folyamatos drágulása. Olyan lehetőségekről tárgyaltak, mint a rövidebb edzések és edzési időszakok, hosszabb élettartamú blokkok és ezek limitált száma. Felmerült az egy versenyző - egy motor - két éves kötelező használat elve is, ezzel ösztönöznék a csapatokat, hogy az adott forrásaik mellett akár több pilótát is indíthassanak. Törölnék a szénszál alapú féktárcsákat is – minden igyekezet azért van, hogy a kisebb költségvetésű csapatok is eséllyel állhassanak rajthoz.

Ennél sokkal komolyabb változások is jöhetnek, a Dorna vadabb terveket dédelget. Egyik kézzel adnának, a másikkal begyűjtenék a pénzt. Hogy ösztönzőleg hassanak a soványabb pénztárcájú brigádokra, egy B-kupa elindítása is lehetséges. Elmondásuk szerint a gyári csapatok forrásai feltétlen és nem fair előnyt adnak, ez eredményezi, hogy a függetlenek nagyon ritkán állhatnak fel a dobogóra – ez pedig kevés a szponzoraiknak.

Nagydíj lenne a nagydíjban, egyforma pontozással a 250-eseket leváltó Moto2 négyüteműi és a MotoGp között. Amíg az új 600-as négyütemű kategória előszobája a csúcskategóriának, addig a GP-B inkább egy tudathasadt szponzormágnes – egyenlőség ide vagy oda, a pénzközpontú versenyvilág saját magát készül elpusztítatni.

Kedves olvasóink, önök szerint mi a megoldás?

 

Egyenlő quadosok

2009. január 31., 12:20 Módosítva: 2009.07.25 21:03
2

 

2009-ben a Magyar Suzuki Zrt. és a Full-Gas Motorsport Egyesület quad kupasorozatot indít, melynek lényeges újdonsága, hogy a járműveket a rendező biztosítja a versenyekhez.

Mindhárom kategória résztvevői részére tíz verseny biztosított a Magyar Köztársaság Quad Bajnokság futamaival egy időben és helyszínen. A quadokat - az LT-R450-es kategóriákban nyolc-nyolc darabot, az LT-Z90 Kupában tizenkét darabot - a szervező bocsátja a versenyzők rendelkezésére. A gépek versenyek közötti felkészítését, a futamok közötti karbantartást a rendezőség stábja végzi. A járművek javítása, felkészítése, tankolása és a gumi biztosítása a szolgáltatás részét képezik.

A szállítás kamionnal történik és a viadalra ötszáz négyzetméter alapterületű, különálló Suzuki depó épül. A kupasorozat filozófiája, hogy egyforma eséllyel indulhat minden nevező, hiszen minden futam előtt sorsolással dől el, hogy ki melyik motort kapja.

A versenyek az alábbi időpontokban kerülnek majd megrendezésre:

tesztnap: 03. 21. TBA

A futamok időpontjai: 

03. 29. - Bugyi

04.12. - TBA

05. 03. - Bugyi

05. 30. - Pannonhalma

06. 21. - Tiszapalkonya

07. 19. - Buzsák

08. 23. - Buzsák

09. 06. - Tiszapalkonya

10. 03. - Bugyi

10. 25. - TBA

További információ itt.

Kedves olvasóink, önök szívesen indulnának egy ilyen versenyen?

Bokszer vadászgép

2009. január 30., 16:34 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A nemzetközileg elismert motorépítők figyelme egyre inkább a japán és európai márkák felé fordul, gyakran törik meg izgalmas custom bike-okkal a Harley Davidsonok dominanciáját. Stellan Egeland, a svéd SE Service vezetője sem ismeretlen név a szakmában, olyan gépekkel szerzett érmeket, mint a világbajnoki harmadik Esok Lucius vagy az első helyezett, hengerenként négyszelepesre átépített retró salakmotor Hulster.

Idén Stellan eltávolodott a klasszikus chopper-bobber vonaltól, hisz a BMW R1200S blokkal hajtott Harrier egy igazi high tech szörny. Az agykormányzású motor egy vadászgépet idéz, könnyűfém és szénszál alkatrészek vannak mindenütt.

Az egyedi első felfüggesztés meghatározza a designt, a térhálós konstrukcióból kikandikáló egyetlen színt a két sárga Öhlins rugóstag jelenti– nem hagy kétséget, melyik országból is származik a sportos hangolású custom. A Harriert a stockholmi On Two Wheels motorkiállításon leplezték le.

A jelenlevők megdöbbenése hatalmas volt, az old school munkáiról megismert SE Service-től senki sem ezt várta. Aki beskatulyázta volna a skandinávokat a legendás choppereik miatt, felejtse el az előítéleteit, ez a BMW megmutatta, hogy nem csak hosszú villákban tudnak gondolni az unalmas téli éjszakákon.

Kedves olvasóink, egy szivacsos üléssel szívesen látnák garázsukban?

Ninja volt a leggyorsabb

2009. január 29., 11:37 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Joan Lascorzzal a nyergében, a vadonatúj Kawasaki Ninja ZX-6R volt a leggyorsabb a portimaói három napos hivatalos Supersport VB teszten. Lascorznak sikeres debütálás volt ez a Provec Motocard Kawasaki csapatnál, hiszen az első és a második nap is ő volt a leggyorsabb a tesztelők mezőnyében.

Számtalan motor- és felfüggesztés beállítást próbált Lascors és Fujiwara, a változó időjárási viszonyok mellett folyamatosan javult a gép. Mindkét versenyző a második napon mente a legjobb idejét, ekkor volt a legoptimálisabb az időjárás, száraz volt a pálya és nem voltak nagy szelek.

Az esőmenetek is biztatóak voltak, hiszen a harmadik napon Fujiwara a második legjobb időt érte el. Mindkét versenyző elégedett volt az új Kawasaki Ninja ZX-6R-rel és bizakodnak, a teljesen új motorral sikerült a leggyorsabb köröket menniük. A csapat a bajnokság Phillip Island-i (Ausztrália) első futama előtt, a spanyolországi Calafatban fejezi be a tesztidőszakot.

Kicsi és fekete

2009. január 28., 13:54 Módosítva: 2009.07.25 21:03
1

A Harley-Davidson bemutatta a Dark Custom család legkisebb tagját, az Iron 883-at. A matt fényezésű fekete Sportster jó lehetőség azoknak, akik most csatlakoznának az amerikai V2-essel motorozók táborához. Akik az Egyesült Államokban, március 31-ig vásárolják meg a motort, biztosítokot kapnak arra, hogy egy éven keresztül garantált értékben számítják be motorjukat, ha Big Twin vagy VRSC modellre váltanának.

Az Iron 883-as 7899 dollárba kerül, vagyis 1,7 millió forintért mérik odakint, idehaza körülbelül kettő és fél millió forintért várható a kereskedésekbe. A Sportsteren keveredik a tradicionális HD design a modernebb custom hangulattal. A hátsó kereket erősített fogasszíj hatja; a gumit, akárcsak elöl, tizenhárom küllős feketére fényezett alumíniumfelnire húzták. A blokkot, a villa alsó szárát és számos eredetileg csillogó alkatrészt a Dark Custom elvek szerint sötétre fényezték – a króm csillogása nem passzol a család stílusához.

A nyereg csupán egyszemélyes, az utasülés és lábtartók a tartozék-katalógusból vásárolhatók meg. Természetesen azok is feketék, ahogy a tank, a sárvédőkonzol, a fogaszíj-takaró, a kormány kezelőszervei és a lábtartók is. Az üzemanyag Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) befecskendezőn keresztül jut a fekete hengerekbe.

Kedves olvasóink, önök szerint megéri az árát?

Rendszám nélkül robogózni

2009. január 25., 21:05 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A korábbi pánik ellenére szép lassan lenyugodnak a kedélyek: a segédmotorok korábban megszavazott rendszámozási kötelezettsége elmarad. Az eredeti tervek alapján 2009. január első napjától minden ötven köbcentis mopedre és robogóra, 2011-től pedig a segédmotorokra várt volna ugyanez – több százezer embert érintett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium által kidolgozott törvény.

Számos előnyt soroltak fel, amikor a tervezet szükségességét megindokolták: a lopott motorok megtalálása, a balesetek és közlekedési kihágások utáni azonosítás, a kötelező felelősség- és casco biztosítások utáni kártérítés – de az ötletnek voltak árnyoldalai.

A szürkeimport és a konténeres behozatal eredményeként számtalan hiányos okmányú gép közlekedik – ezek eddig megfeleltek, ez után komoly gond lett volna az egységes nyilvántartásba vételük. Részben ezért is táncolt vissza a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium: a fennálló gazdasági helyzetre hivatkozva nem látják megvalósíthatónak a rendszámos forgalomba helyezési kötelezettséget. Ugyan az előnyökre és az említett pozitív hatásokra továbbra is szükség lenne, de ember, idő és pénzhiány miatt a tervek nem kivitelezhetőek.

Megkérdeztük Rieb Györgyöt, aki többek között az Aprilia motorok és robogók importőri feladatait ellátó Mille Motor Kft. vezetője, miként látja a helyzet. „Sajnálom, hogy az állam kapacitásai kevesek voltak a törvény betartásához, mindenképpen szükség van a mopedek és robogók rendszámozására, csak így lenne áttekinthető és tervezhető a vásárlást támogató finanszírozás és a biztosítási ügyintézés – a jelenlegi kaotikus helyzet nem az értékesítőket támogatja. A lopott, nem megfelelő technikai állapotú robogók és motorok ugyanúgy a közlekedés részesei, mint a névleg ötvenesek; ezek valójában 125-ös vagy akár 250-es gépek, nyergükben olyan vezetőkkel, akiknek erre a kategóriára gyakran még jogosítványuk sincs. Remélem, a törvény most elhalasztott érvényesítése nem késik túl soká.”

Ugyan az ügyintézéshez elfoglalt, a felmerülő költségektől ódzkodók vagy a lopott esetleg szándékosan kisebbnek bejelentett motorok és robogók tulajdonosai fellélegezhetnek, de a quadosok helyzete biztosan változik. Az újonnan vásároltakra április elsejétől kötelező lesz a rendszám, de a régebbieket is utoléri a törvény keze: nekik július elsejétől kell a kis táblát felcsavarni. Természetesen a metódusról és az adminisztratív folyamatról még senki nem tud semmit, a műszaki vizsga feltételei és költsége még ismeretlen.

Aláírásgyűjtés a buszsávokért

2009. január 24., 17:04 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Offline kollégánk, a Motorrevü nyomtatott motoros magazin aláírásgyűjtést kezdeményez, melynek célja, hogy Magyarország buszsávjait megnyissák a segédmotorok és a motorkerékpárok előtt. A buszsávok legális használata nem csak a motorosok közlekedését segítené, de csökkentené a nagyvárosok útjainak zsúfoltságát is. Legutóbb, a londoni városháza döntése alapján az angol főváros buszsávjait nyitották meg, de több európai nagyvárosra jellemző, hogy a buszsávban motorkerékpárok haladhatnak: a két jármű akadályozás nélkül megfér egymás mellett.

A hivatalos aláírásgyűjtő lapok a tavasz folyamán több rendezvényen, először a 18. Budapest Motorkiállításon lesznek elérhetők, majd megtalálhatók lesznek egyes motorkereskedésekben is. Az akció befejeztével az aláírt petíciós ívek Kondorosi Ferenchez (Új rend kormányzati program összehangolásáért felelős kormánybiztos) és Molnár Csabához (közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter) kerülnek. A Totalbike és a magyar motoros kultúra nevében kérjük Önöket, hogy csatlakozzanak az akcióhoz, szaporítsák aláírásukkal azok táborát, akik kérésére remélhetőleg megvizsgálják, és módosítják a vonatkozó közlekedési szabályozásokat.

Kedves Olvasóink, önök támogatják a kezdeményezést?

Majmok bolygója

2009. január 22., 23:48 Módosítva: 2009.07.25 21:03
2

A Honda, kihasználva a Japánban egyre erősödő retróhullámot, ismét gyártani kezdte a legendás kismotort, a Monkey-t. Sajtóközleményükben az „én legjobb kicsikémnek” nevezik az 1961-ban bemutatott koncepciót: valóban ez volt Soichiro Honda egyik szerelemgyereke.

1967-ben kezdődött meg a Z50M értékesítése, az ősmodellnek mindössze öthüvelykes kerekei voltak, és nem rendelkezett hátsó rugózással sem. Két évvel később frissítettek a komfort érdekében a majmocskán, innentől megállíthatatlan volt az ötven köbcentis négyütemű kismotor.

Gyártása 2001-ben állt le, majd három évvel később még egy rövid, limitált széria gördült ki a gyárkapun – onnan azonnal a gyűjtők garázsába került. A Monkey kultusza azonban nem csillapodott, fanatikusok szeretgetik, tuningolják és restaurálják világszerte.


A 2009-re újraindított termelés komoly változást hozott, a 68 kilós apróság megkapta a Honda Super Cub motorját, aminek különlegessége a PGM-FI befecskendezés. A felülvezérelt kétszelepes 3,4 lóerőt teljesít, és fogyasztása gyári adatok alapján, folyamatos 30 km/h sebesség mellett mindössze 1 liter száz kilométerenként. 

Japánban 710 ezer forintnyi jenbe kerül a Monkey, a kockás üléssel és krómozott extrákkal szerelt Limited változat 757 ezerbe. Arról, hogy Európában forgalmazzák-e majd, nincs hír – az biztos, hogy a holland, angol és német piacon óriási kereslet lenne rá.

Kedves olvasóink, mernének egy Monkey-val közlekedni, mondjuk Budapesten?