Rengeteg érdekes modellel robbant a KTM a következő három évben, gyakorlatilag az összes utcai modellcsaládban nagy változások várhatók. Az elsőként az MCN-en közölt információk egy amerikai dílertől származnak, aki egy kereskedői tájékoztatón fényképezte le a kivetítőt.
Többségében az autópálya-rendőrség használhatja azt a hatvan motorkerékpárt és ötven autót, amelyeket a Belügyminisztérium Magyarország soros EU-elnöksége kapcsán szerzett be, összesen mintegy 670 millió forintért – derül ki Pintér Sándornak egy szocialista képviselő kérdéseire adott, a parlamenti honlapon elérhető írásbeli válaszából.
Tegnap nem volt jó barát a BKV: két olyan baleset is történt, amelyben a közlekedési vállalat járműveivel ütköztek motorosok.
Minden jellegzetességét a kukába hajítaná a Ducati, hogy ismét az ő pilótája nyerje a Superbike világbajnokságot és ezzel szerezzen néhány pénzes vásárlót. Az versenygép utcai változatáról, legutóbb az olasz Motosprint közölt kémfotót. A szériagyártásra kész verzió már az autópályán dübörög, közúti tesztre álcafólia nélkül viszik, így jól látható mennyire más lesz, mint elődei.
Daniele Sabatini tervező szerint 200 vagy akár 250 lóerős teljesítményt présel ki magából az új olasz café racer, a Nembo 32 óriási motorblokkja, mely kiviteltől függően 1925 vagy 2045 köbcentis lehet. Mint korábban megírtuk, az olaszok szokatlan motorfelépítést eszeltek ki, hiszen a főtengely ott van ahol más motorokon a hengerfej, vagyis a blokk teljesen fejre állítva került a vázba. A soros háromhengeres motor köré épített vörös borzalom nemrég megfutotta első tesztköreit az olaszországi Franciacorta versenypályán.
Egyre forróbb a helyzet a holland motoros klubok közt. Múlt hétvégén 56 embert vett őrizetbe az amszterdami rendőrség, mert információik szerint a Satudarah MC tagjai összecsapásra készültek a Hells Angels helyi erőivel. A Satudarah klubot az indonéz szigetvilághoz tartozó Molukkáról érkezett bevándorlók leszármazottai hozták létre, és nyolc chapterrel vannak jelen a holland motoros klubközegben.
Új gyár és pálya épül Magyarországon? A Baon.hu értesülései szerint közel 100 munkahelyet létesít Kiskunmajsán az a befektetői csoport, amelynek nevében Stefano Favaro, Talmácsi egykori menedzsere vázolta a lehetőségeket.
A KTM már az egyhengeres sportmotor prototípusának tesztelését végezte, amikor beütött a válság, ezért végül nem készült el a gyári egyhengeres sportmotor, vagyis a supermono. Az egyébként is briliáns 690-es LC4 blokkban annyi tartalékot találtak még az osztrákok, hogy később simán piacra tudták vele dobni a 70 lóerős Duke R-t. A fanatikus KTM tunerként és versenyistállóként ismert HKR Racing csapat végül a gyár segítségére sietetett, és elkészítette saját hibrid versenymotorját, az RC690-et, ha más nem volt kéznél, az RC8 módosított vázának felhasználásával.
Alig két és fél kilométernyi nekifutás után, egy alaposan átépített Suzuki Hayabusával állította fel a motorkerékpárok új sebességi világrekordját Bill Warner egy katonai reptér betonján. Az új csúcs 311,9 mérföld óránként, ami 502,1 kilométeres sebességet jelent.
Úristen! Ez lesz a villanyos jövő? Amikor megláttuk az 1951-es Norton alapjaira épített Moto Electra bumfordi alakját, egyként nyüszítettünk az ég felé.
Az európai piac haldoklik, de az ázsiai nem törődik a mifelénk állandósult válsággal. A Honda is látja ezt, a gazdasági szakembereik tisztában vannak talán a vevők gondolatával is. Nem véletlen, hogy terjeszkednek Vietnamban: immár a harmadik, 500 ezres kapacitású gyárukat építik fel Hanoitól délre, ahol 1800 munkást foglalkoztatnak majd.
A közelmúltban feltámasztott Ossa még mindig a világ legkönnyebb motorját szeretné gyártani – erre szükség is van, hisz sehol sem számítanak annyira a grammok, mint a triálsportban. A 65 kilós, injektoros, kétütemű 280-as TR-t máris átalakították: céljuk a világbajnoki arany.
Aki már félretette az új európai elektromos kismotor, az E-Schwalbe potom 4699 eurós indulóárát, annak még várnia kell néhány hónapot, mivel csak jövő év elején kezdik el forgalmazni a türingiai ökojárgányt.
A gyártó, az EFW Suhl azzal magyarázza a csúszást, hogy a Litium-ion akkumulátorokat készítő japán beszállító, a szigetországi környezeti katasztrófában keletkezett károk miatt később kezdi majd leszállítani az első szériához szükséges alkatrész mennyiséget.
Azt hiszed menő vagy, ha térddel súrolsz a Hungaroringen? Az kezdőknek való. A bátrak így csinálják!
A szegedi Belvárosi híd tartóoszlopának csapódott motorjával és meghalt egy 17 esztendős fiatal. A fiú szerda este kölcsönkapott motorral hajtott a Huszár Mátyás rakparton. A híd tartópilléréhez közeledett, oda, ahol összeszűkül az út.
Motoros felvonulást és koncertet szervez a Tűzoltókért Alapítvány augusztus 8-án az öt évvel ezelőtti Műegyetemi balesetben elhunyt, valamint minden szolgálatteljesítés közben életét vesztett tűzoltó emlékére.
Tegnap este hivatalosan bemutatták a 2012-es Harley-Davidson modelleket. Eget verő újdonságok nincsenek, de amit kaptunk, az passzol a márkaarculathoz.
Nagyobb teljesítményt ígérnek a következő szezonra, hiszen a Blackline kivételével az összes Softail és túramodell megkapta a Twin Cam 103 blokkot – hengerűrtartalma 1688 köbcenti. 134 Nm nyomatékot ad le, körülbelül 6 százalékkal többet, mint az előző 96 köbhüvelykes.
Igen tudjuk, ez nagyon szemcsés, és biztos sok olvasónk van, aki szebbet sza rajzol, de egyelőre ez van, a szemfüles autósok ennyit kaptak el a Triumph legújabb motorjából. A képet az angol MCN magazinnak küldték be, akik hamarosan oldalnézetből lőtt fotót is ígérnek – addig érjük be ennyivel, így néz ki szemből az év végén megjelenő 675 Daytona.
A világ jobbik részén nem csak a hatalmas lóerőgyáraknak van becsülete, akad, ahol pont akkora gépet vásárolnak, ami valóban szükséges. A mértéktartó vásárlók kedvence lehet a HM City Scrambler és a Trail Locusta, amelyet 125 és 200 köbcentis változatban is piacra dobtak.
Koreában is fejlesztenek: a helyi piacon rendkívül népszerű Hyosung GT250 megkapta első ráncfelvarrását. Az eddigi kerek lámpa helyett megörökölte a GT650 bogárfejét – hogy ez szebb-e, döntsék el önök.
Amint felbukkan egy Brough Superior, azonnal rekordáron kel el – feltehetőleg most sem lesz másképp. A kaliforniai Quail Lodge-ban rendezendő Bonhams aukción súlyos pénzmozgás várható, az SS100 motorkerékpárért 350-400 ezer dollárt, vagyis 67-77 millió forintot várnak a szakértők.
Az 1600-os BMW keményen odacsapott az óriás túrázók piacának. Az eddig uralkodó Hondának komolyan össze kell szednie magát: itt a 2012-es GL1800 Gold Wing. A típus 1974-es megjelenése óta jellemző megalománia persze megmaradt – az amerikai igényekre szabott gépet nem a kompakt mérete adja el.
Sávoly önkormányzata tavaly év végén belterületbe vonta a spanyol beruházók által félig elkészített gyorsasági motoros versenypálya 196 hektáros területét, majd januártól telekadót vezetett be, amely után közel 200 millió forintnyi adóbevétellel számol -- nyilatkozta Bobek József, Sávoly polgármestere az MTI-nek csütörtökön.
Az MV Agusta azonnal felcicomázta legújabb modelljét: az F3 Serie Oro amellett, hogy szép, gusztusos alkatrészeket is kapott. Az olaszok érzik ezt: az 1999-es F4 Oro és a 2004-es Brutale Oro után ez is sikerre számíthat.
Nem csak Sárváron készülnek elektromos motorkerékpárok. Néhány száz kilométerrel nyugatabbra, az ausztriai Mattighofenben is minden készen áll a gyártásra: az év végén bemutatják a KTM Freeride végleges változatát.