Hírek

Harsány Rossi replika

2009. március 16., 15:34 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A kép forrása: Motogp.com

Az AGV bejelentése szerint tavaszra boltokba kerül Celebr-8 sisakjuk, amely Valentino Rossi tavaly Motegiben megszerzett nyolcadik világbajnoki címe előtt tiszteleg. A limitált darabszámban készülő GP-Tech modell a legmodernebb fejlesztéseknek és Vale egyedi designötleteinek harsány keveréke: benne van a versenytapasztalatokon alapuló, innovatív olasz technika, és magán hordja a kötelező mintákat: napot, holdat, a bűvös 46-ost és a sportsiker előtt tisztelgő kockás zászlóval keretezett nyolcast is.

XR szépítőkúra

2009. március 16., 14:57 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A Harley-Davidson XR1200-as modellje nagy csúszással került az amerikai piacra. Az ottani customcégek sem teketóriáztak sokáig: máris itt az első átalakító-készlet. Steve Storz korábbi munkái is az XR-ekhez kötődtek, Sportster alapon készített dirt tracker-street tracker hangulatú motorokat, amelyek formájukkal felidézték a legendás versenygépet, az XR750-et.

A szett tartalmazza a kettő a kettőbe kipufogórendszert, amelyet a BUB fejlesztett ki a Harley blokkhoz. Krómozva vagy feketére festve is kérhetők a csövek, de nem lehetetlen a hőálló bandázs feltekerése sem. Storz által tervezett alumínium lábtartórendszer, Ceriani kormány-lengéscsillapító, YSS versenyteleszkópok, egyszemélyes ülésidom és felerősített Brake Tech fékek is a készlet részei - ezek egyben és külön-kölön is megrendelhetőek. Nem csak az új XR-re, de a régi Sportsterekre is kapható számos csemege: aki street trackerre vágyik, Storz mesternél nézelődjön.

Kedves olvasóink, Önök egyetértenek azzal, hogy egy Harley legyen chopper, sportos utcai motorokat meg gyártsanak csak a japánok?

Az X-lite csúcsmodellje

2009. március 15., 10:19 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A Budapest Motor Kiállításon mutatták be a Nolan Group új versenybukósisakját, az X-lite X-802-est. Az új csúcsmodell az X-801RR-t, illetve a Nolan N94-et váltja fel a cég kínálatában. Elődeihez hasonlóan versenyzők segítségével fejlesztették, a mérnökök a Ducatis Casey Stoner, a Yamahás Jorge Lorenzo és a Kawaskis Marco Melandri tapasztalatait használták fel az új bukó tervezésekor. Az alapmodell festése mellett MotoGP változatokban és a munkában résztvevő sportolók által használt fényezéssel replikaként is megvásárolható lesz.

Az X-lite bukósisakjaihoz hasonlóan az X-802 is hat különböző méretben kapható, amelyekhez három különböző nagyságú külső héj tartozik - XS/S, M/L, XL/XXL. Az új plexi jellegzetessége a meglepően széles látómező, a tökéletesített forgómechanizmus, illetve az NFR (Nolan Fog Resistant) párásodásgátló rendszer. Különlegessége az alacsony tömeg, a megbízhatóság, a sisaktól való távolság állíthatósága (4 mm), valamint hogy gyors, szerszám nélkül elvégezhető plexicserét tesz lehetővé. Beépített a Double Action funkció: ez egyrészt megakadályozza a plexi véletlen felnyílását nagy sebességnél, másrészt rögzített, résnyire nyitott pozícióval segíti a plexi páramentesítését alacsony tempónál és megálláskor. 

Az X-802 párnázása speciális Unitherm anyagból készült: ez az egyik legmodernebb elasztikus, mikroszálas anyag. Azonnal elvezeti az izzadtságot, így aktívan szabályozza saját légáteresztő képességét. A kivehető Steadyfit arcpárnák lényege, hogy három különböző keménységű részből állnak, így az arc erős terhelésekor is kiváló komfortot biztosítanak. 

A Nolan Group mérnökei a szélcsatornás és versenypályás kutatások, tesztek eredményeként ASD (Adjustable Stability Device) állítható hátsó stabilizátort illesztettek az X-802 héjába, amelynek leginkább aerodinamikai szerepe van. Stabilizálja nagy sebességnél, illetve szellőzőivel segíti a meleg levegő eltávolítását a sisak belsejéből. Profilja – és így aerodinamikai hatása – kétféleképpen állítható, a pilóta pozíciójának, illetve stílusának megfelelően.   

Az X-Lite X-802 Magyarországon is kapható, alapfényezéssel 114 500, replica festéssel 152 500 forintért.  

 

Kiállítást pótló kiállítás

2009. március 15., 09:01 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Azoknak, akik hiányolták a Kawasakit a Budapest Motor Kiállításról, itt az alkalom, hogy megismerjék a 2009-es modelleket - Kawasaki Expót és Börzét rendeznek. Bemutatják az újdonságokat, motorokat, ruházatot valamint a Kawasaki kerékpárokat is. Minden, a Börze ideje alatt megvásárolt vagy lefoglalózott gép mellé Kawasaki-Dainese vagy Kawasaki Ninja motoros kabátot adnak ajándékba, de az akciók itt nem érnek véget: aki motorral érkezik a rendezvényre, kedvezményes műszaki átvizsgálást és fékpadi mérést is kap.

A KKK a végére maradt: a Kawasaki Kedvezmény Kuponnal, amit a magyar forgalmazó weboldaláról lehet letölteni, további kedvezmények és tomboladíjak szerezhetők. A belépés ingyenes, két napon át, március 28-án, szombaton 10.00 - 20.00 óráig, március 29-én, vasárnap 10.00 - 17.00 óráig várják az érdeklődő motorosokat az Auto Expo M1-ben.

Kedves olvasóink, önök szerint a hasonló rendezvények pótolják a Budapest Motor Kiállításon való részvételt?

 

Bioetanol és benzin is jó a Hondába

2009. március 12., 13:15 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A Honda megkezdte az első vegyes üzemű motorkerékpárnak, a CG150 Titan Mix forgalmazását, igaz, egyenlőre csak Brazíliában. A bioetanol-felhasználásban élen járó ország piacára készült motor a cég saját fejlesztésű MFIS (Mix Fuel Injection System) befecskendezőjével lett ellátva.

Az 1975-ben alapított Honda da Amazonia manausi gyára kizárólag helyi piacra termel, fő profiljukat a kisköbcentis gépek jelentik. A 6340 realba, vagyis 650 ezer forintba kerülő CG-ből több százezer darabot készülnek értékesíteni – terveik szerint a benzinnel és bioetanollal egyaránt működő motor biztos piaci sikerre számíthat Dél-Amerikában.

Kedves olvasóink, önök szerint igény lenne a magyar piacon is kis Titan Mixre?

Idén nem lesz MotoGP Magyarországon

2009. március 11., 09:25 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Suchman Tamás széttárta karját: ő már semmit sem tehet. A kiemelt fejlesztésekért felelős kormánybiztos bejelentése szerint a magyarok teljesítették kötelezettségüket, a spanyolok azonban továbbra sem. Elmaradt a hitelkérelem benyújtása, így a Magyar Fejlesztési Bank is tehetetlen – most már biztos: a szeptember 20-ra tervezett futamra nem építik meg a sávolyi Balatonringet.

Az 50%-ban magyar hitelből építendő versenypálya körül már korábban is gyűrűztek a problémák. A kormánybiztos bejelentése alapján úgy tűnik, hogy a magyar fél a vállalásait teljesítette, ígéretükhöz híven a projektnek prioritást biztosítottak a nagy magyar bürokráciában. A hatóságokkal minden ügyintézés lezárult, a Balatonringet hetek választják el a végleges építési engedélytől. Suchman álláspontja szerint a hitel- és ingatlanválság okozta a kalamajkát, a spanyolok közleményét a kialakult helyzetről holnapra várhatjuk.

Motorosok raboltak

2009. március 9., 17:04 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Miközben a CNN riportere, Sasha Herriman a kamerába nézett, a háttérben négyen kiraboltak egy ékszerboltot, majd két motorral távoztak a helyszínről. Egy londoni könyvbemutatóról tudósítottak Peter Kavanagh operatőrrel, amikor munkájukat robaj és a távozó motorok hangja zavarta meg.

A videó forrása: CNN.

Az elkövetők kalapáccsal törték be a pultokat, exkluzív karórákat pakoltak el, majd látszólag nem zavartatva magukat kikanyarodtak és elhajtottak a helyszínről. A rablás az Oxford Street nevű bevásárló utcában történt, fényes nappal - még arra is volt ideje az elkövetőknek, hogy győzelmi jelet formáljanak az ujjukkal. Távozás közben a Suzuki és a Moto Morini kis híján karambolozott egy kikanyarodó teherautóval, de megúszták az ütközést - a rendőrség azóta sem tud róluk semmit. Az elrabolt órák értékét nem hozták nyilvánosságra, a nyomozás folyik: megpróbálják korábbi, hasonló módon kivitelezett rablással öszekapcsolni a történteket.

Kedves olvasóink, önök milyen motorral mennének rabolni?

Szezonnyitó kiállítás

2009. március 9., 15:04 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Már csak kettőt kell aludni, és felébred téli álmából a sok magyar motoros: a tavaszi szezont szokás szerint a Budapest Motor Kiállítás nyitja meg március 11-15. között. Immár nyolcadik alkalommal sorakoznak fel importőrök és kereskedők a Hungexpo Budapesti Vásárközpont csarnokaiban. A rendezvény házigazdája, Kovács Niki, a Stock 600 géposztály EB 3. helyezett motorversenyzőnője lesz.

A motorok mellett a látogatókat igazi hírességek is várják: csütörtökön és pénteken Talmácsi Gábor, a hétvégén pedig a MOTO GP-ben szereplő Team Tóth tagjai dedikálnak. Matia Pasini, Talma csapattársa, illetve a Superbike Endurance mezőnyből már jól ismert, 24 órás Bol D’or és Le Mans győztes, David Checa is a budapesti szakvásárra érkezik.

Robogók, terep- és sportmotorok, cirkálók és luxustúrázók, minden stílus és számos márka jelen lesz. A világbajnoki ezüstérmes Mókus streetfighter bemutatója nem az egyetlen látnivaló, veterán szépségek és kipróbálható tesztmotorok és családbarát mellékprogramok várják a vendégeket.

Minden belépőjegy sorjegy is egyben: megvásárlásával egy Harley-Davidson Sportster Iron 883 megnyerésére nyílik esély. A gyerekek virtuális motorversenyének egy Malaguti GRX a fődíja. Minden 500. családi jegyet vásárló gyermeke motoros oktatásban részesülhet.   

Látogatói információk

Időpont: 2009. március 11-15.

március 11 – 12.: 10.00 - 18.00 óráig

március 13 – 14.: 10.00 - 19.00 óráig

március 15.: 10.00 - 17.00 óráig

Helyszín: HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont

Budapest, X. Albertirsai út 10.

Belépőjegy

napi belépőjegy: 1600,- Ft

kedvezményes: 1100,- Ft

családi (2 felnőtt és két 14 éven aluli gyerek): 3200,- Ft

Katalógus: 750,- Ft

Megközelítés:

2-es metróval az Örs vezér térig, onnan az Expo-járattal

37-es villamossal a Blaha Lujza tértől, a Népszínház utcáról

Személygépkocsival a belváros felől a Kerepesi útról

Utazási kedvezmény:

A Volánbusz Zrt. belföldi járatain 50%-os menettérti kedvezményt vehetnek igénybe a kiállítás látogatói.

Parkolás:

E és V parkoló:

200 Ft/óra

600 Ft/4 óra

800 Ft/nap

A parkolási díjat távozáskor az E parkolóban a kijáratnál, a V parkolóban a Keleti Fórumon található fizető automatáknál kell megfizetni.

Albertirsai út: 800 Ft/nap

A parkolási díjat előre, a parkoló őröknek kell megfizetni.

 

Most már biztos, a motor okosít

2009. március 8., 09:08 Módosítva: 2009.07.25 21:05

 

Végre egy jó ok, miért kell motorozni: japán kutatók kísérlete bebizonyította, hogy a motorizált kétkerekű használata kordában tartja és javítja a kognitív képességeket: vagyis okossá tesz. Ryuta Kawashima szoftverkészítő, a Tohoku Egyetem és a Yamaha közös programjába huszonkét negyven és ötven év közötti férfit vontak be. Mindannyiukban közös volt, hogy korábban motoroztak, legutoljára minimum tíz éve. A tesztcsoport egyik felét ismét aktiválták, míg a másikat eltiltották – nekik maradt az autó és a kerékpár.

A két hónapig tartó kísérlet során azok, akik nap mint nap motoroztak látványosan jobb eredményeket hoztak: javult a figyelmük, fokozódott a megfigyelő képességük, jelentős előnnyel végeztek a kognitív funkciók tesztjén. „Aki motoron közlekedik, folyamatosan figyel, a dinamikusan változó környezet stimulálja az agyat, működésre sarkallja – a szürkeállomány tornáztatása lényeges, a motor tökéletes erre.” - mondta Kawashima a két hónapos munka után.

Kedves olvasóink, önök szerint motorozással fenntartható a szellemi frissesség, vagy csak a reuma borítékolható?

Tesztgyőztes bukósisakok

2009. március 6., 13:05 Módosítva: 2009.07.25 21:05

 

Az olasz InMoto összehasonlító tesztjében nem született meglepetés: a legjobbnak az idehaza is kapható Nolan és Schuberth bukósisakok bizonyultak. A februári összehasonlító tesztben az új generációs, felnyitható sisakok versenyeztek. A Nolan N43 Air 9 pontot szerzett, ezzel fél ponttal utasította maga mögé a második helyezett Schuberth J1-t, ami az ezüstéremben holtversenyben osztozik a Shark Evoline modelljével.

A zsűri szerint a Nolan N43 Air igazi mindenes, erőssége a moduláris, variálható felépítés. Az InMoto szerint az olasz bukósisak tökéletes választás a sportos beállítottságú robogósok számára, illetve azoknak, akik egész évben, időjárástól függetlenül motorra ülnek, de csak egy sisakot szeretnének tartani. Az N43 Air komfortja mellett a szigorú európai normáknak is megfelel, megkapta a nyitott és zárt sisakokra vonatkozó homologizációt is - ugyanolyan biztonságos, mint zárt társai. Elismerően szóltak az N43 Air szellőzéséről, összeszerelési és anyagminőségéről, valamint kiváló ár-érték arányáról. 

A német Schuberth kivehető állvédővel rendelkezik, akárcsak a Nolan N43 Air. A J1 tökéletes kényelmet garantál viselőjének, csendes, és a felszereltsége is gazdag (beépített napellenző, torzításmentes plexi, több fokozatban állítható szellőzőrendszer).

 

Krosszmotorok átnevelése

2009. március 5., 09:36 Módosítva: 2010.12.02 11:55
1

 

A spanyolországi székhelyű BeOn Automotive figyel a motorosok igényeire: az egyre népszerűbb ultrakönnyű, egyhengeres sportmotorok rajongóinak igazi csemegét kínál. A Project 450GP névre hallgató, saját fejlesztésű készletük 450 köbcentis krosszmotorokat tesz alkalmassá arra, hogy minimális munkával aszfaltra való pályagéppé változhassanak.

A videó forrása: Motociclismo.es

Kawasaki KXF 450, KTM SXF 450, Yamaha YZF 450, Honda CRF 450 és Suzuki RMZ 450 – ezek az off-road motorok azok, amelyek átestek a BeOn kúrán. A 4200 euróba, vagyis 1,3 millió forintba kerülő szett tartalmazza a 120-as rugóúttal bíró, 43 milliméteres USD Marzocchi villát, az átalakított hátsó rugós tagot, a 17-es versenyfelniket gumival, a radiális Brembo fékeket, a 320-as Sunstar tárcsát, a láncot és a hozzávaló fogaskerekeket, a digitális műszerpanelt valamint az idomokat.

A motorok tömege körülbelül 105 kg, az erős és pörgős egyhengeresek garantálják a kanyargás élményét. Kár, hogy a spanyolok csak a versenyzőkre gondoltak, több olyan forgalomba helyezhető enduro van, amelyet ereje és kialakítása alkalmassá tenne arra, hogy pillekönnyű sportmotorrá váljanak – ilyen a Husaberg új FE családja, vagy az aprócska V2-essel épített RXV is.

Kedves olvasóink, önök milyen motort építenének át legszívesebben?

 

Mérgesített VFR

2009. március 4., 13:42 Módosítva: 2009.07.25 21:05

 

A Honda VFR az egyik legmegbízhatóbb, de legkevésbé tuningolható motor. Ennek ellenére a sportos túrázót hazánkban is többen alakították át streetfighterré – a speciális kipufogón és a keverékképzés vadításán túl nem sok mindent lehet tenni a legendás, V4-es blokkal. Az amerikai http://www.aaperf.com/ megelégelte a bütykölő teljesítményvadászok számára áldatlan helyzetet, és radikális megoldásra szánta el magát. Munkájuk eredménye ez a kompresszorkészlet, amely kis méretével alkalmas arra, hogy az 1998 és 2001 között gyártott VFR-re szereljék. 

Az ötödik generációs, feltöltött modell ereje több, mint ötven százalékkal nő a szerkezet hatására, a Dyno-mérések 160 lóerős csúcsteljesítményt ígérnek az otthoni körülmények között is felszerelhető kiegészítővel.

 A szállítás május elsején indul, a készlet ára 5495 dollár, vagyis 1, 35 millió forint. A fejlesztések jelenleg is folynak az A&A műhelyében, nyilatkozatuk szerint még az év végére várható a hatodik generációs VFR-re való kompresszor, de a teljesítményhiányra panaszkodó ZX-10R és GSX1000-R tulajdonosok is elkezdhetnek spórolni – rájuk is gondolnak Amerikában.

Gyorshajtásért börtönbe

2009. március 2., 19:00 Módosítva: 2009.07.25 21:05

 

 195 km/h-s gyorshajtásért ítéltek fél éves letöltendő börtönbüntetésre egy angol motorost. Robert Bennett ítéletét tegnap hirdették ki, amelyet súlyosbít a 18 hónapos vezetéstől való eltiltás is. A bírói döntésben szerepet játszott, hogy nedves úton megfelelő védőfelszerelés nélkül szállította és veszélyeztette 14 éves fiát az A361-es országúton North Devonban. 

Amint a 2008 áprilisában készült képen is látszik, az utason valóban nincsen kesztyű, ezt rögzítette is a rendőrségi mikrobuszba szerelt kamera. Ügyvédje, David Sapiecha a tárgyaláson elmondta, hogy védence csupán egy izmos gázfröccsöt adott a Suzuki Hayabusának a kétsávos országúton: állításuk szerint Bennett mindössze 800 métert tett meg ezzel a sebességgel.

Kedves olvasóink, önök szerint jogos a szigorú ítélet?

A legkisebb Jawák

2009. március 2., 14:59 Módosítva: 2009.07.25 21:05

 

A cseh Abrex alig több mint tízéves, de a makettekkel foglalkozó cég rövid szakmai múltja ellenére egyre nagyobb ismertségre tesz szert a gyűjtők körében. Különlegességük, hogy tipikusan cseh termékekkel foglalkoznak, kínálatukban megtalálható a legtöbb veterán és mai Škoda is. Hétköznapi autók, katonai változatok vagy versenymodellek, 1:43, 1:72, 1:24 és 1:18 méretarányban: a közép-európai országokban sokan gyűjtik ezeket az apróságokat.

 

Hogy ne csak az autósok, hanem a motorozás szerelmesei is elégedettek legyenek, már kétkerekű makettek is készülnek: Jawa 50 Pioneer, Jawa 350 Automatic, Jawa 250 Enduro és Jawa 350 DOHC képviselik egyelőre a cseh gyártó termékeit, de a pozitív fogadtatásra való tekintettel további motorok is várhatóak, mint például a Jawa 500 OHC vagy a 350 Californian.

Ínyenc sisaktolvajok

2009. március 2., 13:54 Módosítva: 2009.07.25 21:05

 

Fanatikus gyűjtő vagy megrendelésre dolgozó tolvaj? Még a rendőrök sem tudják, hogy ki tört be az Arai bukósisakgyártó Newcastle on Lyme-ban található központjába február 24-én. Öt sisak tűnt el, NR3 és Quantum replikák, amelyek kialakításukban és festésükben legendás versenyzők egykor használt bukóit idézték fel. Mindegyiken ott volt az eredeti kézjegy; Barry Sheene, Freddie Spencer, Joey Dunlop, Randy Mamola és Lewis Hamilton írta alá őket.

 

John Wakefield, az Arai ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kiállított és ellopott tárgyak pótolhatatlanok és felbecsülhetetlen eszmei értékkel bírnak. Kéri mindazokat, akinek tudomása van a betörés részleteiről, vagy a bukósisakok hollétéről, értesítse őket vagy a rendőrséget.

Gondban a Yamaha is?

2009. március 1., 20:41 Módosítva: 2009.07.25 21:04

 

A Yamaha Motor Co. Ltd. 24 százalékkal csökkenti termelését, adták hírük a japán gazdasági napilapok. A szakértők természetesen a gazdasági válságot hibáztatják, emiatt készül majd idén előreláthatólag 260 ezer járművel kevesebb.

A hírforrások szerint bezárás fenyegeti a shizuokai üzemet és az azt tápláló alkatrészgyárakat – máris megkezdték a tárgyalásokat a szakszervezetekkel. A növekvő költségek és a világgazdasági hatások az egyik legerősebb motorgyárat sem kímélték, de terveik szerint a megszorítások és az új gazdasági program segíthet abban, hogy a motorosok számára észrevétlenül átvészeljék a válságot.

Kedves olvasóink, önök szerint sikerül?

Megfenyegették a Kawasakit

2009. február 28., 12:20 Módosítva: 2009.07.25 21:04

 A korábbi hírekkel ellentétben a Kawasaki mégsem vonul ki a MotoGP-ből. Úgy látszik, némi aprót mégis csak sikerült összekaparniuk arra, hogy a korábban kifejlesztett versenymotorjukat megméressék a világbajnokság futamain. 

Mindenki a Dorna kényszerét és a szerződésszegésért járó több millió eurós büntetés motiváló erejét látják abban, hogy a januári bejelentés ellenére a zöldek visszatáncoltak. Egyemberes csapatot indítanak, amelynek pilótája a bizonytalanságban tartott Marco Melandri, vezetője Ichiro Yoda lesz.

Hamarosan az is kiderül, hogy Yoda mester ismer-e trükköket, amitől valóban ütőképes lesz a Kawasaki, vagy csak formálisan végighaknizzák a szezont – az biztos, hogy John Hopkins, a másik versenyző mehet, amerre lát. Marco meglepetésének adott hangot, ismét ő tudta meg utoljára az őt érintő döntéseket, ennek ellenére elutazott Katarba, hogy ott próbálja ki a ZX-RR versenymotort.

Kedves olvasóink, önök szerint alibigép ez, vagy tényleg lehetséges eszköz a sikeres GP szerepléshez?

 

Magyarok szorongatták a világbajnokot

2009. február 26., 16:07 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A látványos és izgalmas freestyle motorozás az egyik legsikeresebb hazai sportáh. Ugyan ismét Chris Pfeiffer a stunt riding világbajnoka, de a BMW F800R-en motorozó németet csak a két magyar, Herczeg Balázs és Angyal Zoltán tudta megszorongatni.

Február 22-én, vasárnap zajlott le a svájci Swiss-Moto 2009 kiállítás keretében megrendezett Indoor Streetbike Freestyle World Championship. A 16 versenyzőnek mindössze 50x15 métere volt arra, hogy 70 tonna aszfalttal takart területen bemutassa gyakorlatát. A világbajnok kiemelte a viadal magas színvonalát.

Saját szereplését megnehezítette a beteg, influenzás állapota. „Az egyik legnehezebb versenyem volt ez, de így igazán édes a győzelem” - nyilatkozta a verseny után. Az ezüst- és a bronzérmet megszerző magyaroknak gratulálunk, reméljük jövőre már kettejük között dől el a világbajnokság.

1. Chris Pfeiffer 136.5 pont

2. Herczeg Balázs 132.0 pont

3. Angyal Zoltán 129.5 pont

Spéci Gas Gas

2009. február 24., 14:26 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Christophe Nambotin francia motoros nevével fémjelzett EC300-as változatot dobott piacra a Gas Gas. Egyelőre a francia piacra szánják a kétütemű endurót, de korlátozott példányszámban Angliában és Olaszországban is elérhető lesz.

Az alapmodelltől a módosított váza és a speciális, állítható Öhlins 8888 rugóstagja különbözteti meg; előre a versenypályákon megismert Sachs villák kerültek. A gyári kipufogó helyett FMF rendszeren távozik a gáz, a féktárcsákat hullámos Galferre cserélték le. A fekete felnik és a NAMBOTIN Racing grafika első látásra felismerhetővé teszik a speciális EC300-at. Magyarországon az alapmodell kapható, 1,65 millió forintos áron.

Ago gyors, de az óra nem siet

2009. február 24., 12:40 Módosítva: 2009.07.25 21:04

JeanRichard svájci órakészítő és az MV Agusta motorgyár közreműködése nyomán született meg ez a perceket és órákat mutató tiszteletadás Giacomo Agostini előtt. A minden idők legsikeresebb versenyzőjeként ismert legendás Ago nevét egy egész óracsalád viseli majd, ennek első darabja a képen látható Bressel 1665 Chronograph Rattrapante Foudroyante Ago. Ötven darabos limitált szériában készül, ezüst-fekete számlappal, palladium óraházzal. A szíj sötétbarna bőr, a szerkezet mozgását egy automata mechanizmus biztosítja.

Hasonlíts Rossira!

2009. február 24., 11:58 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Nem baj, ha nem vagy olyan gyors, mint Valentino Rossi, a kávézó előtt úgyis többet nyom a latban, hogy úgy nézz ki, mint ő. Ehhez most minden lehetőség adott: az angol GP Motorsports nem csak M1 replika festést, hanem komplett átalakítást ajánl a Yamaha YZF-R1-hez.

A blokkot superbike szintű izomkúrára fogták, és hozzányúltak a futóműhöz is: előre a GP-ből ismerős, Carlos Checa által használt villát, hátra pedig Öhlins TTX teleszkópot szereltek. A kipufogó egy speciális verseny-rendszer; a 16,5 hüvelykes, horribilis árú felnik a Dymagtól érkeztek. A motor ára 50 700 euró (15,5 millió forint), ami alig kevesebb a Ducati Desmosedici RR tavalyi 62 ezer eurós áránál.

Hogy ne csak a motor legyen olyan, mint Valeé, a rajongóknak érdemes az Aldo Drudi által tervezett bukósisakot is beszerezni. Ha kell, Rossi vigyorog majd a képen, de ha a megrendelő azt szeretné, akkor a saját édesanyja inti majd óvatosságra – a Dainese által birtokolt AGV oldalán ez is megoldható.

Az Italian Legendary Protection webcím március harmadik napján indul be, ott lépésről lépésre segítenek abban, hogy bárki megtervezze a GP-n megismert bukót; a megrendeléstől számítva mindössze nyolc hét a szállítási idő. 

Visszatér a Cagiva Elefant?

2009. február 23., 17:12 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Nagy a csönd Varesében, mióta tavaly a Harley-Davidson beletenyerelt a Cagiva csoportba. Sem az amerikaiak, sem az olaszok nem nyilatkoznak, az utolsó aktuális hír Massimo Tamburini formatervező távozása volt.

Hatszáz köbcentis, háromhengeres MV Agustáról is suttognak Olaszországban, de sokkal izgalmasabb információk is napvilágot láttak. Ha igazak, a Buellben bemutatkozott Rotax Helicon blokkot az olaszok is megkaphatják: visszatérhet a Cagiva Elefant és bemutatkozhat a Schiranna sportmotor is.

Az ormányos logóról nevet kapott terepes túrázó 1985-ben debütált; kihasználva a Ducatis kapcsolatot, 650 köbcentis L2-es Pantah blokkot kapott. Az utolsó 900-as változat 1999-ben készült szintén levegős, desmo blokkal – ez már nem tér vissza, helyette 1125 köbcentis vízhűtésest saccol Oberdan Bezzi, a világhírű motoripari mentalista.

A Schiranna sokkal sportosabb, igazi superbike. Radiális Brembo fékek, masszív lengőkar: ha az Oberdan víziói szokás szerint igazak, akkor ez a motor akár a Ducatik vetélytársa is lehet – még bőven van tartalék a Rotax Heliconban. Ha ez a felállás marad, akkor az MV-k soros blokkokkal, a Cagivák pedig V2-esekkel dolgoznak majd. Szakági sutyorgások szerint éppen az amerikaiak által diktált feltételek miatt távozott Tamburini mester, pedig korántsem biztos, hogy a válságban megbotlott Harley-Davidson képes lesz finanszírozni az instabil anyagi helyzetű olasz márkákat.

Kedves olvasóink, önök szerint feltámad a Cagiva és kivirágzik az MV Agusta?

 

A suzukisok versenyszezonja

2009. február 23., 14:31 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A Team Suzuki jó évet zárt tavaly: a német bajnokságban és az Egyesült Államokban megismert Rizmayer Gábor mellett Juhász Dávid is jeleskedett a 2008-as évben: a Suzuki GSX-R Európa Kupában és az Alpok-Adria mezőnyében is lette névjegyét.

Dávidnak sikerült valóban jó eredményeket felmutatnia, ilyen a GSX-R Európa Kupa doningtoni futamán megszerzett második hely. Idén csapatfőnöke Szabó Attila, kiemelt hangsúlyt fektet további fejlődésére. „Sokat várok Dávidtól, nagyon tehetségesnek tartom, megérett egy komoly nemzetközi szereplésre. Sajnos a gazdasági válság minket is elért, de a sikeres Alpok-Adria szereplés után szeretnénk Európa legkeményebb bajnokságaiban indítani. Szerencsére nagyon könnyű dolgozni vele, ezért hosszú távon tervezünk vele a Team Suzukinál.”

A 16 éves fiú a Superstock 1000-es kategóriában állhat rajthoz a teljes Alpok-Adria Bajnoki versenysorozatban. Dávid az elmúlt években mutatott teljesítménye alapján eséllyel pályázik a bajnoki címre. Nem csak külföldön, hanem idehaza is szurkolhatunk neki, hiszen az újonnan kiírt Magyar Bajnokságban is bemutatkozik

Elektronok ereje

2009. február 23., 13:08 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Milyen lesz a jövő motorversenyzése? Ezt a kérdést boncolgatta a FIM hétvégi, genfi (Svájc) kongresszusán. A rendezvényen több „zöld” gépet is bemutattak, többek között a 2010-re megjelenő, korábban már részben ismertetett KTM Zero Emissiont.

A 40 Nm nyomatékkal bíró elektromotor közvetlen erőleadása bőven elég lesz ahhoz, hogy a 90 kg össztömegű gépet mozgassa. Ez a nyomaték megfelel a 250-es kihegyezett, kétütemű versenyblokkjáénak, miközben az egész KTM Zero Emission hét kilóval könnyebb a 125-ösnél is – viszont az erő már 1 fordulat/perctől rendelkezésre áll.

Versenykörülmények között a lítium-ion akkumulátorok negyven percet bírnak, békésebb felhasználással ennek mintegy duplája motorozható. Ha a pletykák igazak, a már így is rendkívül erős motor még tovább izmosodhat a jövő évi hivatalos bemutatóig.

Hogy ilyen lesz-e a jövő versenymotorja, még rejtély. Ugyan sokaknak hiányozna a kipufogók hangja, de az biztos, hogy a jelenlegi irány már nem lesz sokáig tartható. Kedves olvasóink, önök szerint mit hoz a jövő?

Jacko árverez

2009. február 20., 11:25 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Michael Jackson joggal lógathatja az orrát, az anyagilag és erkölcsileg megviselt popsztár sorra kénytelen elárverezi holmijait. Az egyre inkább háttérbe szoruló, arctalanná váló művész kétezer, Neverland Ranch-rél származó tárgytól szabadul meg, többek között a gyengén átépített Harley-Davidson Road King rendőrmotorjától. A kikiáltási ár 6000 dollár, vagyis kb. 1,5 millió forint.

A Julien's aukciósház szervezésében Beverly Hillsben zajlik majd a licit, amely több televíziós csatornán és az interneten is nyomon követhető lesz majd.

Kedves olvasóink, annak ellenére, hogy csak kesztyűben nyúlt hozzá, vennének Jacko után motort?