A Harley sem szégyenkezik az eladások terén
Sorra jelentik be a világ nagy motorkerékpár-gyártói, hogy milyen nagyot nőttek eladásaik az év eddig eltelt szakaszában. Ez persze nem véletlen, hiszen a tavalyi adatokra igen erősen rányomta a bélyegét a Covid, most pedig egyre inkább magához tér a piac. Korábban a BMW és a Ducati is közölte már statisztikáit, most a Harley büszkélkedik 24 százalékos növekedéssel.

Igaz, az amerikai gyártó nem az első féléves, hanem a második negyedéves, az áprilistól június végéig tartó időszak darabszámait emelte ki. Egyértelműen a hazai piac viszi a hátán a boltot náluk, az USA-ban 43 százalékkal több Harley-Davidson ment el, mint tavaly ugyanekkor. Ha viszont a többi régiót is megnézzük, bizony Európában, Afrikában és a Közel-Keleten is visszaesést látunk.
A teljes első félévet figyelembe véve érthető, ha a Harley inkább a második negyedévre büszke: januártól június végéig csekélyebb, de így is 18 százalékos az emelkedés. Az év további részében két újdonság, a Pan America és a szinte még ropogós új Sportster S lehet a legerősebb fegyverük.