Majrécsík

Könnyed motoros tartalmak a Totalbike-on

Totalbike
2021.08.04. 15:55

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A Mandelli Group vállalatcsoport felvásárolta a motoros ruházatokat és kiegészítőket gyártó Tucano Urbanót. Az 1999-ben alapított márkát idehaza legtöbben a robogós lábtakarókról ismerik, de ennél azért jóval sokrétűbb a tevékenységük. Nemrég például légzsákos kabátot dobtak piacra.

    P1110489

    A vevő, a Mandelli csoport elsősorban kerékpárokban, valamint bicikli- és motoralkatrészekben utazik, ezzel a lépéssel tehát bővíti portfólióját. Nem is csináltak rossz üzletet, hiszen a Tucano Urbano az év eddigi részében 15 millió eurónyi profitot realizált.

  • Nem egyszer érkezett már kérdés Nepperűzőnkhöz, hogy mit válasszon egy alacsony motoros, ha mondjuk túraenduróra vagy sportgépre vágyna. A probléma tehát gyakori, megoldást pedig a megfelelően kiválasztott motor mellett az ülés alacsonyítása, meg persze a technika csiszolása jelenthet. Felismerte az igényt az UpBikers is.

    UpBikers-Overshoes-01

    Egy olyan cipőmagasítót dobtak piacra, amely négy centit emel a viselőjén, legalábbis a cipő vagy csizma orra környékén. Így ha csak kevés hiányzik, máris megkapjuk 75 euróért.

  • Még az asseni hétvége első futamán bukott a Kawasaki Puccetti Racing francia versenyzője, Lucas Mahias, kezében pedig eltörött egy csont, műteni kellett. A bajnokságban eddig 36 pontot gyűjtő motoros ezért nem tud rajthoz állni most hétvégén, a csehországi Mostban.

    2020 07 MagnyCours SSP Fri Mahias C87Q7510 001

    Mivel ő a Puccetti Racing egyetlen versenyzője ebben a szezonban, de nem is keresnek helyettest, így a csapat sem utazik el a következő versenyhelyszínre. Reményeik szerint augusztus 21-22-én a Circuito de Navarrán már újra ott lehetnek, Mahiasra pedig idén még egy nyolcórás szuzukai futam is vár a tervek szerint.

  • Egészen szokatlan elképzelést valósított meg az olasz Motocicli Audaci motorépítő műhely. A Hondától egy Super Cubot kaptak, hogy készítsenek belőle valami egyedit. Ez sikerült is, hiszen terepre formálták a legendás modellt.

    Az így elkészített Super Cub 125X nemcsak bütykös gumikat kapott, hanem offroad-kompatibilis futóművet is az Andreani Group jóvoltából. Az első villát is módosították, hátra pedig két Öhlins piggyback gátló került. Összességében közel négy centit emeltek a Super Cubon.

    A terepes megjelenést erősíti a megemelt sárvédő is. A fék védőlemezt kapott, az ülést alcantarával húzták be, a fényezés pedig szintén a retró offrad vonalat hangsúlyozza. Szeptemberben egy 450 kilométeres terepversenyen vesznek részt a Super Cub 125X-szel, bizonyítandó terepképességét, novemberben pedig kiállítják az EICMA-n.

  • Az osztrák Günter Schachermayr nem riad vissza a meghökkentő és veszélyes mutatványoktól. Előfordult már például, hogy 200 km/h-val húzta a Vespáját egy Ferrari, most pedig egy 110 méteres kémény külső oldalán gurult le a robogóval.

    A kaszkadőrt persze biztosítókötéllel rögzítették, csakúgy mint a Vespát, de ennek ellenére sem volt könnyű a mutatvány. A videóban jól látszik, hogy Schachermayr alaposan megküzdött azért, hogy a kerekeket a kéményen tartsa, és az egyensúlyozás sem lehetett egyszerű. Biztonsági okokból egyébként nem járt a robogó motorja.

    robogos
  • Még egy korábbi MotoGP-világbajnok mércéjével nézve is jelentős, mintegy 35 millió eurós bírság lebegett Jorge Lorenzo feje fölött, a spanyol adóhatóság ugyanis adóelkerüléssel vádolta az aktív versenyzéstől 2019 végén visszavonult motorost.

    lorenzo agostini 04.middle

    Noha Lorenzo állítása szerint 2013 és 2015 között Svájcban rendelkezett állandó lakcímmel, a spanyol hatóságok ezt másképp gondolták, és úgy vélték, nem fizette be a rá kirótt adókat. Végül azonban bebizonyosodott a 2007-es világbajnok igaza, így felmentették a vádak alól.

  • Glasgow utcáin tekert pár kört a Batcycle nyergében a Denevérember. Batman motorja nyilván egyedi építésű, méghozzá olyannyira elrugaszkodott, hogy aligha lehetne belelátni bármiféle sorozatgyártású gépet. A hírek szerint egyébként egy 750-es Honda blokk köré húzták fel, talán az NC750-é dolgozik benne.

    A kémvideók egy forgatáson készültek, de nem egy új Batman-mozi van készülőben. A maszkos igazságosztó a The Flash című filmben tűnik fel mellékszereplőként, méghozzá Ben Affleck és Michael Keaton alakításában is. Utóbbi egy idősödő Bruce Wayne-t formál meg valamiféle alternatív univerzumban. A filmet jövőre mutatják be Ezra Miller főszereplésével.

    Batcycle-01
  • A ZalaZone-on tart ingyenes közlekedésbiztonsági tréningnapot a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség. A rendezvény augusztus 8-án, vasárnap lesz a ZEG Rallyshow részeként.

    225141205 177605177763520 8630124082140219250 n

    A MotoSafety 2.0 oktatási nap kiegészül szlalomversennyel is, ahol bárki tesztelheti saját maga és járműve képességeit. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, jelentkezni július 30-án, pénteken 12 órától lehet a www.humdamotosafety.hu weboldalon.

  • Nagyjából 6-9 hónapot csúszhat a Triumph és a Bajaj első közös modelljének bemutatása a koronavírus delta variánsa miatt. A két gyártó még 2019-ben jelentette be együttműködését, majd elkészültek a működő prototípusok is. Az volt a terv, hogy 2022-ben piacra is dobják az eddigi hírek szerint 250-es vagy 350-es retrógépet.

    Most a járványhelyzet miatti korlátozások vetik vissza a fejlesztési folyamatot, hiszen éppen a Bajaj hazájából, Indiából indult a delta variáns, az országban jelenleg is elég rossz a helyzet. Így a bemutató 2023 márciusára csúszhat, míg a forgalmazást 2023 vége felé kezdik meg.

  • Jövőre is változatlan felállással megy a Kawasaki a Superbike-vébén - már ha végül Rea-t sem csábítják át a MotoGP-be. 2022-re is meghosszabbították ugyanis az angol Alex Lowes szerződését. A lépés mondjuk nem is meglepő, mivel a harmincéves motoros szorgalmasan gyűjti a pontokat, vannak már dobogós helyezései is, és a tabella negyedik helyén áll.

    2021 KRT Press Kit Alex Lowes ZX-10RR 000039 copia 002

    A 2022-es már Lowes harmadik szezonja lesz a csapatnál. Yamaháról váltott, de korábban a Suzukinál is megfordult a hondás debütálás után. A tervek szerint egyébként most bekerül a szuzukai nyolcóráson győzelemre törő csapatba is.

    Jelen állás szerint tehát úgy tűnik, jövőre is marad a Rea-Lowes páros a Kawánál. Igaz, Rea-vel kapcsolatban egyre gyakrabban merül fel a MotoGP, mint opció. Eddig rendszerint visszautasította a pletykákat, mostanában azonban egyre sejtelmesebben nyilatkozik.

  • Sorra jelentik be a világ nagy motorkerékpár-gyártói, hogy milyen nagyot nőttek eladásaik az év eddig eltelt szakaszában. Ez persze nem véletlen, hiszen a tavalyi adatokra igen erősen rányomta a bélyegét a Covid, most pedig egyre inkább magához tér a piac. Korábban a BMW és a Ducati is közölte már statisztikáit, most a Harley büszkélkedik 24 százalékos növekedéssel.

    Igaz, az amerikai gyártó nem az első féléves, hanem a második negyedéves, az áprilistól június végéig tartó időszak darabszámait emelte ki. Egyértelműen a hazai piac viszi a hátán a boltot náluk, az USA-ban 43 százalékkal több Harley-Davidson ment el, mint tavaly ugyanekkor. Ha viszont a többi régiót is megnézzük, bizony Európában, Afrikában és a Közel-Keleten is visszaesést látunk.

    A teljes első félévet figyelembe véve érthető, ha a Harley inkább a második negyedévre büszke: januártól június végéig csekélyebb, de így is 18 százalékos az emelkedés. Az év további részében két újdonság, a Pan America és a szinte még ropogós új Sportster S lehet a legerősebb fegyverük.

  • Szokatlan ötlettel rukkolt elő az MV Agusta. Az olaszok úgy gondolták, miért ne lehetne egy-egy motornak is személyisége, ugyanúgy mint a motorosoknak. Ezért együttműködésre kérték fel a Reggio Emiliában működő Scuola Internazionale di Comics képregényiskolát, közösen pedig különleges képregénysorozatot készítenek. Minden MV-modell személyiségét egy-egy kitalált motoros testesíti meg.

    mv-stories---main-page

    A művek történetét Tommaso De Stefanis írja, míg azok rajzos megjelenítése Davide Castelluccio feladata. Az MV Stories első epizódjának főhőse egy Cesare nevű figura, meg persze az ő Turismo Velocéja. Ezt a sorozatot már most is meg lehet nézni az olasz márka weboldalán, ahol a későbbi részekből is látszik már egy-egy kocka.

    mv-stories---cesare
  • Talán kissé túlzó a robogók Teslája titulus, de egy biztos: az Ola Electric eléggé felkapott lett az utóbbi időben. A cég társalapítója szerint a világ legnagyobb motorkerékpár-gyárát építik, a tervek szerint évi tízmilliós kapacitással. Közben megnyitották az előrendelés lehetőségét az egyelőre ismeretlen nevű elektromos robogójukra. Talán még az ő várakozásaikat is felülmúlta, hogy 24 óra leforgása alatt százezer megrendelés futott be.

    A robogóval kapcsolatos részletek egyelőre nem ismertek. Annyi biztos, hogy az alapokat a holland Etergo AppScooter nevű startuptól vették meg. Indiai sajtóhírek szerint Series S lehet a modell neve, és több variációban készülhet: S, S1 és S1 Pro jelölheti a különböző szinteket. A gyártás optimista becslések szerint még idén beindulhat.

  • A hétvégén Zsigovits Norbert az EnduroGP világbajnokság svédországi fordulójában megnyerte az Open 4S kategóriát (négyütemű motorok, felső köbcentilimit nélkül), így ő az első magyar endurós, aki világkupa futamot nyert. Norbertnek ez volt a harmadik vébéfutama a szezonban, az összesítésben pedig a második helyen áll.

    zsigovits

    A magyar versenyzőnek nem volt könnyű dolga, a verseny egy része agyagos, egy másik része viszont sziklás illetve erdős-homokos nyomon futott - a sziklás szakaszon volt is egy esése, aminek során kisebb zúzódásokat és égési sérüléseket szerzett. Szerelnie is kellett, egy helyen leesett a lánca, de gyorsan el tudta hárítani a hibát.

    A hatfordulós EnduroGP innentől nyári szünetet tart, az utolsó két forduló októberben lesz, a németországi ütközetre október 8-10-én, a franciaországi záróakkordra pedig október 15-17-én kerül sor.

  • H-D1 néven indított egyfajta piacteret a Harley-Davidson, amellyel a használt Harleyk adásvételét próbálják segíteni. Ebbe a teljes amerikai márkakereskedő-hálózatot bevonják, így a vevők akár ellenőrzött motorokat is találhatnak, időpontot foglalhatnak próbaútra, és finanszírozási ajánlatokat is kapnak. Aki pedig eladni szeretne, szintén felveheti a kapcsolatot ezekkel a szalonokkal.

    IMG 1013
  • Garanciavesztéssel járhat a visszapillantó tükrök leszerelése a jövőben Indiában. A délnyugat-ázsiai országban nagyon elterjedt optikai tuningnak számít az ilyen beavatkozás, de persze a közúti forgalomban nagyon sok veszélyt tartogat a tükör nélküli közlekedés. Erre mutatott rá egy neves ügyvéd is, aki arra kérte a törvényhozókat, hogy szankcionálják az átalakítást. Azzal ugyanis nemcsak saját magukra, hanem másokra is veszélyessé válnak a közlekedők.

    Eközben pedig Madras Legfelsőbb Bírósága utasította a tamilnádui közlekedési hatóságot, hogy kérje fel intézkedésre az autó- és motorkerékpár-gyártókat, valamint -kereskedőket. A dolog lényege az lenne, hogy valamilyen formában foglalják bele a garanciális feltételekbe a tükröket: aki azokat leszereli, veszítse el a garanciát. Emellett persze azt is biztosítani kell, hogy eleve mindenhol csak tükrökkel felszerelt járműveket helyezzenek forgalomba.

    suzugsxr100t 022
  • Éppen a hétvégi asseni versenyre készül a Superbike-világbajnokság mezőnye, köztük a hatszoros címvédő Jonathan Rea. Az északír klasszissal kapcsolatban azonban felütötte a fejét a hír, miszerint jövőre a MotoGP-ben folytathatja pályafutását. Egészen pontosan a Petronas-Yamahával boronálták össze - ott ugye Valentino Rossi ülése üresedhet meg, a Doktor jövője kérdéses a csapatnál és a sorozatban egyaránt.

    2019-imola-worldsbk-results-1

    Rea azonban cáfolta azokat az értesüléseket, amelyek szerint tárgyalást folytat a Yamahával. Úgy fogalmazott, ő is olvasta a híreket, de legalább annyira meglepődött, mint az őt faggató újságírók. Többet nem is kívánt hozzáfűzni, inkább a versenyhétvégére koncentrál. Van is miért, hiszen jelenleg a török Toprak Razgatlioglu vezeti a pontversenyt, Rea a második, nyilván szeretne előzni.

  • Hosszútávú együttműködést kötött egymással a Triumph és a Breitling. Hogy a nagy összeborulás révén mindkét márka megmutathassa magát, készül majd egy limitált szériás motorkerékpár, valamint egy különkiadású óra is. Ezeket 2022 elejére ígérik. Emellett néhány kiemelt Breitling üzletben, vagy azok környezetében kiállítanak egy-egy Triumph Thruxton RS-t.

    01 Breitling-x-Triumph Breitling-Boutique-Jelmoli
  • Jelentős növekedést könyvelhetett el az első félévben a KTM-et, a Husqvarnát és a GasGast tömörítő Pierer Mobility Group. 2020 első hat hónapjához képest csaknem megduplázódtak az eladások: 95 százalékos a javulás. Világszerte mintegy 176 ezer motorkerékpárt értékesítettek, míg a Husky, a GasGas és a Raymon égisze alatt további nagyjából 53 ezer elektromos jármű is gazdára talált.

    038 mm 180510 ktm-790-duke press-launch bratislava  94i5057 pete

    Ebből az összesítésből a piacok közül Európa vette ki a legnagyobb részt 73 ezer példánnyal, de a legnagyobb növekedést az USA-ban mérték mintegy 160 százalékkal.

  • Eddig sem volt halott üzlet a különféle termékek házhoz szállítása, de a világjárvány újabb lökést adott ezeknek a szolgáltatásoknak. A kiszállításhoz nyilván megfelelő járművekre is szükség van, nem csoda, ha sok startup éppen erre a lehetőségre ugrott rá. Így tett a Zypp Electric is.

    xzypp-cargo-side-design-1626436859.jpg.pagespeed.ic.ejYotCXbBM

    A Zypp Cargo egy olyan elektromos robogó, amelyet kimondottan teherhordásra terveztek. Már gyárilag is jókora tárolókkal szerelték fel, így előre egy kosár, a lábak közé, valamint hátra és oldalra zárható táskák kerültek. Összesen 250 kilogramm a Cargo terhelhetősége. A fejlesztést persze nem a járványhelyzet alatt zavarták le teljes egészében: összesen három évet dolgoztak rajta.

    A 40 amperórás aksival 120 kilométeres hatótávot ígérnek, de ez pótakkuval akár meg is duplázható. A fedélzeti rendszer akár nyomkövetésre is képes, így a vállalkozások nyomon követhetik, hol jár éppen a futár, és minden rendben van-e vele. Mindezt kimondottan olcsón, 240 ezer forintnyi rúpiáért kínálja a Zypp, de a dupla akkumulátoros verzió is alig több 300 ezernél.

  • Zsigovits Norbert két 2. helyet szerzett Észtországban az Enduro világbajnokságon, amellyel feljött kategóriájában (Open 4S - azaz négyütemű motorok, felső köbcentihatár nélkül) az összetett 3. helyére.

    217797658 4465328700183793 4531029861348876072 n

    Norbi az EnduroGP-be a második fordulóban csatlakozott be, Olaszországban. Már ott dobogóra állhatott, és a folytatás is ígéretes. A következő futam most csütörtökön indul Svédországban, ha minden jól megy, ott már a győzelemért harcolhat.

  • Mindkét fordulót megnyerte hétvégén a törökországi FIM European Street Freestyle Championship bajnokságon Herczeg Balázs aka. Tróger Mókus.

    Ezzel egyidőben Kovács Bálint a Spanyol Superbike Bajnokság időmérőjén hatalmasat bukott, de azért rajthoz állt, és ugyan mindene fájt, mindkét futamon bevitte az R1-ét a harmadik helyre.

    A verseny után kiderült, hogy az esésben nem csak szimplán megütötte magát, hanem törött lábfejjel nyomta le a hétvégét, és csatázott a győzelemért. Bálint hét pont lemaradással még simán versenyben van a bajnoki címért!

  • Pár hete még csak tervezték, most viszont hivatalossá vált, hogy Dani Pedrosa újra rajthoz áll a MotoGP-ben. A királykategória egykori élmenője, a KTM jelenlegi tesztpilótája a korábbi hírekkel ellentétben nem Misanóban, hanem már a nyári szünet utáni első versenyen, az augusztus 8-i Stájer Nagydíjon ott lesz a mezőnyben.

    Ez a szabadkártyás indulás lesz Pedrosa első versenye azóta, hogy a 2018-as szezon végén szögre akasztotta sisakját. Különlegessé teszi mindezt, hogy éppen a KTM számára hazai környezetben, az ausztriai Red Bull Ringen motorozhat majd a spanyol klasszis. Kíváncsian várjuk, mire megy ennyi kihagyás után a jelenlegi legjobbakkal szemben.

  • Eddig leginkább 250 köbcenti körüli bobbereket és choppereket készített a kínai Zeths. Azt nem írom, hogy azokról voltak ismertek, mert mifelénk aligha hallották sokan a nevüket. Most azonban úgy gondolták, ugranak pár kategóriát, és a Zonteshez hasonlóan már egy literben gondolkodnak.

    Bár nem beszélhetünk ez esetben szemérmetlen koppintásról, azért az jól látható az adatokból, hogy a távol-keleti gyártó kiválasztott magának egy mintát. Jelen esetben az Indian V2-esét: a Zeths ZT1000-esének ugyanúgy 93 milliméteres a furata, valamint 73,6 milliméteres a lökete, mint a Scout Sixtyben használt kéthengeresnek, és a 60 fokos hengerszög, valamint a folyadékhűtés is stimmel. A 82 lóerő és 90 newtonméter kicsivel felül is múlja az amerikait.

    Később ugyanez a blokk egy még nagyobb, 1200 köbcentis V2-es alapja is lehet, csak ott a furatot 102 milliméterre növelnék. Mindkét egységet több, különböző stílusú motorkerékpárban alkalmaznák.

  • Elképesztő összegek röpködtek a Bonhams Stafford Summer Sale árverésen. Az egyik kiemelt darab egy 1946-os AJS E90 Porcupine versenymotor volt, korábban a gyári csapat versenyzőjének, Ted Frendnek a tulajdonát képezte. Egy gyűjtő végül több mint 293 ezer fontot, azaz bő 120 millió forintot csengetett ki érte.

    Ennek kevesebb mint a felét érte, de így is bő 50 millió forintnyi vagyonért ment el egy Brough Superior SS100. Egészen különleges darab volt az aukción az 1937-es, oldalkocsis Brough Superior is, amely korábban rendőrmotorként szolgált. Ezért több mint 30 milliót számoltak le.

    Ugyancsak ritkaságnak számít az a Norton Commando 850 Roadster, amelynek értékét csak növelte, hogy egykor Keith Emersoné, az Emerson, Lake & Palmer rockzenekar alapító tagjáé volt. A háromnapos árverésen az összes meghirdetett jármű 98 százaléka gazdára talált, mintegy másfél milliárd forint értékben.

    És ha már megidéztük az Emerson, Lake & Palmert, hallgassunk is tőlük valamit:

  • A mindent elsöprő elszántság nem elég beszédes kifejezés annak leírására, amit egy kínai apa tett, hogy újra láthassa eltűnt fiát. A férfi az elmúlt közel két és fél évtized során keresztül-kasul bejárta Kínát, összesen mintegy 500 ezer kilométert motorozott a keresés közben.

    father-s-love-china-man-searching-his-abducted-son-for-18-years-

    Gyermekének 24 évvel ezelőtt veszett nyoma, Guo Xinzhen akkor kétéves volt. Sokáig hiába kutattak utána, az erőfeszítések nem vezettek eredményre. Az apa, Guo Gangtang egy fia arcképével ellátott zászlót tűzött motorjára, azzal szelte az ország útjait, hátha valaki felismeri. Emellett szórólapokat is osztott mindenhol, ahol csak járt.

    636ce15581154918bbd40ef4440f971b

    Történetükből 2015-ben film készült Lost and Love címmel, de az igazi happy endre egészen idén júniusig kellett várni. A rendőrök a szomszédos tartományban találtak rá az apa által adott személyleírás szerint a fiúra, ami egészen megdöbbentő annak tükrében, hogy Xinzhen csupán kétesztendős volt eltűnésekor. A DNS-teszt végül igazolta, hogy valóban őt találták meg. Mint kiderült, gyerekrablók szakították el szüleitől.

  • Hamarosan közös kollekciót dob piacra a Harley-Davidson Museum és a népszerű színész, az Aquamanből és a Trónok harcából is ismert Jason Momoa. A vintage stílusú ruhadarabok a tervek szerint egyszerre nyúlnak vissza a Harley-Davidson történelmébe, és utalnak Momoa polinéz gyökereire.

    Harley-Davidson-Museum-X-Jason-Momoa-Collection-lead

    A tizenhat különböző férfi ruházati cikk és kiegészítő között lesz bőrdzseki, Hawaii-ing, bandana, valamint versenyek ihlette motoros mezek is. A termékek az USA-ban készülnek, limitált darabszámban. Megvásárolni csak a Harley múzeumon keresztül lehet online, vagy személyesen a milwaukee-i shopban.


  • Ami a Totalcarnak a Gumipor, az Indexnek a Mindeközben, az a Totalbike-nak a Majrécsík. Ebben a rovatban színes, érdekes, motorokhoz és motorozáshoz kötődő tartalmakat mutatunk, valamint híreket azokról a gépekről, amelyek ugyan kisebb jelentőséggel bírnak, de mégis érdekesek annyira, hogy ne menjünk el mellettük szó nélkül.

    Nem egy az egyben koppintották le a Kawasaki ezresét, de azért jelentős hasonlóságot mutat a Dayun Chi 302. Persze, ahogy a neve is mutatja, köbcentiben messze elmarad a nagy példaképtől, 285 köbcentis sorkettese közel 30 lóerőt tud, nyomatéka 27 newtonméter.

    dayun-chi-302-naked-motorcycle-china

    A Chi 302 előre két, hátra egy tárcsát kapott, arról nem tudni, hogy ABS-szel is ellátták volna. Futómű tekintetében elöl fejreállított villát, hátul pedig monoshockot alkalmaztak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.