A lengyel srác olyan mint Rossi: mindent megnyer, amit csak lehet, ahol megjelenik, aranyat szerez. Taddy Blazusiak legújabb győzelme a 2012 SuperEnduro világbajnokság volt, de az X-Games EnduroCross első helye is az övé.
Egyelőre a világ legcsúfabb gépe, de mire véget ér a tesztfázis, feltehetőleg ráakasztják a végleges műanyag burkolatot. A Piaggio legújabb MP3 robogója a nyugati nagyvárosok egyik kedvence – a kémfotón látható utódot a spanyolországi Girona mellett kapták le.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Suzuki üzemanyagcellás Burgman robogója volt az első, amely megkapta a teljes körű uniós jármű-típusengedélyt. A modell 2009-ben debütált a 41. Tokiói Autószalonon – meghajtási rendszerét a brit Intelligent Energy fejlesztette.
Hetente bukkannak fel újabb és újabb motoros videók, ám egyre kevesebb az, amely újat mutat, s nem egy a többi stunt vagy mood mozi közül. Az MV Agusta részére leforgatott anyag azonban kilóg a sorból – annak ellenére, hogy rövid, kifejezetten izgalmas és informatív.
A Hungaroring a tervek szerint a korábbiaknál lényegesen több motoros eseménynek, versenynek ad majd otthont, ennek érdekében szoros együttműködést tervez a Magyar Motoros Szövetséggel (MAMS).
A Piaggio csoport töretlen lendülettel készül 2013-ra. A jelenleg is futó stratégiájuk nem hagy kétséget afelől, hogy a világpiacon valós ellenlábasai kívánnak lenni a japán márkáknak. Ugyan a kisgépek piacán esélyük sincs beleszólni a milliós eladásokba, de a nagyköbcentis motorjaikkal igazán komolyán gondolják a konkurenciaharcot.
„Mi a franc ez?” – visítottam föl, majd kicsit megnyugodva elkezdtem bogarászni a részletek között. Hamar rájöttem, hogy ez vicc, formai provokáció, amit akár művészetnek is nevezhetünk, hisz a Harley-Davidson a British Museumban áll.
A Harley-Davidson két csemegével köszönti a lassan megérkező motoros szezont. Mindkettő a múltat idézi (naná, mi mást), igaz, a két gép kinézete között évtizedek vannak.
Schmitt Pál államfő kedden este nyilvánosságra hozta vagyonnyilatkozatát a Köztársasági Elnöki Hivatal (KEH) honlapján. A dokumentumból kiderül, nem változott jelentősen a köztársasági elnök vagyoni helyzete, megválasztása óta is ugyanabban az öt ingatlanban van részesedése, emellett megtartotta Harley-Davidson motorját is.
Saját pályáján verné laposra a Harley-Davidsont a szintén amerikai Victory Motorcycles. 1997-ben alapították, így nagyon fiatal márkáról van szó, de tulajdonosa a Polaris nem viccel, tengersok pénzt önt a fejlesztésbe.
Az erőfeszítések láthatók a motorok futóművén, kidolgozási minőségén és a felhasznált ötleteken is. A fiatal amerikaiak kedvelik ezeket a gépeket, ezért nem meglepő, hogy a Victory akár két nagyon hasonló modellt is megenged magának egyszerre.
A 200-as KTM Duke bemutatója utáni vacsorán Stefan Pierer cégvezető elkottyantotta, hogy 2013-ra biztosan megjön a 350-es egyhengeres Duke is, de vannak más meglepetéseik is: a Moto3-ra épülő marketingkampány keretében idomos egyhengerest ígérnek.
A veronai motorkiállítás egyik legmeglepőbb standja a The Black Douglas Motorcycle Co.-é volt: angol veteránnak tűnik, pedig Olaszországban készül. A jelen idő nem véletlen, Sterling esetében odáig mentek a retróval, hogy a húszas évek formatervezési hagyományai alapján készítenek vadonatúj motort.
A brit Motocycle News egyik olvasója néhány napja fotókat készített a KTM V2-es prototípusáról, amely a Kanári-szigetek egyikén tűnt fel. A képek alapján úgy gondoljuk, a jövőre érkező új Adventure-ről, vagy az SMT-ről van szó. Az MCN tudni véli, hogy a gép motorja körülbelül 130 lóerős lesz, hengerűrtartalma pedig 1300 köbcenti. Az oldalt elvezetett, óriási dobban végződő kipufogón mi is elképedtünk, de ez szükségszerű a mai környezetvédelmi előírások mellett.
A KTM termékmenedzsere Jörg Schuller megerősítette az MCN feltevését, és azt, hogy az újdonság valóban ott lesz a 2013-as modellek közt.
Amikor a hunyorító S1000RR megjelent, teljesítmény-tömeg arányával és innovatív technológiájával úgy hódította meg a világot, ahogy korábban egyik BMW sem tette. Világszerte rajongók ezrei estek térdre, elbűvölte őket a négyhengeresben rejlő lehetőség.
Korábban megírtuk, hogy rengeteg fantáziát látunk a Honda új, NC700 platformjában. A soros, kéthengeres, előre döntött blokkra és csővázra épülő Integra nevű nagyrobogó, az NC700S nevű naked bike, illetve az NC700X már itthon is kapható.
Utóbbit természetesen túraendurónak nevezi a Honda, ezzel követi azokat a gyártókat, akik szerint minden motorkerékpár egy kicsit terepmotor is, ha olajteknője alatt felszegett állal átfér egy kifejlett kotorékeb.
A hazai ralibajnokságban folytatja versenyzői pályafutását Talmácsi Gábor, a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 kcm-es kategóriájának 2007-es győztese. A 30 esztendős pilóta menedzsmentjének keddi tájékoztatása szerint Talmácsi a MotoGP és a Superbike motoros sorozatokban is rajthoz állhatna, de olyan csapatok színeiben, amelyek nem rendelkeznek megfelelő technikai háttérrel ahhoz, hogy a győzelemért szálljon harcba.
Felvonulás lesz április hetedikén Budapesten: a szervezők felhívnák az autósok figyelmét a motoros szezon kezdetére, valamint a Tűzoltóság számára gyűjtenének adományokat.
Keressék csak meg a gyufát: ha minden jól megy, hamarosan örömtüzek gyúlhatnak. A Yamaha bemutatta életben tartott őskövületének, az SR400-nak a 2012-es változatát – ha az ágazati pletykák igazak, végre esély nyílik arra, hogy a léghűtéses visszatérjen az európai piacra.
Jó tudni, hogy történnek még nagy dolgok a világban, a válság nem söpörte el az igazán fényes ünnepeket. Mai kedvencünk az International Bike of the Year (IBOTY), vagyis a nemzetközi év motorkerékpárja díj. Lelövöm a poént, idén a BMW K1600GT nyerte, de az első öt helyezett közt ott van a GTL, vagyis a hathengeres túramotor luxusváltozata, illetve a BMW S1000RR, bár mintha az nyerte volna az előző évi fődíjat is. Jó, idén a Kawasaki ZX-10-rel megosztva kapta a díjat. Ja, hogy az is egy sportmotor?
Közel hatvan, azonnal használható átépített motort kínál egyszerre az ausztrál Deus Ex Machina custom műhelye, egy részüket azonnal, raktárról házhoz is szállítják ha a megrendelő kéri. Nagyon ritkán találkozni olyan építőcéggel amely kézközelivé varázsolja az egyedi motorkerékpárok világát. A Deus Ex másik érdekessége, hogy szörfdeszkákat és más életmódtermékeket is kínál, természetesen ezeket is a csak rájuk jellemző laza stílusban.
Aligha lesz a közeljövőben olyan márka a Dakarnak nevezett, valójában évek óta Dél-Amerikában zajló verseny történetében, amely képes lesz akár csak megközelíteni a KTM, elmúlt tíz évben elért sikereit. Hogy pontosan miért nem kapaszkodnak jobban például a japán gyártók, azt könnyű kitalálni. Valószínűleg sem a Honda, sem a Yamaha nem lát komoly reklámértéket abban, hogy elmondhatja magáról, az övéi dominálnak a Dakaron. A két hétig tartó versenyen már évtizedek óta esélye nincs azoknak, akik mögött nem áll korlátlan mennyiségű pénz és technikai személyzet.
A finn Mika Ahola 2007 és 2011 közt ötször volt enduró világbajnok az Honda versenyzőjeként. Az önmagában is rendkívüli teljesítmény mellett hét alkalommal nyerte az embert próbáló Hatnapos (Six Days Enduro) versenyt, amelyet a világ egyik legkeményebb terepmotoros viadalaként tartanak számon.
Hatéves fiúcskát bírságoltak meg engedély nélküli és gondatlan vezetésért a mexikói Ciudad Juarezben, mert nekiment játékmotorjával egy autónak a parkban.
A Bonhams aktuális Las Vegasi aukciójának egyik csemegéje az Olsons Illionis motorja: a Lincoln Zephyr V12-esével mindössze két gép készült. Az egyik most eladó: biztos, hogy nem könnyű, biztos, hogy nem takarékos és biztos, hogy nem normális aki megveszi – ennek ellenére jó hülyének lenni és eljátszani a gondolattal, hogy betolunk a garázsba egy ilyen szörnyet.
A közelmúltban már beszámoltunk a Jawa óvatos fejlesztéséről: a Mates Motoservissel közösen készített új Californian 250-ről. A cég hivatalos közleménye szerint a gép már kapható: 75 ezer cseh koronáért, vagyis 932 ezer kínálják a léghűtéses kéthengerest.