Úgy tűnik, a korábban elpihentetett Benelli Due projekt feltámad: friss ágazati információk alapján a kéthengeres gép két év késéssel, 2012-ben a boltokba kerülhet. A tanulmánymodell még a 2006-os kölni motorkiállításon jelent meg, de az olasz márkát birtokló kínai Qianjiang lejegelte a végleges fejlesztést.
Láttunk már néhány meredek dolgot, sok hülyét és pár őrjítően vicces motoros videót. A közel-keleti burnuszbájkerek azonban máig képesek meglepetést okozni: 125-150 köbcentis gépeikkel olyan mutatványokat dobnak be, hogy a tapasztalt jútubos is félrenyel.
Utolsó elkeseredésükben hozhatták meg a hondurasi parlamentben a döntést, hogy hat hónapra betiltják az utasszállítást motorkerékpárokon.
A Honda a kismotorjaival vált naggyá. A világ vezető motormárkája valahogy úgy kezdhette, mint a kínai gyártók egy része, leszámítva, hogy nehezen találnánk ma olyan embert, aki szerint a japánok kezdetben silány termékekkel árasztották el a piacot.
A japánok legújabb alapmodellje, a Vision50 megérkezett Magyarországra. Arról a nagykerekű robogóról van szó, amelynek 110 köbcentis változata, nemrég a Lead-et váltotta fel a cég kínálatában. Az ötvenes verziót is négyütemű motor hajtja, amely természetesen ezúttal is befecskendezős. Aki egy kicsit is ért a robogókhoz, valahogy így képzeli az unalmasan megbízható, nem túl gyors, de fillérekből fenntartható városi közlekedési eszközök legújabb generációját.
Karácsony tájékán megszokott, hogy az üzleti partnerek meglátogatják egymást, kezet fognak, bólogatnak, hogy majd jövőre is együtt dolgoznak, nehéz idők járnak, bla bla, de mindent megtesznek a sikerért.
A Triumph spanyolországi tesztbázisán kapták le a 2013-as Street Triple-t. Első pillantásra nem sok változott, de ha végigmazsolázzuk a gépet, feltűnik, hogy miért kapják a fizetésüket a fejlesztőmérnökök.
Igazán mókásra sikerült a KTM Duke 690 reklámja. A 18 éves modellcsalád legújabb generációja csodás, kellemes megoldásokkal dobták fel a már ismert és szeretett kontúrokat. A világ jelenlegi legerősebb utcai egyhengereseként számon tartott gép agresszív formákkal hódít: rövid, sportos és ahol kell, narancssárga.
A Honda Motocompo óta tudjuk, hogy egy robogónak nem muszáj kellemesen kerekednie: a japánok a nyolcvanas években megteremtették a szögletes kétkerekűt, amit most a Boxx Corp továbbgondolt.
Brian Capper szemét szúrta az építmény, nem hagyta békén a hatalmas ív, amely a durbani Moses Mabhida Stadion dísze. Hónapokon át csak nézte, majd a végén elhatározta: át kell motorozni rajta.
Mindössze fél órán át élt friss jogosítványával egy 18 éves fiú az Egyesült Államok Washington államában: sikeres motoros vizsgája után halálos balesetet szenvedett. Más nem sérült meg a balesetben.
Ne csak a tapasztalt motorosok figyeljenek: a kezdők és újrakezdők szintén nyissák ki a szemüket. Megjelent, és letölthető a motoros kellékekkel és felszerelésekkel foglalkozó Shox áruház legújabb katalógusa.
A Confederate eddig sem viccelt, de most sem a tréfa a fő profiljuk. Legújabb Hellcatjük folytatja a hagyományt: az X132 egyszerre brutális, egyszerre műtárgy szépségű csemege. A 132 köbhüvelykes, vagyis 2163 köbcentis kéthengeresük korunk egyik legmegdöbbentőbb motorja.
A következő hónapokban megpróbáljuk több oldalról bemutatni a 125 köbcentis motorok és robogók ezerszínű világát, hogy mindenki megkapja a megfelelő válaszokat a kérdéseire, mielőtt B-s jogosítványával benevez az ötórás továbbképzésre, amelyet követően választhat egy céljainak megfelelő, 11 kilowattnál nem nagyobb teljesítményű motort.
Íme, itt az egyik legszebb interpretációja nyolcadliteres a kategóriának, ezúttal a Yamahától, egyenesen a Tokyo Motor Showról. A korábban bemutatott gyári képek után, több részletet is megtudtunk az Y125 nevű koncepciómodellről. A kerékpárok és motorkerékpárok közt lavírozó, rendkívül szép kidolgozású Yamaha nem más, mint a cég legelső motorkerékpárja, az YA-1 modern változata. Ledes első lámpája és központi hátsó rugóstagja azonnal elárulja, hogy modern retro motorról van szó, nem pedig egy ötven éves restaurált példányról.
A szénszál függővé tesz. Ez nem csak a sportmotorosokra vonatkozik, hanem, ami sokkal meglepőbb, a lényegesen nehezebb gépekkel csapató túraendurósokra is. Ebben a műfajban ugyanúgy rengeteget számítanak azok a kiegészítők, amelyekkel praktikusabbá, a balesetekkel szemben védettebbé, de főként sokkal egyedibbé tehetők a motorok.
„Még egy-két évet motorozom, aztán jöhet rali” – mondta Valentino Rossi a monzai futam után. „Másodikként végeztem Loeb mögött, ez tényleg felcsigázott.”
A francia Boxer Design csodás meglepetést gurított ki a párizsi motorkiállításra: az ezer köbcentis Superbob tanulmányuk izgalmas és jövőbe mutató. A 88 fokos hengerszögű kéthengeres teljesítménye 158 lóerő 9500-as fordulaton, míg nyomatéka 124 Nm 8000-nél.
A Husqvarna lendületbe jött: a vagány Nuda és a kívánatos Moab tanulmánymotor után itt egy újabb szériaérett gép: a párizsi motorkiállításon leleplezték a Concept Stradát. A 650-est az utcai motorosoknak szánják – nem radikális, de felettébb kellemes.
Halászhálóval fogja a kirívóan szabálytalanul közlekedő motorosokat a rendőrség Vietnám egyik városában. A vetőháló lasszószerűen működik, ám nem a motorosra hajítja az "emberhalász" rendőr, hanem a hátsó kereket célozza meg, amely azután bekapja a hálót és úgy becsavarja, hogy az megbénítja a járművet. A rendőrség csak a szélsőséges szabálysértőkre – illegálisan versenyzőkre, rendkívül nagy sebességgel száguldókra – veti ki a hálóját, az úgymond normál szabálytalankodókra nem. A kirívóan szabálytalanokat csak akkor hálózza be, ha azok nem állnak meg felszólításra.
Jogerősen nyolc hónapi fogházra ítélte halálos közúti baleset okozása miatt a másodfokon eljáró Veszprém Megyei Bíróság hétfőn Pásztor István volt magyar válogatott és világválogatott kézilabdázót.
A közhiedelemmel ellentétben nem csak a bejgliről meg a rántott pontyról szólnak az ünnepek: a KTM figyelmes meglepetésekkel készül a karácsonyra.
Ugyan a harley-sok szeretik magukról elhinni, hogy hű, de kemény arcok, de a tulajdonosok nagy része csak az imidzsen lovagol – a gyár marketingstratégiája tökéletes. Sokan csak a jó hangulatot keresik, eszük ágában sincs bandákba verődve kóvályogni az országutakon.
Levelet kaptam, lájf: Paolo Chiaia küldte, tudják az olasz, aki dirt- és street tracker motorokat gyárt. A tavasszal kipróbált példány és a fotókon látható egyed közti különbség azonnal szembetűnő.
Korábban már többször beszámoltunk a legendás Schwalbe elektromos utódjáról. Az 1964 és 1986 között gyártott keletnémet robogó egy korszak szimbóluma volt. Hogy ez sikerül-e az utódnak, nem biztos, de kétségkívül jól néz ki az EFW Suhl gépe.
A válság nem ért véget, sőt, egyre süppedősebb a mocsár: már a Peugeot is bajban van, nem ússzák meg az egyik gyáruk bezárását. A franciaországi Dannemarie található telepen az 50 és 125 köbcentis blokkjaikat gyártják: a rendelkezés mintegy 140 alkalmazott megélhetését veszélyezteti.
Látszatra halottak, de a Jawa mindent megtesz a túlélésért. Hogy ez összejön-e nekik, a mai gazdasági helyzetben kétséges, de legalább a raktáraikat megpróbálják kisöpörni. Folyamatban levő fejlesztésük a 250-es Travel alapjain próbálja meg visszahozni az utolsó nagy nemzetközi sikerüket, a Californiant.