A Suzuki visszatért ahhoz, amit a legjobban tud: a birminghami motorkiállításon bemutatták legújabb gazdaságos kéthengeresüket, az Inazumát. A név ne tévesszen meg senkit – a korábban megismert négyhengeresek helyett egy praktikus, mindennapi közlekedésre alkalmas gépet adnak.
Csodák sorozatának tartja életben maradását és fokozatos felépülését Jaroslaw Walesa uniós politikus, Lech Walesa volt lengyel államfő fia, aki csütörtökön elhagyhatta a varsói katonai kórházat.
A Lambretta komolyan gondolja – az európai piacra frissen visszatért márka annak ellenére legendás és közismert, hogy több évtizednyi kihagyást kellett elszenvednie. Jogi hercehurcák, bírósági egyezkedések, olasz, svájci és indiai jogviták után mégis járműgyártás lett a történet vége: az LS széria semmi extra, de az LN jobb lett, mint vártuk.
A motorosok között 2004-ben bajnok spanyol Nani Roma és a felesége Rosa Romero is indul a Dakar-ralin, melyet január 1. és 15. között ismét Argentínában és Chilében, illetve új helyszínként Peruban rendeznek meg: a versenyzők Mar del Platában rajtolnak, a cél Limában lesz.
Megjavul a Yamahák hangja, erről a híres szlovén énektanár, Igor Akrapovič mester gondoskodik; az együttműködést az idei milánói EICMA motorkiállításon jelentették be. A húsz évvel ezelőtt alapított szlovén cég vezető szerepet tölt be a piacon, eddig 63 világbajnoki motoron szerepeltek kipufogórendszerei. Jelenleg 500 alkalmazottat foglalkoztatnak, termékeiket több, mint 60 országba szállítják.
A feltörekvő amerikai motorgyár nem viszi túlzásba a frissítést. Minek is: gépeik jók, levegős V2-esük ütős. A Victory idei újítása kimerül abban, hogy mindegyik modelljükbe a nyomatékos 106 köbhüvelykes, vagyis 1731 köbcentis motorjukat teszik.
A végeredmény szépségéről nem vagyunk meggyőződve, de ez lényegtelen, hisz vannak izgalmas részletek – a jó hír, hogy még igenis léteznek olyan gyárak, akik a formatervezésbe bevonják a diákokat, meghallgatják őket és segítenek megvalósítani friss ötleteiket.
Magyarország vezető használtmotor-kereskedő hálózata bővítené csapatát: most lehetőség nyílik, hogy azzal foglalkozz, amit igazán szeretsz. Csatlakozz a Red Baronhoz! Ha a lehetőség felkeltette érdeklődésed, látogass el a www.redbaron.hu oldalra és töltsd ki a jelentkezési lapot, legkésőbb november 16. szerdáig.
(X)
Észérvekkel nem szolgálhatunk, ezért legyen elég annyi, hogy amikor megpillantottuk az 2012-es Derbi Sendák fotóit, egyszerre mondtuk ki: kell. Nagyon vagány lehet az enduró tulajdonosaként a DRD 50 Racing, a szupermotó esetén pedig az X-Treme SM kifejezéssel válaszolni a milyen motorod van kérdésre, pedig az élmények csak ezután, a berúgókar lenyomásával kezdődnek.
A hazai robogósok egyik kedvence a jól sikerült Runner. A Gilera most megújult: az eddigi dinamikus forma megmaradt, bár az ívek egységesebbek és harmonikusabbak lettek. Az 50 és 125 köbcentis méretben készülő gép ugyanazzal a vázzal és műanyagelemekkel készül – a szürke-ezüst kivitel a White Soul névre hallgat.
Mentőhelikopterrel szállítottak kórházba egy motorost, aki ma délután sérült meg egy balesetben az M1-es és M7-es autópálya fővárosi kivezető szakaszán - a férfi járművével egy személyautónak ütközött.
A 2011-es, árvízkárosultakat támogató jótékonysági naptár sikerén felbuzdulva a Csajok a motoron elkészítette az ideit, melynek bevételéből Magyar Mentőmotor Alapítványt támogatják.
A milánói motorkiállítás egyik legérdekesebb szereplője szinte megbújva várta, hogy az érdeklődők betérjenek: a Borile standja visszafogott volt, bár a terjengő szalámiillat a jobb orrúakat már messziről odavezette.
A Yamaha után a Honda is megszellőztette a 42. Tokyo Motor Show-ra szánt tanulmányait. Aranyosak, kedvesek, japánosak – leginkább a zsúfolt nagyvárosok közlekedési anomáliát hivatottak megoldani.
A katalán Ossa nem hangoskodik, de annál megdöbbentőbb modelleket ad ki. A milánói EICMA motorkiállításra is tartogattak egy szép motort: a hátradöntött hengerű kétütemű endurójuk nem csak színében, hanem részleteiben is a piac egyik legszebb terepgépének számít.
A Vespa soha nem megy ki a divatból. Építettek nála jobb és szebb robogót is, de ez nem számít: az emberek imádják, és hűek hozzá. A Piaggio csoporthoz tartozó márka meghálálja a rajongók ragaszkodását, hisz a jövőben is olyan gépeket adna alájuk, amelyen azonnal felismerhetően keveredik az olasz stílus az ötletes megoldásokkal.
Ugyan még a milánói motorkiállítás zajlik, de máris megszellőztetjük a Yamaha két tanulmánymodelljét, melyeket a decemberi tokiói szakvásáron lepleznek le. Mindkét gép meghökkentő, de annyira bájosak, hogy csak kéne helyet szorítani nekik.
Nagykorúvá vált a herceg: 18 évvel az első változat után a KTM bemutatta a legújabb Duke-ot. 1993-ban senki sem várta a terepgépeket gyártó osztrákoktól, hogy aszfaltra való motort készítenek – elnézve az új gépet és a többi utcai modelljüket, kijelenthetjük, jó ötlet volt.
Nagy reményeket fűz a Honda a soros, kéthengeres blokkból és a felárért kapható DCT, vagyis duplakuplungos váltóból álló NC700 platformhoz. A korábban részletesen bemutatott Integra nagyrobogó-motor kentauron kívül további két, hagyományos felépítésű motorkerékpárt is készítettek az előredöntött hengersorú hatszáznyolcvan köbcentis blokk köré.
Ugyan a hazai piacon robogónak hívják, de annál sokkal jobb az underbone kategóriába sorolható Honda Wave 110i. Az üzemanyag-befecskendezéses, egyhengeres négyütemű motorja teljesíti az Euro 3 emissziós norma előírásait, és takarékosságának köszönhetően akár 210 km-nél is hosszabb út megtételére képes két tankolás között.
A Kawasaki Versys 1000 kémfotói kapcsán nemrég írtunk arról, hogy a négy nagy japán márka legkisebbike hamarosan piacra dob egy magas építésű túramotort, amelybe a Z1000 blokkját építik. A hivatalos bejelentés után mégis döbbenten állunk a jelenség előtt, alig akarjuk elhinni, hogy valaki soros négyhengeres blokkot épített egy ilyen hosszúlábú utazógépbe.
Átismételteti közönségével a három éve tanult tananyagot a Honda. Legfontosabb jövő évi újdonságuk a Crosstourer gyakorlatilag egy alaposan átalakított VFR1200. Az F változatban megismert 1237 köbcentis V4-es, némi utóhangolást követően került az új túraenduróba, vagyis a VFR1200X-be.
Már több mint egy hónapja véget ért Portimaóban a Superbike világbajnokság, aminek Superstock 1000-es betétkupájában versenyzett Győrfi Alen. Október végén az olasz BWG Racing jóvoltából egy Kawasakit próbáltatott ki Mugello-ban a 22 éves motoros, míg az elmúlt hétvégén az SK Energy Team adott lehetőséget egy Ducatival való gyakorlásra. A tesztek eredményesen zárultak, hisz az olasz gárda után a szlovák csapat is ajánlatot tett a 2012-es szezonra Alennek. Sajnos az időjárás – akárcsak Mugellóban – most sem fogadta a kegyeibe, mindössze egy órát tudott motorozni a Slovakia Ring aszfaltján.
A világ legjobb csúcsrobogójának tartott T-Max is megújult a 2012-es évre. A külső nem változott sokat, megőrizte az előd karakteres formajegyeit – csupán annyit finomítottak, hogy a dizájn naprakész maradjon.
Igen, mondjunk köszönetet a BMW-nek, hogy megmentette a Husqvarnát. Enélkül esélyünk sem lenne ilyen fantáziadús motorokat látni: az egykori svéd márka legújabb tanulmánymodellje annyira vagány, hogy már most érdemes elkezdeni spórolni – ismerve a tempójukat, egy év múlva itt a szériaérett változat.