Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az egyéni mobilitás, azon belül is a hatékony városi közlekedés feltételei. Nő a forgalom, drágul az energia, és mind szigorúbb előírások vonatkoznak a belvárosi CO2-kibocsátásra. Alighanem ezek a tényezők jelentik a jövő legnagyobb kihívásait a járműfejlesztők számára.
A Yamaha nem csak újdonságokkal, hanem férfiszívet kényeztető csemegékkel is készült az EICMA-ra: a csodálatos Vmaxot tették még dögösebbé. A játékhoz három világhírű motorépítőt kértek fel, akik egyéni stílusukat és ízlésüket vitték bele a félelmetes erejű izomcirkálóba.
Majdnem sikerült a Ducatinak megúszni a kiszivárogtatást: az új 1199 Panigelét tényleg nem akarták leleplezni az EICMA premier előtt. Az Moto & Motards magazin szemfüles szerkesztői és a standot berendező munkások azonban ügyesebbek voltak: íme az évtized legszebb sportmotorja.
A Suzuki Motor Corp. eredménye az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben, 6,2 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben. A társaság hétfőn közölte, 39,16 milliárd jenes működési eredményt ért el a július-szeptemberi időszakban, szemben az elemzők által jósolt 25,6 milliárd jennel – ezeket a számokat az autó és motorgyártás együtt adja ki.
Talán maguk sem gondolták, de a Moto Guzzi V7 sikere mindent felülmúl: az öregecske alapokra épített kéthengeres jelenleg a mandellói gyár legnagyobb példányszámban értékesített motorja. A retró hangulatú szépség népszerűsége belejátszott a rendkívül erős, 31 százalékost növekedést hozó 2011-es évbe.
A 250-es kategória egykori királya ismét visszatér a bevált köbcentihez. Igaz, a Benelli műfajt vált, mert nem sportmotort, hanem egy formás supermotót hoz ki: a kínai tulajdonban levő cég komolyan veszi a túlélésért folytatott harcot.
Az MV Agusta tovább bővíti a választékot lefelé: épp csak megmutatták az új, háromhengeres blokkot az F3-as szupersport-gépben, máris itt a meztelen testvér, a Brutale 675-ös.
Manapság az elektromos motorkerékpárokat tekintik a jövő zálogának, pedig létezik egy mellőzött alternatíva: a sűrített levegős hajtás. Ezzel kísérletezik az ausztrál Dean Benstead, az RMIT Industrial Design hallgatója: már működő prototípust is készített egy Yamaha WR240F alapjaira.
Néhány napja még azon bosszankodtunk, hogy az MV Agusta már megint egy beetető videóval kínálgatja új csodamotorra, az F3 675-re váró közönséget. Most mindent megbocsájtunk, mivel az apró olasz motorgyár már a jövő heti milánói EICMA motorkiállítás előtt bemutatta legszebb kincsét.
Szeretné ha motorja könnyebb lenne, és jobban is menne? Aki ezekre a kérdésekre nemmel válaszol, valószínűleg csak egy katalógus lapjairól ismeri a motorozást. A magáról kevés adatot közlő amerikai StradaFab műhely azzal vált ismerté ducatis körökben, hogy titáncsövekből alkotta újra a gyári elmaradhatatlan stíluselemének számító króm-molibdén térhálós csővázat. A srácok nem találtak fel semmi különöset, de munkájuk a megszállott tömegcsökkentőkön kívül azoknak is jól jöhet, akik törött Ducatit építenének újjá, vagy igazán különleges gépet faragnának közönséges Ducatijukból.
Huszonnyolc millió dolláros megállapodást kötött az elektromos motorkerékpárjairól ismert oregoni Brammo, a világ egyik legnagyobb szabadidős járműveket gyártó cégével, a Polarissal. A két vállalat sajtóközleményéből kiderül, céljuk, hogy a jövőben együtt fejlesszenek hajtási megoldásokat két- és négykerekű motorokhoz, illetve motoros szánokhoz. A Brammo közleményében említik a Enertia és Enertia Plus modellek sárvári gyártását is, amely szeptember óta zajlik a Flextronics üzemében. Az oregoni cég megerősítette szándékát, hogy a néhány éven belül piacra dob egy száz mérföldnél nagyobb hatótávolságú sportmotort, amelyet természetesen szintén villanymotor hajt majd.
Ittas volt, ezért menekült a rendőri intézkedés elől egy motoros Szegeden pénteken hajnalban; a járőrök rövid üldözés után elfogták a húszéves fiatalembert – tájékoztatott Szenti Szabolcs százados.
A beetető videók és csepegtetett hírek ideje lejárt, vagy legalábbis a végéhez közelít. Az utóbbi években elharapózott divat inkább idegessé teszi a motorosokat ahelyett, hogy a bankbetéten csoportosítanák át egy nagyobb összeget.
Könnyebb lesz a 2012-es Suzuki GSX-R1000: nem beszélhetünk nagy fogyásról, de a versenypályán két kiló is sokat számít. A japán sportmotor finom, de nem elhanyagolható frissítésekkel várja a következő szezont: csúcstechnikájú Brembo Monobloc fékek felelnek a lassításért, de a gyáriak ígérete szerint középtartományban is megerősödik a Gixxer.
Életveszélyes állapotban, koponya- és agysérüléssel, valamint végtagtörésekkel szállítottak kórházba egy balesetet szenvedett motorost kedden Debrecenben – közölte Szentgyörgyi János, a debreceni Kenézy Kórház szóvivője.
Több mint 300 ezer Harley Davidson motorkerékpárt hívnak vissza a hátsó féklámpa lehetséges meghibásodása miatt. A cég hétfőn megjelent közleménye szerint a kipufogó rendszer működése során keletkező hő károsíthatja a hátsó féklámpa kapcsolóját.
Az Integra a hondás berkekben egyet jelent a sikerrel, igaz, eddig még csak az autók között találkozhattunk a névvel. A ma bemutatott gép esetében a robogó használhatóságát a motorkerékpár dinamikusával ötvözték: az integrálás eredményeként kényelmes testtartással vezethető, kiváló szélvédelmet nyújtó, idom alatti tárolóhelyekkel rendelkező duplakuplungos járművet kaptunk.
Talmácsi Gábor döbbenten értesült volt versenyzőtársa vasárnapi tragédiájáról: a 24 éves Marco Simoncelli, aki három éve a 250-esek között volt világbajnok, Szepangban, a gyorsaságimotoros-világbajnokság Malajziai Nagydíján szenvedett halálos balesetet.
110. születésnapját ünnepli jövőre a Triumph: látva az új modelleket kijelenthetjük, jól felkészültek a jubileumi évre. November nyolcadikán három új motort lepleznek le a milánói EICMA szakvásáron, ezek közül egy igazi világújdonság, a márka friss csúcsgépe.
2011. október 23-án, [sepangi idő szerint] 16:56-kor elhunyt Marco Simoncelli professzionális gyorsasági motorversenyző, világbajnok. Marco a sepangi nagydíj második körében bukott szerencsétlenül: Hondájának első kereke megcsúszott, az ezt követő korrigálás olyan szerencsétlenül sikerült, hogy besodródott az őt követő Colin Edwards és Valentino Rossi elé, akik már nem tudták elkerülni az ütközést. Az amerikai Simoncelli törzsének, Rossi pedig a fejének hajtott neki – utóbbi olyan félelmetes erővel történt, hogy Marco bukósisakja valósággal leszakadt fejéről. A versenyt azonnal félbeszakították. Az eszméletlen versenyzőt rögtön a pályakórházba szállították – meg nem erősített források szerint ott egy rövid ideig ugyan visszanyerte eszméletét – azonban az orvosok nem tudták megmenteni életét. 24 éves volt.
Amikor a Honda három éve bemutatta a VFR1200F-et sokan sejtették már, hogy az ultramodern motor-váltó egység köré nem csak egy modellt építenek majd, hanem lesz egy nagyobb és kényelmesebb túramotor a Pan European helyett, illetve egy túraenduró. A jóslatok egy része már valóra vált, hiszen tavaly ősszel több helyen is kiállították a Varaderót leváltó Crosstourer koncepcióváltozatát, melyet biztosan gyártani kezdenek a következő évben.
A BMW S1000RR-t évek múlva a sportmotorok korszakhatáraként fogják emlegetni, nem véletlenül. Ez a motor volt a németek nagy dobása, amelyre nagyon sokáig készültek, és végül akkorát ütöttek vele a japánok, illetve olaszok uralta sportmotorpiacon, hogy máig kong a konkurensek feje. Superbike Világbajnokságot ugyan nem tudott nyerni a BMW, nyert viszont rengeteg vásárlót, ezért lelkesen álltak a munkához, hogy 2012-re alaposan megújítsák az ezres szupersport motort.
A világ első, kipörgésgátlóval ellátott robogóját mutatja be a milánói EICMA kiállításon a Piaggio. A Beverly 350 Sport Touring természetesen blokkolásgátlót is kap, így komoly kihívója lehet például a Honda SH300i-nek, a Kymco People 300 Gti-nek és az Európában egyre népszerűbb középkategóriás, nagykerekű robogóknak.
Háromszáz bójából álló ügyességi pályán rendezték a 2011. év legjobb budapesti motoros rendőre versenyt. A Hungária Rendőregylet és a Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottság közös eseményén harmincöt indulóból választották ki azokat, akik a leggyorsabban, illetve a legkevesebb hibával képesek végrehajtani a hétféle pályarajz feladatait. A rendőrök tulajdonképpen ugyanazt csinálták, mint napi munkájuk során, hiszen az Alapítvány a Balesetmentes Közlekedésért Dunakeszin található pályáján az szerezte a legtöbb pontot, aki a legkevesebb akadályt döntötte le, akár a mesterséges lejtőn is hibátlanul írta le a nyolcasokat, nagy tempónál sem okozott gondot neki a szlalom, illetve elengedett gázmarkolat mellett is meg tudott tenni néhány kört.
A 350 Freeride nem elektromos, mint a KTM azonos nevű, szintén jövőre érkező krosszgépe. A névazonosság oka az lehet, hogy Mattighofenben végre eldöntötték, ezentúl nem csak szálkás izomembereknek és volt vagy leendő világbajnokoknak terveznek motorokat, hanem az átlagos képességű hobbimotorosoknak is, akikből azért mégiscsak több van.