Amikor a Honda három éve bemutatta a VFR1200F-et sokan sejtették már, hogy az ultramodern motor-váltó egység köré nem csak egy modellt építenek majd, hanem lesz egy nagyobb és kényelmesebb túramotor a Pan European helyett, illetve egy túraenduró. A jóslatok egy része már valóra vált, hiszen tavaly ősszel több helyen is kiállították a Varaderót leváltó Crosstourer koncepcióváltozatát, melyet biztosan gyártani kezdenek a következő évben.
A BMW S1000RR-t évek múlva a sportmotorok korszakhatáraként fogják emlegetni, nem véletlenül. Ez a motor volt a németek nagy dobása, amelyre nagyon sokáig készültek, és végül akkorát ütöttek vele a japánok, illetve olaszok uralta sportmotorpiacon, hogy máig kong a konkurensek feje. Superbike Világbajnokságot ugyan nem tudott nyerni a BMW, nyert viszont rengeteg vásárlót, ezért lelkesen álltak a munkához, hogy 2012-re alaposan megújítsák az ezres szupersport motort.
A világ első, kipörgésgátlóval ellátott robogóját mutatja be a milánói EICMA kiállításon a Piaggio. A Beverly 350 Sport Touring természetesen blokkolásgátlót is kap, így komoly kihívója lehet például a Honda SH300i-nek, a Kymco People 300 Gti-nek és az Európában egyre népszerűbb középkategóriás, nagykerekű robogóknak.
Háromszáz bójából álló ügyességi pályán rendezték a 2011. év legjobb budapesti motoros rendőre versenyt. A Hungária Rendőregylet és a Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottság közös eseményén harmincöt indulóból választották ki azokat, akik a leggyorsabban, illetve a legkevesebb hibával képesek végrehajtani a hétféle pályarajz feladatait. A rendőrök tulajdonképpen ugyanazt csinálták, mint napi munkájuk során, hiszen az Alapítvány a Balesetmentes Közlekedésért Dunakeszin található pályáján az szerezte a legtöbb pontot, aki a legkevesebb akadályt döntötte le, akár a mesterséges lejtőn is hibátlanul írta le a nyolcasokat, nagy tempónál sem okozott gondot neki a szlalom, illetve elengedett gázmarkolat mellett is meg tudott tenni néhány kört.
A 350 Freeride nem elektromos, mint a KTM azonos nevű, szintén jövőre érkező krosszgépe. A névazonosság oka az lehet, hogy Mattighofenben végre eldöntötték, ezentúl nem csak szálkás izomembereknek és volt vagy leendő világbajnokoknak terveznek motorokat, hanem az átlagos képességű hobbimotorosoknak is, akikből azért mégiscsak több van.
Világméretű visszahívási akciót indított a Yamaha, miután konstrukciós hibát fedeztek fel legdrágább modelljén, a Vmaxon. Az akció keretében a kultikus típus összes 2009-ben, illetve 2010-ben gyártott példányát szervizbe rendelik, ahol megvizsgálják, és kicserélik a V4-es blokk olajszivattyúját. Az alkatrész rendellenes kopása következtében kritikus szintre csökkenhet, vagy akár meg is szűnhet az olajnyomás, ami végzetes hibát okozhat a kétszáz lóerős motorblokkban. A probléma állítólag főként azokon a Vmaxokon jelentkezhet, amelyeket hideg állapotban, magas fordulaton használnak.
A francia Moto-Net portál kémfotói szerint a szériagyártásra kész Versys 1000 alapvetően egy megemelt Z1000, tehát a várakozásokkal ellentétben nem két- hanem négyhengeres motor köré épül, de ugyanazt a radikális félidomot viseli, mint a Versys 650. További hasonlóság a könnyűfém felnik tizenhét collos mérete, így nem nagy mérészség máris kijelenteni, hogy az egyliteres újdonsággal a Kawasaki jelenkori kínálatának legésszerűbb túragépét dobja piacra.
Toni Bou a teremben és szabadtéren rendezett versenysorozatok közönségkedvenceként, összesen tízszer lett világbajnok 2007 és 2011 között. Hogy sokan mégsem ismerik őt, az nem a triálsport történetének második legeredményesebb sztárján múlik, inkább a szomorú tényen, hogy a remek sportágról itthon méltatlanul kevés szó esik.
Venezuela autósainak, motorosainak, gyalogosainak nem erősségük a szabályok betartása. Megy mindenki, ahogy gondolja: bár autóból kevés jár a járdán, motorból annál több, a gyalogosok viszont az úttesten halálszlalomoznak, ahelyett, hogy elmennének a legközelebbi gyalogátkelőig – igaz, az sem életbiztosítás.
Sokan, sokszor ígérik, hogy elkészítik álmaink motorját. A legnagyobb márkák helyett ezúttal a zseniális olasz NCR-nek sikerült a varázslat. Legújabb fétistárgyaik, az M4 és az M4 One Shot műszakilag és esztétikailag is csodálatos alkotások - ha akarjuk naked bike, ha akarjuk pályagép.
A nagy lóerőlicit árnyékában csendben megújult a közkedvelt középkategóriás Kawasaki is: nincs hivalkodás, a hangsúly a használhatóságon van. Új váz és lengővilla, áthangolt motor és módosított üléshelyzet – az ER6f a mértéktartó, kellemes gépet kereső motorosok kedvence lehet.
A kémfotókat ismerjük, de a hivatalos sajtóképeket még nem mutatta meg a Ducati. A külső viszont ez esetben másodlagos, hisz a nagy titkot már felfedték: az 1199 Panigale részletei sokkolóan gyönyörűek.
A reggeli kiszivárogtatás után megérkeztek a 201 lóerős ZZR1400 hivatalos fotói. A zöld szín dögös, a forma pedig megosztó – ezt megszoktuk a Kawasakitól. Pontos adatokat még mindig nem dobtak be, ellenben máris itt a hadüzenettel felérő gyorsulós videó, amelyben elkeni a mostani gyorsulós rekorder, a Suzuki Hayabusa száját.
Súlyos motorbaleset történt a 2-es főúton Pusztaszántónál hétfő délelőtt, egy embert kórházba vittek - közölte a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
Hát ezért volt a felhajtás: végre itt az első kép a hamarosan érkező, felfrissített ZZR1400-ról. A Kawasaki túrasport motorjának fotója az észak-amerikai értékesítői találkozóról szivárgott ki – valaki szemfülesen lekattintotta a projektor által kivetített képet.
A Corsa Corta szép szó, ha beszerelik úgy jó: az MV Agusta csodálatos négyhengerese mostantól az F4R legújabb változatát is hajtja. A 2012-es sportmodell a csúcs RR-t egészíti ki, átvéve annak több elemét, de egy kicsit olcsóbb áron keresve új gazdákat.
Kitört a bársonyos forradalom a festőműhelyben: a Ducati szakemberei újabb színeket hoznak a 2012-es évre. A Multistrada 1200 árnyalatát nagyon eltalálták, bár nem kellett volna a marketingesekre bízni a névválasztást.
Kórházba szállítását követően meghalt a motoros, aki egy traktor pótkocsijának ütközött az 55-ös út Csongrád megyei szakaszán. A 31 éves balotaszállási férfi szerda este Ásotthalom felől Öttömös irányába hajtott motorkerékpárjával, és az elsődleges információk szerint későn észlelte az előtte haladó traktor pótkocsiját, majd a jármű bal hátsó sárvédőjéhez csapódott - közölte Jászai Linda, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
A férfit a mentők kórházba szállították, ahol az orvosok már nem tudták megmenteni az életét - tudatta a hadnagy. A Szegedi Rendőrkapitányság szakértők bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit.
Drágán még a szart is el lehet adni. A Lito Sora esetében a borsos árcédula igaz, de a minőség korántsem tűnik rossznak – lehet, hogy a kanadai cég adna is valamit a pénzünkért?
Jogosítvány nélkül vezette motorkerékpárját egy fiatal a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Rudolftelep belterületén: 45 napra börtönbe kell vonulnia, miután korábban már eltiltották a vezetéstől - tájékoztatta a rendőrség az MTI-t.
Visszatért az F 650 GS Dakar szellemisége: az új egyhengeres G650 Sertão képében sportos hangulat költözött a BMW GS család fészkébe. Bár már az alap is meggyőző a szálkás terepmotor-alakjával, a friss kiadás még nála is kalandra termettebb.
A nagy múltú Le Mans-i futam idén is rajongók ezreit hozta lázba. Sokan a tizenhétszeres győztes Motul Suzuki Endurance Racing Team (SERT) újabb aranyért zarándokoltak ki a pályára, de a végeredmény sok izgalmat követően másként alakult.
Késik a kompresszoros csoda: a hathengeres Horex bemutatóját az alkatrész-beszállítók elfoglaltságára hivatkozva halasztotta el a német tulajdonos. Az izgalmas német túramotor terveik szerint fél évet csúszik: őszre ígérték, de csak tavasszal indul be a gyártás. Ha minden jól megy.
Böröczky József humorista, motorsport-szakkommentátor hamvasztás utáni búcsúztatását október 5-én, szerdán 15 órakor tartják a Fiumei úti sírkert szóróparcellájában - közölte a Mikroszkóp Színpad hétfőn MTI-vel.
A motorsport egyik legendás pályáján, az 50. évfordulóját ünneplő Magny-Cours-ban száguldott tovább a Superstock 1000-es sorozata. Győrfi Alen számára ez a vasárnap volt az első nap, amikor nem kellett semmilyen technikai problémával megküzdenie. Ennek hatására a tízperces bemelegítésen további fél másodpercet javított addigi legjobbján: az 1:44.845 a 23. helyre volt elég.