Elállt a szavunk amikor két éve megláttuk a Husqvarna BMW-korszakbeli csúcsmodelljeit, az azonos alapokra épített TC449 krosszmotort, és a TE449 endurót. A gyár soha nem csinált titkot abból, hogy a különleges konstrukció az időközben megszűntetett BMW G450X rokona, de jó is ez így, hiszen a bajorok profiljába bajosan fértek a kőkemény terepmotorok, a Huskynak pedig nem ártott ez az emlékezetes fordulat. A cég azóta is nagyon koncentrál ezekre a modellekre, megnéztük, hogy a kötelező grafikaváltáson kívül mit fejlesztettek a 2012-es szezonra.
Kubában 52 év után ismét szabad az új gyártású gépjárművek adásvétele magánszemélyek számára. Az 1959-ben bevezetett korlátozások október 1-jei hatállyal szűnnek meg, de nem teljesen: új gyártású járművet ötévente egyszer vehetnek magánszemélyek, és csak azok, akik a vásárláshoz szükséges konvertibilis valutát "az állam szolgálatában végzett munkával" keresték meg.
Csodálatosan egyszerű, de annál gusztusosabb kivitele jelent meg a Honda VT750S-nek. A praktikus roadster a piac egyik legkellemesebb motorja: a Shadowban megismert V2-es szerethetően mozgatja a megrövidített, optimalizált vezethetőségű gépet.
Ki mondta, hogy a kétütemű motor csak öreg és unalmas lehet? Korábban már beszámoltunk a lengyel JJ2S megdöbbentő tervéről – a furcsa gép megosztotta olvasóinkat. A projektről azonban azóta sem hallottunk semmit, azt hittük, mint oly sok elvetemült tervet, ezt is elsodorta a bizonytalan kimenetelű gazdasági válság.
Mintegy negyvenezer motoros tartott forgalomlassító demonstrációt Nagy-Britannia autópályáin, múlt vasárnap. A résztvevők és utasaik a Motorcycle Action Group zászlaja alatt vonultak fel, hogy így fejezzék ki elégedetlenségüket az Európai Unió jövőbeli szabályozási tervei ellen.
Kategóriája legjobbja lehet a Honda új soros, kéthengeres motorblokkja, melyet idén ősszel a korábbi New Mid koncepción alapuló Integra maxirobogóban, illetve két további, egyelőre titokban tartott modellben láthatunk majd, a milánói EICMA motorkiállításon.
Az Integra kívülről félig motorkerékpár, félig robogó. Lengővillája hagyományos, a szekunderhajtás minden bizonnyal láncos, de a test teljesen robogószerű. Ezt a kevert koncepciót láthattuk már a Gilera GP800-nál is. A konstrukció előnye az ideális súlyeloszlás, illetve a rugózatlan tömeg alacsonyan tartásának lehetősége.
Mindössze tizennégy nappal súlyos vállsérülése után újra rajthoz állt Németh Kornél a cseh bajnokság hétvégi futamán. A Hell Racing Team MX magyar bajnoka saját pályafutásában is egyedülállóan gyorsnak számító gyógyulással, remek formában motorozott Jininben.
Kémfotón a Ducati új csodafegyvere: az 1199 Panigalét közúti teszt során fotózták le élelmes rajongók. Az új motor az előzetes információk szerint óriási, 112 milliméteres furattal rendelkezik: biztos, hogy pörgős lesz a bolognaiak legújabb sportgépe.
A hírverés leghatásosabb módját találta meg az elektromos robogókat gyártó cseh Akumoto. Huszonnégy óra alatt pontosan 1136 kilométert tettek meg a cég kínálatában lévő, cserélhető akkumulátoros modellel. Az közönséges robogó legnagyobb sebessége az Akumoto honlapja szerint mindössze 60 kilométer óránként, így nem csak az átlagsebességnek, de a cserére szánt időnek is nagyon rövidnek kellett lennie a sikerhez.
Egyszerre két rangos versenyen, az Endurance világbajnokság Le Mans-i futama előtt, és a Superbike vb, imolai futamán leplezték le hivatalosan, a totalbike-on korábban már bemutatott Honda CBR1000RR Fireblade, 2012-es változatát. A Honda ünnepel, hiszen éppen húsz éve mutatták be az ősmodellt, a CBR900RR-t, amely az ultrakönnyű sportmotorok első képviselője volt, hiszen megmutatta, hogy nem a tohonya GSX-R 1100 és Yamaha FZR1000 felé vezet motoripar útja.
Olcsóbb lett az MV Agusta: lehagytak egy betűt, cserébe levontak az árcédulából majdnem másfél millió forintot. Az 1090RR gazdaságosabb testvére az 1090R: a dizájn ugyanaz, de néhány egyszerűbb megoldás várja a motorosokat – nincs nagy különbség, így nem tűnik rossz választásnak a 144 lóerős négyhengeres.
Megszületett a végső döntés: a Superbike Moszkvába megy !
Utolsó állomásához érkezett a nemzetközileg is elismert ADAC Mini Bike Cup versenysorozat. A szervezők a wackersdorfi pályát választották, amelynek karakterisztikája olyan kanyarkombinációkat, féktávokat és szintkülönbségeket foglal magába, mely egy MotoGP pálya hangulatát varázsolta a versenyzők és a nézők elé.
A Moto Guzzi nagyon érzi: a cég kilencvenedik születésnapjára kiadott jubileumi Californa színösszeállítása gyönyörű. A tankra festett régi, harmincas években használt logó és az arany-fehér festés hihetetlenül karakteressé teszi a V2-es motorkerékpárt.
A praktikum keveredik a sportossággal: az indonéziai gyártású Honda Blade 110R rendkívül dögös lett. Az ember azt hinné, hogy az underbone, körváltós gépecskének nem állhat jól a versenyfestés, de ez tévedés: hiába virsli a gumi, a Repsol színei passzolnak a négyütemű egyhengereshez.
Megvolt a keresztelő: az új Ducati sportmotor neve 1199 Panigale lesz. Az L2-es előbb a 2012-es FIM Superstock szériában mutatkozik be, a Superbike részvétel 2013-tól várható. A név Borgo Panigaléra, Bologna történelmi negyedére utal, ahol a cég központja is található.
A Harley-Davidsonhoz megérkeztek a 2012-es új modellek. Pénteken és szombaton mindenkinek lehetősége nyílik, hogy személyesen próbálja ki őket a budapesti márkakereskedésben. Csak így tudhatja meg, melyik az önhöz való: biztos, hogy sokakat meg fog lepni az új motorok kezelhetősége.
Martin Bauer, a KTM versenyzője lett az IDM, vagyis a németországi superbike sorozat idei bajnoka. Az osztrák pilóta sikere mérföldkő a gyártó történetében is, hiszen a KTM pilótái korábban soha nem szereztek superbike-bajnoki címet. A idényzáró futamot a múlt hétvégén rendezték a Hockenheim ringen, ahol eleinte még az sem volt biztos, hogy egyáltalán sor kerülhet a döntő ütközetre a BMW S1000RR-rel induló, de szintén osztrák Michael Ranseder és Bauer közt.
Három férfi és két nő aludt abban a lakókocsiban, melyben valószínűleg a világításhoz használt benzingenerátor kipufogógázai okoztak halálos szén-monoxid mérgezést. Az áldozatok a Tennessee államban található, Clarkswille versenypályján rendezett Bikers Who Care jótékonysági esemény szervezői és résztvevői voltak.
Halálos balesetet szenvedett Swian Zanoni, brazil motokrosszversenyző. A 23 éves sportoló, aki a profik világbajnoki sorozatában is részt vett, Orizania városában egy kisebb viadalon indult, ám egy előzés közben ütközött és súlyos, halálos nyaksérüléseket szenvedett. Zanoni a Honda csapat tagjaként az MX2-es kategóriában versenyzett a világbajnokságon.
Most már biztosnak tűnik, hogy nem költöztetik el a mandellói Moto Guzzi gyárat: a cég fennállásának 90. évét ünneplő jubileumi rendezvényen Roberto Colaninno, a márkát birtokló Piaggio Group elnöke bejelentette, hogy a korábbi tervekkel ellentétben nem költöztetik Noaléba a gyártósorokat, hanem marad a történelmi helyszín, sőt, új gyárépületeket is emelnek.
Megmarad az ZZR1400 pókarca: a legfrissebb gyári beetetővideón már látszik, milyen lesz a túrasport Kawasaki fejidoma. Az íveket újrarajzolták, de a négylámpás elrendezést megtartották.
Etyeken forgatja a Showtime nagysikerű történelmi sorozatának, a Borgias-nak második évadát Jeremy Irons. Az Oscar-díjas brit színészről köztudott, hogy nagy rajongója a túrúzásnak, és mind Nagy-Britanniában, mind Magyarországon a BMW-vel motorozik.
A Hungaroring Sport Zrt. sajtóközleményét változtatás nélkül közöljük.
Gyulay Zsolt: „Elkötelezettek vagyunk a magyar motorsport iránt.”
A magyar motorsport legjobb versenyzői és szerelmesei megdöbbenéssel vették tudomásul, hogy szeptemberben nem került sor a mogyoródi pályán a magyar bajnokság utolsó futamára. Az ok: a ring nem kapta meg a versenyrendezéshez szükséges licencet. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt elnök-vezérigazgatója nem kutatja a visszautasítás miértjét, hanem arra törekszik, hogy a nemzetközi motoros szövetség licencadó bizottságának pályával kapcsolatos kéréseit kijavítsák, így akár már októberben ismét száguldhassanak a Hungaroringen a legjobb magyar motorversenyzők.
Nem csak az utcai motorokat újította meg a Yamaha: a 2012-es modellévre a terepes WR450F-et is felfrissítették. Megpiszkálták az egyhengeres blokkot, hozzányúltak a vázhoz és a műanyagokon túl számos apróságot megújítottak.