Hírek

Újabb tesztsikerek

2009. május 18., 15:14 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Újabb kiváló eredményeket értek el az EuroMotor Kft. által forgalmazott termékek az európai motoros szaksajtó tesztjein. A neves brit hetilap, a Motorcycle News (MCN) 2009. április 9-i száma szerint a 400 font alatti kategóriában az X-lite X-701-es bukósisak a legjobb választás (Best under £400). A lap kiemeli, hogy az X-602-es típushoz hasonlóan az X-701 is három héjméretben készül, exkluzív, elasztikus mikroszálas anyagból készülő Unitherm Light bélése pedig aktívan szabályozza saját légáteresztő képességét. Az MCN további előnyként említi az ívelt felületű, karcmentes plexit, illetve a mozgatómechanikát, amely lehetővé teszi a plexi reteszelését. 

A német Motorrad & Reisen túramotoros magazin 2009. március-áprilisi számában a Nolan egyik újdonságát, az N43 Airt tesztelte. A modell különlegessége, hogy kivehető állvédőjének köszönhetően megkapta a nyitott és a zárt sisakokra vonatkozó homologizációt is. Az N43 Air rendkívül sokoldalú bukósisak, moduláris felépítésének köszönhetően hat különböző konfigurációban használható, igazodva a vezetési stílushoz, az időjáráshoz és a motor típusához. A Motorrad & Reisen tesztje e tulajdonságok mellett nagyra értékelte a típus rendkívül jó ár-érték arányát, modern formatervét, szellőzőrendszerét és beépített napellenzőjét is, valamint azt, hogy egyszerűen felszerelhető N-Com sisakkommunikációs rendszerrel. 

Az EuroMotor Kft. által forgalmazott bukósisakok idén többször is nagyszerű eredményeket értek el a szaksajtó tesztjein. A Nolan N43 Air februárban megnyerte az olasz InMoto magazin nyitott sisakokat összehasonlító tesztjét, a második helyet pedig a Schuberth J1 szerezte meg, holtversenyben a Shark Evoline-nal. A németországi PS sportmotoros magazin májusi számában „Nagyon jó” minősítést adott az X-lite vadonatúj csúcskategóriás versenysisakjának, az X-802-nek. A holland Promotor magazin a sisakkommunikációs rendszereket hasonlította össze április számában, az N-Com „Nagyon jó” minősítést kapott. 

A Nolan, X-lite és Schuberth bukósisakok, valamint az N-Com kommunikációs rendszerek megvásárolhatók az EuroMotor Kft. üzletében (1134 Budapest, Lehel u. 17/b-c.), illetve a Nolan, X-lite és Schuberth viszonteladóknál országszerte. További információ a www.euromotor.hu honlapon és a +36 1 8774430-as telefonszámon.

(x)

 

Az endurónál szebb, a café racernél kényelmesebb

2009. május 18., 14:43 Módosítva: 2009.07.25 21:03

Olasz gyárnak nevezteti magát a TPR Italian Factory, mégis találóbb becézés lenne a custom-műhely, hisz első modelljük alapjai megegyeznek a Triumph Scramblerével. Az ízléses, kis szériában összeszerelésre kerülő motor tervezője az enduro-korszakot megelőző években keresi az ihletet.

Pietro Figini, a Figio néven ismert építő fontosnak tartotta a klasszikus formák megőrzését, a stílust és azt a hangulatot, amit a hatvanas évek angol és olasz motorjai árasztottak. Ennek szellemében sok kézimunkával és számos alumínium alkatrész felhasználásával készült el a TPR.

A tudatos fogyókúra negyed mázsát faragott le az eredeti tömegből, 205 helyett 185 kiló a száraz tömeg. A 75 lóerős blokk kéthengeres, 790 köbcentis – a városi scrambler név ellenére a rücskös gumijain akár terepre is merészkedhetünk vele. Kereskedelmi forgalomba Magyarországon nem kerül, de aki nem tud létezni nélküle, Figiónál megrendelheti. Ha megjött, szóljon, tesztelnénk.

Önök is, kedves olvasóink?

 

Talma nélkül, Tóth Imi sikerével

2009. május 17., 20:00 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A gyorsaságimotoros-világbajnokság pilótái ismét esőben versenyeztek. Idén nincs szerencséjük az időjárással, ráadásul a francia pályán amúgy is gyakori a vizes futam. A 250-es kategóriában rengetegen kiestek a nehéz körülmények miatt. A nagy csúszkálásból Simoncelli jött ki a legjobban, aki már a verseny elején jelentős előnyt szerzett, így megszerezte idei első győzelmét. 

A Balatonring Team cserepilótája, Angel Rodríguez a negyedik sorból kezdte a futamot, és az első körben egészen a dobogóig tört előre. Túl sokat kockáztatott a spanyol, ezért a La Chappelle kanyarban elesett; nagyon korán fel kellett adnia a versenyt.  

Rodriguez a verseny után elmondta: „Az igazat megvallva ma csak egy rajtra futotta tőlem. Talán egy kicsit túl motivált voltam, mindenképpen jó eredményt szerettem volna elérni, de a nagy akarásnak esés lett a vége. Megpróbáltam elmenni az élmezőnnyel a rajt után, de sajnos nem sikerült. Mindenesetre köszönöm a csapatnak az elmúlt napokban elvégzett munkát és a sok segítséget, a csapatfőnöknek pedig a lehetőséget. Szerintem jó irányba haladtunk az edzéseken, és biztos vagyok benne, hogy ha több időm lett volna a felkészülésre, akkor jó eredményt értem volna el. Sok munkával és szorgalommal semmi sem lehetetlen.”  

Amint arról korábban értekeztünk, Talmácsi valami furcsa taktikába bonyolódva szerződést bontott, ezért nem lehetett ott a legendás versenypályán. A magyarokat Tóth Imre képviselte, kiváló eredményt hozva kilencedik lett a 250 köbcentisek között.

Újabb elem bukkant fel a Talmácsi-teleregényben – angol sajtóértesülések szerint a színfalak mögött megegyezés született a Scot Honda istállóval. Ha a hírek igazak, akkor Yuki Takahashi mellett egy RC212V-re ülhet a királykategóriában. Az információ izgalmas, a kérdés csupán egy: sokat akar a menedzser szarka, de bírja a versenyző farka?

 

Félmillió GS

2009. május 16., 09:18 Módosítva: 2009.07.25 21:03

1980 úta félmillió BMW GS készült – ez tényleg ok az ünneplésre. Ennek örömére a gyár speciális R1200GS kiadást jelentetett meg, amelyet rengeteg apró módosítás tesz különlegessé. Változott az első sárvédő, sötétített lett a szélvédő, fekete borítást kapott az olajhűtő, a kétszínűre behúzott nyereg pedig két centivel magasabb. A felnik szintén befeketedtek, pompás kontrasztot adnak a világos hengerfejvédőkkel. A speciális kiadás az uniós árakat alapul véve mintegy 100 ezer forinttal kerül többe – a kis luxus és a kiegészítők a BMW-s árakat tekintetbe véve kifejezetten kedvező.

Kedves olvasóink, önök szerint megéri az árát?

Stafano Favaro okozza Talma vesztét?

2009. május 15., 18:37 Módosítva: 2009.07.25 21:03

A Balatonring Team péntek délután 17 órakor Le Mans-ban sajtótájékoztatót tartott. Jorge Martinez Aspar tisztázta a Balatonring Team körül zajló ügyeket, és a Dorna tudtával és jóváhagyásával a csapatfőnök cáfolja Talmácsi Gábor és menedzsmentje állításait.

Aspar Úr kiemelte, hogy a csapata professzionális kapcsolatot alakított ki az elmúlt években Talmácsi Gáborral. 2007-ben közösen nyertek világbajnoki címet a 125-ös köbcentisek között, és ettől az évtől a 250-es kategóriában szerettek volna minél jobb eredményeket elérni.

Hangsúlyozta, hogy azok a vádak, amelyek Talmácsi Gábor menedzsere részéről érték a csapatot, teljességgel hamisak és megalapozatlanok. Elmondta azt is, hogy csalódottan vette tudomásul, hogy hosszú ideje el sem tudja érni Gábort, hiszen szerette volna még időben vele, személyesen tisztázni a kialakult helyzetet, hogy ezáltal elkerülhető legyen a szerződésbontás.

Aspar Úr úgy érzi, hogy a kialakult szituáció nem csak a csapat, de különösen Talmácsi Gábor számára rendkívül káros. „Szeretném hangsúlyozni, hogy köztem és Gábor között mind szakmailag mind emberileg tökéletes kapcsolat alakult ki az elmúlt három évben. Felfoghatatlan józan ésszel, hogy miért döntött így, három futammal a szezonstart után, ráadásul úgy, hogy újoncként fantasztikusan kezdte az évet, és egyre több tapasztalatot szerzett az új kategóriában. Ötödik összetettben, mindössze egy ponttal lemaradva a negyedik helyezettől.

A Grupo Milton, a csapat főszponzora, és az összes többi támogatónk elégedett a Balatonring Team megalakításával és az eddigi eredményeivel, és mi is hasonlóan gondoljuk. Ráadásul ez a projekt, a Balatonring beruházás mind Magyarország mind Gábor és a csapat számára egy előnyös és fontos ügy, kitűnő lehetőség. Emiatt is szomorú, és tragikus következményekkel jár, hogy Talmácsi Gábor menedzsere az egyéni érdekeit szem előtt tartva mind a pilóta, mind pedig egész Magyarország számára károkat okoz.

28 éve élek és dolgozom a motorsport világában, de ilyet még nem láttam. Teljesen érthetetlen, és felfoghatatlan, hogy egy menedzser a saját versenyzőjének a karrierjét derékba töri. Noha, fájnak a történtek, de lássunk világosan, én még nem vetettem el véglegesen a gondolatot, hogy Talmácsi továbbra is a Balatonring Team pilótájaként versenyezzen.

Jogtalannak tartom a Faster Menedzsment ügyvédjének azon kijelentését is, miszerint Gábornak csak egy motorja van, pedig a csapat kettőt ígért. Ez bizonyára abból ered, hogy nem ismeri ezt a világot, és nem ismeri pontosan a Gáborral kötött megállapodásunkat. A Balatonring Team pilótája olyan gyári RSA Aprilia motorral versenyez, mint az összes többi élmenő, például Bautista vagy Simoncelli, és egyébként az egész kategóriában összesen 3 versenyző rendelkezik két motorral.

Azt hiszem, Gábor eddigi eredményei önmagukért beszélnek, a technikai háttérre nem lehet panasz. Az elmúlt években fantasztikus munkakapcsolat alakult ki közöttünk, tökéletesen tudtunk együtt dolgozni, még a legutolsó jerezi futamon is. Hihetetlen, hogy mi történt az azóta eltelt bő egy hét alatt, engem és a csapatot is megdöbbentett a szerződésbontás híre. Egész egyszerűen nem értem a dolgot. Nem gazdasági jellegű vitáról van szó, nem arról, hogy ne tudnánk eredményesen együtt dolgozni, hanem egyértelmű, hogy Talmácsi Gábor menedzsere okozta ezt az egészet.

A legfontosabb, hogy valahogy próbáljuk megőrizni azt a kapcsolatot, ami 2007-ben egészen a világbajnoki címig repített minket, tavaly pedig a világbajnokság harmadik helyére. Folyamatosan keresem, de azóta sem érem el Gábort, egyszerűen lehetetlen felhívni, talán ez keserít el a legjobban, annál is inkább, mert ezt a szituációt nem az ő vagy a mi viselkedésünk idézte elő.”

A hazai pletykák szerint Stefano új csapatot talált korábbi világbajnokunknak – a mondvacsinált indokok és az esetleges váltás nem vet jó fényt Gáborra: mindenki jobban szereti a megbízható, gerinces versenyzőket. Reméljük a szakma továbra sem írja le Talmát, és még szurkolhatunk neki. Ha a hírek igazak, akkor már Catalunyában rajthoz áll. A kérdés, mivel?

De ki foglalja el Talmácsi Gábor üresen hagyott helyét a 250-es mezőnyben? Este érkezett a hír: a Balatonring Team egy váratlan fordulat után Ángel Rodriguez-t kérték fel a magyar versenyző helyettesítésére.

Gábor nem utazott el a negyedik, Francia Nagydíj helyszínére, így új pilótát kellett keresnie a csapatnak, hogy beugorjon a helyére. A csapat egyébként az összes technikai felszerelést már korábban Le Mans-ba szállította, és a világbajnoki sorozat főszervezőjével kötött szerződése értelmében nem is volt kérdéses, hogy mindenképpen elindul a futamon. Már csak egy „beugró” pilótát kellett találni, végül a spanyol Ángel Rodriguez-re, a Spanyol Supersport Bajnokság címvédőjére esett a választás.

A pénteki szabadedzésen az volt a legfontosabb számára, hogy megismerje és valamennyire megszokja az RSA Apriliát. Annak ellenére sikeresnek és lehet nevezni első tréningét, hogy nyolc perccel a vége előtt elesett. Végül a reményt keltő 17. helyen fejezte be az edzést, nagyjából két másodperccel lemaradva a győztestől.

Ángel Rodriguez a következőket nyilatkozata: „Őszintén megmondva, elég furán éreztem magam az edzésen, nem motoroztam még ilyen Apriliával, és egyébként is a négyütemű motorokhoz vagyok hozzászokva. A motoros ruhám sem passzolt valahogy, úgyhogy tulajdonképpen nem vagyok csalódott az eredmény miatt. Azt gondoltam egyébként, hogy még nehezebb dolgom lesz így elsőre, a problémák ellenére azért sokat és jól dolgoztunk. Kicsit sokat kockáztattam, ez okozta az esést. A féktávokon vannak főleg gondjaim, de úgy érzem a hibákból tudok tanulni, és a következő körben nem ismétlem meg őket. A fejlődés egyik kulcsa, hogy a lehető legtöbb kört tegyem meg, így tapasztalatot gyűjthetek. Minél többet megyek, annál nagyobb lesz az önbizalmam, és így sokat javíthatok az eredményemen.”

Most már elég a titkokból! Melyik csapatba alkudta be a nagy játékos Stefano Favaro Talmácsi Gábort?

Talmácsi teleregény X

2009. május 15., 13:24 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Talmácsi Gábor szerződésbontása meglepte a spanyol-magyar istállót, amely ennek ellenére Le Mans-ba utazott, hogy részt vegyen a Francia Nagydíjon. A csütörtökön megjelent sajtóhíreket, amelyek Talmával és Stefánóval szembeni szerződésszegéssel vádolják a Balatonring Team-et, a magyar csapat visszautasítja és minden alapot nélkülöző vádaknak tekinti. 

Sportkötelezettségeinek teljesítése céljából a magyar csapat teljes személyzetét és infrastruktúráját a Le Mans-i versenypályára szállította, hogy részt vegyenek a Francia Nagydíjon. A csapat alaptalannak ítéli pilótájuk, Talmácsi Gábor vádjait, amelyek az idényben nyújtott felszerelés illetve az anyagi eszközök szűkösségére hivatkoznak.

Egyik indokuk, hogy a pilóta az első három futamon kitűnő eredményeket ért el, amelyek nem jöhettek volna létre megfelelő technikai hátér nélkül. Megemlítették azt a bizalmat, amit a Balatonring Team vezetője, Jorge Martínez Aspar mutat Talmácsi Gábor irányába. 2007-ben a magyar pilóta mellett döntött, és az előző világbajnokság szerényebb eredményei ellenére idén a rendelkezésére bocsátotta a világbajnokság egyik legtapasztaltabb csapata, az Aspar Team segítségét, hogy akár világbajnokká válhasson az új, nagyobb kategóriában is. 

Harmadik kijelentése, amellyel igazukat támasztaná alá, az, hogy elismert és garanciákat is vállaló támogatókat szerzett: a Grupo Miltont, a Logostic Landet és a Sedesát, amely cégek támogatásával egy, kifejezetten az ex-világbajnok személyére szabott csapatot hozott létre. Ily módon a Balatonring Team teljes egyet nem értését fejezi ki a magyar pilóta és környezete által tanúsított hozzállással szemben; óriási csalódás számára a jelenlegi helyzet kialakulása.

Jorge Martínez Aspar a kialakult helyzetről elmondta: „Az az igazság, hogy semmiképpen sem számítottam ilyen reakcióra. Ebben az évben hoztuk létre az új csapatot kizárólag Gábor miatt. Nehéz volt a projektet kivitelezni, előrevinni, de egy pillanatra sem hagytuk abba a harcot, hogy a legjobb technikát és leghathatósabb támogatást nyújtsuk. Óriási csalódást érzek, hogy ebbe a helyzetbe kerültem és remélem, amikor mindezen túl leszünk, Gábor rájön, hogy milyen sokat tettünk érte. Természetesen a legkevésbé sem értek egyet a nyilatkozataival, és ha nem sikerül megfelelő módon megegyeznünk, meg fogom tenni a szükséges intézkedéseket, hogy megvédjem az érdekeinket.”

 

Talma szakított - Le Mans-ban már ott sem lesz

2009. május 14., 13:46 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Elbúcsúzunk Talmácsitól? Korábbi világbajnokunk és menedzsmentje szerződést bontott Jorge Martínezzel – a két évre szóló megállapodást megoldhatatlan gondokra hivatkozva szakították meg.

Le Mans-ban biztosan nem látjuk Gábort, az elmérgesedett vita miatt hoppon maradnak a szurkolók - a megígért második motor elmaradása és a spanyol oldal önkényes médiakapcsolati változásai vezettek ide.

Hiába ígérte meg a vezetőség, hogy Jerezre minden változik, nem érkezett pótgép és elegendő pótalkatrész sem. A két fél kommunikációs árkát tovább mélyítette a spanyol fél téves információkra alapozott közleménye is. Gábor elmondta, hogy számára minden a versenyzésről szól, de ilyen nyomással képtelenség a győzelemre koncentrálni. Stefano Favaro hozzátette, hogy nem adják fel, a magyar szponzorokkal a hátuk mögött a folytatásra készülnek – adja az ég, hogy sikerüljön.

Kedves olvasóink, önök szerint mi lesz most?

 

Tegye a Daytona 200 nyertesét az asztalra

2009. május 11., 08:31 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A Honda gyár történetében annyi megkerülhetetlen mérföldkő akad, amiről sok egyéb gyártó csak ábrándozhat. 1970. március 15-én, amikor mi, magyarok Petőfi verseket szavaltunk, Dick “Bugsy” Man lecsattintotta plexijét és a Daytona 200 versenyén megmutatta, hogy mit tud a CB750.

A típus bemutatkozása csodásan sikerült. Fölényesen győzött a 95 lóerős pályagéppel, átlagsebessége 164,3 volt, a legnagyobb mért tempója pedig 240 km/h. Ennek a nagyszerű gépnek és motornak állított emléket a Tamiya, amikor a Collectors Club makettcsaládja tizedik tagjaként kiadta ezt a barnás narancsszínre festett makettet.

Méretaránya igazi ritkaság, 1:6-hoz, vagyis 34,8 centis helyet kell, hogy felszabadítsunk az íróasztalon. Nincs szükség ragasztóra és festegetésre, a makett már majdnem teljesen kész, csupán néhány csavarral kell összepasszintani a fém és műanyag elemeket.

Részletessége szinte hihetetlen, a műszerpanel, a Keihin karburátorsor és a megafon kipufogódobok vonzzák a tekintet. Ára mintegy 100 ezer forint, ami sok - cserébe egy aprólékosan elkészített, az eredetivel megegyző kis Hondát kapunk.

Kedves olvasóink, elég a makett vagy kéne az igazi is?

Utcai R1 Rossi-féle festéssel

2009. május 9., 10:40 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Jó hírünk van azoknak, akik szeretnek úgy kinézni, mint imádott sztárjaik. A Yamaha R1-nek most már elérhető a replika változata - a Valentino Rossi és Jorge Lorenzo által használt festés mostantól a közúti motorosoké is.

A hír szépséghibája mindössze annyi, hogy a két MotoGP kiadás csupán a franciaké, az ottani piacra készíti a Yamaha Motor France. Az ára 19900 euró, amiből ezret a Riders for Health alapítványnak ajánlanak fel.

Kedves olvasóink, van önök között olyan, aki képes lenne Franciaországig elmenni egy ilyenért?

 

Régi versenyszínek a Triumph-nak

2009. május 6., 10:40 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A Triumph a múlt szerelmeseinek kedveskedik: a Daytona 675-nek elkészítették az új, SE változatát. A fehér gyöngyházfényű idomok mellé kék vázat, lengőkart és segédvázat kapott, így a klasszikus gyári versenyszínek szerelmesei máris spórolhatnak.

A mintegy ötvenezer forintos felár csak a festékért van: a technikai háttér megegyezik a háromhengeres alapmodellel. Akinek annak a paraméterei megfelelnek, az SE-ben sem csalódhat. Persze számos kiegészítő választható hozzá: szénszálas elemek, Quick-shift váltó és az olasz Arrow kipufogógyártó által tervezett dob.

Kedves olvasóink, megér a festés ennyi plusz pénzt?

A Honda és a Dorna megölik a versenyt

2009. május 5., 15:36 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Egyre többen mondogatják: a motorversenyzés haldoklik. A negatív véleményeket csak erősíti a FIM hétvégi bejelentése, hogy a Honda lesz a 2010-ben induló Moto2 kupa kizárólagos motorbeszállítója.

A versenynek vége, vagy csak most kezdődik? A feltételek így kiegyenlítődnek, a fejlesztésre szánt pénzösszeg kevésbé befolyásolja majd a végeredményt – igaz az egész versenysorozat márkakupává fajul.

Vito Ippolito a FIM elnöke és Carmelo Ezpeleta a Dorna vezetője hozta nyilvánosságra hírt. A blokkok körülbelül 150 lóerősek lesznek – sok versenyző és rengeteg szurkoló megrökönyödött – a Moto2 a Honda CBR óriási marketingkampányává változik.

Kedves olvasóink, önök szerint éljen az esélyegyenlőség vagy menjenek az anyjukba?

 

Ezres kéthengeres Pannónia: kéne, mi?

2009. május 5., 14:06 Módosítva: 2009.07.25 21:02
13

Mostanában nem csöpögnek információk a Mázló Imre által feltámasztani tervezett márkáról – helyettük itt van Juhász Tibor formatervező munkája. A számítógéppel készített, három dimenziós rajzok izgalmas és formabontó koncepciót mutatnak: ez a Pannonia Zero Trentatre.

Akinek van megfelelő szemüvege, hérom dimenzióban is megnézheti a tervet.

A Nyugat Magyarországi Egyetemen és a torinói IAAD (Istituto d'Arte Applicata e Design) műhelyben tanuló magyar fiatalember a térhálós vázba kéthengeres blokkot képzelt. A Ducati léghűtéses, desmodromikus blokkjára emlékeztető szív passzol az egyszerű vonalakban és finom ívekből összeálló testbe: azt hiszem egyikünk sem sírna, ha ebben a formában támadhatna fel az egykori magyar márka. A kipufogók elvezetésén és tompítatlanságán talán fennakadna egy-két hivatalnok, de tegyük szívünkre kezünket: ez egy új és dinamikus irány.

Kedves olvasóink, önök szeretnék ha ebben a formában térne vissza a magyar márka?

Kitiltanák Európából a száz lóerőnél izmosabb motorokat

2009. május 4., 15:02 Módosítva: 2009.07.25 21:02
1

Néhány uniós képviselőnek nagyon bögyében lehetnek a motorok: több ország küldötteinek közös munkájaként tervezet készül, miszerint az Európában forgalomba helyezendő gépek ne lehessenek száz lóerőnél erősebbek. Korábban már volt próbálkozás hasonló intézkedések foganatosítására, Franciaországban számos motor került lefojtott kivitelben a piacra.

A terv maximalizálná a tömeg-lóerő arányt és kötelezővé tenné a blokkolásgátló beépítését is. Ha ezek a törekvések támogatást nyernek, csúnya világ vár a motorokra. A „hülyebiztos” autók világában egy átlagos motor is életveszélyes gyilkológépnek minősülhet, de vajon ez a jó megoldás?

Kedves olvasóink, önök szerint a motorokat kell lefojtani vagy a motorosokat kell tisztességesen megtanítani vezetni?

Fesztivál Hanzlík emlékére

2009. május 4., 11:50 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Tragikus eset történt tavaly Csehországban, bemutató közben elhunyt az ikonikus stuntrider Pavel Hanzlík. Felesége és kislánya megsegítésére összefogtak egykori barátai és egy fergetes bulit szerveznek a dél-csehországi Tchořovice repülőterére.

Május 30-án koncertekkel fűszerezett stunt-fesztivál várja a magyar motorosokat is – Kevin Carmichel, Angyal Zoltán, Mókus és Erdős Csaba mellett bemutatót tart számos cseh versenyző is.

A rendezvényre a belépő 300 koronába, vagyis 3200 forintba kerül – a bevétellel Pavel családját segítik meg.

További információ

 

Talmácsi Gábor hetedik Jerezben 

2009. május 4., 10:43 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Az utolsó kanyarban dőlt el tegnap a Spanyol Nagydíj 250-es kategóriája. 123 ezer fanatikus szurkoló előtt fergeteges csatát vívott egymással Bautista, Aojama és Simoncelli a győzelemért. Rengeteg előzést és izgalmas pillanatokat láthattak, a hazai nézők nem felejtik el egyhamar, amikor a célegyenes előtti utolsó kanyarban a japán megelőzte a közönségkedvenc spanyol pilótát.

Talmácsi Gábornak ezúttal nem volt esélye, hogy beleszóljon a dobogós helyezésekért folyó csatába. Egész hétvégén küszködött a beállításokkal, a vasárnapi bemelegítéskor is módosítottak még a motoron, mégsem lett az igazi.

Szombaton még reménykedett a Balatonring Team pilótája, de nem sikerült jól a startja. Keményen dolgozott a futam alatt, végül a hetedik helyen intették le. Ezzel továbbra is Gábor a 250-es kategória legjobb újonca az összetett pontversenyben.

Talmácsi Gábor elmondta: „Sokat törtük a fejünket a mérnökeimmel, hogyan oldjuk meg a beállításbeli problémákat. Főleg a motor hátuljával, a gátlóval volt gondom, de nem találtunk tökéletes megoldást. Még a bemelegítés alatt is sok mindenen változtattunk, tulajdonképpen ezek egy része segített a versenyen. Meglehetősen rosszul rajtoltam, utána kellett feljönnöm. Végül ez sikerült, volt, amikor kifejezettem élveztem a versenyt, a végén Locatellit is megelőztem, így a hetedik helyen intettek le. Megint pontokat szereztem, és ismét sok tapasztalatot gyűjtöttem. Ennek örülök, és legalább ilyen szinten akarom folytatni a vb-t.”

A Spanyol Nagydíj végeredménye:

1. Hirosi Aojama (Scot Racing, japán, Honda) 45:08.805 perc

2. Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 0.132 hátrány

3. Marco Simoncelli (Metis Gilera, olasz, Gilera) 2.706 hátrány

7. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 25.906 hátrány 

A világbajnoki pontverseny állása:

1. Hirosi Aojama 58 pont

2. Alvaro Bautista 54 pont

3. Hector Barbera 43 pont

6. Talmácsi Gábor 28 pont 

 

Az első sort elfújta a szél

2009. május 3., 08:59 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A spanyol szurkolók ünnepe volt a jerezi időmérő: mind a három kategóriában hazai pilóta lett az első. Talmácsi Gábor a harmadik sorból indulhat a vasárnapi nagydíjon - a tizedik időt érte el a 250-es kategóriában.

Erős, viharos szél fújt a délutáni edzés alatt Dél-Spanyolországban, ami igencsak megnehezítette a pilóták dolgát. A 250-es kategória izgalmas csatájából Alex Debon jött ki győztesen, az első sorból még két honfitársa indulhat.

A Balatonring Team pilótája biztosan nem a legszebb emlékekkel távozott: az időmérő alatt rengeteget küszködött a körülményekkel, próbálta kihozni a maximumot az Apriliából, de közben sokszor szinte lefújta a viharos szél a pályáról. Tizedik lett, a harmadik sorból indul; egy jó rajt után nagyon szeretne a dobogóért küzdeni.

A 250 köbcentisek futama vasárnap 12:15-kor kezdődik Jerezben.

Gábor a következőket nyilatkozta: „Nagyon erős szél fújt, ez valóban komoly akadályt jelentett. A motorral nem volt nagyobb baj, jónak mondanám, és úgy érzem, hogy kiegyensúlyozott köröket tudtam volna menni vele versenykörülmények között, de valahogy a gyors körök nem akartak összejönni, sokszor ebben a szél akadályozott meg. Szerintem csak apróságokat kell változtatnunk a beállításokon, és akkor közelebb kerülhetek az előttem lévőkhöz. A kanyarsebességgel volt gondom, és a hátsó gátló beállításaival. Többfajta gumit is kipróbáltam, és a vázon is változtattunk, de nem éreztem tökéletesen magam a motoron.

Összességében azért elégedett vagyok, a harmadik sorból is van esélyem holnap, még a bemelegítés alatt próbálunk javítani a motoron.

Az időmérő élmezőnye:

1. Alex Debon (Aeropuerto Castello-Blusens, spanyol, Aprilia) 1:43.028

2. Hector Barbera (Pepe World Team, spanyol, Aprilia) 1:43.317

3. Marco Simoncelli (Metis Gilera, olasz, Gilera) 1:43.376

10. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 1:44:058 

 

Talma ötödik az első edzésen

2009. május 2., 10:32 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Talmácsi Gábor a dobogóra szeretne felállni az idény harmadik versenyén. Jó formában kezdte a hétvégét, tizennyolc kört tett meg a péntek délutáni szabadedzésen, és az ötödik legjobb időt érte el.

Gábornak könnyebb dolga lehet Jerezben, mint az idény első két versenyén, ezt a pályát ugyanis a téli tesztek miatt jól ismeri, csapata is tisztában van a megfelelő beállításokkal. Talma egyre magabiztosabban motorozik, az ötödik helye azt bizonyítja, hogy állandósította helyét az élmezőnyben. Az első edzésen a leggyorsabb a hazai szurkolók egyik kedvence, Alvaro Bautista volt, és rendkívül jó formát mutatott a japán Hondás, Aojama Hirosi is.

Talmácsi Gábor az első edzés után elmodta: „Jónak mondanám a mostani helyezésemet, és a köridővel is elégedett vagyok. Több problémám is volt az edzés alatt, nem tudtam egyforma időket motorozni. Kigyorsításoknál, amikor gázt adtam, néha úgy éreztem, hogy ledob a motor magáról. A porlasztással is volt gondunk az elején, de az utolsó körökre megoldottuk. Tanulnunk kell a mai tapasztalatokból, mert szerintem jó munkát végeztünk, és akkor holnap még gyorsabb lehetek, és a ritmusom is jobb lehet.” 

Az első szabadedzés élmezőnye:

1. Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 1:43.429

2. Aojama Hirosi (Scot Racing Team, japán, Honda) 1:43.538

3. Thomas Lüthi (Emmi – Cafee Latte, svájci, Aprilia) 1:43.949

5. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 1:44:278 

 

Moriwaki - az új japán versenymotor

2009. április 30., 12:25 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A japán tuningszíntér egyik legelvetemültebb szereplője a Moriwaki. A múlt heti Polini Grand Prix keretében bemutatták legújabb munkájukat, amely túlmutat minden eddigi kezdeményezésükön: ez egy önálló, működő sportmotor. Az MD600 az érkező, 250-es GP kategóriát leváltú Moto2 osztály új képviselője.

Amint a neve is mutatja, hatszáz köbcentis, blokkja a Honda CBR 600 RR PC40E kódjelű változatára alapul. Vízhűtéses, hengerenként négyszelepes, furat/löket aránya 67x42,5 milliméter. A váz teljes egészében saját fejlesztésű, a Moriwaki Engineering munkája.

Kedves olvasóink, önök szerint van esélye az aránylag kis cégnek a nagy gyári csapatok ellen?

KTM tesztnap a Kakucsringen

2009. április 29., 13:46 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Ünnepeld munka helyett a motorozást: a KTM 2009-es utcai modelljei várnak rád május elsején a Kakucsringen. A nap egyik újdonsága a túrára hangolt 990 SMT lesz; aki még nem látta a V2-es osztrákok sportos-supermotós-túrázóját, most közelebbről is megvizsgálhatja. 

Nem csak nézelődni lehet, adott a lehetőség arra, hogy mindenki kipróbálja a motorokat. Ha van védőfelszerelés, gond nem lehet, a pálya szélén ott sorakozik majd a KTM 990 SMT, KTM 990 SMR, KTM 990 Adventure, KTM 990 Super Duke R, KTM 690 Duke, KTM 690 SMR, KTM 690 Enduro és a KTM RC8R is.

Helyszín: Kakucsring (Budapesttől kb. 35 km-re az M5 mellett)

Időpont: 2009 május 1., 9:00 órától

Regisztráció a helyszínen.

 

Edzés nélkül is sikeres volt Rizi az IDM-ben

2009. április 29., 13:18 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Sokáig nem lehetett tudni Rizmayer Gáborról, hogy rajthoz állhat-e idén a német IDM Superbike bajnokságon. Alig egy héttel a szezon rajta előtt létrejött a megállapodás, hogy a régi csapatával és egy új GSX-R 1000-el indulhat. A későn jött ajánlat miatt egyetlen tesztre sem volt lehetősége a csapatnak.

A pénteki szabadedzések során az új motort megpróbálták személyre szabni. Szombaton már nem volt több alkalom az ismerkedésre, hisz csak a két időmérő volt hátra. Ennek ellenére az első edzésen a 11. helyre kvalifikálta magát, mindössze 0.9 másodperc hátránnyal a gyári KTM mögött. Délutáni azonban nem sikerült javítania, így a 13. rajtkockába állhatott a vasárnapi versenyen.

Az első futam rajtját közepesen kapta el, rögtön a kanyarban belekeveredett egy bukásba. Az első kör végén tizennyolcadikként haladt át a célvonalon. A verseny közepére feljött a 14. helyig, ekkor jött el a „Dunlop”-osok ideje: a lassuló mezőnyben folyamatosan javítva, a verseny negyedik leggyorsabb körét megfutva a hatodiknak jött fel. A futamot a Yamahával versenyző Teuchert nyerte.

A második futamon Rizi jól rajtolt, az első kör végén Keymeulen mögött a nyolcadik helyen állt. A vezető bollyal tartott, de a Suzukiról letört a féktartályt rögzítő csavar és felpuhult a fék. Kis híján fel kellett adnia a versenyt, végül sikerült annyit állítania a féken, hogy használható legyen. A befutóig a 16.-ról sikerült feljönnie a 11. helyre - már nem tudott olyan gyors lenni, mint az első futamon.

Következő versenyt Oschreslebenben rendezik május 17.-én.

1. futam 1. Jörg Teuchert (D-Yamaha), 2. Werner Daemen (B-BMW), 3. Dario Giuseppetti (D-Ducati), 4. Stefan Nebel (D-KTM), 5. Roman Stamm (CH-Suzuki), 6. Gábor Rizmayer (HU-Suzuki), 7. Günther Knobloch (A-Ducati), 8. Lucas de Carolis (F-Kawasaki), 9. Julian Mazuecos (ESP-BMW), 10. Kai-Borre Andersen (NOR-Honda). 

2. futam: 1. Jörg Teuchert (D-Yamaha), 2. Martin Bauer (A-Honda), 3. Didier van Keymeulen (B-KTM), 4. Stefan Nebel (D-KTM), 5. Arne Tode (D-Honda), 6. Kai-Borre Andersen (NOR-Honda), 7. Roman Stamm (CH-Suzuki), 8. Werner Daemen (B-BMW), 9. Dario Giuseppetti (D-Ducati), 10. Lucas de Carolis (F-Kawasaki), 11. Gábor Rizmayer (HU-Suzuki). 

A bajnokság állása: 1. Teuchert 50, 2. Daemen 28, 3. Nebel 26, 4. Giuseppetti 23, 5. Bauer 20, 6. Stamm 20, 7. van Keymeulen 16, 8. Tode 16, 9. Andersen 16, 10. Rizmayer 15. 

 

Dízel motorhoz Diesel sisakot

2009. április 28., 10:50 Módosítva: 2009.07.25 21:02
2

Az olasz motoroskiegészítő-gyártók a divat felé fordultak. A Puma után itt a második kapcsolat: az AGV lepaktált a Diesellel. Első közös munkájuk egy nyitott arcrészű bukósisak, amellyel leginkább a divatra fogékony robogósokat céloznák meg – ehhez kapóra jön az AGV által biztosított minőségi és biztonsági tapasztalat.

A színválaszték nem tipikus: az egyetlen hagyományosnak mondható szín a matt fekete, de a matt fehér, matt zöld és matt bronz nem mondhatók megszokottnak. A sisak tetejére mohikántarajként egy bőrsávot szereltek, és a tarkórészre is került egy bőrözött párna. Sajnos a belső részre csak egy szimpla, Diesel logókkal mintázott kivehető bélés jutott.

A hátsó részre szerelt felirat szépsége vitatható, de ennek ellenére jó formájú jet-bukót adott a Diesel-AGV együttműködés. A magyarországi ár egyelőre nem ismert, de információink szerint nálunk is elérhető lesz a sisak.

Az igazi dízel élményhez javasoljuk a Royal Enfield alapjaira épített, német Hatz gázolajos blokkal szerelt motorkerékpárt, a Sommert – 2,5 literes fogyasztásával gazdaságosabb, mint sok robogó. A 462 köbcentis,11 lóerős motor lelke európai gyártású és mindenben alkalmas a hazai forgalomba helyezésre – ha már a sisakunk Diesel, legyen a gépünk is az.

Kedves olvasóink, a motort vagy a sisakot választanák?

Bezárja régi kapuit a Ducati

2009. április 27., 18:12 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Történelmi ponthoz ért a Ducati: Borgo Panigale átadja helyét az új gyártó- és fejlesztőkomplexumnak, amelyet Persicetanában húztak fel. Remélik, hogy a 165 ezer négyzetméteres területre való költözés után megnő a hatékonyságuk, hisz egy fedél alá kerülne az egyetemmel közösen vitt fejlesztőlabor, az új tesztpálya és a kutatási központ is. Kiállítási tér és étterem is nyílik az új gyár mellett, a terveik szerint ilyen apró fogásokkal is növelnék a Ducatis közösség öntudatát.

A befektetés helyének kiválasztásában szerepet játszott a regionális politika és a munkaerőpiac állami támogatása is. Ha a válság ellenére talpon akarnak maradni, szükség van minden eszközre – leginkább jó és szívhez szóló kéthengeres motorokra.

A superbike versenyzők inkább lassan mennének

2009. április 27., 14:09 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Unalmak a gyors kanyarok? Fárasztó a kormány fölötti görnyedés? Nem hoznak lázba a mind gyorsabb köridők? Nyugi, néha a legjobbak is így vannak ezzel – ilyenkor kell átértelmezni a motorozást.

Így cselekedtek az asseni futam előtt a WSBK ás World Supersport pilóták is: Noriyuki Haga, Ben Spies, Jonathan Rea, Ruben Xaus, Barry Veneman és Arie Vos Solex segédmotorra pattantak és úgy köröztek Assen belvárosában. Az mérsékelt sebesség és az egyszerű technika ellenére mindannyian élvezték a kis csatát – talán a nézőknek is jót tenne néha egy-egy emberközeli betétfutam.

Kedves olvasóink, önök élveznék a világ legjobb versenyzőinek a lassított összecsapásait?

Talma a negyedik - ő a legjobb újonc

2009. április 26., 20:48 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Ügyesen rajtolt el a hetedik helyről Talmácsi Gábor élete második 250-es futamán, majd néhány kanyar megtétele után már az élen motorozott. Aojama és Simoncelli hamar elment mellette, de az élboly többi tagjával nagy csatát vívott a verseny első harmadában. Többen rontottak a híd előtti vízátfolyáson, de Gábor nem hibázott, kicsúszás nélkül fejezte be a futamot.

A Batalonring Team pilótája a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Simoncelli kiesett, így az Aspar spanyol motorosa, Bautista nyert, a hazai nézők előtt versenyző Aojama, és az olasz Pasini előtt. Talmácsi Gábor két futam után az ötödik, ezzel a 250-es mezőny legjobb újonca. Jövő héten jön a jerezi spanyol verseny, célja a dobogón végezni.

Jorge Martinez Aspar a következőket nyilatkozta a futam után: „Tökéletesen elégedett vagyok Gábor teljesítményével, bravúros, amit ezen a hétvégén csinált. Még a nagyon rutinos pilótáknak is gondot okoz, amikor ennyire változatosak a körülmények, egyszer esik, egyszer nem, és Gábornak még valóban kevés tapasztalata van a 250-es motorral, úgyhogy neki még nehezebb volt megtalálnia a beállításokat. Egyre közelebb kerül a dobogóhoz, és szerintem jövő héten akár fel is állhat rá. Nem felejtsük el, hogy Jerezben többször is teszteltünk a téli szünetben, vagyis arról a pályáról már 250-es motorral is vannak információi, ez rengeteget segíthet.”

Talmácsi Gábor hozzátette: „Nagyon elégedett vagyok, ez egy fantasztikus eredmény. Egész hétvégén változatos volt az idő, néha száraz, néha vizes pályán edzettünk, meg mondom őszintén, nem is volt igazán támpontunk arra, hogy jók-e a beállítások, vagy, hogy milyen féktávokat kell majd választani. Tegnap például a szabadedzés alatt elég sokat változtattunk a beállításokon, de azzal, hogy eltörölték az időmérőt, sőt még a reggeli bemelegítésen is vizes volt a pálya, nem tudtuk kipróbálni igazából ezeket a beállításokat.

Így utólag azt mondom, hogy jó irányba változtattunk a váz beállításain, jól éreztem magam a motoron. Azt láttam, hogy Aojama és Simoncelli nagyon gyors, igazából próbáltam velük menni, de nagyon veszélyesnek, ijesztőnek találtam a pálya állapotát az egyik vízátfolyásnál, és nem akartam úgy járni, mint például Di Meglio, úgyhogy magamra figyeltem, a saját tempómat mentem. Mindenképpen elégedett vagyok, jó helyen állok az összetettben is, ez önbizalmat ad a jövő heti versenyre."   

A Japán Nagydíj végeredménye:

1. Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 44:06.488 perc

2. Hirosi Aojama (Scot Racing, japán, Honda) 5.889 hátrány

3. Mattia Pasini (Pepe World Team, olasz, Aprilia) 21.832 hátrány

4. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 25.906 hátrány 

 

Hé, BMW-sek, fotóztatok?

2009. április 24., 23:16 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A BMW fotópályázat segítségével keresi az inspiráló képeket a 2010-es naptárához. A téma „Utazás BMW motorkerékpáron”, a részvétel minden amatőr és profi fotós számára nyitott.

A kiválasztott tizenhárom győztes (tizenkét hónap plusz a címlap) különleges ajándékban részesül: a júniusban megrendezésre kerülő BMW Motorrad Days 2009-en a bajor gyár vendégszeretetét élvezheti Garmish-Partenkirchenben, ahol értékes BMW ajándékcsomagot és a VIP csomag részeként két éjszakát kap teljes ellátással.

A pályázatra fényképek feltöltésével vagy e-mailben való elküldésével lehet nevezni - fő elvárás, hogy egy bármilyen korú BMW motorkerékpár is látható legyen rajtuk. Csatolható egy rövid útleírás képekkel, de akár GPS koordinátákat is meg lehet adni. A zsűri elsősorban digitális fényképeket vár, de természetes nyomtatottal illetve negatívval is nevezni lehet.

A beküldési határidő 2009. május 31. A legjobb harmincat a gyártó oldalán nézhetik meg az érdeklődők, a fotókból szakmai zsűri választja majd ki azokat, melyek a következő évi naptáron szerepelhetnek majd. A legutolsó pályázatos úton elkészült BMW Motorrad naptár anyagából itt inspirálódhat.