Hírek

Talmácsi Gábor hetedik az első edzésen 

2009. április 24., 22:38 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Felhők alatt rendezték a Japán Nagydíj első szabadedzését Motegiben. Bautista, Pasini, Aojama és Barbera harcoltak az élen. A katari futamot sérülés miatt kihagyta, de végül Simoncelli volt a leggyorsabb.

Helyi idő szerint késő délután tartották az edzést. Az aszfalt lehűlt, még a 20 fokot sem érte el a hőmérséklete. Ilyen körülmények között természetes, hogy a pilóták elmaradtak a pályarekordtól.

Talmácsi Gábornak ez az egyik kedvenc pályája, de 250 köbcentis motorral most próbálhatta ki először. A Balatonring Team pilótája tizenöt kört motorozott, és a végén érte el a legjobb eredményeket, azt mondja, hogy szinte folyamatosan sikerült javítani a beállításokon. Holnapra még rosszabb időt, esőt jósolnak a meteorológusok. Csapadákos futamokon Gábor már sokszor megcsillogtatta tehetségét és higgadtságát – talán még szerencsét is hozna egy kis víz?

Talmácsi Gábor a következőket nyilatkozata: „Ez még csak első nap, sok idő van még a versenyig. Hetedik lettem, ami nem rossz, de úgy érzem, hogy néhány körre még szükségem van ahhoz, hogy igazán megtapasztaljam, hogy 250-es motorral hogyan kell ezen a pályán menni, a féktávokat még nem érzem. A hideg ellenére egyébként sikeresnek értékelem a napot, hiszen amikor változtattunk a beállításokon, akkor utána mindig jobb időket mentem. Próbálgattam a gumikat is, elöl kettőt, hátul egyet, de még rengeteget kell dolgoznunk a szerelőkkel holnap is. Az időjárástól is függ, hogy milyen munkát tudunk végezni. Ha esni fog, akkor az egész mezőnynek esik majd, ez nem szabad, hogy megzavarjon, nem szabad hibázni." 

Az első szabadedzés élmezőnye:

1 Marco Simoncelli (Metis Gilera, olasz, Gilera) 1:53.093

2 Aojama Hirosi (Scot Racing Team, japán, Honda) 1:53.695

3 Alvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 1:53.836

7. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 1:54:594 

 

Itt az egyhengeres Ducati

2009. április 23., 16:27 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A kilencvenes évek egyik legizgalmasabb gépe a Ducati Supermono. Az egyhengeresek gyorsasági bajnokságában indult, az 550 köbcentis motor egy kis műszaki csoda volt. 118 kilós tömege megegyezett egy modern 125-ösével. A könnyű testbe kifejezetten erős, 75 lóerős desmodromikus vezérlésű blokkot szereltek, tízezres fordulaton adta le legnagyobb teljesítményt – végsebessége 225 km/h volt.

Korábban hírek röppentek fel, hogy a Ducati gyár megismételné a sikert, és 1198-as blokkjuk feléből ismét egyhengerest faragnának – sajnos nagy a csend a projekt körül, úgy tűnik, a gazdasági válság lelohasztotta a lelkesedésüket.

Tizenöt év után az egykori projektmenedzser döntött: saját szakállára, az anyacégtől függetlenül hozza vissza a Duc Monót. Erősebb lesz, csinosabb és utcán is bevethető – a Supermono Strada az egyhengeres sportmotorok jól szituált szerelmeseinek kedvence lehet.

A blokk a 999R Testastretta alapjaira épül majd, 595 köbcentiből 88 lóerőt hoznak ki. A Pankl titán hajtókar, a nagyobb szelepek és az 54 mm-s torokra kötött Magnetti Marelli befecskendező mellé kiváló futómű is társul – a rugózásért az Öhlins, a megállásért a Brembo radiálisan felfogatott 305 mm-s dupla tárcsája felel. A gumikat Marchesini felnire húzzák. Szénszál, titánium és programozható elektronika – nemes és drága alkatrészekből áll a Ducati Supermomo Strada, nem véletlen, hogy mintegy 16 millió forint az ára.

Kedves olvasóink, önök szerint az ilyen úri huncutságok helyett lenne igény olcsó egyhengeres sportmotorokra? 

Kedvenc pályája várja Talmát

2009. április 23., 10:19 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Évek óta nem volt rá példa, hogy tavasszal rendezzenek versenyt Japánban, de az idei naptár különleges ebből a szempontból. Katar után Japánba kell tehát repülnie az egész mezőnynek, csak májusban kezdődnek a gyorsaságimotoros-világbajnokság európai futamai.

Katarban a viharos időjárás miatt egy rövidített futammal kezdték az évet a 250 köbcentis kategória versenyzői, de most mindannyian jó időben, korrekt körülmények között bizonyítanának.

Talmácsi Gábor az elmúlt két szezonban a 125 köbcentisek között a dobogón végzett Japánban. Tavaly harmadik, 2007-ben pedig második lett, ez egyik kedvenc pályája. A Balatonring Team pilótája szeretné megismételni élete második 250-es versenyén is a korábbi évek jó teljesítményét.

Gábor a következőket nyilatkozta: „Elég különös érzés ilyenkor Japánba repülni, két héttel a szezonkezdés után. Hiányérzetünk volt Katarban, mivel lerövidítették a versenyt. Összességében jó munkát végeztünk Katarban, és a balesetek, szerencsétlen versenyszituációk ellenére elért tizedik hellyel elégedett vagyok. Motegiben még jobban bele fogok szokni az új kategóriába, és ha úgy dolgozunk, ahogy két hete tettük, akkor ismét jó eredményt érhetek el. A csapat is és én is a maximumot akarjuk kihozni magunkból, ha ez sikerül, előrébb léphetek pár helyet. Már várom, hogy újra felülhessek a 250-es Apriliára.” 

 

Csak unalmas színt kaphatnak a magyarok

2009. április 22., 11:29 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Színterápiát tart a Ducati: tíz új festéssel növelné a desmo-hívők függőségét. Monster Artnak nevezik a kitet, amelybe sárvédő, tartály, ülésborítás és aprócska fejidom is tartozik. Azoknak, akik most rendelnék motorjukat, mindössze kilencven euróba kerül a móka – kivéve az arany és az ezüst színt, amely több mint duplája, 190.

Akik már korábban megvásárolták 696-os vagy 1100-as Monsterjüket, ne csüggedjenek, utólag számukra is elérhető a csomag, igaz drágábban, 499 euróért. A nyers arany és higany ezüst sajnos így is drágább, pont egy százassal.

Az új színek nem maradnak sokáig kínálatban: a Kit Monster Art limitált példányszámban kerül forgalomba. Rossz hír, hogy Magyarországon egyelőre nem elérhető a készlet: úgy tűnik, hogy a szűk hazai piac nem számít a gyárnak – kár, mert a lila, sárga, zöld, kék, bordó és narancs színek új, vidám egyéniséget kölcsönöznek a 90 fokos V2-es blokkal szerelt motoroknak.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik szín passzol legjobban egy Ducatihoz?

Gumifüst Lacházán: elkezdődött a dragszezon

2009. április 22., 10:23 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Vasárnap a kiskunlacházi repülőtéren a Magyar Dragbike Bajnokság első fordulóján sikeresen mutatkozott be a Suzuki Dragbike Team. A D1000+ kategóriában induló tavalyi bajnok, Szikszai Ferenc balszerencsés volt: a Hayabusa kuplungja nem bírta, így nem sikerült a legjobb négy közé jutnia. 

A szombati teszten az Olaszországból érkezett szerelő, Carlo Molinaro vezetésével az egész csapat a Superstreet kategóriában induló Szürszabó Levente turbós GSX-R 1000-ének beállításán dolgozott. Az eredmények futamról futamra javultak, így Leventének a negyed mérföld végére sikerült új sebességi csúcsot felállítania: 278,11 km/ó-val hajtott át a célvonalon. A döntőben sajnos egy-két méterrel kikapott osztrák ellenfelétől, így a második helyen végzett.

Borsay Szabolcs a Competiton kategóriában indult a tavaly beszerzett Suzuki Hayabusa dragbike-kal. A szombati teszten problémák adódtak az első fékkel, ami nélkül nem lehet tökéletesen gumit melegíteni, de a vasárnapi versenyre ezt sikerült orvosolni.

A burn out-tal már nem volt probléma, de a pályára szombat este felkent anyaggal igen - a jobb tapadás érdekében ezt legalább három-négy nappal a verseny előtt kell az aszfaltra felvinni, addig nem tapad - inkább csúszik. Szabolcs motorja ennek következtében tapadás nélkül, a négyszáz méteres táv háromnegyedén füstölgő, kipörgő kerékkel ment végig. Amit csak lehetett, azt Carlo megtette a csapatnak, így a döntőben sikerült újra győzelemre vinni a Hayabusa dragbike-ot.

A Magyar Dragbike Bajnokság következő futama Május 1.-én Kunmadarason kerül megrendezésre.

Fotók: Mike Tamás

Jawa Californian - a szocialista legenda visszatér?

2009. április 20., 13:12 Módosítva: 2009.07.25 21:02
2

Legyen a tegnap a holnapé és legyen holnap a máé: követeljük az új Californiant!

Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Minarelli-Yamaha féle, 660 köbcentis blokk a nyolcan éves cseh cég gyártmányaiba kerül. Az új formatervező-csapat feltett szándéka, hogy a jövőbe néző munkáik mellett a múltra is építhessenek: ehhez a törekvéshez tökéletesen passzolna az Új Californian 660. Az 50 lóerős egyhengeres tökéletes lenne a retró motorhoz - talán pont ez az, amit a cseh és keleti piac mellett a nyugati motorosok is elfogadnának.

Az egykori jól sikerült előd

Bámulatosan hasonlít hetvenes évekbeli elődjére. A lámpakonzol, a tartály és az ülés szabása egy az egyben hozza az egykori formát, de a letisztult kontúr még ma is kellően vonzó - tökéletes párja lenne a Dakar nevű endurós kivitelnek. Reméljük, a cseh formatervezők figyelnek Oberdan Bezzi víziójára.

Kedves olvasóink, önök szerint a régi stílusú géepei kelendőek lennének a Jawának?

 

Tanulj a rendőröktől!

2009. április 18., 19:11 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Rendőreink 2006 óta folyamatosan tartanak vezetéstechnikai képzéseket: céljuk a motorkerékpáros balesetek számának csökkentése. Tréningjeiken bűnüldözőink hivatalos oktatói adják át tapasztalataikat. Holnap Vácra várják a motorosokat – aki elsajátítana néhány trükköt, ne habozzon: az oktatás ingyenes.

Program: 

09.00 - Érkezés, regisztráció

(Magyar Közút Kht. Váci Üzemmérnökség, 2600 Vác, Külső Rádi út, megközelítés: M2 autóút rádi lehajtó, Vác irányába, lakott terület kezdete táblától 400 méter balra, a 2-es számú főútvonal irányából Rád felé, vasúti átjáró után a jobb oldalon keresendő) 

09.00-10.00 - Bemutató, tapasztalatcsere, a motorkerékpáros balesetek elkerülhetősége

10.00 - Indulás a vezetéstechnikai képzés gyakorlati helyszínére: Vác, József Attila sétány, Szánkó domb előtti aszfaltozott terület 

10.00-13.00 Vezetéstechnikai - gyakorlati feladatok végrehajtása 

13.00-14.00 Ebéd (aki szeretne, saját költségére Kőkapu étterem, menü kb. 800-1000 Ft) 

14.00-16.00 Vezetéstechnikai - gyakorlati feladatok végrehajtása 

16.00-17.00 Ügyességi verseny, eredményhirdetés 

 

A Pannóniaringen robbanta a KTM

2009. április 18., 17:21 Módosítva: 2012.09.13 13:47

Nem csak a KTM-esek örülhetnek: Magyarországon második alkalommal rendezik meg a TNT (Track 'N' Test) elnevezésű pályanapot, ahová nem csak az osztrák márka tulajdonosait várják. Minden motoros érdeklődőnek nyitott április 21-22-én a Pannóniaring – ideje belekóstolni a Ready to Race filozófiába.

Teljesítmény- és hengerűrtartalom-korlátozás nincs. A kétnapos rendezvényen instruktorok mutatják be az helyes íveket. A csoportokat tudás szerint osztják be, a kezdőktől a profikig mindenki megtalálja a magának való társaságot.  A bérlet 130 euró, ez magában foglalja, hogy a saját motor mellett tesztelhető a KTM 1190 RC8R, 1190 RC8, 990 Superduke R vagy 990 SMR is. 

További információ a rendezvény weboldalán.

Tényleg épül a Balatonring

2009. április 18., 16:38 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Eső után köpönyeg - ha késve is, de talán mégis lesz valami a magyarországi GP-pályából. „Ahhoz, hogy a Balatonringen legkorábban 2010-ben versenyt rendezhessenek, 13 hónap múlva már állnia kell a sávolyi pályának” – nyilatkozta korábban Dr. Gyenesei István sportért felelős miniszter. Ígéretet tett, hogy minden hónapban személyesen vagy az Önkormányzati Minisztérium valamelyik szakállamtitkára által tájékozódik a sávolyi építkezés állásáról, a gyorsaságimotoros-vb futamának előkészületeiről.

Ezúttal Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár tartott terepbejárást Sávoly község polgármesterével közösen. Alkalmuk volt meggyőződni arról, hogy megkezdődtek a pálya bekötő útjainak és vízelvezető árkainak előkészítő földmunkálatai. Jól haladnak a szennyvíztisztító mű előkészületi munkálatai, és jelentős előrehaladás tapasztalható a LengyeltótiNagykanizsa közötti nagynyomású gázvezeték kiváltásának munkálataiban.

A pályaépítésre vonatkozó építési engedélyezési eljárás folyamatban van, jelenleg a hatóság által jelzett hiányokat pótolják. Az építési engedély kiadásának várható időpontja információim szerint 2009. április vége” – nyilatkozta Kovács Miklós szakállamtitkár. A következő bejárásra május 13-án kerül sor.

 

Triumphos ballépés?

2009. április 17., 12:16 Módosítva: 2009.07.25 21:02

Mi a közös bennük? Barack Obama, Albert Einstein, Arisztotelész, Bill Gates, Bob Dylan, Fidel Castro, Gandhi, Jimi Hendrix, Henry Ford, Steve McQueen, Franz Kafka, Leonardo da Vinci, Napóleon Bonaparte, Neil Armstrong, Winston Churchill, Charlie Chaplin, Tom Cruise, Robert de Niro, Friedrich Nietzsche és Robert Redford – mindannyian balkezesek. Egyre több tárgy kapható, amely nem a jobbkezesek hegemóniáját hirdeti: kések, gitárok, ollók és szerszámok kaphatók a balkezeseknek.

Az átlagember számára a kormányon felcserélt kezelőszervek biztos káoszt jelentenének, de a Triumph úgy gondolja, hogy sokaknak pont erre van szüksége. Hamarosan megjelenik a szett, amelyet egy balkezességet tanúsító orvosi igazolás és egy próbakör után ingyen szerelnek fel a Triumphokra. Hogy ez valóban hasznos vagy teljesen felesleges dolog, még nem tisztázott – azonban valószínű, hogy a szűk kelet-európai piacon nem nagyon lesznek próbára fogható átszerelt gépek.

Kedves balkezes olvasóink, önök szerint ez hét hülyesége, vagy van valami értelme?

BMW arcplasztika

2009. április 16., 11:22 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A BMW-sek között elismert cég a Wunderlich. A német vállalat dizájnnal, tuninggal és kiegészítők tervezésével foglalkozik. Aktuális munkájuk az új K1300R komplett átformálása volt. Az amúgy sem szelíd vonalakat még agresszívebbé tették. A gyári kipufogó lekerült, helyette titán sportrendszert kapott. A 173 lóerős blokkot tovább erősítette a szabadabb légzés, de az igazi csemegét az új fékek, a könnyebb felnik és a továbbfejlesztett rugózás jelenti. A három lámpa ötletét feltehetőleg a Jawa Dakartól csenték, ennek ellenére nem mutat rosszul: mint egy furcsa rovar néz ránk a Wunderlich-K. A kiegészítők csomagban és külön is kaphatóak.

Az amerikai Mechineart műhely is ráindult a bajorokra, ők a BMW R1200GS-t szemelték ki: a sokak által unalmasnak tartott túraendurót lazábbá és öncélúbbá tették. GSM-nek nevezték el a supermotós jegyekkel felruházott boxert. Leginkább az idomokon finomítottak, munkájukat dicsérik a finom részletek, a fejidom, a sárvédő éa a hengerfejet takaró X-Head védőlap.

Akárcsak a Wunderlich termékei, a Machineartéi is megvásárolhatóak: Európában a BMW specialista Nippy Normans angol fiókja terjeszti. Akit elvarázsolt a német négyhengeres és a boxer, de a gyári formát unalmasnak tartja, bátran válogasson – most van miből.

Kedves olvasóink, önök szerint szépek a gyári BMW-k?

A zöldek beledöglenek?

2009. április 15., 20:05 Módosítva: 2009.07.25 21:02

A közelmúltban a Totalbike-on is bemutatott Vectrix robogó gyártója komoly anyagi nehézségekkel küzd: az aktuális gazdasági hírek alapján, ha nem érkezik állami segítség vagy külső tőkeinjekció, akkor nem csak a most elbocsátandó hatvan alkalmazottra vár az utca.

A rhode islandi székhelyű, de Lengyelországban tevékenykedő vállalat modern és gazdaságos elektromos meghajtású robogókat gyárt. Hogy az összeszerelésben vagy a kereskedelemben érintett munkásoktól válnak-e meg, még nem tisztázott – az alkalmazottak és a környezettudatos közlekedők is örülnének a vállalat talpraállásának.

Kedves olvasóink, önök szerint belepusztulnak a válságba az alternatív hajtású eszközök gyártói, vagy kizárólag nekik van esélyük?

RSV4 meztelen seggel

2009. április 14., 12:09 Módosítva: 2009.07.25 21:01
1

A pletyka igazá válik? Logikus lépés lenne az Apriliától az RSV sportmotorjuk alapjaira épített naked bike, a mega-Tuono. A V4-es sportmotor blokkja 999,6 köbcenti, hengerei 65 fokot zárnak be. Az alacsony tömeg és a kompakt méret ideálissá tenné arra, hogy konkurenciája legyen a frissen megjelent és egyre népszerűbb Ducati Streetfighternek.

Ha a szivárgó hírek igazak – és lássuk be, valószínűleg azok – a gép a következő milánói motorshow-n mutatkozhat be tanulmány formájában. Addig is itt van Luca Bar concept-designer terve, a jól értesült olasz ilyennek saccolja a készülő Apriliát.

Talmácsi a tizedik

2009. április 13., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Negyven perces csúszással kezdődött a 250 köbcentisek első versenye a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. A 125-ösök harcát idő előtt félbeszakították, ugyanis viharos erejű szél és szakadó eső érkezett a Losail-pálya fölé. Gáboréknak meg kellett várniuk, amíg felszárad az aszfalt, villanyfényes futamot ugyanis nem lehet vizes körülmények között rendezni.

Sajnálatos módon lerövidítették a versenytávot, hogy a MotoGP futam időben rajtolhasson. A Balatonring Team pilótája a hatodik rajtrácsról kezdte a mindössze tizenhárom körös versenyt. A táv elején végig az élbolyban motorozott, a negyedik-ötödik hely környékén, de később folyamatosan hátrébb csúszott. Talma a verseny után elmesélte, többször nekimentek a vetélytársai, egyszer pedig egyik ellenfelének esése miatt még a pályáról is le kellett mennie. Úgy tűnik neki sem szóltak, hogy ez nem babazsúr lesz - mégis a legjobb tíz között végzett. Elbeszélése szerint kicsit csalódott, de továbbra is keményen dolgozik majd. Az idénynyitót egyébként a spanyol Hector Barbera nyerte meg, nagy meglepetésre a francia Cluzel lett a második, az Aspar pilótája, Mike di Meglio a harmadik.

Talmácsi Gábor a következőket nyilatkozta: „Az elején néhány körig minden jó volt, de utána nekem jött valaki, és három helyezéssel visszacsúsztam. Ezt követően egy versenyző elesett és majdnem engem is kilökött, úgyhogy le kellett mennem a pályáról: közben hárman megelőztek. Utána Debonnal kellett küzdenem, de hatalmasakat fékezett és nem tudtam megelőzni, az előttünk levő boly ezalatt eltávolodott tőlünk. Kicsit csalódott vagyok, mert ha ezek a problémák nincsenek, akkor jobb helyezést érhettem volna el. Mivel pozitívan gondolkodom, így azt mondom, a legjobb tízben végeztem, és most már a következő versenyre koncentrálok, amely Japánban lesz két hét múlva. Tovább dolgozunk keményen."

A Katari Nagydíj végeredménye:

1. Hector Barbera (Pepe World Team, spanyol, Aprilia) 26:50.940 perc

2. Jules Cluzel (Matteoni Racing, francia, Aprilia) 0.826 hátrány

3. Mike di Meglio (Mapfre Aspar Team, francia, Aprilia) 6.181 hátrány

10. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 20.348 hátrány

 

Új Jawa modell a 80 éves jubileumra

2009. április 13., 10:00 Módosítva: 2009.07.25 21:01
2

A Jawa gyár mérnökei ötven évig nyitva tartották szemüket, aztán lecsukták vagy harminc évre. A cég nyolcvanadik születésnapjára mintha ismét felcsapódott volna szemhéj, és nem vakon dolgozott a kéz: a jubileumi Jawa Dakar modell túlmutat az utóbbi évek elhibázott változatain.

A tervezők végre körülnéztek, hogy milyenek is a mai motorok: kidobták a világ legcsúnyább kipufogóját, újragondolták a vázat és az ipari tanulók által elrontott idomokat is átrajzolták. Az őskori Rotax-blokk gyártása feltehetőleg megszűnt, ezért új beszállító után néztek.

A 652 köbcentis Minarelli blokk sokaknak ismerős lehet: ugyanaz hajtja a Yamaha XT-t, az Aprilia Pegasót és a Derbi Mulhacént is. Egyszerű, mint egy raklap, robusztus, mint egy sziklatömb – 6500-as fordulaton 50 lóerő a csúcsteljesítménye. A Jawa Dakar száraz tömege 190 kg.

A gyár ígérete szerint a kidolgozáson javítanak, remélhetőleg eltűnnek az igénytelen műanyagok és elnagyolt megoldások. Számos olasz beszállítótól vásároltak alkatrészeket: a gép Paioli villát, Grimeca féket, Verlicchi vázelemeket és Bitubo rugós tagot kapott. Az új Jawa 2010-ben kerül a boltokba, alap- és túraváltozatban. Ez utóbbira szélvédőt és kofferkészletet szerelnek.

Hála az égnek, csak a brazil piacra jelentették meg a 300 köbcentis motort. A feltűnően kínai chopperke soros, kéthengeres és négyütemű blokkot kapott. Csak az EURO 2 károsanyag-kibocsátási normát teljesíti, és 24 ezer kilométer garancia jár hozzá – sajnos a gép formai kihívásokkal küzd, jobb is, hogy ezt Európába nem hozzák.

Kedves olvasóink, önök szerint a Jawa túléli az elkövetkező öt évet?

 

Néha terepre, máskor aszfaltra

2009. április 12., 13:33 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Régi trükk az új motoron: a KTM visszatért a supermoto korszak elején alkalmazott értékesítési megoldáshoz. A 640-es LC4 idejében nagy sikereket ért el azzal, hogy a bizonytalanoknak kedveztek: sokan vannak, akik nehezen döntenek egy enduro és egy supermoto között. Az ő dolgukat könnyíti meg, hogy április elejétől minden KTM 690 Enduróhoz supermoto átalakító készlet jár, melynek értéke több, mint 300 ezer forint.

A szettben komplett első kerék, első féktárcsa, első villavédő, komplett hátsó kerék, hátsó féktárcsa és az átszereléshez szükséges csavarok találhatóak: így tényleg a pillanatnyi hangulat szerint dönthet a motoros, hogy terepakadályokat vagy aszfaltozott kanyarokat szeretne-e legyőzni.

Talmácsi a második sorba szorult

2009. április 12., 10:12 Módosítva: 2009.07.25 21:01

A sivatag szórakozott a motorosokkal: a 250-esek időmérő edzését a tervezettnél is később, az éjszaka közepén kezdték. Egy zápor miatt halasztották el a rajtot a Losail-pályán. Az aszfalt gyorsan felszáradt, az erős szél nehezítette meg a versenyzők dolgát.

Hajnali fél kettőig tartott az időmérés, amit legjobban a spanyol Álvaro Bautista teljesített, ő indulhat az élről a vasárnapi Katari Nagydíjon. Talmácsi Gábor tovább javított idején; az edzés végén futotta a legjobb körét. 2:01.693-as ideje a hatodik helyhez volt elég, vagyis a második sorból rajtolhat.

Talma a következőket nyilatkozta: „Elégedett és boldog vagyok az életem első 250-es időmérő edzésén elért eredménnyel. Az eső és a várakozás miatt nehéz volt motorozni, nagyon későn fejeztük be az edzést. Úgy érzem, nem tudtam kihozni a száz százalékot a gépből, mert az erős szél meggátolt a jobb időeredmény elérésében. Nagyon kellett koncentrálni. Az első futómű beállításával még vannak problémáink, de felkészülten várjuk a holnapi versenyt. Egy jó bemelegítő edzéssel véglegesíthetjük a beállításokat, és így eséllyel vehetem fel a versenyt a többiekkel. Nehéz lenne megjósolni, hogy mi várható, de az már látszik, hogy Álvaro és Aoyama nagyon gyorsak. Ez lesz az első nagydíjam ebben a kategóriában, ha az első öt hely valamelyikén fogok végezni, akkor elégedett leszek a teljesítményemmel."

Az időmérő élmezőnye:

1. Álvaro Bautista (Mapfre Aspar Team, spanyol, Aprilia) 2:00.677

2. Hiroshi Aoyama (Scot Racing Team, japán, Hondaa) 2:00.777

3. Mike di Meglio (Mapfre Aspar Team, francia, Aprilia) 2:01.113

6. Talmácsi Gábor (Balatonring Team, Aprilia) 2:01.693 

 

Holnap Talma a tévében!

2009. április 11., 11:37 Módosítva: 2009.07.25 21:01

A megegyezés megszületett, az MTV bolond lett volna eldobni a lehetőséget: a szurkolók vasárnap este élőben láthatják Talmácsi Gábor első 250 köbcentis versenyét. A Magyar Televízió vasárnap este 20 óra 15 perctől közvetíti a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250 köbcentis kategóriájának nyitófutamát.

Talmácsi Gábor nyilatkozta: „Külön erőt ad és motivál, hogy piros-fehér-zöld motorral indulhatok a világbajnokságon, és végig ott lesz a tudatomban most is verseny közben, hogy több százezer magyar szurkol nekem a tévék előtt.”

Eddig Talma a leggyorsabb Katarban

2009. április 11., 09:15 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Ebben bíztunk: a Katari Nagydíj első szabadedzését megnyerte Talmácsi Gábor, a 250-es kategória újonca. A magyar idő szerint péntek este fél kilenckor rajtoló 45 perces gyakorláson közel sem voltak ideálisak a feltételek. A pálya ugyan felszáradt a korábbi esők után, de az erős szél rengeteg homokot fújt az aszfaltra, emiatt sok pilóta szenvedett a tapadással.

Gábor az edzés legelejétől uralta a mezőnyt. Elsőként motorozott 2:03 percen belüli időt, és a tizenhat kör alatt folyamatosan javította az idejét: 2:02-n belül csak ő és a nagy esélyesnek kikiáltott spanyol Álvaro Bautista tudott menni. Talma kétszer boxkiállást vállalt, két különböző gumikeveréket próbált ki: legjobb ideje 2:01.902 lett.

„Nagyon boldog vagyok, mert megjavítottam azt az időt, amit a hét elején a teszteken futottam. Ez azért nagy fegyvertény, mert a teszteken nem voltam olyan eredményes, mint ahogy vártam. Ez egy remek idő, ami azt mutatja, hogy ott lehetünk az élmezőnyben, de persze ez még nem időmérő volt és nem is verseny, viszont a jó teljesítmény erőt ad a folytatáshoz. Az elején még piszkos volt a pálya, alig volt tapadás, holnap a körülmények jobbak lesznek, és biztos, hogy a többiek is gyorsulni fognak. Megtaláltuk a jó beállításokat, így jó kilátásokkal várjuk a holnapi időmérő edzést." - mondta Gábor.

Jó hír azoknak,akik a gyorsaságimotoros-világbajnokságot nyomon követnék: a közvetítések jogtulajdonosa pénteken, az esti órákban hivatalosan, telefonon értesítette a Magyar Televízió (MTV) sportosztályának vezetését, hogy az MTV jövő heti döntésétől függetlenül - a magyar nézőknek és Talmácsi Gábor szurkolóinak tett gesztusként - felajánlja az MTV számára a katari nyitófutam minden kategóriájának ingyenes közvetítését. Hivatalos válasz az MTV vezetésétől még nem érkezett a jogtulajdonoshoz.

 

Már a rendőrök is quadoznak

2009. április 9., 10:44 Módosítva: 2009.07.25 21:01
13

Paradigmaváltás a rendőrségnél: a sokáig üldözött és szekált quadosok végre lelki társra lelhetnek a hatóság embereiben. Az országban elsőként a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság quadokat állított szolgálatba. A motorokat és a hozzájuk tartozó védőfelszerelést az Északerdő Zrt. adta át.

A cég és a BAZ megyei rendőrök még januárban írták alá együttműködési megállapodásukat. A Céljaik közösek: az erdő és a vadak védelme, az engedély nélküli fakitermelés megszüntetése, a jogtalan vadászat és az illegális szemétlerakás megakadályozása. További feladatuknak tartják a természetvédelmi zónákban engedély nélkül terepmotorozók és rendszám nélkül vagy illetéktelenül quadozók felügyeletét. E célok teljesítése érdekében megerősített járőrszolgálatokat hajtanak végre, amelyek a térségben egyúttal a közbiztonságot is javítják.

Tegnap kapták meg a rendőrök az új eszközöket dr. Cserép Jánostól, az Északerdő Zrt. vezetőjétől. Dr. Vereckei Csaba ezredes, megyei rendőrfőkapitány elmondta, hogy a darabonként három milliós Polarisokat a forgalom-ellenőrző alosztály speciálisan felkészített rendőrei használják majd. Kiemelte, hogy így olyan erdei utakra is eljuthatnak, ahová korábban szolgálati gépjárműveikkel képtelenek voltak. A 4x4-es hajtású Sportsman HO-k kihasználható előnye, hogy szélsőséges időjárási és terepviszonyok között is azonnal bevethetők és üzemeltetésük gazdaságos.

Kedves olvasóink, önök szerint milyen járművekre lenne még szüksége rendőreinknek?

Forrás: police.hu

Japánban már élvezik

2009. április 8., 11:27 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Európában újdonság, de Japánban régi ismerősnek számít a VTR250. A népszerű negyedliteres kategória egyik bestsellere ez, olyan ősöket mutat fel, mint a nyolcvanas években a kontinensünkön is népszerű VT250F.

Nem véletlen, hogy most érkezik ez a mindenes: részben a válság, részben a városi forgalom túlzsúfoltsága miatt megnőtt az igény az olcsó és gazdaságos, mindemelett dinamikus motorok iránt: a VTR pont ezeket tudja.

A blokkja négyütemű, felülvezérelt. A hengerek 90 fokot zárnak be, a keverékképzésről multiszenzoros PGM-FI befecskendező gondoskodik. A kipufogógázok kettő az egybe rendszerű csövön távoznak, oxigénszenzor, elő- és főkatalizátor is van benne – így könnyű az EURO-3 norma teljesítése. A VTR250 váltója ötfokozatú. Piros-ezüst, fekete-ezüst és fehér-matt ezüst színekben lesz kapható.

Magyarországi ára még nem ismert, de feltehetőleg kedvező, motorosbarát árképzéssel kerül majd forgalomba a Honda. Sajnos a tavaszi szezonra már nem jön meg; aki a pörgős és aránylag izgalmas negyedliterest szeretné, várnia kell augusztusig.

Kedves olvasóink, önök szerint melyik a legjobb kisköbcentis városi motor?

 

A rendőrség rászállt a motorosokra

2009. április 7., 17:21 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Rendkívüli ellenőrzésre számíthatunk a fővárosban. Az utasítás a budapesti rendőrfőkapitány rendészeti helyettesétől jött: Budapesten ma és holnap, továbbá április 22-én és 29-én a polgárőrséggel együtt ellenőrzik a motorosokat és segédmotoros kerékpárok vezetőit.

Bozsó Zoltán dandártábornok a sajtótájékoztatón közölte: az akció során a járművek műszaki állapotát, a járművezetők jogosultságát és a közlekedési szabályok betartását ellenőrzik. Tapasztalatuk szerint a szabálytalanságok miatt súlyos balesetek történnek, a statisztikák azt mutatják, hogy a tavaszi átállás idején nagymértékben nő a balesetek, illetve a motorosok által elkövetett szabálysértések száma.

A rendőrségi statisztikák szerint a leggyakrabban elkövetett közlekedési szabálysértés, hogy elzárt területre hajtanak be, jogosulatlanul veszik igénybe a buszsávot, illetve nem tartják be az előzési és kanyarodási szabályokat. Az elégtelen műszaki állapot is gyakori: a fék és más biztonsági berendezések nem felelnek meg az előírásoknak, és gyakran a járművezetők sem rendelkeznek megfelelő engedéllyel. 

A BRFK húsz rendőrmotorral és több rendőrautóval kezdte meg az akciót, az ellenőrzéseket a főváros területén, valamint a bevezető utak és autópályák területén végzik. Az fokozott kontroll során sebességmérést is végeznek.

Ugyan az elmúlt évben húsz százalékkal csökkent a halálos kimenetelű balesetek száma Magyarországon, a European Transport Safety Council statisztikája szerint hazánk még mindig a harmadik legveszélyesebb hely a motorosok számára. Ebben több ténye játszik közre, de az egyik mi magunk vagyunk.

Kedves olvasóink, vezessenek óvatosan, és ne csak az ellenőrzések idején.

Forrás: MTI, ETSC

 

Sportra kényszerített MT-01

2009. április 6., 16:36 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Amikor öt évvel ezelőtt bemutatták a Yamaha MT-01-et, sokan a V-Max utódját látták benne. Ennek ellenére nem volt brutális és fejet letépő sprinter sem – egyszerűen csak egy férfias hangú, nyomatékos és szórakoztató utcai motor lett.

A friss SP nem módosult lényegesen, a jó tulajdonságait megtartotta, néhány dologban pedig előnyére változott. A legfontosabb újdonság a 43 milliméteres Öhlins villa és hátsó rugós tag: az állítható, csúcsminőségű futómű kedvez a sportos vezetőknek.

Pirelli Diablo Rosso gumikat kapott a Yamaha, elöl 120/70-17, hátul 190/50-17 a méret. Új a kormány, 28,5 mm-es átmérőjével vaskosabb, mint az alapváltozaté. Az aranyszínű felnik, a plusz krómozások és az SP fényezés nagyban fokozzák a sportos hangulatot, igaz, gyorsabb nem lesz tőle. A motor Magyarországon is kapható, rendelésre. Aki szeretné megtudni, hogy milyen érzés gőzmozdonnyal gyorsulni egy nagyot, mindenképpen próbálja ki az MT-01 SP-t.

Kedves olvasóink, önök szerint az MT-01 a világ egyik legfölöslegesebb motorja, vagy az utolsó egyéniséggel bíró utcai gépek egyike? 

Titánfülek az Agostini-replikán

2009. április 5., 19:20 Módosítva: 2009.07.25 21:01

Legenda előtt tiszteleg az olasz AGV sisakgyártó; a Ti-Tech sorozatának legújabb tagja Giacomo Agostini klasszikus bukójának festését ötvözi a modern technikával. A 123 Grand Prix győzelmet szerző versenyző egykor nem viselhetett SSL (Super-Super-Light) kevlár-karbon héjat, IVS (Integrated Ventilation System) titán beömlőfüles szellőzőrendszert és polikarbonát versenyrostélyt. Ennek gyors cseréjére szintén van egy saját elnevezése van az AGV-nek: Extra Quick Release System vagyis XQRS. Mindez nagyon tudományosan hangzik, de 735 eurós (225 ezer forintos) árat azért nem feledteti. Agostini nevének komoly ára van.

Hibrid motor kompresszorral

2009. április 1., 21:45 Módosítva: 2009.07.25 21:01
2

Össze lehet keverni a hatvanas évek café racer stílusát a huszonegyedik század technikájával? Tim Cameron designer szerint igen, sőt érdemes is: CAF-E koncepciója egy sportos utcai hibrid motor képét mutatja.

A Toyota által használt HSD (Hybrid Synergy Drive) rendszerhez hasonlít a kéthengeres soros benzinmotor és az elektromotor közreműködése. A hajtást kardán viszi hátra, a motor hatásfokát egy elektromos kompresszor hivatott javítani. Az lábak pihenhetnek: a megfelelő áttételért számítógéppel kontrollált CVT váltó felel. A villanymotort lítium-ion akkumulátorok táplálják, amelynek folyamatos töltése menet közben is biztosított.

Tény, hogy Cameron terve elrugaszkodottnak tűnik, de legutóbbi alkotása is megvalósult – talán ez sem marad csupán jól sikerült vázlatrajz?