Nem mintha az MV Agusta rászorulna, hogy termékkapcsolással próbálja kívánatosabbá tenni a motorjait, különösen a Superveloce 800 esetében nincs szükség ilyen trükkökre, mégis összeálltak a francia Alpine-nal - ebből lett egy új fényezéssel felütött, limitált példányszámú Superveloce. Eddig is csodálatos volt, és így is az maradt.
Egyre biztosabban látszik, hogy a nemrég még csak pletykaként kezelt Honda CB1100X a következő években valósággá fog válni. Az Africa Twin blokkja köré épített típus leginkább a BMW XR-ek és a Yamaha Tracer receptjét fogja követni, vagyis két öszvér kategóriát fésülnek össze, a sport-túrát és a túraendurót.
A brnoi pálya és a MotoGP-t szervező Dorna nem tudott megállapodni a 2021-es fordulóról, így nem lesz cseh futam jövőre. Brno 1987 óta rendez futamot, de a motorversenyzés és a város kapcsolata ennél is régebbi, egészen 1965-ig nyúlik vissza.
A CFMoto bemutatta az MT800-as túraendurójukat, melyet a KTM 790 Adventure alapjaira építettek, és a kiadott adatok alapján egy minden szempontból vállalható motort hoztak össze. Úgy tűnik, egyre inkább el kell engedni, hogy kínából csak hitvány és gagyi érkezhet, ez például egy különc formájú, de vagány és modern túramotor lett.
A Screamin Eagle után az amerikai V2-esek tuningjára specializálódott S&S is elkészítette a saját 131 köbinches, azaz 2146 köbcentis big bore kitjét. Az S&S-nél a hatvanas évek óta vallják, hogy no replacement for displacement, azaz a lökettérfogatot semmivel sem lehet helyettesíteni. Az új hengerszettjük a 2017-es és annál újabb Milwaukee-Eight blokkokkal kompatibilis.
A német Motorrad magazin közölt kémfotókat a Husqvarna 901 Nordenről, amelyen egyfelől látszik, hogy a már lényegében gyártásra kész a típus, illetve hogy Husqvarnánál hűek maradtak a tanulmányhoz.
Miután a Kawasaki bevásárolta magát a Bimotába, gyorsan belevágtak egy figyelemfelkeltő projektbe, a Tesi H2-be, amelyre mindenki felkapja a fejét. A két márka csúcsteljesítményeit fésülték össze, a kompresszoros blokkot a lengőkaros első futóművel és a függőcsapszeges kormányzással. A Tesi H2 árnyékában aztán elkezdték építeni azt a modellt, amiből ha csak Bimota mércével is, de el lehet adni mennyiséget - ez lesz a KB4.
Az Aprilia levédette az eSR1 nevet, ami kapcsán egyből be is indult a találgatás egy villanyrobogóról. Az SR50 a 90-es évek végének és a 2000-es évek meghatározó sportos utcai robogója volt, és számíthatunk rá, hogy az olaszok újra lefőzik a sikeres receptet, csak ezúttal már elektromos hajtással.
Az Észak-Yorkshire-i rendőrség terepmotoros egységének némileg javult az átlagsebessége, miután egy brit enduróbajnok is csatlakozott az alakulathoz. A terepmotoros rendőröket küldik ki a megye nehezen megközelíthető részeire, illetve gyakran segítenek eltűnt személyek keresésében, illetve az ő feladatuk az illegális terepmotorosok üldözése is - ez utóbbiban valószínűleg átütő változást fog hozni Ellie Cooke leigazolása, aki 2019-ben megnyerte a brit női enduróbajnokságot.
Amikor a BMW bemutatta az R 18 cruisert, már lehetett tudni, hogy több típusváltozatot is építenek a behemót bokszer köré. Eddig kettő jelent meg, és nemsokára jön a harmadik, egy klasszikus bagger.
Bár a mi éghajlatunkon már csak használtan kapni CB1300-at, Japánban nem csak gyártásban tartják, hanem még tovább is fejlesztik a típust, például 2021-re további két kivitel készül belőle, az alapnak számító naked CB1300 Super Four és a félidomos CB1300 Super Bol D'or mellé megérkeznek az SP változatok.
A huszonháromszoros Man TT győztes John McGuinness saját bevallása szerint megdöbbent, amikor megtudta, hogy az elmaradt 2020-as TT után a 2021-est sem rendezik meg, és a két év kihagyás arra sarkallja, hogy mérlegelje a jövőjét - ez pedig azt jelenti, hogy a legenda elkezdte előkészíteni a visszavonulását.
Folyatatódik a CFMoto és a KTM együttműködése, ezúttal egy formaterv került ki a kínaiaktól, amelyen az MT800 nevű túraendurójuk látható, melyről eddig csak álcázott fotót láttunk.
A Honda a CB1000F tanulmánnyal finoman jelzi, hogy nem csak a neoretrót érzik, hanem a klasszikus stílust is. A CB1000F-ről egyelőre csak ez a (vélhetően számítógépen generált) kép van, de a lényeg tisztán látszik, a CB1000R alapjaira építettek egy 70-es éveket idéző motort, mellyel a CB750F2 és a CB900F előtt hajtanak fejet.
A spanyol Rieju 2021-ben benevez a világ legnehezebb terepralijának tartott Dakarra. Az FN Speed csapattal társulva három pilótát indítanak, Oriol Mena és Joan Pedrero tapasztalt veteránoknak számítanak, míg Marc Clamet jelenti majd a fiatalos tüzet - Clamet a kőkemény Andalucía Rally-n bizonyította, hogy helye van a legjobbak között.
A Ducati Monstert nyugodtan nevezhetjük a legikonikusabb motorkerékpárnak, mely 1993 óta állandó pontja a világnak, rengetegszer megújult, de végig hű maradt Miguel Angel Galluzzi eredeti elképzeléséhez. Most viszont nagyon újraértelmezték.
A Suzukinál korszakhatárt fog jelenteni a készülő soros kéthengeres platformjuk, amelyről újabb szabadalmi rajzok kerültek elő, amiken ezúttal a V-Strom 650 utódját láthatjuk.
A Covid-19 vakcina egyelőre csak reménysugár, hogy valaha újra normális vágányban fog futni az élet, de 2021-ben még nem lesz minden a helyén: a következő évi Man TT-t már most lemondta a Manx-kormány. A legközelebbi Man TT így 2022. május 28. és június 11 között lehet.
Még 2018 márciusában nyújtotta be a Honda azokat a szabadalmi rajzokat, amik bizonyítják, hogy foglalkoztak a Gold Wing radaros tempomattal való felszerelésével. Mivel két és fél évvel ezelőtti szabadalomról van szó, nagyon valószínű, hogy a Hondánál már tesztelik a működő prototípusokat, amelyeket a következő 12 hónapban bármikor bemutathatnak és szériagyártásba engedhetnek.
Kijött a 2021-es Superbike VB előzetes, ideiglenes napátra, ami továbbra is úgy néz ki, mint egy vészforgatókönyv. Európai szezonkezdetttel, három spanyol és két portugál futammal, és csak októberben utazna először tengerentúlra a mezőny, Argentínába, Indonéziába és Ausztráliába - illetve a szezonzárónak még nem nyilvános a helyszíne.
2012-ben jelent meg a Honda CRF250L, amely egy nem túl erős, nem túl penge, de kellemes enduró volt, majd 2017-ben jött a dakaros hangulatú CRF250 Rally, amely ugyanezeket az erényeket tudta, némileg jobb szélvédelemmel. Mivel a 250-es egyhengeres blokk csak súlyos elgyengülés árán tudta volna teljesíteni az Euro5-öt, 2021-re CFR300L és CRF300 Rally néven térnek vissza, megnövelt hengerűrtartalommal.
A Piaggio és a kínai Zongshen összeállt legújabb közös projektre, ami kimondottan ígéretes: egy flat tracker stílusú, 150-es gép formáját védették le. Nem ez lesz az első közös modelljük, kínában már futnak a Café 150, a Terra 150 és a GPR150 típusaik, amelyek ugyanarra a műszaki alapra épülnek, mint a frissen kikerült Flat Tracker.
Miközben a Yamaha, a Kawasaki és a Honda idén ősszel sportot űz abból, hogy az újdonságokról beszámoló újságírókat túlórázásba hajszolják, addig a Suzuki eddig csak óvatos frissítésekkel állt elő - úgy látszik, várnak a Hayabusa eldurrantásával.
A Harley-Davidson 2018-ban dobott be három modellt, melyek a teljesen új, vízhűtéses Revolution X blokkjuk köré épülnek majd, ezek voltak a Bronx nevű naked bike, a Pan America túraenduró és a Custom - eddig főleg az első kettőről lehetett hallani, a Custom jövője bizonytalan volt, most viszont megerősítették, hogy várhatóan 2021-ben, de legkésőbb 2022-ben begurítják a szalonokba.
A Kymco bemutatta a teljesen elektromos robogóját, az F9-et. A forma sportos, érdekes arányokkal, viszont ami a legérdekesebb, hogy egy kétfokozatú váltót kapott.