Hírek

Felmondott Davide Brivio, a Suzuki GP csapatának zseniális menedzsere

2021. január 7., 09:54 Módosítva: 2021.01.20 06:10
90

Davide Brivio a zseni, aki a Suzuki és Joan Mir 2020-as világbajnoki címét felépítette, alig hét év alatt. A menedzser 2013 óta dolgozik a Suzukinak, és vezette a cég új GP-projektjét - a legkisebb költségvetésű gyári alakulattal is képes volt a csúcsra érni. A szakítást úgy kommentálta, hogy elégedett az elmúlt évekkel, de most új kihívást keres - állítólag a Renault F1-es csapatához szegődik, de ezt még egyik fél sem erősítette meg.

36-joan-mir-espe-2-5 0.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

2022-ben jönnek a 490-es KTM-ek

2021. január 7., 08:04 Módosítva: 2021.01.15 06:10
58

Azt már lehetett tudni, hogy a KTM 500-as modelljei 2022-re várhatóak, ami most újdonság, hogy mindez a KTM főnök Stefan Pierer szájából hangzott el egy interjúban, amit az újságírólegenda Alan Cathcartnak adott.

KTM 490 adv
Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új Piaggio Beverly

2021. január 6., 14:53 Módosítva: 2021.01.15 06:10
1

A Piaggio alaposan frissítette a Beverly 300-as és 400-as változatait - mindkettőből lesz egy alap, és egy sportosabb S kivitel. Köbcentitől függetlenül mindegyik vezethető lesz A2-es jogosítvánnyal, a 300 ugyanis 25, a 400-as 35 lóerős - a kisebbik nyomatéka 26 Nm, míg a nagyobb 38 Nm-t tud.

Távolról sincs vége, olvasson még

Motorok eladásával jött egyenesbe a brit Nemzeti Motorkerékpár Múzeum

2021. január 6., 11:27 Módosítva: 2021.01.20 06:10
6

Rekordáron keltek el azok a motorok, melyeket azért értékesítettek, hogy a National Motorcycle Museum anyagilag egy kicsit egyenesbe jöjjön. A Bonhams téli aukcióján 52 motort árvereztek el, és több darab is messze várakozáson felüli áron kelt el. Először egy 1928-as, 493 köbcentis Sunbeam TT Model 90-ért adtak közel 16,5 millió forintot, miközben a kikiáltási ár 9,5 millió volt. Ennek a motornak érdekessége, hogy versenyzett a Pendine Sands-en (a wales-i tengerparton a homokban az 1920-as évek óta hajszolják a sebességi rekordokat). Az aukció másik meglepetése egy 1990-es JPS Norton volt, mely 15,7 millió forintért cserélt gazdát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták a frissített Gold Winget

2021. január 6., 08:38 Módosítva: 2021.01.15 06:10
1243

Számítani lehetett rá, hogy a Honda nem hagyja veszni a Gold Winget, be is jelentették a 2021-re ráncfelvarrt, Euro5-ös változatot. A Gold Wing sorozat soha nem a sűrű frissítésről és a hirtelen dizájnváltásokról szólt, a 2018-ban bemutatott, teljesen új változattal legalább tíz évre terveztek, így hatalmas meglepetésekre nem kell számítani.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM kisebb modellekbe is berakná a radaros tempomatot

2021. január 5., 13:38 Módosítva: 2021.01.11 06:11
5

A KTM szabadalmi rajzai alapján úgy tűnik, hogy a radaros tempomatot kisebb modelleknél is bevezetnék. Azt lehet tudni, hogy a 1290 Super Adventure-ön fog debütálni náluk a technika (Ducati már bemutatta a Multistrada V4-en, a BMW a K 1600-on fogja először használni, a Honda pedig valószínűleg a Gold Wingen vezeti be), de a jövőben várhatóan nem csak a csúcsmodellek kapják ezt meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályakész gyerekmotor felnőtteknek

2021. január 5., 13:38 Módosítva: 2021.01.15 06:10
254

A versenyzésre kész minimotorok közül az olasz Ohvale a legismertebb, az utánpótlásnevelésben és a profik edzésében egyaránt fontos szerepe van a márkának. Nem ok nélkül: míg ebben a műfajban korábban főleg módosított MSX125-ök és olcsó pitbike-ok voltak, az Ohvale minőségi alkatrészekből rak össze apró, moduláris pályamotorokat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már jövőre jöhet a frissített 890 Adventure

2021. január 4., 15:40 Módosítva: 2021.01.08 06:12
32

A KTM-nél alig váltották le a 790 Adventure-t a nagyobb, 890-es modellre, már dolgoznak az utódján, várhatóan 2022-ben jöhet a frissített kivitel. Ezek alapján erős a gyanú, hogy a mostani 890-es modell csak egy hirtelen reagálás volt az Euro5-re, illetve egyfajta felzárkózás a konkurensekhez, például a Tiger 900-hoz.

Web KTM 890 Adventure
Távolról sincs vége, olvasson még

Tökéletes digó retró: Magni Italia 01/01

2021. január 4., 10:02 Módosítva: 2021.01.15 06:10
62

Amikor a lombardiai motorgyártás szóba kerül, az első név, ami beugrik, az MV Agusta, de a régióban van még más érdekesség is: a Magni Motorcycles. Bár a többség nem is hallott róla, a névadó Arturo Magni az olasz motorsporttörténelem egyik legfontosabb figurája volt. A Gilera, az MV Agusta és a Cagiva GP sikereiben jelentős szerepe volt, a versenyrészleg vezetőjeként 38 világbajnoki címben volt része, olyan versenyzőket juttatott a csúcsra, mint Giacomo Agostini, John Surtees, Phil Read és Mike Hailwood. Utána pedig megalapította a saját márkáját, a Magni Motorcycles-t.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az angol királyné kitüntette a Man TT sztárját

2021. január 4., 09:57 Módosítva: 2021.01.08 06:12
917

II. Erzsébet királyné minden év elején közzétesz egy listát azokról, akik valamilyen módon kiérdemelték a Brit Lovagrend kitüntetését - a listán politikusoktól sportolóig bárki rajta lehet, ha tetteivel a brit nemzetközösséget szolgálta. Idén John McGuinness is megkapta a Member of the Most Excellent Order of the British Empire (röviden MBE) kitüntetést.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyártásra kész a KTM 1290 Super Duke RR

2020. december 29., 12:45 Módosítva: 2021.01.08 06:11
27

A KTM-nél állítólag már készen van a KTM 1290 Super Duke RR, és már csak a bemutatóra várnak - ezt a pletykát pedig alátámasztják az előkerült homologizációs papírok, melyek néhány fontos részletet is feltárnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

960 ezer forintba kerül egy darab MotoGP történelem

2020. december 29., 12:43 Módosítva: 2021.01.08 06:11
33

Eladó Marc Márquez kipufogójának végdobja, a sörösdoboznyi titán relikviát 2400 fontra, azaz nagyjából 960 ezer forintra tartják, vagyis annyiért mérik, mint egy komplett Akrapovic titán versenyrendszert. Ez annyival több, hogy ez tényleg a MotoGP-történelem része, Márquez 2018-as és 2019-es RC213-V-jéről származik.

Honda MotoGP exhaust
Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre elkészül a Kawasaki kompresszoros cruisere

2020. december 22., 08:34 Módosítva: 2021.01.08 06:11
550

A japán Young Machine magazin szerint a Kawasaki kompresszoros cruisere, az Eliminator H2 a fejlesztés végéhez közeledik. A modell híre kb. fél éve reppent fel, és eddig nem sok mindent tudni a típusról, várhatóan a többi H2-höz hasonlóan térhálós acélcső vázat kap, amelybe a már ismert, ezres négyhengerest csavarozzák be.

elimh2
Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda feltámasztja a Dax-ot

2020. december 22., 08:34 Módosítva: 2021.01.08 06:11
232

Miután a Honda levédette az ST125 nevet, csak arra tudunk gondolni, hogy a jövőben feltámasztják a Dax-ot, mégpedig a Monkey 125 alapjain, melyre a terepes hangulatú, Európában még nem kapható CT125 Trailt is ráhúzták.

st3
Távolról sincs vége, olvasson még

Indiaiak támasztanák fel az Excelsior-Hendersont

2020. december 21., 13:47 Módosítva: 2021.01.05 06:12

Az indiai gyártók mintha mindennél jobban rá lennének pörögve a régi nyugati márkákra: a Mahindra újraélesztette a Jawát és a BSA-t, a TVS megvásárolta a Nortont - eddig egyedül a Bajaj maradt ki, de az is csak részben, ugyanis a jövőben a Triumph-fal közösen készítenek majd retró gépeket, de ez is változni fog, ugyanis a legfrissebb pletykák szerint feltámasztanák az Excelsior-Hendersont.

henderson
Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó* modellt készít a pillekönnyű pályamotorjairól híres Krämer

2020. december 21., 13:46 Módosítva: 2021.01.05 06:12
11

A Krämer arról híres, hogy KTM blokkok köré építenek pillekönnyű és villánygyors pályamotorokat, egyedi vázzal és lengővillával, kimondottan ínyenceknek. Viszont ennek megfelelően rendkívül drágák is voltak a Krämer motorjai, a KTM 690 Duke alapú HKR Evo2 például 6,5 millió - ami egyfelől nem sok egy versenykész pálygépért, viszont ennyiért már ezres sportmotort is kapni 200 lóerővel.

Kramer-HKR-EVO2-Jensen-Beeler-38
Távolról sincs vége, olvasson még

Légzsákos nadrág, kimondottan utcai használatra

2020. december 18., 14:17 Módosítva: 2021.01.05 06:12
42

Bár a légzsákos ruhák jelentős mértkében csökkenthetik a sérüléseket, versenykörülmények között áttörést hoztak, és nagyon valószínű, hogy az utcai balesetek következményeit is nagyban csökkentik. Jó eséllyel ezeké a jövő, olyannyira, hogy már nem csak a nagy gyártók foglalkoznak vele, és nem csak a felsőtest védelme a cél. Egy francia startup, a CX Air Dynamics egy légzsákos motoros nadrágot készített, melyet az utcai ruhára lehet könnyen rávenni. Ez kimondottan a városi/utcai motorosknak szól, akik egészen más jellegű baleseteket szenvednek, mint a MotoGP pilótái.

legzsaknaci
Távolról sincs vége, olvasson még

VMX XR650R: egy jó custom-tuning supermotót valaki?

2020. december 18., 14:17 Módosítva: 2021.01.05 06:12
329

A Hondának volt pár nagy dobása terepen, az XR650R pedig igazi varacskosdisznó hírében áll - a vízhűtéses R változatot ne keverjük össze a lakossági, léghűtéses XR650L-lel, igen kevés közük van egymáshoz. Az R igazi sportgép (önindító nélkül, csak berúgóval!), komoly kultusszal, az pedig, amit a VMX Restomodnál építettek belőle, arra még a megátalkodott yamahások, suzukisok és KTM-esek is felkapják a fejüket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen lenne egy BMW GS 1800 köbcentivel?

2020. december 17., 13:03 Módosítva: 2021.01.05 06:12
777

A BMW alkatrészekre és kiegészítőkre specializálódott Nippy Normans-nál játszottak el a gondolattal, milyen lenne, ha a bajorok úgy döntenének, hogy az R18-hoz fejlesztett 1802 köbcentis bokszermotort egy túraenduróba is beépítik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Előkamrás megoldással tenné takarékosabbá és erősebbé a Honda a sportmotorjait

2020. december 17., 10:07 Módosítva: 2021.01.05 06:12
272

A károsanyag-kibocsátási előírások nem kedveznek az erős, nagy fordulatra kihegyezett motoroknak, és úgy tűnik, hogy a Honda a jövőben az F1-ből merített megoldást fog alkalmazni a sportmotorjainál, legalábbis a legújabb szabadalmi beadványuk erre enged következtetni.

JVE2WQF4YJFGJIMV2RKCUMDEVI
Távolról sincs vége, olvasson még

Elektromos márkát indított a kínai CFMoto

2020. december 16., 08:37 Módosítva: 2021.01.05 06:12
8

Van miért aggódnia a nagy motorgyártóknak, a CFMoto rendkívül nyomul - sorra mutatják be a KTM technikája köré épülő új modelljeket, közben pedig egy új villanymárkát is elindítottak, a Zeehót,  és bizonyítva, hogy komolyan is gondolják a dolgot, előálltak egy tanulmánnyal.  A Cyber Concept névre hallgató robogó állítólag 2,9 másodperc alatt gyorsul 50-re, a végsebessége pedig 110 km/h.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Arai már rá is mozdult a legújabb biztonsági szabványra

2020. december 16., 08:32 Módosítva: 2021.01.05 06:12
56

A sport-túra szegmensbe sorolható, 2021-es Arai Quantic a méregdrága és csúcsminőségű sisakokat gyártó japán cég első olyan modellje, amely megfelel az új és minden eddiginél szigorúbb ECE 22.06 szabványnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda Vision 110: két literből száz kilométer

2020. december 15., 12:16 Módosítva: 2021.01.08 06:11
15

A Honda 2021-re frissítette a Vision 110-et - óvatos faceliftről van szó, amelyet főleg az Euro5-re átállás indokolt. Ugyanakkor nem csak a blokkot piszkálták meg, hanem a váz is könnyebb lett, csiszoltak a megjelenésén, és megkapta az egyik leghasznosabb extrát, a kulcsnélküli indítást.

323453 21YM VISION 110
Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyobb, erősebb és betyárabb lett a Moto Guzzi V7

2020. december 15., 08:14 Módosítva: 2021.01.05 06:12
951

Amikor megjelent a Moto Guzzi V85 TT, sejteni lehetett, hogy az új blokkot további típusokba is beépítik, most pedig meg is van az első, ugyanis a V7 2021-re alapos frissítést kap, melynek során belekerül a viszonylag friss 850-es V2-es is.

Távolról sincs vége, olvasson még

400-as platformot fejleszt az Aprilia

2020. december 14., 12:06 Módosítva: 2021.01.05 06:12
151

Az Apriliának az elmúlt pár éve a 660-as platform fejlesztéséről szólt, az RS 660 sportmotort már bemutatták, a 660-as Tuono és a Touareg pedig a következő években fognak érkezni. Ezekkel párhuzamosan pedig megtalálták a következő nagy projektjüket, egy 400-as modellcsalád fejlesztését.

2020-Aprilia-RS-660-09
Távolról sincs vége, olvasson még