Annak ellenére, hogy hivatalosan nem létezik megkülönböztetés, még a felvilágosultnak számító Magyarországon is megbámulják a motorozó nőket. A húszéves Nora Naraghi mégis szívesen cserélne bármelyikükkel: ő a saját országában még jogosítványt sem szerezhetett.
Míg a legtöbb motoros könnyen kibékül a globális felmelegedéssel, és boldog a rövid, enyhe telektől, a hómobilosok helyzete Magyarországon elkeserítő – ha havazik is, néhány napon belül úgyis elolvad.
Ezek a versenyek a tévénézőkhöz szinte alig jutnak el – ha negyed évente bevágnak tíz másodpercet, akkor az már jó szezon volt. Nyilván azt is csak akkor, ha valami hihetetlen nagy verés vagy orbitális tömegbukás történt valamelyik fordulóban. A betétfutam nem népszerű dolog, és ha soknak nem is, de egyvalakinek nagyon jó lesz 2010-ben: a Triumphnak.
2010-től akár egy szalagkorlátba csapódást is túlélhetünk – ha a FEMA (Federation of European Motorcyclists Associations – Európai Motorosok Szövetsége) igyekezete eredményt hoz, bevezetik a motorosokat is védő korlát európai normáját.
Az EuroMotor Kft. gondol a női motorosokra: szinte minden motoros ruházati termékből kínál kimondottan a hölgyek számára készített, az ő testalkatuknak és ízlésüknek megfelelő modelleket is. Legyen szó bukósisakról, bőrruháról, textilöltözékről vagy csizmáról, a gyengébbik nem tagjai megtalálják, amit keresnek. Ezek a termékek kényelmesek, csinosak és divatosak, de emellett – természetesen – ugyanolyan magas fokú védelmet biztosítanak viselőjük számára motorozás közben, mint a férfiaknak készített felszerelések.
A man-szigeti bíróság börtönbüntetésre ítélt egy gyorshajtó angol motorost. A világhírű Isle of Man TT szakaszait járta be, pechjére egy videokamerával felszerelt rendőr is filmre vette őt. Az Egyesült Királysághoz tartozó szigeten fokozottan figyelnek a közlekedőkre, gyakori az ellenőrzés.
Nem csupán a Harley-Davidsonnal lehet gond, talán a BMW tulajdonosok is felhúzhatják a vesekötőt: több mint kétezer K-szériás gépet hívnak vissza. A tavaly bemutatott 1300GT-t és az 1300S-t érinti az akció – a gyártó bejelentése szerint lerakódások képződhetnek a fojtószelepházban.
A sikeres amerikai motorépítő, Roland Sands egyre többet néz a múltba: utóbbi munkáit klasszikus körvonalakra alapozta, de a frissen bemutatott RSD Café igazán kortalan szépség lett. A selyemfényű gépet nem tervezik önállóan forgalmazni, ám alkatrészei készletben megvásárolhatók lesznek – bármely Sportster tulajdonos angolos stílusra szabhatja V2-esét.
Michael Henry gyorshajtott: 2004. augusztus 22-én hazafelé motorozott, helyenként a 160 km/h-s sebességet is átlépte Honda Blackbirdjével. A London melletti Amersham város rendőrei azonban rávillantották a traffipaxot; miután Henry nem lassított, autóval utánaeredtek.
A Schuberth C3 a világ legkönnyebb, legkisebb és legcsendesebb felnyitható bukósisakja, számos független teszt szerint kategóriájának legjobbja. Vajon lehet ezt a kivételes fejvédőt még jobbá tenni? A Schuberth mérnökei szerint a válasz: igen. Az új C3 Carbon sisakhéja teljes egészében szénszálas anyagból készült, a Formula-1-es technológiának köszönhetően a modell elképesztően könnyű, 1450 grammnál is kevesebbet nyom a mérlegen. Ez minden bizonnyal világcsúcs.
Nem a motorosoknak fejlesztették ki, de nekik sem haszontalan – állítja a Recon Instruments, a síszemüvegbe integrált HUD (Head-Up Display – szélvédőre, vagy plexire vetítő kijelző) gyártója.
Annak ellenére, hogy a KTM hivatalosan távol marad az idei Dakartól, mégis 83 osztrák gép sorakozik majd fel a verseny Buenos Aires-i rajtjánál. Január elsején indul az állítólagos terrorveszély miatt Dél-Amerikába exportált küzdelem – a 161 motoros több mint fele KTM-mel próbálkozik.
Nem kell sokat magyarázni, az első teszttől senki nem várt apokalipszist. Sőt, a Moto2-nek elvi síkon soha nem szabadna gyorsabbnak lennie, mint amilyen a 250 volt az utolsó évében. Ennek több oka van, leginkább a blokk. Hivatalos közlések szerint a Honda CBR600RR-ből kioperált négyhengerest módosítják ugyan, de teljesítményben nem fogják elérni azt szintet, amire a Supersport világbajnokság csapatai képesek voltak 2009-ben.
Rájár a rúd a Harley-Davidsonra: szinte hetente hallunk újabb és újabb híreket elbocsátásokról, üzemek bezárásáról vagy éppen cégtulajdonban levő márkák megszüntetéséről. Már a tavalyi évben is történtek visszahívások, de ez a mostani mindenen túltesz: 111569 motort várnak a szakszervizekbe.
Szeptemberben beszámoltunk a Triumph óriáscirkálójának morcosított változatáról, a Rocket III Roadsterről. A gép négymázsás, ennek ellenére úgy tűnik, hogy értő kezek között komoly dolgokra képes a 2294 köbcentis cruiser.
A Honda óriási hírverést csapott a 2010-es év sztárjának, de a VFR1200F biztos, hogy kisebb siker lesz, mint a csendben, vidékies körülmények között bemutatott CB Twister. A nemzetközi premiert pénteken tartották Indiában – a Föld hetedik legnagyobb és második legnépesebb országában.
Hihetetlen akcióval várja az EuroMotor Kft. azokat, akik szeretteiket és magukat motoros öltözékkel szeretnék meglepni karácsonyra, vagy csak egyszerűen már a következő szezonra készülnek. Üzletünkben most óriási, 10-50 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók meg egyes Spyke termékek.
Sajtótájékoztatón értékelte idei évét a KTM – annak ellenére, hogy fennállásuk egyik legkritikusabb évét zárták, bizalommal tekintenek előre. Christian Waach, a KTM közép-kelet európai ügyvezető igazgatója elmondta: annak ellenére, hogy termelésük 95 ezerről 70 ezerre esett vissza, sikerült olyan struktúraváltást végrehajtaniuk, amellyel részben elébe mentek a válság mélyülésének. Ennek ára volt, 450 embert kellett elbocsátaniuk – hisznek benne, hogy az átszervezéseknek köszönhetően 2010-et nyereségesen zárják majd.
2009 az R1 éve volt, 2010 a Super Ténéré 1200-é lesz, ígérik a Yamahánál. Ugyan csak találgathatunk a soros kéthengeresről, konkrétumokat sem ismerünk, de sokan máris a KTM Adventure és a BMW GS trónfosztásáról regélnek.
Sokan azt mondják, hogy a café racer legyen angol – hiába készülnek olasz, német és amerikai motorokból szédítően szép gépek, a tradicionális vonal a brit kéthengereseket választja.
Újabb információk Moto Morini ügyben: a gyár nem zárt be, habár ami ott zajlik, termelésnek nem nevezhető. A végről felröppent híreket hivatalosan is visszautasította a cég, de mondataik nem a túlélést jelentik, hanem azt, hogy egyelőre nem pusztultak ki.
Aki lépett már kutyakakába, tudja, hogy milyen bosszúságot okozhatnak a háziállatok és azok a gazdák, akik nem szedik össze kedvenceik ürülékét. Sok ebtartónak derogál, hogy kis zacskóval felkapja a piszkot, pedig a civilizált állattartás megköveteli a felelősségteljes, a többi lakosra tekintetettel levő hozzáállást.
A Moto Morini korábbi csődhíre sokakat megijesztett és sajnálattal töltött el – a nagy múltú olasz márka ugyan rétegmodelleket gyárt, de V2-es motorkerékpárjaik érdekes és egzotikus színfoltot jelentenek.
Az átlagmotoros számára a quad felfoghatatlan, furcsa és fölösleges dolog. Néha ugyan jól esik csapatni egy-egy kört, de a garázsba kevesen tolnák be. Léteznek üdítő kivételek, de akiket nem hoz lázba a sárdagasztás, nem is foglalkoznak a kategóriával.
Unod az utcán tötyörgő zombikat? Az igazságosztás mellett Resident Evil gyilkos gépe, a Murdercycle talán közlekedésre is alkalmas lehet – már amennyire egy custom alkalmas bármire is.