Motordoktor

Erőtlen a GSX250

2005. július 7., 09:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A problémás gép egy 84-es évjáratú kéthengeres GSX 250-es. Egy éve vásároltam a motort 38000 km-rel, és azóta nem sikerült orvosolni a problémát. A jelenség az, hogy nem igazán akar hatodikban 80-100-nál többet menni.

Vedel az ETZ

2005. július 7., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Újabb kérdéssel fordulnék hozzád. Egy 250-es ETZ-m van, és most eset át egy kisebb felújításon. Új dugó, csapszeg, gyűrű, tűgörgő. Még csak az első 100 km-n vagyok túl. 30-as keverék, eggyel feljebb emelve a subertű (alulról a 2-ban van), 2700-3300 közötti fordulat. Természetesen 3000 alatt játszok a kuplunggal, hogy ne erőlködjön.

Ennyit bír egy ötvenes?

2005. július 5., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nemrég vettem egy Piaggio NRG Extreme robogót (50 cm3, vízhűtés). A problémám, hogy néhány perces használat után a hűtőfolyadék tárolójának lezárósapkájának menete alól szépen lassan elkezd szívárogni a hűtőfolyadék, miközben a hűtővíz visszajelzőjének mutatója még a középtartományt sem éri el.

Első motornak

2005. június 21., 09:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kb. 1,5-2 éve érdekel a motorozás, azóta figyelem az ipart. Jelenleg még nincs jogosítványom sem ebben a kat-ban (csak "B"). Az első kérdésem az lenne, hogy első motornak mi a jó? Én egy GS500-as Suzukira gondoltam, bár sokat még nem értek hozzá. Az aránylag nem nagy teljesítményű, de azért van benne kalória, relatív olcsó, és nekem tetszik is. Szóval, ez jó elsőre?

Ezrenként cseréljem?

2005. június 14., 09:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 2003-as Honda XR650R-em, az a kérdésem, hogy milyen olajat tegyek bele? Most Agip Racing 4T 10W-60-ast használok, ez szintetikus, szerintem ez a jó.

Nem megy a gép!

2005. június 9., 10:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 250-es ETZ-m van, 1985-ös, majdnem teljesen felújítva. Kb 5 éve lett fúrva, de nem nagyon használtam, 5000 km van benne. Az utóbbi időben 90km/h-nál nem megy többet.

XT600 karbantartás

2005. május 27., 08:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47
2

Vásároltam egy Yamaha XT600 motorkerékpárt, sajnos karbantartási utasítást nem sikerült szereznem hozzá. 1991-es gyártmány, eredeti állapotban van, mindössze 25000 km-rel. Sajnos mifelénk senki nem ért igazán hozzá. Ha két személytől tanácsot kérek, akik szakiknak tartják magukat, a véleményük 100%-ban eltérő.

Sárga veszedelem

2005. május 25., 10:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Először is szeretnék gratulálni a rovathoz, szerintem nagyon sok, hasznos információt, szerelési tippet lehet belőle megtudni. Szeretnék én is a motorosok népes táborához csatlakozni, és ehhez egy nem túl erős, és főként elérhető áron, alig használt (1 éves) Keeway JC100-7 Knight Chopper motorra gondoltam.

Csörög a ZZR

2005. május 19., 09:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A problémám a következő kb. 2-3 hete vettem egy 91-es Kawasaki ZZR1100-ast. Még igazán nem volt alkalmam kipróbálni a gépet, viszont két nappal ezelőtt volt rá lehetőség, és itt kezdődött a probléma. 220-240 km/h között elfogyott az erő és csörgő hang jött ki a blokkból. Azonnal megálltam, ezt követően az olajnyomást jelző lámpa is kigyulladt. Öntöttem bele kb. 05-1 liter olajat.

Lecsökkent a vákuum

2005. május 17., 10:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A problémám röviden és tömören: Van egy Piaggio blokkos Aprilia SR 50-esem, nagyon kevés km-rel (szóval motorikusan O.K.) vizes, 17,5-ös Dellortóval, gyárilag agyon fojtva. A kipufogó könyökről le lett szedve minden vakcső, valamint még a rendszer szívott szűrt levegőt is a kipufogóba.(Gondolom környezetvédelem, és a katalizátor optimális működése miatt), - na ezt is leszedtük.

Vedel a GSX-R

2005. április 28., 13:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egyik barátomtól kaptam meg az E-mail címed, hogy Te állítólag tudsz segíteni motorproblémáknál. Jó lenne, ha tanácsolnál valamit, mert elég nagy gondban vagyok.

Hornet szoruló fékbetétekkel

2005. április 14., 10:02 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy másfél éves, még garanciális 900-as Hornetről lenne szó, amivel az a probléma, hogy mostanában úgy szól a hátsó féke, mint egy Ikarus buszé, ráadásul ezt halkabban előadja akkor is, ha a fék nincs behúzva, csak pl. betolja az ember a garázsba. Éppen ezért nem is voltam biztos benne, hogy az utóbbi esetben a fékkel van a baj, de a szervizben ezt legalább biztosra vették.

Nem fut a Run

2005. április 12., 09:58 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Két hónapja vásároltam egy 15 éves Suzuki Run robogót. Az eladó azt mondta, hogy most lett felújítva. Hengerfúrás, új dugó stb. A főtengelyhez nem nyúltak. Keveset mentem vele, kb 120 km-t, és megszorult a motorja.

Fúvóka vagy üzemanyagszint?

2005. április 7., 11:47 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Először is köszönöm az eddigi írásait, ill. válaszait, nagyon sokat tanulok belőlük. A következőt szeretném kérdezni: S-51-es Simsonom van, amiben 16N3-4-es karbicsek dolgozik. Úgy érzem, hogy teljes gáznál, mintha még kívánna benzint. A benzinszint, úszó jó. A főfúvókám 70-es.

Olajcsere periódus

2005. április 5., 11:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Megkérdezném, hogy miért kell a mostani motoroknál 6000 kilométerenként olajat cserélni? Mivel egy autó 15 000 kilométerenként igényli a cserét nem értem, hogy normális használat mellett (értendő ezen, hogy a max. fordulatszám 2/3-át használja ki az ember tartósan) miért kell ilyen sűrűn cserélni?

Levegős hűtőrendszer

2005. március 31., 10:14 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy '88-as évjáratú Yamaha FZR 1000-es sportgépem. Télen vettem, és mivel csak szabad téren tudom tartani, leeresztettem kb. félig a hűtővizet és feltöltöttem fagyállóval, majd járattam egy kicsit, hogy után kell-e tölteni, de nem kellett. A hibajelenség az, hogy a vízhőmérséklet - még ilyen hidegben is - elég hamar eléri a piros tartományt. Én a termosztátra gyanakodtam, de valaki azt mondta, hogy lehet a levegős rendszertől is. Mi a véleményed? Hogy lehetne levegőtleníteni a rendszert? (Ja és ennek a típusnak nincs kiegyenlítő tartálya.)

Hörgés, no pörgés

2005. március 29., 11:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

2004-ben megvettem az első vasat, egy SIMSON S-53-at. Megvétel után felújítottam optikailag. Minden simán ment egy ideig. Mostanában a motorom mentetközben és álló helyzetben (a motor jár) is elkezd hörögni.

Kormánycsapkodás

2005. március 25., 10:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vettem egy 1992-es Yamaha XJ 600-ast, és a következő problémára keresek megoldást. Amikor gyorsítok a motorral, akkor néha az útburkolattól függően ide-oda csapkod a kormány, keresztbe vágja néhányszor, ami igen kellemetlen érzés.

Fulladozó Tact

2005. március 22., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Van egy Honda Tact típusú robogóm. Annyi vele a bajom, hogy amikor megyek vele kb. 5 percig úgy 50-nel, vagy gyorsabban, akkor egy idő után úgy tesz, mintha elfogyna belőle a benzin és lefulladna. Le kell állítanom, és mikor beindítom újra mehetek vele ugyanúgy.

Kifúj a Simson

2005. március 8., 15:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 1978-as Simson S50B-m. A problémám az lenne, hogy a hengerfej alatt kifúj. Igazából nem a hengerfejjel van a baj, hanem az alsó résszel. Mintha kalapáccsal ütötték volna a felső rész peremét. Bizonyára akkor történt, amikor felfúrták. Annyira nem durva, csak abból vettem észre, hogy állandóan szivárog az olaj.

Nekem is a lánccal van bajom

2005. március 3., 14:36 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Új motorom átvételekor a lánc be volt állítva a gyári értékhatár közepére, 30 mm-re (25-35 a megengedett). Úgy 500 kilométer után feltűnt, hogy elvileg helyes beállítás mellett gyorsításnál illetve nagyobb sebességnél igen erős és csúnya "lánchang" jön alulról.

Elfogy az erő

2005. március 1., 13:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47

1986-os Aprilia ETX 125 Tuaregem van, és az a problémám vele, hogy nem bírja a 6-ik sebességet. Minden sebességi fokozatban felpörög szépen 9ezerig, de 5-6-ban már nem olyan intenzitással.

Nyúlik a lánc

2005. február 24., 10:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A következő problémám van a 2003-as 600-as Banditommal. A legutóbbi láncfeszítésnél észrevettem, hogy a lánc feszessége nem egyenletes a hátsó kerék különböző állásaiban. Ha a legfeszesebb ponton beállítom az előírt értéket (2-3 cm), a leglazább állásban ez elérheti az 5-6 cm-t is.

B-s vagy N-es

2005. február 22., 10:49 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 1990-es Simsonom van. Nagyon szép megkímélt, és a következőket szeretném kérdezni. Szépen megy, erős is, de 50-nél jobban nem igazán megy. A beállítások jók, van kompresszió-mérőm, 4-5 berúgás után 12,5 bar nyomást mutat.

Durrog a CB

2005. február 17., 13:47 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vásároltam egy CB 750-t. A jelenség a következő: Ha már bemelegedett, de hidegen is, az egyik kéménybe úgy visszadurrog, mintha szovjet felszabadító hadsereg kínlódna a szemét nácikkal. Idegeim tönkrementek, pszichoterapeuta kezel, és kicsit remeg már a kezem. Ha van tipp a blokk teljes eldobása helyett, szívesen elfogadnám.