Nem vagyok gyakorlott motoros, ezért kérem a tanácsodat, részben vezetéstechnikai kérdésben is. Honda NTV700 alacsony fordulaton, kis sebességnél kettesben (pl. városban jobbra kis ívben kanyarodáskor, vagy hegymenetben) érdekes hangot produkál, legjobban talán nagyon finom rángatáshoz hasonlítható a dolog.
400-as Banditomon a napokban elszállt a főtengely. Elvittem egy szerelő ismerőshöz és azt mondta 100ezer, ha megköszörülteti és még több, ha újat rak bele. Ha muszáj, akkor nem sajnálom a pénzt semmire, de ha van rá mód, akkor inkább megoldom magam. Tehát a kérdésem az lenne, hogy ki tudnám-e cserélni magam a tengelyt, vagy ez esélytelen? Szakszerszámaim nincsenek.
Babetta 207-em van, lassan kicseréltem rajta már mindent, de pár száz méter után mindig megáll. Kicseréltem a tirisztort, a karburátor cuccait, a gyújtótekercset, a tankot ötször szétszedtem, a röpsúlyokat is szétszedtem. Utána várok egy kicsit és elindul, vagyis be tudom tekerni. Folyamatosan használták, de én nem mentem vele egy ideje, és azóta nem is tudok vele menni.
Azért írok, mert nem bírok a rezonátorommal. Két hónapja vettem Yamaha Slider robogómra egy sportrezót, LeoVince TT típusú. A rezót használtan vettem, de ránézésre sem lehet túl öreg, a lakkréteg is még gyönyörű rajta. A probléma az, hogy elkezdett hangosodni, és már kifejezetten zavaró, hogy milyen erős a hangja.
Nemrég vásároltam egy kétütemű, fekvőhengeres, vízhűtéses Aprilia Areát. Az a gondom, hogy a levegőszűrőbe valahogy olaj kerül. Beindítottam a motort levegőszűrő nélkül, és azt tapasztaltam, hogy a karburátorból benzin vagy olaj apró szemcsékben távozik a levegőszűrő felé bizonyos fordulatokon. Mi lehet ennek az oka? Segítséged ellőre is köszönöm.
4000 km-t futott Suzuki DL650 fékbeállításával kapcsolatosan kérem a véleményed. Ha középállványra állítva üresben megpörgetem a hátsó kereket, a fékbetétek súrlódó hangot adnak. A kerék azért 3-4 fordulatot pörög, míg meg áll.
A következő a problémám. A motoromon áttételt szeretnék cserélni. Melyik fogaskereket célszerűbb kicserélni, az elsőt vagy a hátsót? Hallottam olyat, hogy ha kisebb fogaskereket teszünk előre, az kinyírja a váltótengelyt. Ez igaz?
Először is mi az, hogy RVFC? Miért jobb ez, mint a többi XL? A másik kérdés egy kicsit összetettebb, ugyanis egyik barátommal már régóta tervezgetjük, hogy veszünk valami 500/600/650-es endurót hobbi célra. De sajnos a környéken nem sokan értenek az ilyen gépekhez, ezért tőled szeretném megkérdezni, hogy mit érdemes venni.
Bár leginkább a sportmotorok tetszenek (ezzel gondolom sokan vagyunk így), én őket hagynám másoknak használhatatlanságuk és kényelmetlenségük miatt. Egy igazi nakeden nincs szélvédelem, és a kerek lámpás design sem a barátom. Így sarkítva maradnak a túra, ill. a túra-enduró motorok.
Van egy zsír új motorom. Bejáratás alatt gyári olajjal jártam. Különösen nem foglalkoztam vele, mivel bejáratós a gép. Váltója nem a legprecízebb, de majd bejáródik gondoltam.
Segítséget kérnék túlfogyasztás ügyben. Nevezetesen vásároltam egy Aprilia Pegaso 650 Cube 1998-as gépet, melyet két Mikuni BST 33 porlasztó táplál. Sok örömöm lelem benne, de 8-9,5 liter közt zabál!
Van egy 125 köbcentis Aprilia Tuaregem Rotax blokkal. Amióta megvan gondom van az alapjárattal. Nagyon magas. Közel 2500. Ha megpróbálok visszavenni belőle, csökken ugyan, de a motor szép lassan leáll, tehát a fenti érték alatt képtelen folyamatosan, gázkar húzgálás nélkül működni.
Egy 50-es Rieju gyorsasági motorom van, amin az első fék kis használat után úgy felkeményedik, hogy teljesen ráfog a tárcsára, és nem mozdul (hidraulikus, AJP márkájú). A rendszer kitisztítása után sem változott a probléma, fokozatosan, ahogy felmelegszik a fék, keményedik a fékkar, amíg teljesen rá nem satuzik. Megoldható ez szereléssel, vagy valamilyen alkatrészt ki kell cserélnem?
Szeretem a sebességet, viszont szeretnék túrázni, és jó volna, ha nem törne ketté a hátam egy 300 km-es út után sem.
Szeretnék kérdezni egy Sachs MadAss 50 cm3 4T motorral kapcsolatban. 30-35 km/h felett rángatva gyorsul, mintha kihagyna. Gyertya új, karbi légszűrő kitisztítva. Szerinted mi lehet az oka? Kevés benzint kap és a súbertűn kéne állítani?
Nemrég vásároltam egy 90-es évjáratú CBR600F motort. Nagyon jó állapotban van, nincs is vele semmi komoly gond, csak egy dolog van, ami zavar. Álló helyzetben van, hogy nem is tudom kivenni üresbe, viszont van, hogy minden gond nélkül vált.
Egy 2001-es Aprilia SR50 Ditech robogóm van. A problémám az, hogy nehezen indul. Sokadszori hosszas indítózásra kel életre, akkor is nehezen, lassan pörög fel. Ha beindult végre, simán felpörög, veszi jól a fordulatot. Alapjárata instabil. Vettem bele új gyertyát, amit előír a könyve. Hézag rendben (úgy tudom 0,5-0,6 mm).Teljesen tanácstalan vagyok!
Van egy '96-os 50-es PGO Galaxy robogóm. Már hozzám is sportlégszűrővel került, és hibátlanul működött egy évig. A szűrő viszont olyannyira elkoszosodott, hogy lecseréltem. Azóta viszont visszaesett a motor teljesítménye.
Következő a problémám. Van egy 23 éves, japánból behozott, négyütemű Honda XLR250 enduró motorom. 35 000 kilométer van benne. Két napja fel-fel villan az olajnyomás-visszajelző lámpa.
400-as Banditán olyan problémám van, hogy a hátsó fékem elég erősen sípol és rezonál! Új (pár napos) EBC féktárcsa van rajta és Ferrodo pár száz kilométert használt simára csiszolt fékbetét van benne! Ahogy tapasztaltam, amint felemelegszik a technika (pár perc alatt) finomabb fékezésnél 40 km/h-tól visszalassításnál erős sípolás hallatszik! Mivel a tárcsa új, azzal gond nem lehet, szerintem a fék többi részével se (fékolaj nemrég lett cserélve), a fék teljesitménye tökéletes, csak ez a sípolás nagyon idegesit! A fékbetétre gyanakszom, tudnál tanácsot adni, hogy mi lehet a gond, és hogy milyenre cseréljem a betétet (márka típus) !? Remélem van megoldás, mert már elég sok zöldhasúm bánja ezt a tárcsacserét, és ugyanott vagyok, ahol kezdtem.
Kedves Motordoki! Milyen tanácsot tudnál adni a zselés akkumulátor (robogóhoz való) téli karbantartására?
A napokban vettem egy Italjet Formula 50 használt robogót és az lenne a problémám, hogy a karbiból csöpög a benzin. Ez lehet azért, mert állt és át kell tisztulnia, vagy meg kellene babrálni? Ha igen, kérem írja meg, mi tehető a hiba elhárításáért! Előre is köszönöm segítségüket!align="right" alt="" />
Van egy Aprilia Af1 Futura 1990-es motorom. Az a baja, hogy nem nyit ki a powerszelep rajta, csak szaggat, és elkezd rángatni. A behúzó mágnes elméletileg jó, de ha kézzel húzom, akkor se csinál semmit.
Egy 600-as Banditra szeretnék sportdobot venni, és nem tudom hol keressem! A nagy márkákra nem szeretnék költeni (Remus 104000-től fölfelé).
Van egy motorom, ami nem volt beinditva több mint egy éve, mert nem tartózkodom otthon (Suzuki GS650G). A beinditása előtt mit tanácsos tenni, hogy a blokkban ne okozzak semmi kárt? Az olajat cseréljem egyből, vagy csak a beinditás után? A kardánházba milyen olajat tegyek, és azt mennyi idö után kell cserélni?