Érdeklődnék, hogy mi a véleményed a futózott meg a színes motor- gumiabroncsokról. Peremtől peremig futózottak, és ránézésre észre se lehet nagyon venni, hogy futózott.
Egy 1997-es Aprilia Scarabeo robogóm van, amivel nagyon elégedett vagyok. Az új tevékenysége azonban nem igazán tetszik - már a harmadik garnitúra első és hátsó lámpát égeti ki. Beteszem az új izzókat, elindítom a robogót, bekapcsolom a világítást, és sajnos egy percen belül felizzik a fénye, majd kiég az első izzó, illetve a hátsó izzóban a hátsó világítás szála (a féklámpa működik).
Egy 1968-as P20-as van a tulajdonomban, és elektromos problémákkal küzdök. A motor fel lett újítva. Új csapágyak, új szimeringek kerültek bele, a főtengely és a hengerek a régi állapotukba maradtak. A hengerekben 8-as kompressziót mértem.
Egy 1978-as évjáratú XS400-as Yamahám van, melyen azt észlelem, hogy hidegen gyönyörűen jár a motor, de melegen elindul egy kopogás. Én a szelephézagokra gyanakszom, de sehol sem találtam (internet), hogy mi a megfelelő érték. Jó irányban kapizsgálok?
Egy Suzuki TU-X 125 a beteg. Nemrég került hozzám, lestrapált állapotban. Az egyik problémám az, hogy a motor alapjáratát nem lehet beállítani. Hol gyönyörűen ketyeg, hol felmegy az alapjárat kb. 5000-ig, aztán 5-10 másodperc múlva visszaáll.
Nemrég vettem egy Sachs MadAss 50 cm3-es, négyütemű, négysebességes motort. Nem találok rajta olajszűrőt. Van olyan 4T motor, aminek nincs olajszűrője? Akkor mi szűri meg az olajat? Csak egyfajta olaj kell bele, az keni a váltót, hengert, kuplungot.
Egy vizes Yamaha DT-50-em van már két éve. A motor 94 körüli. A motort beindítottam, majd kb. egy perc után leállítottam, tehát én állítottam le, a motor mégis megszorult, mert a berugókar nem mozdult, és a bal oldali deklit lecsavarozva a generátort sem tudtam kézzel megforgatni! Talán gyűrűtörés lehet?
A motorom DT 125 RE (2004) 8000 kilométerrel. A következő probléma megoldásában kérném szíves segítségedet: Hidegebb időszakban a kuplunglamellák olyannyira összeragadnak, hogy indítás és rövid melegítés után nem lehet egyesbe kapcsolni lefulladás nélkül.
A segítséged szeretném kérni, motorvásárlás előtt állok. Kinéztem magamnak egy Ducati ST2-t, és felhívtam a gazdáját. Minden okénak tűnik, de a srác azt mondta a telefonba, hogy sokan megijednek a száraz kuplung hangjától. Kérdésem az, hogy van-e jellegzetes hangja a száraz kuplungnak, vagy egy esetleges hibát akar a tulaj ezzel palástolni? Ill. melyek a gyenge pontjai ennek a típusnak, amire feltétlen oda kell figyelni?
Próbáltam az általad megadott képeket megnézni, hátha segítenek rájönni a hiba forrására, de mivel ez nem sikerült, ezért picit bosszúsan elképzeltem, hogy a jobbos combod egy laza tíz centivel izmosabb, a sok rugdosástól.
Két kérdést is szeretnék feltenni neked. Most, hogy ha lassan is, de közeledik a tavasz, talán nem vagyok egyedül a tavaszi felkészítés tervezgetésével.
Egy KTM 125 EXC 2000-es évjáratú motorom van. Hobbiként használom a motort, 90%-ban városban. Egyszer pályán a motor egy gyorsabb kör közepén nem pörgött ki. A Power szelep nyitása előtt elkezd mély hangot adni, és nem gyorsul tovább, valamint iszonyatosan dől belőle a füst, amikor pörgetni akarom! Elvittem a KTM szervizbe új dugattyút vettem bele, mert már egyébként is lejárt a 40 üzemóra. A motor továbbra sem pörgött ki.
Jól jönne egy kis segítség kipufogó ügyben! Nekem van egy Simson S51-esem, és mindenképp valahogy házilag akarnám átalakítani teljesítmény és hang szempontjából. (De semmiképp nem viszem szervizbe és sehova már.)
Egy 125-os ETZ-m (88-as évjárat) van. A probléma az vele, hogy miután kicseréltem a láncot plusz lánckerekeket, és mindent visszaépítgettem, a kuplunggal történt valami.
Kawasaki Vulcan VN750-esem van, 1989-es kiadású. Gázelvételnél visszadurrog a motor. Ez amúgy nekem tetszik, de ez a visszadurrogás nem káros-e a motorra? És ez a visszadurrogás mitől lehet?
Van egy Honda Dióm (AF 27). Mostanában nagy rajta az alapgáz, letámasztott helyzetben a kerék forog és kézzel se igazán tudom megállítani.
Mostanában sokat gondolkodtam azon, hogy nagyobb motorra üljek át. Nagyon tetszik a Hyosung GV650, de tartok a szíjhajtástól. Hallottam olyan esetről, amikor elszakadt. Mennyire megbízható a fogasszíjhajtás, milyen előnyei, ill. hátrányai lehetnek? Szeretnék erről bővebbet tudni.
Általában szeretnék érdeklődni, hogy azon léghűtéses robogóknál, amelyek rendelkeznek - tengelyről hajtott - ventillátorral, kb. mekkora lehet a valós üzemi hőmérséklet? Tehát hány fokra melegszik föl a hengerfej? Gondolom, nem éri el a vízhűtéses robogók, nagymotorok és az autók 80-90 fokos hőmérsékletét. Vagy ha mégis el kéne, hogy érje akkor mennyire károsodik a motor az alacsonyabb hőmérséklet miatt? Hitelesített műszeremmel (kézrátétel) mérve kb. 50-70 fok között van az én Malaguti Centróm hőmérséklete.
Van egy Yamaha Aerox robogóm. minden gyári rajta,csak a kipufogó lett sportkipufogóra cserélve (Laser). Ezzel van gondom. Amikor felraktuk és kipróbáltam, kevesett kapott. Tettünk bele nagyobb fúvókát, de most az a gond, hogy 40-ig elég lomha (rosszabb a gyorsulása, mint a gyárival) 40-70 között kb. 300 méteren gyorsul 70-ről meg kilő.
Egy Honda NSR125R (1990-es) típusú motorom van, ami az egyik pillanatról a másikra leállt 160-nál az autópályán. Benzin volt benne, belefújtam a benzincsőbe, kitakarítottam a porlasztót, megnéztem az összes fúvókát, schuber-tűt (minden fasza volt), a membránt (az is jónak tűnt) és a légszűrőt (ami benzines volt?). A motor nem akar beindulni semmiképp.
A kérdésem a következő lenne: vettem nemrég egy Honda CB-t, amely valószínűleg 175 cm3-es, 2 henger 2 karbi, 4 ütem, kb. 1972-es. Kezdetben az önindítót nyüstöltem indításhoz, ami lassan kezd el forogni, majd begyorsul. Ez hibája az önindítónak, vagy gyárilag ilyen? Erről leszoktam, mert néha már majdnem izzott a sok indítózástól. A gond itt kezdődik.
Nekem egy Kawasaki KLX 650-esem van, 1994-es évjárat. Az vele a problémám, hogy fél gáz felett (kb. 3000-es fordulattól) elkezd dadogni és durrogni. A gyertyát és a trafót kicseréltem, a karburátort kitisztítottam, a légszűrőt szintén, de a hiba semmit sem változott! Én a gyújtásra gyanakszom. Ha lenne valami ötlete, hogy mi lehet vele, kérem, segítsen!
Egy Honda NSR 125 (1992) motorról lenne szó. Az a problémám, hogy a motor nem indul hideg állapotban. Ha üzemi hőmérsékleten van, akkor beindul.
Júniusban vásároltam egy 250-es Yamaha motort. Az a kérdésem, hogy ha még nem írattam át a nevemre, akkor eladhatom-e valaki másnak?
A kérdésem egyszerű: Suzuki Rg Gamma 125-ösnek hogyan kell szakszerűen beállítani a karbiját, ugyanis füstöl, mint állat. Hidegen nagyon (+30 C-fokban is), melegen már nem annyira, de még akkor is jelentős.