Amióta a Formula-1-es pályák bukóterei aszfaltozottak, egyre kevesebb motorversenyt rendeznek ilyen helyszíneken. Ez a magyarországi futamokra is hatással volt, de most hétvégén, június 25-26-án újra világbajnoki futamunk lesz!
A Brough Superior még a 2013-as milánói EICMA szalonon mutatta be SS100-as gépét. Ez lényegében egy modern technikát rejtő, retró külsejű gép lett, és már akkor is szó volt arról, hogy nem maradnak meg a koncepció szintjén. Most végre valóban készek is a sorozatgyártásra. Már amennyire sorozatról lehet egyáltalán beszélni ebben az esetben.
Elkészítette a jelenleg kapható talán legdurvább gyári supermotót a Husqvarna. Persze ez a szegmens nem mondható túlzottan zsúfoltnak, ami a szereplők számát illeti, de az FS450-et most alaposan gatyába rázta a svéd márka.
A Yamahánál tavaly év végén jelentették be hivatalosan, hogy visszahívják az R1 sportmotor 2014 augusztusa és 2015 júniusa között gyártott példányait. A sebességváltóval volt probléma, így a gyáriak végül a teljes csere mellett döntöttek. A kettes fokozat fogaskerekénél voltak gondok, szélsőséges esetben el is törhetett az alkatrész. A hármas és négyes sebességnél a fogaskerék deformálódásának veszélye állt fenn. A meghibásodás a hátsó kerék blokkolását, így egy komoly balesetet is előidézhetett volna.
Nem valószínű, hogy az olvasóink közül bárkit is érint (ha mégis, dobjon egy mailt a szerkesztőségnek), inkább amolyan érdekesség: a Ducati visszahívást rendelt el a Panigale 1199 Superleggerára - állítólag a kuplung összeszerelése nem sikerült túl jó, a kuplungkosár így eltörhet, a blokk megragadhat, a blokkoló hátsó kerék pedig balesethez vezethet.
Két modelltől fog megválni jövőre a Yamaha, ráadásul két olyantól, ami sokak számára eszményi motor. Az egyik a XT660Z Ténéré, a másik pedig az XJR1300.
A Volkswagen-csoport alapos átszervezés előtt áll, ez már egy ideje nem titok. Abban, hogy ez szükségessé vált, nyilván nem kis szerepe volt a dízelbotránynak sem. Arról azonban, hogy mi lesz az új irány, egyelőre megoszlanak a hírek. A Bloomberg a napokban például arról írt – persze belső forrásokra hivatkozva -, hogy több márkát is eladna a német konszern. Az értesüléseik nem bizonyultak teljesen helytállónak.
A márka rajongóinak és a szigetország munkavállalóinak egyaránt jó hír, hogy a Royal Enfield bejelentette, két technológia központot is alapítanak Angliában.
Elég sovány információk vannak még csak, de annyit biztosan tudunk, hogy a Misanóban július 1-3. között futó World Ducati Weeken két ütős újdonságot villant meg a Ducati - egy zárt konténerben, pontosan úgy, mint ahogy annak idején a Scramblerrel tették.
A Honda MSX 125 többféleképpen értelmezhető. Emlegethetjük válságmotorként is, de a monkey bike kategória jeles képviselőjeként mondhatjuk róla azt is, hogy igen vicces, vagány gép, amellyel jól el lehet szórakozni. Nem csoda, hogy ugyanebben a kategóriában bejelentkezett már a Kawasaki is, most pedig a Suzuki teszi oda a magáét – igaz, némi csavarral.
2013-ban debütált, és egyből az egyik legpengébb pehelysúlyú veszedelem lett a piacon a KTM 390 Duke. Jövőre finoman frissítik a típust, ami egy kis kozmetikát és óvatos műszaki változtatásokat jelent.
Életének ötvenhetedik évében, hosszan tartó betegség után elhunyt Fabrizio Pirovano. Az olasz motorversenyző szervezete alulmaradt a rákkal szemben folytatott küzdelemben. Pirovano neve talán kevésbé ismert Magyarországon, mégis a versenyzés korszakos egyéniségének számít.
Michael Dunlop pénteken a Man TT királykategóriában, a Senior TT-n nagyon rideg dolgot művelt, új körrekordot állított be a BMW S 1000 RR nyergében. Nem csak a Senior TT legjobb idejét futotta meg, hanem a Man TT történetének leggyorsabb körét is. Ez 214,33 km/h-s átlagsebességet jelentett - aki a szigetországban preferált mértékegységeket kedveli, annak 133,962 mérföld/óra. Ennél még soha, senki nem volt gyorsabb a világ legveszélyesebbnek tartott motorversenyén.
A napokban írtunk a BMW új modellcsaládjáról és a jövőben várható retró modellekről, közben pedig a német gyártó Franciaországban villantotta meg az első tanulmányt.
A tavalyi milánói motorkiállítás kétségkívül legnagyobb divathulláma a scrambler műfaj volt. Minden gyártó igyekezett beszállni, és még csak nem is mondhatjuk, hogy azóta jelentősebb hanyatlást mutatnának az ilyen stílusú gépek. Ezt igyekszik most kihasználni a Yamaha a Bolt újraértelmezésével.
Nagyon megy mostanában a retró, ezért a BMW az adventure, a túra, a roadster, a sport és a városi robogók mellé egy új kategóriát nyitott, mégpedig heritage, azaz örökség néven. A honlapjukra ránézve ez alatt a kategória alatt már ott sorakozik a BMW R nineT és a nineT Scrambler, a jövőben pedig további múltidéző modelleket terveznek.
Erre a képre érdemes úgy tekinteni, hogy ez az első kiszivárgott kép a Honda új negyed literes sportmotorjáról, amit jelenleg jobb híján CBR250RR néven emlegetünk.
Hangulatos kisfilmet készített a motorozásról a Michelin. A francia abroncsgyártó az amerikai Harley-Davidsonnal állt össze, hogy megmutassa a műfaj valódi értékeit. A sztori lényegében annyi, hogy egy apa meglepi két gyermekét egy-egy Harley-val. Ami pedig ezután következik, annak szép üzenete van.
A TT a világ legveszélyesebb motorversenye. Őrült a tempó, a pálya bonyolult, az aszfalt nem mindenhol tökéletes, bukótér pedig alig van. Aki rajthoz áll, előtte elbúcsúzik a szeretteitől. Aztán ha célbaér, hőssé válik. Viszont évről-évre vannak, akik a verseny leintése után nem veszik le a sisakot, és ölelik meg szeretteiket.
Várható volt, hogy Pol Espargaro nem lesz munkanélküli, és kiderül, melyik csapatnál fogja húzni a gázt a következő szezonban. A spanyol versenyző a KTM-mel írt alá a 2017-es és 2018-as szezonra.
Valentino Rossi számára nem sikerült túl jól a hazai, mugellói futam két héttel ezelőtt. Bár a tempója jó volt, a Yamaha elfüstölt alatta, így pontszerzés nélkül, kieséssel zárta a versenyhétvégét. Persze leírni azért még korai lenne a vébécímért folytatott küzdelemben, ahhoz túl sok van hátra, hogy a közönségkedvenc olasztól elvegyük az esélyeket. Ezen a hétvégén a Katalán Nagydíjon javíthat. Egyik rajongója viszont olyat alkotott, amin még ő is meglepődne.
A Kawasaki W800 lassan a dodó és az erszényes farkas sorsára jut, 2017 lesz az utolsó modellév a típus számára. A háttérben az Euro4-es norma bevezetése áll, amit már nem tud teljesíteni a léghűtéses, királytengelyes kéthengeres.
A hétvégén a Donington Parkban járt a Superbike világbajnokság, ahol ismét a Kawasaki remekelt, Sykes volt a legjobb, mindkét futamot megnyerte. Ám az ő győzelménél is látványosabb volt, ahogyan Chaz Davis Ducatija tűzgolyóvá változott a második szabadedzésen.
Ha hinni lehet az Olaszországból szivárgó pletykálnak, akkor a Polaris nem megmenteni, hanem egyenesen megszerezni készül az MV Agustát.
A Takata-légzsákbotrány egyre csak dagad. Amikor már azt gondolnánk, hogy vége, mindig jön egy újabb csavar, és újabb néhány millió járműre terjesztik ki a visszahívást. Most az is bekövetkezett, amire sokan talán nem számítottak: a motorkerékpárokat is elérte az akció.