Nem titok, hogy a KTM soros kéthengeres Duke-on dolgozik - ráadásul elég jól haladnak, már idén ősszel bemutatják a sorozatgyártásra kész darabokat. 2014-ben a cég vezérigazgatója még 500 és 800 köbcenti közti soros kéthengeres blokkról beszélt, és a kép alapján nem igazán egyértelmű, hogy mit is látunk. Bár a pletykák végig 800-asról szóltak, nem kizárt (de nem is valószínű), hogy lesz egy rövidebb löketű, 500-as kivitel is, célzottan az A2-es jogosítvánnyal rendelkezőknek.
Lencsevégre kapták a Husqvarna Vitpilen 401 és 701 modelleket. A 401 műszakilag a KTM 390 Duke-on alapul, így fő műszaki paraméterei is ismeretek: a 373 köbcentis egyhengeresből 43 lóerőt csalnak elő, a fékeket ABS felügyeli, a futóművet pedig a háztáji WP szállítja a típushoz.
Az ötvenes-hatvanas évek egyik jellegzetes motorja volt a Čezeta. 1957-től 1964-ig több változatban gyártották, kezdetben 175, később 200 köbcentis blokkal. Felépítését tekintve kicsit talán a Simson Schwalbéval rokonítható, hiszen a technikát burkolatok takarták, a vezető lábai szélvédelmet élvezhettek, és sebességváltó is helyet kapott a motoron – jelen esetben négygangos.
A múlt héten még pletyka volt a Honda CBR250RR, tegnap viszont le is leplezték a kész modellt. Az első pillantás biztató, a forma nagyon penge - valóban hozza azt az éles külsőt, amit a Light Weight Super Sport Concept beígért, a shotgun hangulatú kipufogó például az egyik legütősebb részlet.
Különkiadással próbálja megtolni egy kicsit az eladásokat az Ural. Az orosz motorkerékpár-gyártó Sahara Gear-Up névre keresztelte a kicsit modernizált és kipofozott oldalkocsis gépet. Azt ígérik, nem lesz számára akadály – és még őrületes móka is az egész.
A KTM-nél javában zajlanak a háttérmunkák, és lépésről lépésre összeáll az osztrák márka MotoGP-projektje. A közelmúltban Jerezben, Mugellóban, most pedig hazai környezetben, a Red Bull Ringen is tesztelnek a pilóták, a begyűjtött tapasztalatokat pedig még idén kipróbálhatják élesben is.
Tavaly óta lebeg a 750-es, soros kéthengeres Royal Enfield pletykája, most viszont már kép is van a motorról: Spanyolországban kapták el végre az eléggé késznek tűnő prototípust.
Mintegy tizennyolcezer motorkerékpárt hív vissza az Indian Motorcyce Company. Több típus esetében is előfordulhatnak ugyanis gyújtásproblémák. Így akár nagyobb mennyiségű elégetetlen üzemanyag távozhat. Ez szélsőséges esetben akár tüzet is okozhat.
Johann Zarco tavaly megnyerte tavaly a Moto2-őt - magyar zászlóval a sisakján. Ha érdekel, mi köze Zarconak Magyarországhoz, Talmácsihoz és a Kakucsringhez, ezt az interjút mindenképpen olvasd el.
A retró fejidommal ellátott MV Agusta F3 800 valószínűleg nem a világ legdrágább motorja, de az élmezőnyben egészen biztosan ott van: 250 ezer dolláros, vagyis nagyjából 68 millió forintos ára egy Ferrari 488 GTB-vel van egy szinten - nyilván túlzás, de érdemes megvizsgálni közelebbről, hogy mire ez a vastag cédula, hova rejtették benne a gyémántokat.
2014 és 2015 nyomorúságos évek voltak a Bonneville-i sós síkság gyorshajtói számára, ugyanis a lehulló csapadék nyomán kialakuló hatalmas tavak lehetetlenné tették a legendás sebességrekordok megjavítását.
Tegnap délután kirakta a Honda a CBR250RR teaser videóját, amiben teljes képet még nem kapunk a típusról, de néhány részletet láthatunk.
A Ducati összes versenyzője - gyáriak és nem gyáriak egyaránt - egyet értenek abban, hogy az év legértékesebb igazolása Casey Stoner volt. Az ex-GP bajnokot mint tesztpilótát és márka-nagykövetet szerződtette az olasz gyártó.
A motorosok vonzóbbak az ellenkező nem képviselői számára, mint az autósok – derül ki a Carole Nash felméréséből. Az ezer főre kiterjedő kutatás során azt vizsgálták, hogy a motoros ruhába, vagy normál hétköznapi viseletbe öltözött emberekre buknak leginkább a másik nemhez tartozók.
2017-re megújulnak a vízhűtéses R 1200 modellek, tehát az R 1200 RT túramotor, az R 1200 GS és GS Adventure túraendurók, a naked R 1200 R és a sport-túra R 1200 RS. A módosítások hátterében a törvényi változások állnak, konkrétan az Euro4 bevezetése, illetve a kötelezővé tett oldalsó fényvisszaverő prizma.
A Bottpower név talán nem a legismerősebben cseng a motorosok fülében. Az aprócska spanyol gyártó öt évvel ezelőtt egy utcai gépet, majd két évre rá egy pályamotort mutatott be. Közben faragtak café racert is, most pedig elkészült a versenygép újabb változata, az XR1R.
A Ducati idén ünnepli a 90. évfordulóját, és ennek az egész éves bulinak volt a csúcspontja a hétvégén a misanói World Ducati Week. Ahogyan beígérték, két újdonságot mutattak be, ezek közül egyik a SuperSport volt, a második pedig egy limitált szériás Panigale.
A World Ducati Weeken mutatták be Ducati SupersSport S-t - és ezzel az olasz gyártó közel tíz év kihagyás után ismét visszatér a sport-túra vonalhoz. Az újdonság 2017-től lesz megvásárolható, és ez a mostani sem volt igazán premier, csak amolyan zártkörű megtekintés - érdemi információk alig-alig derültek ki a típusról.
A Kawasaki Ninja H2R olyan motor, ami száz év múlva is piros betűs fejezetet kap a motorkerékpárok történelmének áttekintésében. A japán gyártó mindent beleadott, amikor megalkották a kompresszoros ultra-sportmotort, és most értő kézben meg is mutatkozott, mire képes.
Közel egy éve tudni, hogy a KTM soros kéthengeres blokkon dolgozik - eleinte egy új Duke modell kapcsán emlegették ezt a blokkot, azóta viszont már egy Adventure is felmerült.
Furcsa visszahívást rendelt el az Egyesült Államok közlekedési hatóságának tekinthető NHTSA. A Kymco tengerentúli képviseletével együttműködve azért rendelik vissza a 125 köbcentis K-Pipe példányait, mert a hagyományostól eltérő kiosztású sebességváltóval szerelték azokat.
Mindössze tíz nappal a jerezi teszteket követően Mugellóban is kigurultak a versenypálya aszfaltjára a KTM gyári MotoGP-csapatának pilótái. A svájci Thomas Lüthi először tesztelt az osztrák márkának, de ott volt a rendszeresen szereplő finn Mika Kallio is.
Az elsősorban matricás albumokról és képregényekről ismert Paninivel szövetkezett a BMW. A bajor motorgyártó több gépe képregényhős lesz. Többek közt a G310R és az R1200GS is feltűnik a Riders in the Storm című alkotásban.
A Pikes Peak International Hill Climb az Egyesült Államok második legrégebbi motorsport eseménye, Idén 94. alkalommal vágtak neki autók és motorok, hogy a lehető leggyorsabban letudják a csúcsra vezető 156 kanyart.
A Yamaha végre felszáll a scrambler vonatra, ám az SCR950-et első körben csak az amerikai piacon vetik be, és csak később döntenek az európai bevezetésről.