Tavaly egy kedves autós miatt eldobtam a motort és eltört a lábam. Azóta furcsán viselkedik a mocim, pedig szervizben is volt.
Végigolvasgattam a Hozzád felvetett kérdéseket, és pár témában még nem kaptam választ.
A forgalmiban az van, hogy gyártási év 2000, a vázon pedig 1999.08. hó. Vajon mi a helyzet a vezérműlánc-feszítő csere visszahívással, amit az 1999-ben gyártottakra írt ki a gyár?
Mintha imbolyogna az eleje, mintha valami nehéz súly lenne rajta hátul... Vagy lehet hogy kezdem kinőni tudásilag?
Mintha egy drága fodrászollóval vágnánk karton papírt. Vágja? Vágja. Érdemes vele vágni? Nem.
A műanyag betét levált a főtengely-sonkáról, apró darabokra tört, majd megolvadt és a forgattyús háztól a gyűrűkön, a dugattyú tetején és a henygerfejen keresztül a kipufogóig minden tele van kis műanyagdarabokkal, amik elválaszthatatlanul rákötöttek mindenre.
A tünet: jobb henger, no kompresszió: 3,5 bar, felső kenéssel:4,5 bar, bal henger: 6,5 bar, felső kenéssel: 8 bar. Az előző tulajdonos nem használt hozzá ólomhelyettesítő benzin adalékot.
A kipufogó ív, ami a hengerből kijön lilás színben játszik legalább 30cm hosszan. Lehet, hogy annyira meghajtották a motort, hogy szétégett a kipufogó?
Most vettem, kérdeznék párat. Miért forró a kipufogó? Mivel tisztítsam a kipufogó krómját? Hidegben miért csak egy henger megy? Melegen miért áll le?
100km/h felett szitálni kezd az eleje. Ha egy kicsit előrébb dőlök, akkor mérséklődik vagy teljesen elmúlik.
Számszerűsítve ez annyit jelent, hogy 5000 kilométeres futásteljesítményhez, mintegy 3 liter. És se olajfolyás, se csöpögés, se szivárgás.
Ezeknél természetes egy bizonyos szintű csörgés. Nyilván ez a csörgés is előbb utóbb elér egy szintet, amikor már egészségtelen, és a túlzott kopás hallatja a hangját.
Ha az első fékkel fékezek, beráz a kormány, nem annyira, hogy kirántja a kezemből, de engem idegesít. Ha nem fékezek, nem rezonál, egyenesen fut.
5000km-enként cserélem az olajat és ez idő alatt 1-1.5 litert eszik meg. Öntsek hozzá adalékot, hátha kevesebbet eszik meg akkor?
Nyitott dobok esetében kell e bármit is állítani a motoron, mert minden szerelő mást mond.?
A kipufogóba esetleg bele-bele fújja az esőt a szél, a féktárcsán is meglátszik azért egy-két nap kiadós eső nyoma.
Két motor közül választanék, az egyik egy Honda CBR 1100 XX, a másik pedig a Kawasaki ZZR1100. 184 cm magas, 65 kg súlyú vagyok.
Kompresszió 7-8 bar között van valahol. Olajfogyasztás 1000 km/3dl. Szóval miért áll le?
Miért kell súlyozni a kerekeket? Vagy miért nem?
Ekkor jött a Mátra túra autópályával megfejelve, ahol kapott terhelést és nagy tempót is a motor rendesen, majd 0,3-0,4 liter olajat utána kellett öntenem.
Annyi lenne a kérdésem, hogy használhatok-e belső motormosó adalékot? Nem lesz baj belőle?
Mindenhonnan azt hallom, hogy az 50-esekre rendszámot kell tenni nemsokára. De hogyan? Mit? Miért? Mikor?
Ette az olajat is, de azt szerintem a kezdetektől fogva. Berúgókart tényleg elég könnyű lenyomni, de régebben sem emlékszem, hogy nagyon nehéz lett volna.
Hogyan, mivel pucoljuk a döglött bogarakat.
A füst általában elégetlen olajfüst, ha pedig a hőmérséklet változásával erősödik vagy megszűnik, tehát változik, akkor valószínűleg kopásból adódó illesztési hézag miatt van.