Szóval, nekem egy 98-as Suzuki GN125-ösöm van, mely az eddig belepasszírozott kb. 20000 km dacára még elég jól érzi magát. Egyetlen probléma kezd idegesíteni az utóbbi időben, nevezetesen, hogy hidegen zizegő hang jön elő a hengerfej környékéről.
Mivel feleslegessé vált a dugattyú szívóoldali része (a membrán miatt), úgy gondoltam átalakítom a dugattyút is ennek megfelelően.
Egy kérdésem volna. Van egy Kawasaki GPZ900R típusú motorom. Szereztem egy szerelési könyvet. Ott azt írták, hogy a karburátorok között a hangolásnál az eltérés 2.7 kPa vagy 2 Hgcm lehet, de az nincs oda írva, hogy a mekkora a vákuum, ami ott mérhető.
Van egy Yamaha SR 125-öm. Előmenetelét tekintve postásmotor volt (évjárat '92 ), azóta újra lett fényezve, meg gondolom bütyköltek rajta ezt-azt. Bár kereskedőtől vettem ill. cseréltem el a robogómat szőrén, nem sok jóra számítottam, ami be is igazolódott.
Van egy szűnni nem akaró problémám a 4 sebességes S51 Enduro motorkerékpárrommal. Ha nincs sebességben a motor, vagy a kuplungot behúzom, akkor szép fokozatosan magától megemelkedik a fordulatszám és pörög a motor, mint az őrült.
Most került hozzám egy egysebességes Babetta, ami nem volt beindítva kb. 3 éve, de amúgy külsőleg gyári állapotú. Rá kell szánnom egy hétvégét a motorjára. Hogyan csináljam?
Van egy ETZ 125-ösöm és az a gáz vele, hogy ha a berúgókar oldali deknit leveszem, akkor rendesen működik a berúgókar, visszaugrik, de ha rárakom, akkor berúgás után nem ugrik vissza.
Kérdésem egy téli álmát alvó Kawasaki KMX200 járgányról szól. Az első fékkel adódnak problémáim, miszerint a fékkart probléma nélkül tövig tudom húzni, és ez esetben is igen karcsú a fékhatás, pumpálva sem keményedik.
Birtoklok egy Garelli Gary Uno tipusu 50 cm3-es gyönyörűséget, ami teljesen jól, stabilan funkcionál, egyetlen apró gondom vele, hogy a kipufogóba bele van ütve, hogy max. 30km/h.
Kell egy csavarhúzó, 8, 10, 13-as villáskulcsok, kalapács, dorni, 17-es csőkulcs (ha jól emlékszem), egy külső sieger fogó és egy satu, összenyomni a tányérrugót.
Bár leveled sok kérdést tartalmaz, mégis úgy érzem nincs nagy probléma a motorral, ugyanis a bajok zömére választ és megoldást egy alkatrész rejt, a porlasztó.
A motorok főtengelycsapjainak és forgattyúsház furatainak méretkülönbségei miatt a csapágyak mérete sem azonos. E méretbeli különbségeket jelölik a gyártók színekkel a csapágycsésze szélein, vagy számokkal a karter hátulján, vagy típustól függően egyéb jelekkel.
Az tény, hogy egy versenymotort gyakrabban kell szervizelni, mint egy utcai motort. Eleve a használat során jobban oda kell rá figyelni. Fontos, hogy mindig jó minőségű olajat használj, és indulás előtt mindig melegítsd be rendesen a motort.
A dugattyú megragadásának három oka lehet: a szoros illesztés, a nem megfelelő kenés, vagy a titkos rosszakaró.
Mit lehet a berozsdásodott tankkal tenni, és ha ez sikerül, mivel lehet megelőzni a további korróziót?
A dugattyú megragadásának három oka lehet: túl szorosra lett illesztve a dugattyú, túl szegény a keverék vagy falls levegőt szív a motor.
Ha egy ETZ-re pusztán egy rezonátor csövet teszünk, azzal nem fogunk átütő sikereket elérni. Először is nagyon fontos a kipufogó méretezése, ugyanis a csövet a motor karakterisztikájához -nyomatékos vagy forgós- és az elvárt teljesítményhez kell méretezni.
Amikor megvettem a motort, normális hangja volt, de hazaérve leeresztettem a motorolajat és kb. az üzemi mennyiség kétszerese volt benne. Feltöltöttem a normális mennyiséggel, ekkor viszont halálos csapágyhangok jöttek belőle!
Van egy ETZ 251, 90-es évjáratú motorom. A problémám a következő: csörgő hang a hengerből, ez minden fordulatszámon jön ki, csak nem mindig hallani, pl szélzaj miatt. Legjobban akkor hallani, ha üresbe kiteszem, és jár a motor.
Van egy 150-es ETZ-m. Felajánlottak egy 250-es Trophyt, ami oldalkocsis, bontatlan blokkal, 20e km-rel. Itt-ott kicsit rozsdás. A kérdés, mennyire megbízhatók a Trophy-k, használhatom-e úgy a mindennapokban, mint az ETZ-t? Van-e hozzá alkatrész? Továbbá hajtható-e az oldalkocsis motor szólóban, ill. 7 éves jogsival, ami A. korl.?
Sajnos sikeresen fordítva kötöttem vissza az akkumulátort és indítóztam.
Magas fordulaton (9000 felett) kékes feketés füst jön a kipufogóból, ami egyrészt változó színű, - volt, amikor tiszta feketének, máskor inkább kéknek tűnt, - másrészt a mennyisége is régebben több volt, most mintha kevesebb lenne.
Még a tavalyi nagy mínuszokban történt, hogy egyszerűen képtelen voltam lenyomni a berúgókart és beindítani a motort. Miután viszont levittem a pincébe és hagytam néhány órát felengedni, hajlandó volt megmozdulni. Szerinted mi lehetett a baj, ledermedt az olaj benne?
Nemrég vettem egy 93-as évjáratú Suzuki TSR200 típusú versenyenduró 4700 km-rel. Ez nem sok, a motor aránylag jó állapotban van, viszont a gyári adatokban 42 LE van megadva teljesítménynek, ennek ellenére 120 km/h fölé nem akar menni pedig 6 sebességes és még tudna pörögni.
Arra adtam a fejem, hogy felújítom kicsit betegeskedő 250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely, csapágyak, szimmeringek, ahogy szokás. A főtengely szerelő emberkénél megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam nekem ez jó lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész lesz a szerkezet.