Motordoktor

GN125 vezérműlánc feszítés

2003. február 21., 09:03 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szóval, nekem egy 98-as Suzuki GN125-ösöm van, mely az eddig belepasszírozott kb. 20000 km dacára még elég jól érzi magát. Egyetlen probléma kezd idegesíteni az utóbbi időben, nevezetesen, hogy hidegen zizegő hang jön elő a hengerfej környékéről.

Membrános ETZ

2003. február 19., 09:48 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mivel feleslegessé vált a dugattyú szívóoldali része (a membrán miatt), úgy gondoltam átalakítom a dugattyút is ennek megfelelően.

Mekkora a vákuum?

2003. február 13., 09:24 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy kérdésem volna. Van egy Kawasaki GPZ900R típusú motorom. Szereztem egy szerelési könyvet. Ott azt írták, hogy a karburátorok között a hangolásnál az eltérés 2.7 kPa vagy 2 Hgcm lehet, de az nincs oda írva, hogy a mekkora a vákuum, ami ott mérhető.

Kerékcsapágy szorulás

2003. február 11., 09:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy Yamaha SR 125-öm. Előmenetelét tekintve postásmotor volt (évjárat '92 ), azóta újra lett fényezve, meg gondolom bütyköltek rajta ezt-azt. Bár kereskedőtől vettem ill. cseréltem el a robogómat szőrén, nem sok jóra számítottam, ami be is igazolódott.

Simson motorkerékpár hazafias érzülettel

2003. február 7., 10:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy szűnni nem akaró problémám a 4 sebességes S51 Enduro motorkerékpárrommal. Ha nincs sebességben a motor, vagy a kuplungot behúzom, akkor szép fokozatosan magától megemelkedik a fordulatszám és pörög a motor, mint az őrült.

Tűgörgő csere Babettában

2003. február 4., 11:12 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most került hozzám egy egysebességes Babetta, ami nem volt beindítva kb. 3 éve, de amúgy külsőleg gyári állapotú. Rá kell szánnom egy hétvégét a motorjára. Hogyan csináljam?

Nem ugrik vissza a berúgókar

2003. január 30., 09:43 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy ETZ 125-ösöm és az a gáz vele, hogy ha a berúgókar oldali deknit leveszem, akkor rendesen működik a berúgókar, visszaugrik, de ha rárakom, akkor berúgás után nem ugrik vissza.

Ha nem fog az első fék

2003. január 28., 10:31 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kérdésem egy téli álmát alvó Kawasaki KMX200 járgányról szól. Az első fékkel adódnak problémáim, miszerint a fékkart probléma nélkül tövig tudom húzni, és ez esetben is igen karcsú a fékhatás, pumpálva sem keményedik.

Távolítsuk el az ellenséges alkatrészt

2003. január 21., 09:46 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Birtoklok egy Garelli Gary Uno tipusu 50 cm3-es gyönyörűséget, ami teljesen jól, stabilan funkcionál, egyetlen apró gondom vele, hogy a kipufogóba bele van ütve, hogy max. 30km/h.

Nem kell célszerszám

2003. január 16., 10:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kell egy csavarhúzó, 8, 10, 13-as villáskulcsok, kalapács, dorni, 17-es csőkulcs (ha jól emlékszem), egy külső sieger fogó és egy satu, összenyomni a tányérrugót.

Kellene-e egyesben emelnie az elejét?

2002. december 19., 13:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Bár leveled sok kérdést tartalmaz, mégis úgy érzem nincs nagy probléma a motorral, ugyanis a bajok zömére választ és megoldást egy alkatrész rejt, a porlasztó.

Kifényesedett hajtókarcsapágy

2002. december 17., 09:22 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A motorok főtengelycsapjainak és forgattyúsház furatainak méretkülönbségei miatt a csapágyak mérete sem azonos. E méretbeli különbségeket jelölik a gyártók színekkel a csapágycsésze szélein, vagy számokkal a karter hátulján, vagy típustól függően egyéb jelekkel.

Krosszmotorok szervizszükséglete

2002. december 12., 11:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az tény, hogy egy versenymotort gyakrabban kell szervizelni, mint egy utcai motort. Eleve a használat során jobban oda kell rá figyelni. Fontos, hogy mindig jó minőségű olajat használj, és indulás előtt mindig melegítsd be rendesen a motort.

Ragadós robogó

2002. december 10., 10:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

A dugattyú megragadásának három oka lehet: a szoros illesztés, a nem megfelelő kenés, vagy a titkos rosszakaró.

Tegyél a tankbanéhány marék kavicsot!

2002. december 5., 11:12 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mit lehet a berozsdásodott tankkal tenni, és ha ez sikerül, mivel lehet megelőzni a további korróziót?

Red Rose olajuzás

2002. december 3., 12:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A dugattyú megragadásának három oka lehet: túl szorosra lett illesztve a dugattyú, túl szegény a keverék vagy falls levegőt szív a motor.

Egy rezó nem csinál nyarat!

2002. november 26., 10:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Ha egy ETZ-re pusztán egy rezonátor csövet teszünk, azzal nem fogunk átütő sikereket elérni. Először is nagyon fontos a kipufogó méretezése, ugyanis a csövet a motor karakterisztikájához -nyomatékos vagy forgós- és az elvárt teljesítményhez kell méretezni.

Cseh csapágy vagy SKF?

2002. november 21., 09:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Amikor megvettem a motort, normális hangja volt, de hazaérve leeresztettem a motorolajat és kb. az üzemi mennyiség kétszerese volt benne. Feltöltöttem a normális mennyiséggel, ekkor viszont halálos csapágyhangok jöttek belőle!

Tipikus MZ hangok

2002. november 19., 14:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy ETZ 251, 90-es évjáratú motorom. A problémám a következő: csörgő hang a hengerből, ez minden fordulatszámon jön ki, csak nem mindig hallani, pl szélzaj miatt. Legjobban akkor hallani, ha üresbe kiteszem, és jár a motor.

ETZ 150 kontra Trophy

2002. november 14., 09:56 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 150-es ETZ-m. Felajánlottak egy 250-es Trophyt, ami oldalkocsis, bontatlan blokkal, 20e km-rel. Itt-ott kicsit rozsdás. A kérdés, mennyire megbízhatók a Trophy-k, használhatom-e úgy a mindennapokban, mint az ETZ-t? Van-e hozzá alkatrész? Továbbá hajtható-e az oldalkocsis motor szólóban, ill. 7 éves jogsival, ami A. korl.?

Akkumulátor-bekötés fordított políritással

2002. november 12., 09:39 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Sajnos sikeresen fordítva kötöttem vissza az akkumulátort és indítóztam.

Füstszín elemzés

2002. november 8., 09:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Magas fordulaton (9000 felett) kékes feketés füst jön a kipufogóból, ami egyrészt változó színű, - volt, amikor tiszta feketének, máskor inkább kéknek tűnt, - másrészt a mennyisége is régebben több volt, most mintha kevesebb lenne.

MZ hidegindítási nehézségek

2002. november 6., 10:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Még a tavalyi nagy mínuszokban történt, hogy egyszerűen képtelen voltam lenyomni a berúgókart és beindítani a motort. Miután viszont levittem a pincébe és hagytam néhány órát felengedni, hajlandó volt megmozdulni. Szerinted mi lehetett a baj, ledermedt az olaj benne?

Versenyrobogó

2002. október 29., 13:36 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Nemrég vettem egy 93-as évjáratú Suzuki TSR200 típusú versenyenduró 4700 km-rel. Ez nem sok, a motor aránylag jó állapotban van, viszont a gyári adatokban 42 LE van megadva teljesítménynek, ennek ellenére 120 km/h fölé nem akar menni pedig 6 sebességes és még tudna pörögni.

Yamaha szívómembrán MZ-be

2002. október 24., 12:47 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Arra adtam a fejem, hogy felújítom kicsit betegeskedő 250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely, csapágyak, szimmeringek, ahogy szokás. A főtengely szerelő emberkénél megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam nekem ez jó lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész lesz a szerkezet.