A válságok velejárója, hogy tömegek fordulnak a spiritualizmus és a vallások felé, így engem se kövezzen meg senki, csak mert hinni akarok az új CBR600RR-R-ről szóló pletykának.
Mi lenne, ha a KTM a 1290 Super Duke R technikáját egy sportmotorhoz használná fel, újraélesztve ezzel az RC8-at? Nem tudom, de valami ilyesmi lenne:
A Red Dot egy rangos dizájndíj, amelyen idén a Honda elég szépen aratott, a villanyautójukon az, E-n kívül annak az ellenpontjának számító CBR1000-RR SP is kapott egy elismerést.
A nagy nyugati piacok kimaradnak a Honda CBR250RR jóságaiból, tehát sem Európa, sem Észak-Amerika nem kap belőle, pedig ez végre egy tényleg izgalmas kisköbcentis gép. Nem olyasmi, mint a CBR250R vagy a CBR300R, amelyek klasszikus igáslovak sportosan felöltöztetve, hanem egy tényleg sportos, pörgős blokkal, ügyes futóművel és fékkel ellátott csapatós gép - olyasmi, mint a Yamaha R3 vagy a Kawasaki Ninja 400, amelyekkel nem csak utcán lehet közlekedni, hanem a kis pályák nyíltnapjain is oda lehet pörkölni a nagyobb motoroknak.
A KTM-nél hamarosan befejezik az új 1290 Super Duke GT-t, amelyhez az új, 2020-as Super Duke R alapjait használják. Tehát új lesz a váz, a blokk már tudni fogja az Euro5-öt, felteszik rá az új 5 collos műszerfalat és megkapja az összes új fejlesztést.
A Honda a koronavírus miatt virtuális bemutatót tartott a legújabb tanulmányának, CB-F Conceptnek. A CB-F a Neo Café vonalhoz hasonlóan modern retró, de a tankkal összefolyatott ülésidommal már nem a hetvenes éveket idézik, hanem a nyolcvanasokat - az ihletet a CB900F-ből merítették, amely 1979-ben mutatkozott be.
A hétszeres AMA Superbike bajnokot, Mat Mladint letartóztatták pedofília vádjával. Március 13-án vették őrizetbe és 25-én már bíróság elé állították szülőföldjén, Ausztráliában, illetve bevonták az útlevelét és csak 50 ezer dolláros óvadék ellenében védekezhet szabadlábon az egykori motoros.
Nagyon úgy tűnik, hogy aki egyszer már volt a GP-ben, az nem nagyon tudja elengedni. Az elmúlt időszakban Lorenzo és Redding is beszélt arról, hogy elképzelhető, hogy újra ott legyenek a GP mezőnyében, ha úgy alakul a helyzet, most pedig Bautista mondott hasonlókat. A Radio Marcanak adott interjúban arról beszélt, hogy a Hondával kötött szerződése nem korlátozódik csakis és kizárólag a Superbike VB-re, és ha felkérnék rá, szívesen indulna ismét a MotoGP-ben.
Tony Rutter akkora motorversenyző volt, hogy lelógott a térképről, többször megnyerte a Man TT-t és négyszeres Formula TT világbajnok volt a Formula2 kategóriában, 78 évesen távozott.
11 millió forintért nem is tűnik rossz boltnak egy full spec Superbike VB-s versenymotor, pláne, ha tudjuk, hogy ezekbe olyan dolgokat szoktak belepakolni, amik halandók számára nem elérhető cuccok, nincsenek benne a katalógusokban. A 11 millió hiába sok pénz, de tudjuk, van az országban ennél szerényebb pályagép, ami többe van. Ezzel a Honda CBR1000RR SP2-vel a TripleM ment 2018-ban a VB-n - ha abban az évben a Ten Kate számított gyárinak, akkor a TripleM félgyári szatellit státuszban volt.
Néznem kellett egy darabig, míg leesett, hogy az alap egy Ducati Hypermotard 1100 volt - hát igen, a hosszú és hideg telek, valamint a nemzeti tradíciónak számító mértéktelen vodkafogyasztás súlyos dolgokhoz vezethez.
A Voxan Motors idénre tervezte, hogy Max Biaggival megdöntik az elektromos motorok sebességi rekordját, és szépen kezdett minden összeállni - aztán le kellett mondaniuk.
A Dakar Rally szervezői leülnek a FIM-mel, hogy megvitassák a jövőbeli szabályokat, például arról is beszélnek, hogy korlátozzák-e a motorok teljesítményét és végsebességét.
Rossz nyelvek szerint Lorenzo azért vonult vissza, hogy szabaduljon a Hondától és a kudarctól. Pár hónap után aztán a Yamaha tesztpilótájaként tért vissza, majd bejelentette, hogy újra indul futamon, igaz, csak szabadkártyával. Nemrég lenyilatkozta, hogy 98%-ban elégedett a jelenlegi pozíciójával, és csak akkor térne vissza a versenyzéshez, ha Yamahával mehetne - ez pedig az óvatos és burkolt megfogalmazása annak, hogy elfogadná a Petronas SRT ajánlatát, és ha kell, újra Rossi csapattársa lenne.
A Le Mans-i 24 órás motorversenyt is elhalasztják, és ezzel együtt csúszik az egész Endurance VB is. Idén 43. alkalommal rendeznék meg Le Mans-ban a motorok 24 órás futamát, de a koronavírus miatt folyamatosan keresik az új időpontot, először szeptember 5-6-ra helyezték át, most pedig augusztus 29-30-at próbálják megcélozni.
Idő kérdése volt csak, mikor áll le a Harley-Davidsonnál is a gyártás - ez tegnap következett be, miután az egyik dolgozónak pozitív lett a COVID-19 tesztje.
Újabb kémfotók kerültek elő a Ducati Multistrada V4-ről, ami alapján úgy tűnik, hogy a négyhengeres túraenduró lényegében kész, az álcafóliát leszámítva egy szériagyártott motort látni a képeken.
Érdekes változás jön bukósisakok biztonsági minősítésében, ugyanis új szabványt vezetnek be két éven belül. A már húsz éve regnáló ECE 22.05 után jön az ECE 22.06, vagyis jelentős változás lesz.
A Kawasaki nemrégiben szabadalmaztatta saját függőcsapszeges kormányzását, vagy máshogy nevezve kerékagy-központú kormányzását - ilyen van a például a Bimota Tesi 3D-ben és a Tesi H2-ben is. A Kawasaki saját szabadalma azért is nehezen értelmezhető, hiszen ők a Bimota tulajdonosai, így szabad hozzáférésük lenne a Bimota terveihez.
A Honda egy középsúlyú Africa Twinen dolgozik, amely egyben egy új platform is lenne, melyre három típust is felhúznának, és ezzel töltenék be a CRF450L és az 1100-as Africa Twin közötti szakadékot a kínálatukban.
Sorban törlik a motorversenyeket, és bár egy ideig úgy tűnt, hogy a Man TT marad, a rendezők mégis lefújták a legendás közúti versenyt - nem sokkal azután, hogy a North West 200-at, a Cookstown 100-at és a Tandragee 100-at is elhalasztották, vagyis a közúti versenynaptár lényegében elolvadt a koronavírus miatt.
Nemrég felröppent a pletyka, hogy Rea elindulna a Superbike versenymotorjával a MotoGP valamelyik futamán szabadkártyával - azóta viszont minden érintett jelezte, hogy erre nincs sok esély. A Dorna vezetője, Carmelo Ezpeleta elmondta, hogy az SBK-t nem keverné a GP-vel, és Rea menedzsere is azt nyilatkozta, hogy senkivel nem beszélt ilyesmiről, Rea pedig úgy foglalta össze, hogy ez egy vicc volt.
Ősszel Milánóban mutatták be a Husqvarna 701 Enduro LR-t, a hosszú tereptúrákhoz tervezett endurót, melynek a különlegessége, hogy a 75 lóerős, 690 köbcentis egyhengeres enduróhoz egy 25 literes tanot terveztek, ami több mint duplája az alapváltozat 12 literének.
A motorgyártás is megsínyli a karantént, sorban állítják le a termelést több gyárban, hogy megakadályozzáka koronavírus terjedését. A KTM mattighofeni üzeme és a szintén a Pierer Mobility AG-hez tartozó GasGas és Husqvarna is becsukja a kapukat. Minimum két hét pihenő következik számukra.
A Morlaco blokkja a a Fireblade-ből származik, de nem is ez vagy az érdekes első futóműve a nagy szám, hanem a gyártástechnológia. A projekt mögött a valenicai Bottpower áll, akik rendszeresen előállnak egy-egy különleges motorral, demózva, hogy mennyire élik a csúcstechnológiás megoldásokat - amúgy nem a motorok eladásából élnek, hanem a motorsportmérnöki szolgáltatásaikból.