Motordoktor

Fogyasztás, áttétel, indítás...

2008. szeptember 9., 09:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ezzel a motorral 1998-ban Kari Tiainen Hatnapos enduro bajnokságot nyert, aki kemény terepen használja.

Olyan mintha mindig üresbe váltanék...

2008. szeptember 8., 10:24 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Amikor 3-ból 4-be vagy 5-ből 6-ba váltok egyszerűen nem veszi be a sebességet. Úgy viselkedik, mintha üresbe tenném.

Felemás kompresszió

2008. szeptember 5., 10:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Durrog és le is áll. Ha menet közben durrog és leveszem a gyújtást majd visszakapcsolom akkor megint jól viselkedik egy darabig.

Biztos, hogy kopott a motor belseje?

2008. szeptember 4., 10:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A dugattyú oldalán a gyűrűk alatt barnás égés foltok láthatóak, és a kompresszió is kevéske.

Leállítás után koppan még párat

2008. szeptember 3., 09:22 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mintha kalapálnának a blokkon belül, ez menet közben is jól hallható dolog.

A ciripelés az szelephang?

2008. szeptember 2., 09:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Én ugyan nem hallottam a motorod hangját de általánosságban elmondhatom, hogy az FZR kicsit hangosabb, mint pl. a Honda korabeli modelljei.

Meddig melegítsem?

2008. szeptember 1., 09:27 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Beindítás után meddig kell várni? Kéz melegen már jó, vagy húzzam tovább?

Benzinszagú az olaj

2008. augusztus 29., 10:25 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nemrég letekertem az olajbeöntő csavart és beleszippantva benzinszagot éreztem.

Mennyit tömjek a kipufogódobba?

2008. augusztus 28., 09:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

A csillapítóanyagot érdemes tömve beletenni, mert a folyamatos nyomáshullámok úgyis kilazítják, ezért változik a hangja is a csöveknek az első üzemórák után.

Bejáratás precízen

2008. augusztus 27., 10:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Menet közben egyenletes kis fordulaton használjam, vagy inkább változtassam a fordulatot alacsony tartományban?

A karbi miatt fogyaszt sokat?

2008. augusztus 26., 09:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

130 km/h - 150 km/h -nál 6.5 -7.0 litert eszik százon nekem, a haveroknak ilyenkor 5 - 5.5 litert... Átlag fogyasztásnál is 1 - 2 liter különbség szokott lenni.

Kuplung nélküli váltás

2008. augusztus 22., 09:58 Módosítva: 2009.07.25 20:47
12

A kuplung csak az erőátvitelt szakítja meg, váltáskor egyéb szinkron, stb. nem kell, tehát lehet kuplung nélkül váltani, lényeg, hogy ne legyen erő a hajtásláncon.

Átmeneti megoldás füstölés ellen

2008. augusztus 21., 08:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az adalék a motornál felteszi a pontot az i-re, előbb utóbb gépműhelyben végzi majd. Szerintem jobb, ha előbb…

Bogármentesítsük a hűtőt

2008. augusztus 19., 08:39 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az egyik hiba, amit sokan elkövetnek, hogy nekiirányítják a nagynyomású mosó csövét és a hűtő kis lemezeit elgörbítgetik

Romlik a gyertya álltában?

2008. augusztus 18., 11:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A gyárak néha adnak időintervallumos cserét is, de ennek érzésem szerint inkább marketing okai vannak...

Öreg gumi nem vén gumi

2008. augusztus 15., 09:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

az első gumi ránézésre tökéletes még, szinte szőrös, viszont a hátsó nagyon kopott, és nem tudom, hogy előző tulaj gumit égetett rajta sokat vagy mit csinált, de a gumi szinte kockára van kopva.

Váltsak kuplung nélkül?

2008. augusztus 14., 10:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Jelentem 120-nál nem szitál, de 150-et nem nagyon ildomos vele menni. Kérdés: Szabad-e kuplung használata nélkül sebességet váltani a paripán?

Néha megy, néha nem megy

2008. augusztus 13., 07:42 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az eladó közölte, hogy sokat állt a motor, emiatt van az enyhe füst hidegen. A gondok az üzemi hőfok közelében jelentkeztek. Elég sokszor megtorpant és hiába váltottam vissza csak nem jött az erő, csak gyenge küszködés.

Kell centír vagy nem kell centír?

2008. augusztus 11., 10:15 Módosítva: 2009.07.25 20:47

És akkor már centrír vagy centír? És tényleg féloldalasan kopik a gumi a hiányától? És tényleg csak pályára érdemes?

Olajcsere után csörgés

2008. augusztus 8., 00:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Mivel még az első 100 km-eket szelem, nem tudom eldönteni, hogy meddig elfogadható ez egy V2-től.

Hosszában reped a dugó?

2008. augusztus 7., 09:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A dugattyú terhelés és irányváltáskor billegni kezd, rezonál és ennek következtében megreped. Nagyobb átmérőjű dugattyúknál ez gyakrabban előfordul.

Öreg, szoci motort hogyan kell bejáratni?

2008. augusztus 6., 09:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Henger fúrás utáni bejáratásánál a keverékarány mellett fontos-e egyáltalán a benzinhez kevert olaj minősége?

Nyitott dobhoz utánállítás

2008. augusztus 4., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Fogyasztásom szinte alig nőtt, olajat nem eszi, viszont motorféknél visszadurrog és tartok attól, hogy bármi baja lehet.

Zsibbad a kezem fél óra motorozás után

2008. augusztus 1., 18:24 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ahol vásároltam és nekik van saját szervizük ott azt mondták ez természetes hiszen nagy gép nagyobb rázkódás.

Vezérműlánc-csere 9000-nél?

2008. július 30., 20:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kicsit korainak tartom, főleg, hogy nem is gariban menne. Mert a láncfeszítőt cserélték csak ki 4000-nél, mert állítólag típushiba.