Teljesen mindegy, milyen lemez van behegesztve, kifúrva, vagy akár perforálva, mert arra ott semmi szükség, nyugodtan eltávolíthatod.
A barátnőm Suzukijával kapcsolatban szeretnem a tanácsodat kérni. Egy Suzuki GN250-ese van (1 hengeres 4ütemű 250-es) és mostanában a motor alig akar elindulni. Ha elindul, a hideg motor egy nagyobb gázadásra lefullad.
A lánckerék-szimmering mellőli olajszivárgás gyakran előfordul, viszont könnyen orvosolható probléma. A beavatkozás nem feltétlen igényel szakembert, csak némi kézügyességet és szerszámozottságot. Természetesen a szimmeringcsere legprecízebb módja, ha szétszeded a blokkot, a perem alá nyúlsz és kipattintod, de megoldható egyszerűbben is.
Egy 88-as évj. FZR1000-esem van és mikor ráteszem a gyújtást a tankból furcsa kattogó hang jön.
Sok szocialista gép után 4 éve tudtam megvenni első nyugati gépemet, egy 85-ös GSX 750-es Suzukit. Nem is volt vele semmi gond az első héten, utána azonban jött minden csőstül.
Van egy 2001-es Yamaha XT 600 E motorkerékpárom, ami a téli pihenő után nem akar életre kelni. Az akksit sikerült már kétszer lemeríteni, így feladtam a további próbálkozásokat. Szerintem nem természetes, hogy ilyenkor nem indítható be.
Következő a problémám. Egy '99-es karburátoros Honda CBR 1100XX motorjával. Közepes fordulaton a motor hirtelen gázadásnál dadogva kezd gyorsítani, igen zavaró módon. Ez, ha autópályán kihúzatom, elmúlik, de leállás-kihűlés-bemelegedés után ismét jelentkezik a probléma.
Egy 91'-es Suzuki Intruder 750-hez szeretnék egy másik kipufogót. Amit kereskedésnél láttam, és tetszik, az a gyakorlatilag üres kivezető cső. A kérdés az lenne, hogy kell-e valamilyen beállítást végett szervizbe vinni a cseréhez, vagy rá lehet tenni minden probléma nélkül. A jelenlegi kipufogó, házilag megfúrt, (1 éve használom, nincs baja ), de a henger és a kipufogó csatlakozójánál a króm láthatólag színeződik el, barnul.Normális ez?
Van egy Honda lets2 50cm3-es robogóm, és az a gondom, hogy 5 litert fogyaszt, ha 30-cal megyek, és gyengén húzom a gázt, akkor is ennyit fogyaszt. A kipufogófüstje benzinszagú! Mi miatt lehet ez?
Lenne két kérdésem! Az első: van egy Suzuki Sephia ZZ50 5 éves robogóm, és hogyha télen, mínusz fokokban megyek, akkor a gáz egy idő után beakad. Szerintem, befagy a gázbovden.
Nekem egy Honda Lead 90-es típusú robogóm van, és olyan gondjaim vannak vele, hogy induláskor alig bírom elindítani, amikor viszont elindul, hatalmas füstöt, áraszt magából. Próbálkoztam már más típusú olajokkal, de nem igazán segített a bajon. Az olajozással lehet a gond?
Újabb kérdéssel fordulok hozzád! Az ősszel vásárolt ETZ 250-esemmel kapcsolatos. Észrevettem hogy a hajtófogaskeréknél és a kuplungnál szivárog az olaj!
Vettem egy Simson Start, asszem 1970 körüli évjáratú. Mielőtt megvettem, kipróbáltam. Az alapjárata magas volt, és eléggé füstölt.
A fém fékcsövekről, tudnál nekem valami általános tájékoztatást írni!?
97'-es Yamaha SRX 600-as motorom van, ami elég ritka, így szinte senki nem tud róla semmit (japán belpiac). Az egyik gondom, hogy a porlasztó alján lévő nyúlványon enyhén szivárog a benzin, (nem csöpög).
Van egy Honda Dio robogóm és van vele egy kis gondom. Az a probléma hogy nem veszi fel rendesen a fordulatszámot és ebből kifolyólag nincs hajtás. Úgy kezdődött, hogy jöttem haza tankolás után, és egyszerűen leállt. A motor valamelyest pörgött, de nem reagált rendesen a gázadásra.
Másik lehetőség a kompresszió hiány, mely meleg motornál enyhül. Ez könnyen ellenőrizhető egy egyszerű kompresszió-méréssel.
Kérdezném, hogy mi is a membrán tényleges feladata? Miért nem volt a régi paripákon? Mit is takar az, hogy elektronikus membránvezérlés? Előre is kösz a segítséget!
Továbbá, ha a szezonban nem tettem meg a kötelező szervizhez szükséges 6000 km-t (csak 1500-at), kell-e ill. ajánlott-e az olaj- és szűrőcserén kívül valami más alkatrészt cserélni, vagy átvizsgálni?
Van egy Honda Spadám V2, 250-es motorral. Sajna időnként furcsa hangokat hallat. Legalábbis számomra furcsákat, aztán lehet, hogy ez természetes, de nem hinném. Szóval miután gondosan bemelegítem, tekerek vele egy erős százas tempót, mondjuk 1-2 percig. Utána, ha visszaállok 50-60-ra és kb. 5000-es fordulaton használom, hallok valami susogós hangot.
Sajnos kicsit későn, és szokás szerint, már a baj bekövetkezte után fordulok hozzád, nem kis bizalommal. A történet röviden vázolva: két éve vásároltam, kicsit elhamarkodva, gyermeki akaratból egy öregecske Yamaha 125-ös endurót. Ezeddig minden szempontból jól is működött, és ez még talán most is így lenne, de úgy gondoltam, hogy itt az ideje, hogy felmérjem, meggyőződjek állapotáról.
A Simson S51 modellsorozatban az "N" típus volt a fojtott változat. Ennek gyári kivitelben elérhető maximális sebessége nem sokkal haladta meg a szédítő 40 km/h sebességet, de biztosan nem lépte túl a 45 km/h-t.
Több kérdéssel szeretnék önhöz fordulni. Van egy 1997-es YZF 1000R-típusú motorkerékpárom. Az idén vettem 22 000 km-rel, vezetett szervizkönyvvel, karcmentesen.
Nemrégiben vásároltam egy Honda Tact típusú robogót, egy használtmotor kereskedésben. Előzményként annyit mondanék, hogy vásárlás után pár nappal gyűrűtörése lett, majd a hengercsere, felfúrást követően, új csapágyak és egy használt főtengely került bele.
Hello, Motordoki! Én vagyok, aki a Banditommal írtam neked. Képzeld el, hogy most derült ki a motororomról (most vallotta be az eladó), hogy gyenge a motorja.