Nepperűző

Kisipari olaszt szabad?

május 26., 13:55 Módosítva: 2017-05-28 00:06:19
22

Kedves Nepperűző!

Sok éve használok nagy megelégedéssel egy első generációs VFR800-ast. Jó motor, megbízható motor (több mint 140e km van benne, de csak megy, és megy, 100 ezret én tettem bele), de egyre inkább vágyom a túraendurók nyujtotta kényelemre (lehet, hogy a kor teszi?). Az egyik ilyen kiszemelt a Moto Morini Grandpasso lenne. Kérdésem annyi, hogy mennyire kell félni egy ilyen kis olasz cég termékétől? Mennyire elérhetőek alkatrészek hozzá, illetve mennyire számít megbízhatónak? Nem kergetek álmokat, nem VFR szintet várok, de azért nem szeretnék még egy motorra való alkatrészt, és hozzá való szerszámokat magammal hurcolászni.

Szereléstől nem riadok vissza, van saját műhelyem, és szerzámozottságom se mondható rossznak.

Ködoszlató válaszod előre is köszönöm.

Lali

Távolról sincs vége, olvasson még

Praktikus naked, ami nem NC700

május 24., 17:29 Módosítva: 2017-05-28 15:35:21
0

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 2012-es 250 ccm X-Maxot hajtok. Nagyon szeretem, de a felhasználási körülményeimhez nem igazán passzol. 50-50%-ban használom városban és kisebb, jellemzően 60 km körüli távolságokra. A városban nincs vele baj, de városon kívül harmatos a teljeítménye. Utazó tempóban az a 100-110 km/h tökéletes, csak néha az autósok nagyon viccesek, és amikor 90nél elkezdem előzni, akkor ő is rágyorsít... Másik problémám vele, hogy sajnos nincs benne ABS. Mivel a biztonság elsődleges szempont, többek között ez is szerepet játszik a cserében.

Eddig a problémámra még nem lenne nehéz javasolni motort, de most jön az erős szűkítés. Munkámból kifolyólag elég sűrűn kell vinnem magammal aktákat. Az X-max ülés alatti tárolója bődületes mennyiséget befogad, közel sincs ennyi helyre szükségem, azonban 1-2 dossziét néha benne kell hagyjak a motorban. (+ tárcsafékzár, iratok, stb...) Itt sajnos megtorpan a tudásom, mert nem nagyon találok olyan motort ami ennek a célnak megfelelne.

Nagyobb robogót nem szeretnék, mindenképpen váltós motorban gondolkozok. Topboxot, és oldaldobozt se szeretnék állandóra a motorra. A-s jogosítvánnyal rendelkezek, úgyhogy a teljesítmény nem akadály, de 100 LE-nél erősebbre nincs szükségem. Mindenképpen használtban gondolkozok, Németországból, vagy Olaszországból hoznám be, kb. €4500-5000-t szánok a motorra, a szállítás, névre írás, reg. adó, első szervíz ebben nincs benne, az természetesen ezen felül értendő. Korban maradnék a kb. 4-5 éves motornál, elsősorban a sportos naked bike-ok tetszenek, mint a Kawasaki ER-6N, Yamaha XJ6, MT-07 stb... Mint már fentebb említettem fontos, hogy ABS-es legyen a modell.

Ezen kritériumoknak amit eddig találtam, kizárólag a Honda NC modellcsalád felel meg. A tank helyén lévő tároló tökéletesen megfelelne a célomnak, azonban kicsit kevésnek találom a teljesítményét. Az a 48LE (700s) illetve 54 LE (750s) nem tűnik nagyon acélosnak, valamint ha jól olvastam, akkor a fordulatszám is leszabályoz olyan 7000 magasságában, amit egy átlagos autó is tud. Inkább abban a 70-80 LE-s kategóriában gondolkoznék, mint a fentebbi modellek. Sajnos nem tudom kipróbálni a Hondát, hogy a való életben mit tud a gép, így csak a számokból tudok kiindulni. Pályázni nem tervezek vele, csak közlekedésre, és alkalomadtán túrázásra használnám.

Önnek mi a véleménye arről a modellről? Mennyire kevés az a 48, 54 LE?

Ezen kívül a modellen kívül esetleg tud-e valamit javasolni alternatívaként, aminek van valami hasonlóan praktikus zárható tárolója?

Ha ez a motor valóban nem olyan dinamikus, akkor azért átgondolom, hogy feláldozom a zárt gyári tárolóhelyet, és használok egy zárható topboxot. Abban az esetben milyen modellt javasol az említett paraméterekkel?

- kb. 4-5 éves- ABS- sport naked forma- kb. €4.500-5.000 (Német/Olasz vételár)- 70-80 Le teljesítmény

Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel: SzabTiv

Távolról sincs vége, olvasson még

Túrázni melyiket?

május 19., 17:26 Módosítva: 2017-05-21 00:05:02
99

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy 1993-as Suzuki GSF 400-as Banditom van, időt, pénzt, energiát nem kímélve szinte gyári új (!) állapotra felhúzva - pöcc-röff ahogy szakzsargon mondaná -, de elkezdtem kacsingatni a nagyobb túramotorok felé. Hosszútávon kezd kényelmetlen lenni a Bandit, 185 cm és 80 kg vagyok, 1 éve motorozok és hiába élek Budapesten, inkább túrázgatni járok. A váltásban való gondolkodás másik oka, hogy bár szépen pörög, húz és mint az álom, úgy suhan a Bandit, de nyomatékban elmarad a nagyobbaktól, így csoportos haladáskor le-lemaradok a többiektől, ami néha kissé kellemetlen.

Jelenleg Suzuki GSX750F a'la "Boci" vagy Honda VFR 750 F felé kacsingatok. Egész jól néznek ki, úgy tudom a jelenlegi tulajdonosoktól, hogy mind a kettő elnyűhetetlen, örök élet + 1 év, kényelmesek is, bár jóval nagyobbak és nehezebbek a jelenlegi motoromnál. Szinte mindenki a sajátját típusát ajánlja, így elég nehéz racionális döntést hozni. Szívem szerint a VFR lenne (számomra szebb, karakteresebb és látom a vázat :) ), de ahogy nézem csak jóval korosabb példányok érhetőek el azonos ársávban, mint a GSX-ekből.

Ön melyik motort javasolná? Vagy milyen motorok között érdemes még nézelődni? Az ársáv amiben jelenleg gondolkodom, a 500-700 ezer Ft.

Előre is Köszönöm a segítségét, tanácsát, véleményét.

Üdvözlettel:

Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs olyan motor, amilyet én keresek?

május 18., 14:17 Módosítva: 2017-05-22 17:51:16
13

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy '83-as Honda CX500E-zal motorozom, mely azonban a kissé megváltozott használati módhoz nem tökéletes. Amikor megvettem, kényelmes, tarós, megbízható motort kerestem, ami esetenként bírja az autópályás terhelést is. Erre a használatra szuper a masina, de az élet úgy hozta, hogy egyre kevesebbszer van időm "csak motorozni", hanem többet használnám munkábajárásra, az autó kiváltására. Az akár napi 200 km feletti 130-140 es tempójú nyüstölésnél már sajnálom, bár lehet, hogy bírná, de nem akarom nyúzni, annál sokkal többet érdemel.

Tehát keresek mellé egy olyan motort, ami:

- kiváló szélvédelemmel bír, kényelmes, egyenes üléspozícióban vezethető

- erőlködés nélkül,üzemzerűen bírja az akár 160-170 feletti tempót (vagy akár e fölött is), akár több száz kilométeren keresztül, napi rendszerességgel (nyilván nem az a cél, hogy autópályán száguldozzak, de a lehetőséget szeretném meghagyni magamnak

- megbízható, az időben elvégzett rendszeres szervizeken kívül csak tankolni szeretnék

Elolvasva sok tesztet, számos lehetőség is szóba jön (túraendúrótól, sport-túra gépen át (emelt kormánnyal?) az ST - FJR vonulatig, azonban:

- örülnék a kardánnak (kiesnek a sport-túrák és a kisebb túraendúrók?)

- nem feltétlenül örülnék a jelenleginél jóval nagyobb tömegnek (kiesnek az igazi túragépek?)

- max ülésmagasság, amivel megbírkóznék 800mm - 170 cm vagyok - (kisenek a nagy endúrók /pl. Super Tenere/?)

- örülnék ABS-enk (vagy akár kombinált féknek)

Melyik kezembe harapjak? Vagy nyüstöljem a CX-et amíg a motorgyártóknak nem jut eszükbe kardános, 100 LE körüli allroundert gyártani?

Költségkereten nem gondolkodtam (akár új, akár használt motor is lehet), először a helyes utat szeretném megtalálni.

Segítséged előre is köszönve,

Üdvözletel,

B.

Távolról sincs vége, olvasson még

Túrázni 125-ös sportmotorral?

május 12., 21:08 Módosítva: 2017-05-28 15:33:42
132

Tisztelt Nepperűző!

Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz hogy mennyire lehet egy szupersport motort kirándulásra használni (pl. Yamaha YZF-R125)? Édesapám és pár barátom szerint is csak városon belül érdemes használni. Még csak most végzem a B kategóriás jogosítványom, de már most szeretnék tisztában lenni azzal, hogy mire vállalkozok utána.

Köszönöm előre is,

Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindent tudó motor kezdőnek

május 10., 14:01 Módosítva: 2017-05-28 15:33:50
2

Kedves Nepperűző!

Nem olyan sokára lesz meg az A korlátlan jogosítványom, és tanacsot szeretnék kérni motorvásárlás terén! Ez lesz az első nagymotorom (robogóztam évekig, plusz haverok kölcsönkapott nagymocijaival néha pár kör).

A listán több motor is szerepel, de kicsit tanácstalan vagyok!

Amire használnám: napi munkába járás (városban, rövid távok), hétvégente két személlyel túrázgatni, hosszabb távokra is (legyen kényelmes utasnak is, pakolni is lehessen ré, kiforrott megbízható technika, nem túl drága karbantartási költségekkel).

A kiszemelt motorok közül talan egyet emelnék ki, a Suzuki V-Strom 650-et!

Kérdésem az lenne, hogy vélemenye szerint ez a típus megfelelhet-e az elvárásaimnak, és mik lennének még azok a típusok, amik között még érdemes lenne nézelődni?

Előre is köszönöm!

Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez pont átkúrásnak néz ki

május 5., 10:53 Módosítva: 2017-05-17 06:41:14
100

Kedves Nepperűző!

A következő kérdéssel fordulnék hozzád. Kinéztem egy kedvező árú és jónak tűnő motort, ami magyar papírokkal, magyar rendszámmal, érvényes forgalmival rendelkezik, de jelenleg Angliában található. Az eladó állítása szerint vannak olyan cégek, hogy én fizetek a cégnek előre, ő elviteti a motort, én megkapom és ki is próbálhatom, és ő csak utána kapja meg a pénzt a cégtől, miután én megkaptam a motort és kipróbáltam. A szállítás költségét magára vállalta. Létezhet ilyen vagy ebben mindenképp valami simli van? Rendszám után lekérdeztem az adatait, van forgalomban ilyen rendszám alatt egy adott típusú gép, és nem körözött szóval ha tényleg (azt) küldi, amit hirde,t akkor ez a része nem kamu. Vagy tudnál esetleg ajánlani egyéb biztonságos megoldást?

Előre is köszi a választ!

Távolról sincs vége, olvasson még

"Huszonöt" kilowattos motor (kacsint, kacsint)

április 29., 10:33 Módosítva: 2017-05-17 06:41:13
24

Kedves Nepperűző!

A héten vásároltam egy 650 köbcentis motort, ami gyárilag 53 kW, viszont a forgalmiban csak 25 kW van feltüntetve. A motor nincs lefojtva, így használta az előző tulaj 3 évig. Sajnos nem nem vettem észre ezt a bakit! Mi annak a folyamata, hogy a forgalmiban a helyes érték legyen?

Ha így marad, lehet ebből valami problémám, pl. csalás, mivel nem a valós teljesítmény után fizetem az adókat?

Válaszodat előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

CSAK EGY IGAZ ÚT VAN!!!

április 28., 14:00 Módosítva: 2017-05-17 06:41:12
59

Üdvözlöm!

Új motor vásárlása előtt állok, három kiszemelt példányom van:

- Harley Davidson Street Rod

- Ducati Scrambler

- Moto Guzzi V7 III

Lassan 2 hónapja ezzel kelek és fekszek, bújom a netet, megnéztem őket, de nem tudok dönteni. Melyik lehet a legjobb? Szezonban napi szinten használnám munkába járásra, esetleg havi 1-2 rövidebb túrára.

Előre is köszönöm a tanácsát!

Üdv,

Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Angliából motort átépítéshez

április 26., 18:08 Módosítva: 2017-05-03 06:17:39
0

Üdvözlöm!

Lenne egy kérdésem mivel a totalcar.hu oldalán megszűnt a totalvám. Angliából szeretnék saját részre motorkerékpárt behozni cafe racer építési alapnak. Még EU, azaz áfamentesen hozhatom be, és át is kell írnom a vasat átépítés előtt, nehogy közben kilépjenek. Ugye?

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyrobogót ABS-szel, egymillió alatt

április 21., 11:45 Módosítva: 2017-05-05 06:31:15
25

Kedves Nepperűző!

Városba van egy 50-esem, ami mellé csavargáshoz keresek két személynek kényelmes, jól pakolható, megbízható nagyrobogót 500 ezer és egymillió között. Bár friss A-s jogsival rendelkezem, a felhasználás miatt minimum 400 cm3-s, de ABS-es gépeket keresek: Honda Silver Wing, Yamaha Mayesty, Suzuki Burgmann. Melyik lehet a nyerő, milyen létező alternatíva van még?

Gergely

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdőnek túra vagy sporttúra motort

április 18., 16:55 Módosítva: 2017-05-03 06:17:34
43

Tisztelt Nepperűző!

Azzal a dilemmával küzdöm, hogy most kezdtem 'A' kategóriás jogsiba, és szeretném megtalálni a legjobb kezdő motort.

Nem vagyok benne a motoros világban, de rövid keresgélés után első körben a 250-es Suzuki Banditokhoz (96 utáni) húzott a szívem. Rengeteg helyen olvastam, hogy igazán jó kezdő motor, de három tapasztalt motoros barátom is le akar beszélni róla, mondván, hogy kevés lesz, legalább 600-ast keressek. Amire használnám elsősorban rövidebb távú túrázás, főként két személlyel, jó időben munkába 5-6 km és suliba járás, ami viszont kb. 100 km hetente egyszer.

Abban kérném a segítségét, hogy kezdésnek elég lehet-e a 250 cm a maga harmincpár lóerejével? Esetleg szívesen vennék pár ajánlást 250-650 cm között kb 550 ezerig.

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdvözlettel: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen évjárat játszhat Suzuki GS500-ból?

április 13., 16:45 Módosítva: 2017-05-03 06:17:33
51

Tisztelt Nepperűző!

Motor vásárlás előtt állok. A kinézett motor a Suzuki GS500.

Viszont nem tudom meddig mehetek el évjáratban és megtett kilométerben, ami még vállalható. Tisztában vagyok vele, hogy a kilométeróra állás tájékoztató adat. Több évre tervezem, akár hosszabb túrákra is.

Köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda vs. Suzuki

április 11., 16:57 Módosítva: 2017-04-18 17:07:15
7

Tisztelt Nepperűző!

Első komolyabb motorom megvétele előtt állok. Mindenképpen japánt szeretnék. A két kiszemelt a Honda CBR600 (lehetőleg RR) és a Suzuki GSX-R 600, esetleg Yamaha R6 (bár ezek már kicsit drágábbak, ahogy néztem).

A felső határ 1,2 millió forint, az évjárat lehetőleg 2005 vagy annál fiatalabb. Hosszabb útra (400 km) évente kétszer használnám, a többi esetben maximum 50-100 km-es távolság lenne a mérvadó.

185 cm magas vagyok. Néha 2 személy utazna rajta. A megvett motort szeretném hosszabb időre megtartani, nem szándékozom 1-2 éven belül lecserélni. Ön melyiket ajánlaná a megadott paramétereket figyelembe véve, vagy mást választana? Van-e esetleg valami, amire érdemes az adott típusnál vásárlás előtt jobban odafigyelni?

Köszönettel:

Roli

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik a 200-250 köbcentis kategória legjobbja?

április 7., 14:39 Módosítva: 2017-04-21 15:22:49
1

Kedves Nepperűző!

Keresem a számomra legideálisabb kétkerekűt, napi és városon kívüli használatra.

- Korlátlan "A"-s jogsival rendelkezem.

- Eddig csak 50-eseket vezettem.

- 30-as éveim végén vagyok.

- Néha 2 személy utazna városon belül.

Ami még fontos, jól pakolható legyen. Tehát ülés alatt minimum egy sisak elférjen, és egy doboz hátul. Újat nem szeretnék,mert irreálisan drágák, 250 cm3 (20 Le) fölé a fenntartás, értékvesztés és a (nagymotoros) tapasztalat hiánya miatt még nem szeretnék menni. A végsebesség, kevésbé fontos, mint az adott motor megbízhatósága. 300-600 ezer között szánnék rá. Első sorban ezekkel a típusokkal szemezek: Honda Foresight, Yamaha XMax, Piaggio Beverly.

A Hondáról legendák keringenek, a többi előnye a nagykerekűségük. Melyiket ajánlod? és mire figyeljek ha közelebbről megnézek 1-1 típust.

Köszönettel: Andor

Távolról sincs vége, olvasson még

Liberty-ből vehető-e a postás változat?

április 5., 16:25 Módosítva: 2017-04-18 10:01:57
5

Tisztelt Nepperűző!

Körülbelül 6 éve járok egy ötvenes Keeway Gocciával. Új volt, mikor vettem. Csupa rosszat tudok mondani róla. Gondolkodom rajta, hogy vennék egy Piaggio Liberty RST 50 4T-t. Ezúttal használtat. 7-10 évesre gondoltam, olyan 15-20000 kilométerrel.

Érdemes ilyet venni? Valóban 2,5-3 litert fogyasztanak? A 190 centimmel és 85 kilómmal mennek 70-et? Előre is köszönöm a választ!

Üdvözlettel,

Balázs

Távolról sincs vége, olvasson még

Túra vagy sporttúra két főnek

március 30., 11:11 Módosítva: 2017-04-18 10:01:56
35

Tisztelt Nepperűző

Adott egy A korlátlan jogosítvány, túra, sport-túra motor vásárlásához kérném a tanácsát, véleményét illetve tapasztalatát. 176cm magas vagyok, nem tudom ez a mai motorokhoz mérve magasnak vagy alacsonynak számít-e. Kényelmes üléspozíció, viszonylag egyenes háttal való hosszabb túrázáshoz keresek motort, lehetőleg 2 személlyel és felpakolva se legyen megerőltető a motornak 100-130km/h-s tempó. Eddigi kiszemeltek: Yamaha XJ6 Diversion, Suzuki GSX650F, Suzuki Bandit 650S és DL650.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Barnabás

Távolról sincs vége, olvasson még

Porlasztó vagy injektor?

március 24., 14:15 Módosítva: 2017-04-13 06:18:28
11

Üdvözlöm!

Az lenne a kérdés, hogy egy akár otthon is szervizelhető 125-ös négy ütemű porlasztós robogó legyen a vétel, vagy egy technikailag fejlettebb injektoros? A Honda Dylan jobban tetszik, mint a PS125. Az előbbi porlasztós. Télen az injektoros a hosszabb állás után életre kelthető-e? Porlasztósnál néha trükközni kell, de könnyen szervizelhető a porlasztó, ráadásul berúgókar is van, míg az injektorosnál aksi gond esetén mozdíthatatlan. Ismert-e, hogy mennyit bírnak az injektorok, és a járulékos alkatrészek futásteljesítményben egy 125-ös robogóban? Szakszervíz/kereskedés, ahol az injektorhoz értenek 40 km-messze van.

Köszönöm: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

200-as motor A1-es jogsival: mi a megoldás

március 17., 10:17 Módosítva: 2017-03-24 06:52:01
37

Tisztelt Totalbike!

A1-es jogsival rendelkezem, és van egy KTM Duke 200-as kecském. Ami sajnos 26 ló, és így nem vezethetem! De nagyon szeretem, és nem szeretnék megválni tőle! Tudtok esetleg valami megoldást?

Üdv:

Sándor

KTM Duke 200
KTM Duke 200
Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó ötvenes, ami nem fostalicska

március 16., 14:13 Módosítva: 2017-04-06 06:55:46
22

Tisztelt Nepperűző!

Honda PCX125-öm mellé szeretnék venni egy 50-est, amivel időnként elmennék horgászni, vagy az erdő szélére. Az a problémám, hogy nem szeretnék túl sokat szánni rá, de néha a városon keresztül is menni kell, és egy kis szerpentin is akad. Tehát fostalicska nem jöhet számításba. És még a másik baj, hogy krosszmotor sem, mert a csípőizületem kissé be van szűkülve. Olyat szeretnék, amelyik középen nyitott. Milyen típusokat keresgéljek? Melyik bírja a földutat?

Köszönettel: Csaba bácsi

Távolról sincs vége, olvasson még

NMAX vagy SH?

március 14., 16:09 Módosítva: 2017-04-06 06:55:44
23

Tisztelt Nepperűző!

Új motort vásárolnék, napok óta dilemmázok a Honda SH150i és a Yamaha NMAX 155 modelljei körül.

180 cm magas, 97 kg tömegű relatív rutinos motoros vagyok, azonban eddig túra és sport motorjaim voltak. Most munkába járáshoz keresek egy könnyen kezelhető, városi szaladgáló robogót. 90%-ban 5-10 km-es szakaszokon járatnám, de néha jól jönne, ha a párom is fel tudna mögém ülni.

A két gyártó 2017-es választékából ezek a típusok tetszenek, kinézetben talán a Yamaha kicsit jobban, viszont a kisebb kerekek miatt kicsit félek tőle. Az üléspozíció szerintem az SH150-en jobb, de egyiket sem érzem kényelmetlennek. Az ár kevésbé lényeges, mégsem tudok dönteni a két robogó közül.

Melyiket ajánlja?

Tisztelettel:

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan lehet bepapírozni a vázcserét?

március 8., 13:40 Módosítva: 2017-03-31 06:25:38
39

Tisztelt Nepperűző!

Vásároltam egy Aprilia Tuono motorkerékpárt évekkel ezelőtt, kosárban. Előtte a motor magyar papíros, rendszámos volt, de ki lett vonva a forgalomból. Természetesen adásvételivel vettem, minden papírja megvan. Az eltelt évek alatt szépen össze lett rakva, a hibák ki lettek javítva és mivel szükséges volt, a váz ki lett cserélve. A cseredarab teljesen legális, Olaszországban vásároltam, minden papírja megvan. A motorkerékpár már készen állna a műszaki vizsgára, és a forgalomba visszahelyezésre, azt szeretném megtudni, ez esetben mi lehet a dolgok menete? Az új váz miatt regadót kell fizetnem, és úgy forgalomba helyezni a motort, vagy a motor eredeti papírjai alapján átírja a hatóság a vázszámot? Tanácstalan vagyok, merre induljak az ügyintézéssel. Jó lenne tudni, mi a folyamat, amit most végig kell csinálnom?

Előre is köszönettel,

Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő motor A2 jogosítvánnyal

március 6., 10:02 Módosítva: 2017-03-24 06:52:02
31

Tisztelt Nepperűző!

A2 jogosítvánnyal szeretnék motor venni,viszont tanácstalan vagyok, hogy mire essen a választás, és ebben szeretném a tanácsát kérni. A motort Budapesten használnám mindennap egyetemre járásra, és minden héten egyszer-kétszer Budapest-Oroszlány távot tenném meg vele. Maximum 500 ezer forintot tudnék rászánni, és sajnos konkrét típust még nem találtam.

Amiken gondolkozom az a Honda CBR125, a BMW F650, illetve hasonló típusú motorok vagy esetleg még egy fiatalosabb nagy testű robogó. Önnek mi a véleménye, egyáltalán jó típusokban gondolkodom, vagy teljesen rossz az irány, és esetleg mást ajánl?

Tisztelettel:

Csenger

Távolról sincs vége, olvasson még

Ducatit külföldről

március 3., 09:31 Módosítva: 2017-03-24 06:51:57
61

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnék behozni A2-es(ez esetben 24-25kw-os) jogosítványhoz stimmelő ducati monster 600 vagy 620 i.e.-t. Néztem Németorszagban és Olaszorszagban, mert itthon nincsen választék, és átalakításra pedig nem válalkoznék, az eddig olvasottak alapján.

Kérdéseim:

- Hol érdemesebb keresgélni, ha nem egy pénznyelőt szeretnék(csak ráülni és menni)?

- Mikre kell figyelni ezeknél a típusoknál?

- Esetleg van olyan veszély, hogy a behozott motort nem a kinti forgalmiba szereplő kw-val lehet csak bejegyeztetni?

- És ha a behozatalal megbízok egy ezzel foglalkozó személyt, akkor mekkora összegre kellene számítanom ezért a szolgáltatásért? Várom válaszát!

Tisztelettel:

HS

Ducati Monster 620S ie 2002
Ducati Monster 620S ie 2002
Távolról sincs vége, olvasson még

Duplán nyeled az áfát, ha nem figyelsz

február 28., 14:25 Módosítva: 2017-03-31 06:25:42
10

Kedves Nepperűző!

Victory Gunner motorkerékpárt szeretnék vásárolni (tudom, hogy leálltak a gyártással) viszont csak Ausztriában vagy Németországban van márkakereskedés.

Kérdésem az ÁFA-val kapcsolatos, ugyanis elég sok különböző véleményt hallottam. Magánszemélyként venném meg, és kérdésem, hogy amennyiben Német(Osztrák) magánszemélytől veszem meg, szükséges-e itthon ÁFA-t fizetnem, illetve hogy számít-e a motorkerékpár futásteljesítménye és gyártási ideje( 6000 km és 6 hónapról hallottam, hogy ha ennél fiatalabb a motor, akkor ÁFA-t kell fizetnem)?

Ha kereskedésben veszem meg - ahol adnak a 18% ÁFA-t is tartalmazó számlát - akkor gondolom egyértelmű, hogy itthon már nem kell ÁFA-t fizetni, nem?

És végezetül szeretném véleményét kérni a Victory motorokról - elég jókat olvastam róluk, és élőben is tetszenek.

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Ernő

Távolról sincs vége, olvasson még