Motordoktor

Besokalt Bandita

2003. augusztus 26., 10:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Suzuki GSF400V Banditom van. A jelenség leírása: hidegindításkor még akkor is, ha este kb. 12 fok volt, szivató és gáz nélkül indul, egy gombnyomásra. Ha szivatóval vagy gázzal próbálnám indítani, akkor nem indul. Ha beindult, és utána húzom rá a szivatót, akkor lefullad.

cikk 0814 csütörtökre

2003. augusztus 14., 09:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 2000-es évjáratú Kawasaki KX 125-ös krosszmotorom van, amit VHM típusú tuning hengerfejjel vettem használtan. Ennek lényege, hogy különböző égéstér-betétekkel változtatható a kompresszió. A jelenlegi betét azonban sérült, így beledolgozik a motor a hűtővízbe.

Szivárgó olaj a kardánnál

2003. augusztus 12., 10:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nekem egy Suzuki VL800-asom van, és gondom van a kardánnal. Pontosabban a hátsó kerékagy és a kardán burkolat közötti résen szivárog az olaj. Ezt a műsort tavaly kezdte.

Yamaha Virago gyertyaproblémák

2003. augusztus 8., 12:22 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Nemrég vettem meg álmaim motorját, egy Yamaha Virago 1000-t. A motor annak ellenére, hogy viszonylag elég régi, nagyon szép állapotban van és jó is, 20e mérfölddel az órájában. De ez a típus, és az 1100-as változat amúgy is a tartósságáról híres.

Az örök szerelem

2003. augusztus 7., 09:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Megértem elkeseredését, hiszen 13 év nagy idő. Másfelől viszont újabb bizonyítékát láthatjuk annak a nagyszerű dolognak, hogy létezik az örök szerelem. A helyében már biztos sokan feladták volna a küzdelmet, és új partner után néztek volna, de ön nem.

Csak a nitro marad

2003. augusztus 5., 11:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nekem is lenne egy kérdésem. Egy Yamaha TW125-ösöm van 12 LE körüli teljesítménnyel, kb. 90-et megyek vele egyedül. Mit lehetne tenni vele? Hallottam mar kerámia hengerről meg sportkipufogóról. De nem szeretnem a motor élettartamát jelentősen csökkenteni. Csak egy kicsit nagyobb sebességet, mondjuk 120-130 körül.

Kokszos gyertya

2003. augusztus 1., 11:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Már egyszer írtam neked a motorom bajáról (GSF 400V Bandit), hogy mindig kipurcantotta a gyertyákat, és mindig az 1-es hengerét. Belerakom a zsír új Denso gyertyát, és már 5 km-után kokszos.

A legjobb tuning a köbcenti tuning

2003. július 29., 12:31 Módosítva: 2009.07.25 20:47
5

Igaz, nincs semmi baja a motoromnak, de más példáját látva egyéb dologban is kikérném a véleményedet, ha nem baj. Én nemrég szereztem be egy tunning mentes, szép állapotú Simson S51 Enduro-t. Most kb. 60-at visz sík úton. De úgy gondoltam, nem ártana neki egy kis átalakítás, ösztönzés is, hogy kicsit jobban pörögjön.

Legjobb, ha szétszeded

2003. július 24., 10:16 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az első fékem nagyon gyengén fog, amit már egy autó lökhárítója bánt. Nem, hogy nem tudom egykerékre állítani vele a motort, de ha csak azzal fékezek, akkor megállni sem tudok rendesen.

Robogó problémák, vagy cseréljem nagyobbra?

2003. július 22., 09:24 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy Aprilia SR50 DiTech boldog tulaja vagyok, munkába járásra használom. Ha a forgalom ritmusát fel akarom venni, akkor muszáj 70-80 km/h-s tempóval haladni tartósabban is (Bp. belváros, külterületek). Néhány szempontból talán szerencsésebb lenne, ha nagymotorra váltanék.

Gyanús hűtősapka

2003. július 17., 14:14 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Elég két piros lámpánál való várakozás ahhoz, hogy felforrjon a hűtővíz, és a kiegyenlítő túlfolyóján már nyomja is ki. Minimum 80-nal kell mennem, hogy O.K. legyen a víz.

Egyik fekete, a másik barna

2003. július 15., 11:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nemrég sikerült hozzájutnom egy igazi ritkasághoz, egy Honda CM125 típusú, négyütemű, kéthengeres chopperhez. Nincs is vele semmi gond, csak kb. két hete gyertyát cseréltem benne, és azt vettem észre, hogy a jobb oldali teljesen fekete volt, totál be volt köpve, a másik oldalon pedig olyan kicsit barnás színe volt, amilyennek szerintem lennie kell.

Járjak tovább keverékkel?

2003. július 10., 08:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az általad is tapasztalt átalakítás nem egyedi, sőt inkább gyakorinak mondható az idősebb kétütemű keverék-olajozású motoroknál.

Ragadozó dugattyú

2003. július 8., 10:07 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A motor típusa: Honda NSR 80. Évjárata: 1996. A gond, hogy 7000-es fordulat fölött iszonyatosan melegszik és már többször is megszorult egy kicsit a dugó benne (szerencsére mindig a kuplungon van a kezem). Már nem az eredeti dugó van benne, hanem Prox dugattyú. Most járatom, van benne kb. 600 km.

Szerinted ez természetes?

2003. július 3., 14:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kopogó hangot a gyújtás adja. Erre utal az is, hogy néha a motor hátrafelé indul el. Vagy holtponti, vagy utógyújtása van a motornak. Ez könnyen orvosolható egy egyszerű gyújtásbeállítással.

Motorgenerál kontra másik blokk

2003. július 1., 10:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A motorgenerál kontra új blokk kérdés sok embernek okozhatott dilemmát. Az anyagiakat, mint egyik fontos tényezőt félretéve is több kérdés merülhet fel a döntés előtt.

Emelkedő alapjárat

2003. június 26., 10:11 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Felettébb érdekes problémával(legalábbis nekem) fordulok hozzád. Egy CAGIVA PRIMA EVOLUZIONE 50-es, '96-os évjáratú sportmoci boldog tulajdonosa vagyok.

Kihunyó elsőlámpa

2003. június 24., 13:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nekem egy ETZ-150-es mocim van, amit nagyon szeretek és összeségében meg vagyok elégedve vele, de lenne egy érdekes problémám.

Danuvia váltóproblémák

2003. június 17., 10:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A Jawa-s cikket olvasva úgy tűnt, hogy az én Danuviámról van szó. A probléma ugyanez, volt. Sebességbe rakva a motor azonnal indulni akart, megállni szinte lehetetlen volt lefulladás nélkül. Hasonlóan a segítséget kérő kollégához, én is mindent kipróbáltam a beállítás terén, de nem volt változás.

Yamaha SR 125 szelepek

2003. június 12., 10:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szimptómák a következők. Hidegen az indítása egyenlő volt a szinte lehetetlennel. Ha beindult és bemelegedett, akkor jól ment de volt hogy fogta magát és semmi 60 km/h nál tovább nem, de ha úgy gondolta, akkor 105 km/h-s végsebességre volt képes.

Ismét a powerszelepről

2003. június 10., 12:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Olvastam a power-os cikket. Egy ismerősömnek a DT-jén az első csavar majdnem tökig be van hajtva, a második pedig teljesen ki. A motorja úgy megy, mint egy őrült, 10 fölött pörög menet közben is.

A hiba az Ön porlasztójában van

2003. június 6., 10:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

94'-es Suzuki RMX 250-ről van szó, a következő a hibajelenség: A motor kb. 0-8000-es fordulatszám között dolgozik, na idáig rendbe is van, de az enyém kb. 4500-5500-ös fordulatszám között úgy elkezd dadogni, hogy az egykerekezésből gyorsan kétkerekezés lesz, mivel ez a dadogás kellemes motorféket eredményez.

Kivégzett főtengely

2003. június 3., 08:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mikor egy motor eljut arra a szintre, hogy fel kell újítani, általában valamennyi forgó - kopó alkatrész megérik a cserére. Ha csak a hengert és a dugattyút újítod fel, a megnövekedett kompresszió következtében nagyobb nyomás hat a hajtókarcsapágyra, és ennek következtében rövid úton megadja magát.

Satuba a szilenttel!

2003. május 29., 11:49 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kihegyezett vezérlés a Simson sajnos híján van, tehát a power szelep fejlesztéseket meg kellene, hogy előzze egy nagyon komoly tuning, mely megnövelné a motor teljesítményét és a power szelep pedig csak könnyebben kezelhetővé tenné ezt a megnövekedett teljesítményt.

Erre lett tervezve

2003. május 27., 08:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Van egy GILERA XR2-es 125 cm3-as enduró motorom. Az apróbb javításokon, szokásos karbantartásokon kívül nem volt vele gondom, a sebességgel azonban nem vagyok teljesen megelégedve. A motor egyébbként 140-150-et megy ami nem rossz. A power szelep azonban mintha nem szuperálna rendesen, vagy lehet, hogy ez a normális?