Manapság már nincs akkora mizéria a bejáratás körül, mivel annyit fejlődött a gyártási technológia, és a körülmények, hogy nincs nagy hatással az élettartamra.
5 W-tal erősebb izzókat raktam be, de gyengébben világítanak mint a régiek. Cseréljem talán az akkumulátort is erősebbre?
Hengerfúrás? Köszörülés? Mi tarhatja életben a motor motorját? Egyáltalán kapható hozzájuk túlméretes dugó-gyűrű? Vagy ez már a múlt zenéje?
Már mindennel próbálkoztam, talán sütolajjal nem, de nem lett keményebb az első villa. A közelemben levő márkakereskedésben leráztak... segíts!
Két év alatt háromszor, és egyre nagyobb károkat okoz. Lehet, hogy az olaj miatt?
Nem mindenkinek ugyanaz a jó. Más fejforma, fejméret tovább nehezíti a sisak egyéb tulajdonságaival meggyőzött vásárló dolgát.
Apróságok, de együtt talán hoznak kicsit a teljesítményen. Vagy sem? A széles gumi el is vesz mindent? A sport gyeretyák meg csak jobban kormolódnak? Mi az igazság?
Magasabb oktánszámút tankoltam és rángatott. Visszatértem a 95-öshöz, és megjavult. Na, ezt magyarázd meg!
Az hagyján, hogy máris fekete az olaj, de a váltó is szorul hidegen, és mintha szelephang is lenne. Össszefüggnek ezek?
Romlanak a menetteljesítmények? Nem tiszták a gyertyák? Ja, kérem, a meleg levegőben kevesebb a zoxigén.
Az első villák környékén van a gáz. Minden a helyén mégis félrehúz a kormány. És az önindító sincs a helyzet magaslatán. Segíts...
Felváltok egyet és üresben van. De nem lehet üres minden fokozat között. Vagy mégis? És hogy került oda?
Egyszer felmerül minden kérdés. Most a kardán rejtélye merült fel. Dokink ködöt oszlat.
Ha nem a hazai import körből veszem a motorom, nem akarják a garanciális szervizeléseket megcsinálni. Doki elmondja, mik a vonatkozó előírások, amik mindenkire kötelezőek.
Először 250-es volt, most 650-es. És nem tudom eldönteni, hogy csak a korábbihoz képest hallom-e hangosabbnak a csattanásokat. Miért csattan egyáltalán?
Nincs sok rutinom, meg a moci is új nekem, de akkor sem hiszem, hogy kattognia, kerregnie kéne a váltónak. No, meg a kuplung hangja sem megnyugtató. Vagy mégis jó minden?
Már megint egy hozzáértő szerelő, aki csak kárt csinált. Dokink javaslata ismét, hogy fogadjuk el: a drágább általában olcsóbb...
Végül is működik, de mégis zavarnak a dolgok. A lefűrészelt láncfeszítő csavar, a büdös motorolaj, meg, hogy nehezen indul... Jó ez így, vagy azért megjavíttassam?
Állítólag csak kisebb balesetet szenvedett motorról lenne szó, ami elég olcsó is. Miből látható, ha mégsem volt olyan kicsi az a baleset?
Az egyik olaj fekete lesz a futamideje végére, míg a másik nem. Na, most akkor melyik a jó?
Tudtam, csak nem sejtettem, hogy mennyire szereti az olajat. Létezik olyan, amivel esetleg csillapíthatom szomjúságát?
Dokink ma motorfüggetlen előadást tart a láncokról. O-X-Z és a többi neki egyre megy. Két mondatban közérthetően elsimítja a sötét foltokat.
Régi olaj leenged, gázolaj betölt, járat... Gázolaj leenged, új olaj betölt, és kész. Vagy ez eget rengető marhaság?
Amit a füzet ír, azt írják versenygépehez is. Olyan olaj kell ebbe a robogóba, ami versenymocikba való? Mert a füzetben ezt írják, de én nem hiszem...
A kenés, az olajok, a hűtés újra szóba kerül. Dokink most kicsit részletesebben mesél a dolgok működéséről.