Ha lazán tömöm, ha szorosan tömöm, akkor sem tart sokáig, és hamar hangos lesz a kipufogóm. Más anyagot kéne használhom, vagy a tömési technikám a rossz?
Szokás szerint mindenki mást mond. Kopott henger, dugó, vezérműlánc... Pedig jól indul, és csak alapjáraton zajos.
Semmi ellenállás a tekerésnél, vagy egyszerűen megakad. Igaz, hogy három évet állt, de azért a kipucolás után csak be kéne indulnia, nem?
A világításnak áramot szolgáltató tekercs a gyári izzókra van méretezve. Ne csodálkozzunk, ha erősebb izzó esetén fékezéskor kialszik a fényszóró.
Nem forog, gyenge, erőtlen. Mindenki lehagy. Szerintem a kompresszió kevés, de mások karburálást javasoltak. Cseréljek le inkább mindent, főtengelyestől?
Néhány millimétert mozog, a szerviz szerint ez az úszótárcsák jellemzője. Engem mégis zavar, hiszen simán elnyírhatja a szegecselést.
A vacilálás helyett egyszerűen le kell cserélni az olajat és kész. Akkor tuti, hogy jó van benne.
A szervizben is csak a futásteljesítményt szajkózzák, de szerintem időben is korlátozva van a szíjak élettartama. Mikor cseréljem le szerinted?
Tök jó a gép, csak a váltója rakoncátlankodik mostanában. Széthúzzam a blokkot?
Szerintem ketten sem vagyunk komoly súlyúak, a lánc mégis megnyúlt. Talán a puha rugó miatt. Keményebbre cseréljem, feszítsem még jobban? Egyáltalán miért puhult ki ennyi idő alatt?
Lehet erőből váltani gyorsan, lehet otthon babrálni vele, ha van kis gépműhely az még jobb. Az viszont tuti, hogy minden kidobott fokozattal egyre kopottabb lesz belül.
Eléggé ismert márkájú, de nem gyári szűrőket raknék a motoromba. Természetesen az ára miatt. Lehet baj?
Melegben nincs gond, sőt ha el tudok vele indulni, akkor ahogy felmelegszik, lassan visszahúzódik a fékdugattyú és akkor jó. De miért ragaszkodik a tárcsához hüvősben?
Ha csökken a hézag menet közben akkor a felső határról kéne indulni, ha nő, akkor az alsóról. Na, de honnan tudjam, hogy merre fog változni a használat során?
Fúrás, dugó csere, gyűrű csere és 500 km után törik a gyűrű. Aztán megint, aztán megint. Ja, és 100 km után már erőtlen, alig indul be. De miért?
Régi kétütemű mocijaim vannak. Az ólompótló adaléktól megtáltosodtak, no nem teljesítményben, hanem pl. csendesebb járásban. Ja, és mellesleg láncfűrész olajat adok nekik. Szerinted?
Tisztítás nélküli sportlégszűrővel ez már istenkísértés. És akkor még szóba jön a gyári garancia... na ne má.
Eleinte csak a bowdenen kellett rendszeresen utánahúzni. De most már csúnya hang is jön a kuplung felől. Pedig csak három éves a moci...
Életem első motorja. A szervizelésben sem vagyok járatos. A láncsprayről hallottam már, de csak annyit, hogy létezik. De hogyan kell használni?
Biztos, sokakat érdekel, mert szerintem minennapos dolog, hogy durrog a kipufogó. Na, de mennyi ebből ami normális, és mikortól van baj?
A súrlódás-csökkentőtől nem fog csúszni a kuplung? És mi a helyzet a benzinbe rakandó adalékokkal? Minden tankoláshoz kell nyomatni?
Most vettem, és persze csak itthon derült ki, hogy hidegen nem indul. De miért kéne emiatt dugót cserélni? Mert többen is ezt javasolták.
A hátsó fék fogy el lassan, hiába feszítek a bowdenen rendszeresen. Mellesleg normális, hogy ilyen gyorsan nyúlik? A kopásjelző szerint persze a betétek jók.
Az átvizsgálás mindent rendben talált, de azóta vagy felpörög, vagy lefullad. És közben a kuplung bowden is megynyúlt, de erről nem ők tehetnek.
Ez az első komolyabb motorom, nem tudom, hogy normális hang-e ez a ciripelés. A szervizben nem is hallják... legalábbis ezt mondják.