Motordoktor

Szeretek tömni, gondolom vagyunk így páran

2007. november 6., 08:46 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha lazán tömöm, ha szorosan tömöm, akkor sem tart sokáig, és hamar hangos lesz a kipufogóm. Más anyagot kéne használhom, vagy a tömési technikám a rossz?

20 éves motor talán elkopott?

2007. október 31., 08:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szokás szerint mindenki mást mond. Kopott henger, dugó, vezérműlánc... Pedig jól indul, és csak alapjáraton zajos.

Hiába tekerem, nem megy

2007. október 30., 09:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Semmi ellenállás a tekerésnél, vagy egyszerűen megakad. Igaz, hogy három évet állt, de azért a kipucolás után csak be kéne indulnia, nem?

Az erősebb izzó befolyásolja a teljesítményt?

2007. október 29., 08:46 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A világításnak áramot szolgáltató tekercs a gyári izzókra van méretezve. Ne csodálkozzunk, ha erősebb izzó esetén fékezéskor kialszik a fényszóró.

6 bar kompresszió kevés?

2007. október 26., 08:36 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem forog, gyenge, erőtlen. Mindenki lehagy. Szerintem a kompresszió kevés, de mások karburálást javasoltak. Cseréljek le inkább mindent, főtengelyestől?

Lötyög a féktárcsám

2007. október 24., 09:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Néhány millimétert mozog, a szerviz szerint ez az úszótárcsák jellemzője. Engem mégis zavar, hiszen simán elnyírhatja a szegecselést.

Olajügyi kérdések... pedig cserélni egyszerűbb lenne

2007. október 19., 08:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A vacilálás helyett egyszerűen le kell cserélni az olajat és kész. Akkor tuti, hogy jó van benne.

Velem öregszik a vezérműszíj?

2007. október 17., 08:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A szervizben is csak a futásteljesítményt szajkózzák, de szerintem időben is korlátozva van a szíjak élettartama. Mikor cseréljem le szerinted?

Felfelé zsíros, lefelé szorul

2007. október 16., 08:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tök jó a gép, csak a váltója rakoncátlankodik mostanában. Széthúzzam a blokkot?

Összeültem a haverommal, no meg a rugóval

2007. október 12., 08:39 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szerintem ketten sem vagyunk komoly súlyúak, a lánc mégis megnyúlt. Talán a puha rugó miatt. Keményebbre cseréljem, feszítsem még jobban? Egyáltalán miért puhult ki ennyi idő alatt?

Ha kopott a váltó, több megoldás is létezik

2007. október 11., 08:14 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Lehet erőből váltani gyorsan, lehet otthon babrálni vele, ha van kis gépműhely az még jobb. Az viszont tuti, hogy minden kidobott fokozattal egyre kopottabb lesz belül.

Mi baj lehet, ha nem gyári szűrőket használok?

2007. október 9., 08:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Eléggé ismert márkájú, de nem gyári szűrőket raknék a motoromba. Természetesen az ára miatt. Lehet baj?

Hidegben a fék nem engedi el a tárcsát...

2007. október 8., 08:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Melegben nincs gond, sőt ha el tudok vele indulni, akkor ahogy felmelegszik, lassan visszahúzódik a fékdugattyú és akkor jó. De miért ragaszkodik a tárcsához hüvősben?

Hol legyen a szelephézag?

2007. október 5., 09:42 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha csökken a hézag menet közben akkor a felső határról kéne indulni, ha nő, akkor az alsóról. Na, de honnan tudjam, hogy merre fog változni a használat során?

Egymás után törnek a gyűrűk

2007. október 4., 08:11 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Fúrás, dugó csere, gyűrű csere és 500 km után törik a gyűrű. Aztán megint, aztán megint. Ja, és 100 km után már erőtlen, alig indul be. De miért?

Ólompótló és láncfűrészolaj... Igen, motorba

2007. október 3., 08:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Régi kétütemű mocijaim vannak. Az ólompótló adaléktól megtáltosodtak, no nem teljesítményben, hanem pl. csendesebb járásban. Ja, és mellesleg láncfűrész olajat adok nekik. Szerinted?

3000 km még gombócból is sok

2007. október 2., 09:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tisztítás nélküli sportlégszűrővel ez már istenkísértés. És akkor még szóba jön a gyári garancia... na ne má.

Nemcsak laza a kuplung, de már hangos is

2007. szeptember 25., 02:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Eleinte csak a bowdenen kellett rendszeresen utánahúzni. De most már csúnya hang is jön a kuplung felől. Pedig csak három éves a moci...

Zsír új motor zsírzása

2007. szeptember 21., 08:43 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Életem első motorja. A szervizelésben sem vagyok járatos. A láncsprayről hallottam már, de csak annyit, hogy létezik. De hogyan kell használni?

Mennyire normális ha durrog a kipufogó?

2007. szeptember 20., 08:31 Módosítva: 2009.07.25 20:47
3

Biztos, sokakat érdekel, mert szerintem minennapos dolog, hogy durrog a kipufogó. Na, de mennyi ebből ami normális, és mikortól van baj?

Adalékolni vagy ne, ez itt a kérdés

2007. szeptember 19., 08:17 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A súrlódás-csökkentőtől nem fog csúszni a kuplung? És mi a helyzet a benzinbe rakandó adalékokkal? Minden tankoláshoz kell nyomatni?

A Runner és a Buhera

2007. szeptember 17., 08:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most vettem, és persze csak itthon derült ki, hogy hidegen nem indul. De miért kéne emiatt dugót cserélni? Mert többen is ezt javasolták.

Ibrahim nem akar megállni

2007. szeptember 14., 08:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A hátsó fék fogy el lassan, hiába feszítek a bowdenen rendszeresen. Mellesleg normális, hogy ilyen gyorsan nyúlik? A kopásjelző szerint persze a betétek jók.

Már megint a szervizben rontották el...

2007. szeptember 13., 08:41 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az átvizsgálás mindent rendben talált, de azóta vagy felpörög, vagy lefullad. És közben a kuplung bowden is megynyúlt, de erről nem ők tehetnek.

Csak én hallom, a szervizben senki

2007. szeptember 12., 07:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ez az első komolyabb motorom, nem tudom, hogy normális hang-e ez a ciripelés. A szervizben nem is hallják... legalábbis ezt mondják.