Az első komolyabb szerviz során gyertyákat is cseréltünk. Lehet, hogy a magasabb hőérték miatt sok a víz? Vagy a mostani hidegebb idpjárás miatt?
Rettentő sokat fogyaszt, a fűvókák már a rendes méretűek, de még mindig nem bír magával, és 8,5 Litert beszippant 100 km alatt.
Hondában elég-e a dugót cserélni, vagy fúrni is kell? A válasz kicsit hoszabb lesz...
Ha azt hiszed, hogy egy nagy cégnél rendesen karbantartják a motort, és minden szervizt megkap amit igényel, és amikor kipróbálod, akkor is mindent rendben találsz, akkor gondolj arra, hogy miért adják el! Aztán dönts!
Két fokozat között lötyög a kar. Elkopott egy fogaskerék? Mert közben a kuplungból is csörgő hang jön. Ez valami másik baj?
Az igaz, hogy a vastagabb viszkozitású olajok kuplungoláskor még tovább forgatják a tengelyeket, hiába kapcsolódik szét a kapcsolótárcsa a lamelláktól? Így a motorolaj hatással van a váltóra is?
A lánc megnyúlását pontosan hogyan lehet észlelni?
Itthon tuti nem vennék százezret futott motort, de külföldön talán jobban karbantartják őket. Amit most kinéztem az is nagyon szép állapotú, semmi olajfogyasztás... de mégis...
Mi szükség erre a csőre? Mi van, ha eltávolítom? Vagy mi nincs?
Fűtött garázsban áll a kicsike. Mit kell tennem, hogy tavasszal minden rendben legyen?
Ahogy megjöttek a hidegek, nehezen indul be. És ha már bepöccent akkor is leáll, bármit csinálok. És naná, hogy azért, mert beköpte a gyertyát. De ami meglepő: nem sokat kap, hanem keveset.
Négy éve használom tényleg hiba nélkül. Az nem lehet , hogy ne történjen semmi. Most már valami el fog romlani. Vagy nem?
Átlag feletti géppel tanulni a motorozást, nos, kicsit túlzás. Persze mindenki érzelmi alapon választ motort, de azért valamennyire a kihasználtságot is tartsuk szem előtt.
Hidegen a kínkeserves beindulás után is jó egy percig durrog. Melegen indítva semmi gáz. Na de miért?
Vannak konkrét elképzeléseim, de azért tanácsra szorulok. Nem tudom, hogy mi szól a sor 4, V2 vagy a V4 blokkok mellett. És ellenük?
Mit tegyünk meg a téli leállás előtt? Mossunk láncot, cseréljünk olajat? Vagy ezek ráérnek tavasszal?
A gyári nicasil bevonatú hengerfal már a múlté. Helyette vas hüvelyben csúszkál a dugattyú. Jó ez neki? És nekem? Vissza lehet hozni a nicasilt?
A nyáron még semmi baja sem volt, tök jókat túráztam vele. De a múlt héten elment az alapjárat, és nem is nagyon akar visszajönni.
Elegem lett a trolbusz hangzásból. De most azzal riogatnak, higy az új hangtompítóhoz, karburálni kell, az injektornál elektronikát átállítani, megnő az olajfogyasztás, tattara-tattara. Tényleg?
Csak alapjáraton, fordulaton nem csinálja. Ha viszont visszaengedem a gázt, durrog.
350 kilométer után felmerült néhány kérdés, ami a motorra is vonatkozik, meg a ruházatra is. Kihez forduljak, ha nem hozzád, Doki?
Betét vagy tárcsa miatt nem tudom, de akármit cserélnek ki rajta továbbra is nyikorog. Én meg a falra mászok tőle.
Kihuzatásnál elszúrtam a váltását. Már 13000 körül fordult a motor, mikor véletlenül visszaváltottam nem fel. Még jobban megemelkedett a fordulat, de csak 1-2 másodpercre...
1994-es, 18 ezret futott motor csörgeti a láncát. Ez tuti nem normális. Mellesleg 3000 km alatt másfél liter olajat eszik. Ez se normális szerintem.
Eddig nem volt baj, most is csak ez az állandó játék a szivatóval reggelente... No meg aztán leállításkor, néha lángol a kipufogója akkorákat durrog.