Az elektromos motorkerékpárok esetében a legfőbb kritika, hogy vagy hatótávban vagy végsebességben elmaradnak a benzines modelleknél. A Honda viszont a Bennetts Bike Social értesülése szerint egy olyan modellen dolgozik, ami áthidalja ezeket a hiányosságokat, mégpedig úgy, egy olyan modellt elektromosít, amelyet eleve szórakoztató rövidtávú használatra terveztek belsőégésű motorral is, nem praktikus megoldásnak: az MXS Gromot.
A GSX-S1000 2015-ben jelent meg, majd 2018-ban kapott egy apró frissítést, és most 2021-re ismét megújul, ezúttal viszont jelentősebb változásokra is számítani lehet. Egyfelől a blokkot hozzáigazítják az Euro5-höz, de ami érdekesebb, hogy a motor külseje is markánsan megváltozik, a teaser alapján az új lámpát és az aerodinamikai szárnyakat már biztosra vehetjük.
A Yamaha nem kicsit gurított, a sportmotorjait jelző YZF-R sorozatot végig levédette, YZF-R1-től YZF-R9-ig, illetve hozzácsapta még az R15, R20 és R25 neveket is, mintha az összes létező méretben készülnének sportmotorral.
Érdekes utat járt be egy MV Agusta 175 CCS pályamotor: egy brit versenyző és gyűjtő, Chris Newport vásárolta meg 1958-ban, és használta pályanapokon és versenyeken a 204 köbcentis, négyütemű sportgépet. Akitől megvette, nem volt más, mint Stanley Hailwood, a legendás versenyző, Mike Hailwood apja. Nem arról volt szó, hogy Newport tájékozatlan lett volna, egyszerűen Hailwood akkor még csak bontogatta a szárnyait, nem volt nagy név.
A thetfordi rendőrség március 29-én akciónapot tartott a helyi King's Forestnél, ami tizenegy motorkerékpár és egy quad lefoglalásával végződött, miközben 13 büntetést szabtak ki szabálysértés miatt, 10-et a hiányzó biztosítás miatt, egyet pedig a hiányzó műszakiért, illetve további 19-et a covid előírások megsértéséért.
A Suzuki frissítette a Burgman 400-at, ráadásul nem csak egy kis Euro5-ös update-ről van szó. A Burgman 400 1998-ban jelent meg, és hamar a kategóriájának legnépszerűbb motorja lett. Kétszer nyúltak hozzá komolyabban, először 2006-ban, aztán pedig 2018-ban, most pedig jó érzékkel fejlesztették tovább.
Egy román motoros szervezet kísérlettel ellenőrizte, mennyi igaz abból, hogy a hangos kipufogó életet ment. A MotoADN és a Bukaresti Egyetem egy környezeti zajszakértővel közösen megvizsgálták, hogy egy hangosabb kipufogót jobban észrevesz-e egy autóvezető.
Amikor tavaly év végén megjelent a Honda H'Ness, még arról volt szó, hogy csak az indiai piacra fogják gyártani, majd ahogyan megjelent a sportosabb RS változata, előkerültek azok a pletykák is, hogy megpróbálkoznának vele más piacon - ezt követte a hír, hogy igazából csak a japánok jóváhagyására várnak, és kezdődhet az export.
Alig indult el a Ducati Multistrada V4 forgalmazása, máris meghirdettek egy visszahívási akciót, melynek keretein belül kompletten cserélik a V4-es blokkot. A problémát a szelepvezetők adják, melyek gyártási hiba miatt túlzott kopásnak vannak kitéve, így idő előtt teljesítményvesztést okozhatnak.
Az idén 50 éves CCM Motorcycles története 1971-ben indult, amikor Alan Clews megalapította a Clews Competition Machines-t, hogy olyan motorokat gyártson, amelyek versenypályán fel tudják venni a versenyt a BSA-kkal. A terve bejött, terepen és aszfalton számos versenyen nyertek, ma pedig csodálatosan szép és pillekönnyű utcai motorokat készítenek. Az azóta is családi kézben lévő márka a jeles évfordulóra további különleges kiadásokat ígér.
A BMW 2021-re óvatosan frissítette a C 400 GT és a C 400 X robogókat. Az elmúlt években nőtt a nagyrobogók piaca, hiszen ezek már akár autópályás utazáshoz is elég dinamikusak, miközben kényelmesek és praktikusak, így egyaránt lehet velük túrázni és ingázni.
A hazai közéleti hírekben is sokat emlegetett brüsszeli rendőrség elektromos robogókat állított szolgálatba, melyeket a városi járőrözéshez fognak használni. A várakozásaik szerint az elektromos robogóflotta javítani fogja a bűnüldöző szerv reakcióidejét, különösen a zsúfolt részeken.
A japán Kunimitsu Takahashi hatvan éve nyerte meg a világbajnokság 250-es kategóriájának második fordulóját a Honda RC162-vel, erről emlékeznek meg a Casióval kiadott karórával. Takahashi győzelme volt az első eset, amikor japán versenyző japán motorral gyorsasági világbajnoki futamot nyert.
Természetes, hogy a Royal Enfieldről nem a sebességi rekord jut elsőre eszedbe, de időnként azért előfordul az ilyesmi, ezúttal Charlie Hallam futott ausztráliában egy új rekordot egy módosított Royal Enfield Interceptorral.
A Triumph két éve vágott bele az elektromos motor fejlesztésébe, többek között Williams Advanced Engineering és a Warwick University segítségével. A projekt finanszírozásába az Egyesült Királyság kormánya is beszállt. A szériagyártású motor felé haladva most éppen félútnál tartanak, ami annyit jelent, hogy készen van a hajtáslánc és megvan a prototípus tervrajza, amelyet a következő időszakban nekiláthatnak megépíteni, majd átvihetnek a szériagyártásba.
Az Aprilia 2020-ban előállt az RS 660-nal, a Yamaha bejelentette, hogy még idén leleplezik az YZF-R7-et, és most a legfrissebb hírek szerint a Kawasaki is dolgozik egy Ninja 700R-en.
A BMW legújabb fejlesztése arról szól, hogy az autók vezetéssegítő és önvezető rendszereit segítsék a motorok, vagyis az autó mesterséges intelligenciája érzékelje a motorkerékpárost, és számoljon vele.
Ázsiában nem felejtették még el, hogy a robogókat mire találták fel: olcsó, egyszerű közlekedési eszköznek. A dél-kelet-ázsiai piacra szánt Yamaha Y16ZR pontosan ilyen, a Honda Cub klasszikus receptjét viszi tovább, csak sportos külsővel felütve. Az európai szemnek a végeredmény ronda, mint a lóharapás, mintha egy SuperCub, egy YZF-R3 és egy Fiat Multipla transzraciális gruppenszexéből született volna.
Pár hete már beszámoltunk arról, hogy a KTM egyezséget kötött a Hondával, a Yamahával és a Piaggióval, melyben a gyártók egy közös, cserélhető akkumulátorszabványról állapodtak meg. A cserélhető akkumulátoros elektromos motorkerékpárokkal a KTM-nek már van tapasztalata, az E-XC-hez nekem is volt szerencsém, viszont a saját akkumulátor fejlesztése és gyártása terén még viszonylag kevés a gyakrolatuk - így ideális partner számukra a német Varta.
Az első Honda Gyro háromkerekű teherrobogó 1982-ben jelent meg, és aztán számtalan változatban készült, attól függően, hogy milyen célra kellett - volt Gyro Up, Gyro X és Gyro Canopy is. Sokáig kétütemű, 50-es blokkal készült, majd 2008-ban átálltak a négyütemre. Azóta a Gyro Up ugyan megszűnt, de a világ különböző tájain a Canopy és az X még létezik, 2021-re pedig a Honda leleplezte a Gyro E-t, az elektromos változatot.
Szaúd-Arábia komoly pénzeket fektet a motorsportokba - a Dakart már lekötötték öt évre, és a jövőben MotoGP-t is rendeznének. Ez utóbbi kedvéért pedig nem csak egy pályát húznának fel, hanem annál sokkal nagyobban gondolkoznak, egyenesen egy komplett várost építenének, ahol a MotoGP mellett mindenféle motorsportot ki tudnak szolgálni, ralitól kezdve ralikrosszon át motokrosszig. A Qiddiyában felépítendő városban több mint tíz pálya lenne, amelyeken a világ összes rangos sorozatának helyszínt tudnak majd biztosítani.
Úgy tűnik, a Benelli hamarosan visszatér a sportmotorok közé egy belépő szintű, 300 köbcentis kéthengeressel, mégpedig a Benelli 302R új változatával. A 2021-es modellnél látványos újításokra számíthatunk.
A japán egészségügyi és utazási korlátozások arra kényszerítették az Endurance VB szervezőit, hogy tegyék át novemberre 7-re a suzukai nyolcórás futamot. Ez végső soron jó hír, manapság már annak is örülni kell, ha egy futamot elhalasztanak, nem pedig törölnek.
A motoros légzsákok folyamatosan fejlődnek, az Alpinestars a saját Tech-Air5 légzsákos mellényéhez például egy Race módot adott hozzá, amely egy firmware frissítéssel bluetooth-on keresztül megy fel rá a telefonos applikációról.
A hajdúnánási MotoGP versenypályára kiírt tervpályázatot a BORD Építész Studió nyerte, a győztes pályaművük pedig így fest: