Elkészült a legkirályabb fotó remake-je

2019. február 4., 13:11 Módosítva: 2019.02.14 06:54
131

Tizenkét évvel ezelőtt készült egy ikonikus fotó: a Ducati akkori Superbike versenyzője, Ruben Xaus az 1100-as Hypermotarddal a szardíniai pályán egyszerre térdel, csúszik keresztbe, és emeli fel a hüvelykujját, jelezve, hogy minden tökéletesen rendben, bőven a komfortzónáján belül motorozik. Csak viszonyítási alapnak: a kép 2007-es, még a gazdasági világválság előtt készült, három évvel azután, hogy elindult a Facebook próbaüzeme és csak két év telt el a Youtube megalapítása óta. Régen volt, na.

ruben-xaus-ducati-hypermotard-1100-slide
Távolról sincs vége, olvasson még

Mit ér egy belépőszíntű nadrág és csizma?

2019. január 29., 12:04 Módosítva: 2019.02.14 06:53
39

A Totalbike24 – ötvenese robogók ide vagy oda – veszélyes üzem, melyre megköveteltük a megfelelő védelemmel ellátott ruházatot. Mivel csak két héttel a verseny előtt kezdtem a robogós pályafutásomat, ezért ilyet én nem tudtam hirtelen leakasztani a gardróbom fogasáról. Kabátot, kesztyűt, gerincprotektort és sisakot még összedobtak nekem a kollégák, de megfelelő méretű motoros nadrágot és csizmát már nehezebb volt találni. Ivánnak jutott az eszébe, hogy felkérhetnénk a Shox-ot  motoros üzletet ruházatom hiányzó darabjainak szponzorálására.

a23
Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik a nagyobb numera: az MT-09 SP vagy a Street Triple R?

2019. január 20., 14:12 Módosítva: 2019.01.24 06:57
88
Mind a kettő erős, könnyű és háromhengeres. A Yamaha MT-09 a vadságáról és kötekedős karakteréről híres, ez pedig abból is az SP változat, minden irányba állítható Öhlins rugóstaggal, míg a Triumph Street Triple a középsúlyú nakedek között maga az etalon - az R változat nem csúcsmodell, de majdnem, viszont árban ez van legközelebb a Yamahához. Külön-külön mindkettővel mentünk már utcán és versenypályán is, aztán nyáron kipróbáltuk, szerpentinen melyik a nagyobb királyság. Ezt a videót pedig tekintsétek a holnapi (hétfői) teszt előszavának.
Távolról sincs vége, olvasson még

Honda NSR250 felújítás: a blokk rettenetei

2019. január 19., 08:28 Módosítva: 2019.03.18 12:21
47

A  végére mindenki azon az állásponton lesz, hogy sokkal jobb helyem lenne egy elmegyógyban, tettem volna inkább bele fűnyíróblokkot, az elrotyogna örökké, meg egy kicsit még utána is. És legalább füvet nyírni jó lenne.

Távolról sincs vége, olvasson még

Folyamatosan rontjuk elfele a Hondát

2019. január 13., 08:31 Módosítva: 2019.02.06 06:18
277

Persze, a fotózáshoz némelyik képhez azért visszatettük a tankot, lecsuktuk az ülést, de kár táplálnom az illúziókat – már nem megy. Megszűnt motornak lenni. Így állunk a fiam nagy álmával, a negyven éves, metálkék Honda CB125T-tel 2018/19 fordulóján.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogy a németek nem gányolnak?

2019. január 8., 06:26 Módosítva: 2019.01.24 06:57
140

Még a nyáron vettem egy mindenki által, egyöntetűen rondának kikiáltott Suzukit, amit igen megkedveltem. A külseje nem zavar, sőt, már egyenesen tetszik ez a lakótelepi stílus. A ledes indexeket gyorsan lecseréltem régi stílusú, nagy kockákra, illetve a kamu-karbonházas visszapillantó helyére is túrtam olyat, amiben látni is valamit. A gyári kerek krómtükrök nem tetszettek, illetve akárhogy nézegettem, nem illet hozzá. Valaki mondta, hogy a belpiacos Banditokon téglalap alakúak voltak, ami vagy igaz, vagy nem, de végül olyan került rá.

Távolról sincs vége, olvasson még

Olyan, mint amit megvehetsz a boltban, csak semmi köze hozzá

2019. január 4., 06:47 Módosítva: 2019.01.21 08:30
155

A BMW HP4 gyárilag 193 lóerős volt, amihez 90 százalékra töltött tankkal 199 kilós tömeg tartozott (száraz tömeg 169 kg), de a valóságban simán megvolt az 1:1-es tömeg-teljesítmény arány,  hiszen a lepadozott RR-eken is simán mutattak kétszáz lóerő feletti értéket. A HP4 bevallottan versenymotor-alap volt, például az utasülést is az extralistán kellett keresni. A sors fintora, hogy ennek megfelelően csak utcán próbáltam – a magazinnak, ahol akkor dolgoztam, Bitter Sándor szállította a pályatapasztalatokat, nekem egy kis közúti vagánykodás jutott csak. Mit mondjak, rohadtul ment, a HP4 olyan tempót vágott ki, hogy az autópálya kanyarjait mélyen lelógva kellett fordulni. És egy sima visegrádi motorozásnál is kétszer meg kellett állnom tankolni, úgy zabált. Közútra egyébként az S 1000 RR-t jobbnak éreztem, a HP4 egyszerűen darabos volt. De nem is azért gyártották, hogy utcai nyikhajok szeressék, hanem homologizációs modellnek a világbajnokságra. Ez a konkrét darab pedig tényleg ment világbajnoki futamon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Képzelt riport a motorsport világából

2018. december 31., 13:25 Módosítva: 2019.01.15 06:44
26

Krobot Schweinleiter békés ember hírében áll, de sok barátja mégis egy eszeveszett szélhámosnak tartja, aki két Schallangért anno képes volt eladni munkáltatója feje fölül egy Graz-i banándiszkontot néhány arabnak, csak mert azok további kettőt még beígértek, ha kapnak néhány karton extra anaszászt. Közelebbi ismerősei szerint akkor változott meg teljesen, és tért „jó” (?) útra, amikor egy szenteste ellátogatott az oberndorfi kápolnába éjszakai misére, de megcsúszott, mert a menüt követő desszertzserbóba hasist kevert.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tökösnek kell lenni, de azt nagyon

2018. december 27., 08:12 Módosítva: 2019.01.21 08:30
1046

Salakmotort először tévében láttam, és mindössze annyi információm volt róla, hogy a kanyarban nem jó nézőnek lenni, mert bár látványos, apám haverját egyszer úgy betakarták zúzalékkal Miskolcon, hogy végül ki kellett dobnia a sört.

Távolról sincs vége, olvasson még

"A Ducatik sehol nem voltak hangban"

2018. december 11., 15:25 Módosítva: 2019.01.13 08:33
89

A Petronas FP1-ről én csak írtam, viszont kaptam egy levelet és egy halom képet az airbrush-pápa és motorsport-riporter Mike Tamástól, aki élőben is látta ezeket a motorokat, 2006-ban ugyanis kint volt a Superbike VB-n fotózni. Így emlékszik vissza:

Amire emlékszem, a brutál hang, amikor beindítottak a boxban egyet, mindenki odasietett, hogy mi az Úristen ez? A Ducatik sehol nem voltak hangban ezekhez! Na meg ez a durva szín, ezer közül is lehetett látni, hol tartanak a pályán.

Valamint vicces volt, hogy a boxban egy nagy molinó lógott a mennyezetről középen, amin Fogarty szemei voltak felnagyítva, mintha figyelné folyton a csapatot, plusz a motorokon is elöl van egy szempár a plexin fehérrel. De Fogarty mindig ott volt a csapat körül személyesen is. Nekem nagyon tetszettek ezek a gépek, van két kép az utcai, lámpás, tükrös, indexes verzióról is, a kamionjuk mellé volt kiállítva. Ezen a futamon Steve Martin (99) és Craig Jones (18) mentek a Petronassal. Egy nagy képet is festettem anno erről az élményről, amint kanyarodnak, hátulról, persze ezen is van egy Petronas motor, naná!

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatvan darab soha el nem adott versenymotor került elő

2018. december 10., 14:05 Módosítva: 2018.12.26 08:45
100

A kétezres évek egyik legszebb bebukott projektjéből lett a világ egyik legcsodálatosabb motorritkasága. A Petronas FP1 egy igazi különlegesség a versenymotorok között: négy évig ott voltak a világbajnokságon, gyártották a típust, de megvásárolni nem nagyon lehetett soha. Most pedig egy brit cég, a veterán versenyautók szervizelésével és a üzemeltetésével foglalkozó csapat, a Lanzante bejelentette, hogy hamarosan befejezik a munkálatokat az egyszer bemutatott, legyártott, de kereskedelmi forgalomba soha nem kerülő superbike versenymotorokon, aztán indul az értékesítés. Illetve biztosítják hozzájuk a teljes alkatrészellátást. De miről is van szó?

Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre megy, hiszen Csikós-öszvér ez is

2018. december 9., 09:00 Módosítva: 2018.12.18 06:28
82

All good things must come to an end, mondta Geoffrey Chaucer vagy hétszáz évvel ezelőtt- aki, amellett, hogy megírta a Canterbury meséket, ami alapján a sok csöcsöt felvillantó film-klasszikus is született (mennyire meg szerettem volna nézni azt kamasz koromban a Filmmúzeumban, de nem engedték a szüleim...), az angol irodalom félhivatalos megteremtőjeként is számon tartanak. Azt tudtam eddig is, hogy a Chaucerből közben Aldi-almárka lett, viszont nem tudtam, hogy Chaucer jövőbelátó is volt, hiszen az imént idézett kijelentésével – miszerint minden jó dolognak vége szakad egyszer – rálátott az imádott Spacyvel való kapcsolatomra is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez az ember élére tette az oldalkocsit, amikor meglátta a Street View autót

2018. december 3., 17:38 Módosítva: 2018.12.18 06:28
784

Ehhez nem is kell nagyon írni: A Mester, amikor meglátta a Google Street View-t fotózó autóját, nem teketóriázott, és azt tette, amit mindannyian szeretnénk egy ilyen szituációban: élére állította az oldalkotróst.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezekben a cuccokban robogózom át az életemet

2018. december 1., 11:05 Módosítva: 2019.01.04 06:54
41

Jó hosszú volt a nyár, szinte a végtelenbe nyúlt a motorozható időszak, kérem, aki vallásos, és rendszeresen jár a kőből (fából, márványból – nem diszkriminálok) épült adóállomások valamelyikébe vasárnaponként, tolmácsolja hálámat az égieknek. Én csak az orrom alatt vigyorogtam magamban, egészen október végéig.

Távolról sincs vége, olvasson még

És akkor kiosztjuk a nap kipufogója díjat

2018. november 27., 09:55 Módosítva: 2018.12.04 06:56
309

Ha valaha olyan szituációba keveredsz, hogy kell mondani egy tökéletes tárgyat, akkor jusson eszedbe a Ducati Panigale V4-re gyártott Zard DM5 titán kipufogórendszer.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda mérnökei tudják, mivel rakhatják sírba az embert

2018. november 24., 08:08 Módosítva: 2019.01.14 15:50
80

A mechanikus részek után itt az ideje,  hogy végre elmeséljem az egyik legnagyobb ereklye történetét: jöjjön a gyári verseny kábelköteg. Miért is van erre szükség? Tulajdonképpen semmiért, mert enélkül is meg lehetett volna csinálni pályázósnak, de én korrektül megépített célszerszámot akarok.

Előző részek

I. rész: Bemutatkozás és futómű.

II. rész: Fékrendszer és kerekek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan költsd el tuningra a motor árának sokszorosát?

2018. november 20., 15:46 Módosítva: 2018.12.04 06:56
57

Amióta vettem egy tuningolt Suzuki Banditot, és elkezdtem befejezni, amit a német feladott (pontosan látszódnak azok a pontok, ahol bement az erdőbe, és nem talált ki, nincs már messze az első mérföldkő jellegű fejlődés, lesz róla anyag, ígérem), kimondottan érdekelnek az átalakított és továbbfejlesztett lég-olaj hűtésű Suzukik. György barátom hívta fel a figyelmem erre a kiváló német átépítésre, amit egy németországi kereskedő, az Altzschner GmbH követett el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Életben maradtunk, ez a lényeg

2018. november 18., 08:05 Módosítva: 2018.12.18 06:28
159

A térdeden szaporodó zúzódásokból tudod, hogy a város belső részébe ért veled a tuk-tuk. Itt egy sárhányó, ott egy busz lökhárítója, már szinte fájnak az ütések. Megpróbálod beljebb húzni a lábad, mielőtt végleg leviszi egy másik jármű alkatrésze, bár a tuk-tukban is van épp elég konstrukciós guillotine. Dudálás. Itt valahogy minden nagyon közel jön. Egy indiai város forgalmában nem maradnak helyek. Kürtölés. Ezt a forgalmat rendesen összezippelik, másodpercenként, és ahol terem egy kerékpárnyi tér, onnan hirtelen kinő egy rozsdás... Ashok Leyland busz. Elszórod az agyad. Őrült dudaszó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mit lehet fejleszteni egy vázon?

2018. november 16., 14:56 Módosítva: 2018.11.29 06:36
41

Az új S 1000 RR kapcsán eddig a Shift Cam változó szelepvezérlést emeltük ki, de ha lehet, a 2019-es váz és lengővilla még fontosabb a vezetési élmény szempontjából. Ezek könnyebbek és rugalmasabbak, mint korábban, ettől állítólag kezesebb és megbocsátóbb lett a motor irányíthatósága.

Távolról sincs vége, olvasson még

Magyar az AJS! És nem ő az első?

2018. november 10., 22:31 Módosítva: 2018.11.29 06:36
283

Trélert szerezni lehet. Nekem ez jól szokott menni, mert sok a barátom, közöttük is sok, aki motorozik. Másnak talán nem lenne olyan egyszerű, de én ilyenkor felhívom Zöldi, Bakos Ricsi vagy Szabó Endre barátomat, aztán végül mindig akad valami guruló zsámoly, amire feltolom a vasat. És bár gyűlölöm azt a randa nagy vonóhorgot az állólámpás Mercimen, mert ami egy lerottyant dízelen még elmegy veterán korban is, az egy hathengeres, diplomatakék suhanógépen már annyira nem kúl, de ezt a békát lenyelem – elvégre az élet úgy jó, ha nem gördítünk feleslegesen nagy akadályokat a zajlása útjába. A gond a logisztika. Meg az idő. És nekem mindkét probléma előjött, amikor hazahoztam az AJS-t az imolai veteránbörzéről és úgy döntöttem – levizsgáztatom.

Távolról sincs vége, olvasson még

Döbbenten állok a jelenség előtt

2018. november 7., 07:16 Módosítva: 2018.11.29 06:36
151

Rendes ember azért megy az instagramra, hogy tinilányok csöcsszelfijeit nézegesse. A perverzebbje rákeres, hogy #harleydavidson, #fatbob2018, és azt kívánja, bárcsak mégse találták volna még fel az internetet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bálint megveszi a motort!

2018. november 4., 07:58 Módosítva: 2018.11.12 15:22
375

Ilyen egy jó apa. Kimegy a fiával a csillogó külföldi börzére, térdig járnak csodákban, mindkettejük zsebében ott a pénz, végül ő, a megfontolt, példamutató, érett férfi vesz egy valószerűtlenül ódon tragacsot jó drágán, a fiának viszont mindenféle józansági okokra hivatkozva nem engedi, hogy bármire rákívánjon. Empátia, nevelés, példamutatás a köbön. Már csak az a kérdés, ki az igazi gyerek, ugye.

Távolról sincs vége, olvasson még

A felni és a fékrendszer sem adta magát könnyen

2018. november 3., 06:57 Módosítva: 2019.01.14 15:49
31

Ott tartottunk, hogy a váz állványon van, megtisztítva, csapágyak kicserélve, benne van a hátsó rugóstag, az elejében pedig a villák a miniblédből ( CBR600RR PC37 ) . Itt következett az építésben egy olyan szünet, amit autószerelésnél csak zárhíd támasztásnak szokás hívni. Tehát állsz üveges szemekkel, és várod, hogy megvilágosodj, mert nem adja ki sehogy. Amíg a fejem törtem, hogy kicsit a kezem is mozogjon, elkezdtem megtisztítani a pici konzolokat a vázra, amik a bovdenek vezetését meg az egyéb perifériák pozicionálását hivatottak szolgálni. A képeken azok a szép feketék, amik lejöttek a motorról. Na, az nem festék, az harminc év mocska. De miután tisztítottam, homokfújtam, bronzkorongoztam, szerintem nem lettek rosszak. Így már vissza lehet rakni őket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vihar után 24 órás robogóverseny

2018. október 31., 15:03 Módosítva: 2018.11.06 18:26
102
Ha nem láttál még szűk pályán nyári zápor után elszántan robogóval tülekedni 24 órán keresztül 25 csapatot, ebben a videóban most pótolhatod.

Minden, ami TB24

Visszaépítettük utcai járműnek
Második 24 órás versenyét nyomta végig a kis Honda Dio ZX, most ismét utcai motor lesz. Egy darabig.
Az év legbetegebb bulija volt
Ki gondolná, hogy valami egyszerre lehet Woodstock és kőkemény motorverseny?

A haldokló zseni utolsó mesterműve

2018. október 16., 06:34 Módosítva: 2018.10.18 14:42
110

A T12 volt Massimo Tamburini utolsó munkája, a legendás motorkerékpár-tervező már nem érte meg a bemutatót, pedig a T12-ben benne volt minden, amitől Tamburini munkái gyűjtői darabok lettek: az egyedi látásmód és a célszerszám-szemlélet. Bár maga a motor is különleges, az egész történet lenyűgöző, a haldokló zsenivel és az utolsó mesterművével, melyet aztán a fia fejezett be a hátrahagyott utasításai szerint. Megpróbálom röviden összefoglalni, miért csodálatos és szomorú egyszerre a története.

Távolról sincs vége, olvasson még