Megadom a sisaknak, ami jár

2018. június 13., 06:34 Módosítva: 2018.06.21 13:13
23

Óriási pénisz egy hét alatt? Kigyúrt test edzés nélkül? Ha bármelyik működne, csupa kigyúrt, lámpaoszlop-hímtagú szörnyeteg mászkálna az utcákon, szóval elég csak kinézni az ablakon, és ott a bizonyíték: nincsenek csodaszerek. Viszont részsikereket el lehet érni, pl. ez a lötty elég ügyes.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen volt, ilyen lett: elkészült a felújítós Kawasaki GPZ500S

2018. június 1., 06:11 Módosítva: 2018.06.07 07:10
386

Meg tavaly keresett meg az X-Bike szerviz, hogy egy rászoruló motorját ingyen rendbe tennék, ha felhajtjuk neki azt, akinél tényleg jó helyre megy a segítség. Hozzátok, olvasókhoz fordultunk, és most ismét van mivel jelentkezni: elkészült az öreg Kawasaki.

IMG 3187
Távolról sincs vége, olvasson még

Van megint pár felismerendő motor!

2018. május 30., 11:37 Módosítva: 2018.06.06 14:28
22

Az előző feladvány véget ért, megvan az öt nyertes, viszont a Harley-Davidson forgalmazója volt annyira jó fej, hogy a túljelentkezésre tekintettel újabb öt darab páros jegyet küldött az Open Road Fest szerdai napjára (június 6.).

Távolról sincs vége, olvasson még

Talmácsi azért tud még ezt-azt

2018. május 26., 23:55 Módosítva: 2018.05.31 07:00
885

A Talma posztolt Facebookra egy videót, amin egy BMW S 1000 RR-rel megy egy jót a Hungaroringen. A posztban ugyan arról kérdezi a követőit, hogy ki mit látott, mennyi volt a vége (talán 287?), de sokkal érdekesebb a köridő: 1:51,027. Ugyanis nem sok 1:51-es időről van elérhető videó. Miheztartás végett: a két perc alatti idők már elég jónak számítanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tudjuk, mit áldozunk fel a biztonságért

2018. május 25., 07:05 Módosítva: 2018.06.07 07:10
38

A Dainese odafigyel az anyagminőségre, bár a Tutu bőr, mint speciálisan kezelt és elkészített tehénbőr elég hülyén hangzik, az viszont tény, hogy a komolyabb ruhajavító műhelyeknek külön küldik javításhoz az anyagot. Szóval a Tutu bármennyire is béna név, elég jól kitalált anyagot takar, bőr létére lágy, de jól ellenáll a víznek és az olajnak - a hátizsákomnak viszont nem, tutuság ide vagy oda, látható nyomot hagyott rajta a pánt, pedig a tesztcuccokra különösen vigyázok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felismered az alkatrészeket?

2018. május 24., 12:12 Módosítva: 2018.05.30 06:15
17

Kezdjük a tétettel: öt darab páros jegyet lehet nyerni az Open Road Fest szerdai napjára (június 6.), melyet az öt leggyorsabban helyesen válaszoló kommentelő kap meg.

A feladat pedig: van három kép, amelyeken egy-egy Harley-Davidson eleme látszódik. Ismerd fel, hogy melyik motorról vannak, és írd meg kommentben. Arra figyelj, hogy bizonyos alkatrészeket több típusra is szereltek, viszont minket az érdekel, hogy a képen KONKRÉTAN milyen motor látható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Na, milyen motorral vereti Tom Cruise az új Mission: Impossible-ben?

2018. május 22., 15:49 Módosítva: 2018.06.01 06:18

Csak én érzem úgy, hogy a motoros üldözés az új autós üldözés? Ráadásul Hunt ügynök márkahű, a Titkos nemzet után a Falloutban is BMW-vel vereti, igaz, az S 1000 RR után egy nineT Scramblerrel vereti - érdemes megfigyelni, hogy megfogadta a Totalbike tanácsát, és nem bütykös gumival küldi.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így gázoltok ti

2018. május 18., 12:28 Módosítva: 2018.05.30 06:15
99

ÓVATOSAN OLVASS TOVÁBB, FELKAVARÓ TÉMA!

Elég ütős kommentek érkeztek az öt legemlékezetesebb közúti gázolásomat összegyűjtő posztomra. Sejtettem, hogy a fasorban sem vagyok a műfaj nagyágyúihoz képest, a hozzászólások pedig lenyűgözőek voltak, ha bírod a témát, érdemes végigpörgetned őket, de hogy ne terheljek túl senkit, itt a válogatás a legjobbakból.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a haláltól félsz, a teljes bénulástól miért nem?

2018. május 16., 06:33 Módosítva: 2018.06.05 06:31
159

Mindig veszek gerincprotektort, akkor is, ha csak 10 percre megyek. Ez valami olyasmi számomra, mint a sisak. Ha jól emlékszem, öt éve vettem a saját Forcefield Pro L2 gerincvédőmet, plusz lőttem mellé egy Action Shirt-öt, amiben van könyök-, váll- és mellkasprotektor - ez utóbbi endurózáshoz alap.

Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
Távolról sincs vége, olvasson még

Öt emlékezetes közúti gázolásom

2018. május 9., 06:10 Módosítva: 2018.05.24 06:59
85

Távol vagyok a műfaj legnagyobb sztárjaitól, a román kamionosoktól, a Delta-túrán például láttunk valahol az autópályán egy jó 20-30 méteren szétkent, kuvasz méretű kutyát, na, az kemény volt. Nem vagyok nagy közúti gázoló, szerencse is, hiszen jellemzően motorral járok, az igazi nagyvadakat (őz, szarvas, vaddisznó) eddig sikerült elkerülnöm, még ha némelyik necces is volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy jó törvény a motorozásról

2018. május 7., 10:34 Módosítva: 2018.05.14 06:40
54

A nyugat-virginiai törvénykódex 20. fejezetében van egy szabály miszerint tilos terepen motort vagy quadot úgy vezetni, hogy az meghaladja a saját képességeidet. Logikus: ha betakarózol, te vagy a hibás a törvény szerint is (magadat nyilván nem fogod felnyomni), ha viszont mást is veszélybe sodorsz azért, mert túltoltad a dolgot, akkor az már törvényt sért, függetlenül attól, hogy 50 vagy 100 km/h-val mentél.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megtekintettem a 250 ezres felnyitható állú sisakot

2018. április 9., 06:35 Módosítva: 2018.04.27 14:38
71

Alig írtam meg, hogy az AGV elkészítette az első teljesen szénszálas sisakot, a forgalmazó szinte azonnal írt, hogy tévedés van a cikkben, nem 200 ezer forint, hanem 250, ráadásul nem ők a kapzsik, hanem ez a gyártó által megadott (ún. ajánlott) ár, és egyébként van is készleten. Én pedig megnéztem, mert már csak sportszakmai szempontból is érdekel, milyen egy 250 ezer forintos bukó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Miért nem mennek olasz motorok a TT-n?

2018. április 6., 12:21 Módosítva: 2018.05.07 13:42
29

A múlt héten írtunk a legfontosabb Man TT-s átigazolásokról, a Facebookon pedig jött egy komment, ami lényegében a címben foglalt kérdés volt. Korábban már beszélgettünk Guld kollégával a kérdésről, de nem emlékeztem az indokaira - ő pedig vette a lapot, és a kommentmezőben szakértett egy kiadósat. Annyi okosságot írt, hogy az nem sorvadhat el a Facebook legörgethető pöcegödrében, szóval legyen itt is meg a magyarázat, hogy miért is nem mennek a TT királypitonjai olasz motorokkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végül csak szét kellett borítani a KTM blokkját

2018. március 25., 00:02 Módosítva: 2018.04.11 06:31
58

A 2017-es szezont a KTM-mel ott zártam, hogy kellett rá egy új kuplungfőhenger, mert a gondos előző tulajdonosok nem cseréltek benne hidraulikafolyadékot. Azt végül viszonylag olcsón megúsztam, Péter, a Tolna megyei KTM Guru szerzett alkatrészt, az ócsai márkaszervizben pedig elvégezték a cserét (ők fontos szereplők lesznek a történet későbbi részeiben is), de a happy end elmaradt, mert felfedeztem egy nem várt olajfolyást az első lánckeréknél.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vége a napodnak, ha megnézed, miket árvereznek el áprilisban

2018. március 21., 15:38 Módosítva: 2018.04.05 07:05
39

Úgy érzed, hogy a modern retró motorok nem neked szólnak, mert éppen az a plusz csodálatosság hiányzik belőlük, ami például megvolt a hetvenes évek olasz motorjaiban? Gyűlölöd a divatos festék alatt lapuló műanyagot és átcímkézett unalmat? És még pénzed is lenne egy jó motorra? A Bonhams áprilisi aukciója neked szól!

Távolról sincs vége, olvasson még

Volt Lamborghini motor, de a kutyának nem kell

2018. március 9., 11:48 Módosítva: 2018.03.22 06:30
69

Az egész ötlet Patrick Mimran fejéből pattant ki - 1978 és 1987 között ő volt a Lamborghini vezérigazgatója, míg el nem adta a márkát a Chryslernek. Az eredeti terv szerint lett volna Lamborghini motorkerékpár, mégpedig a Bimota mintájára, vagyis az elérhető legjobb műszaki alapokra építettek volna egyedi alkatrészekkel különleges kétkerekűeket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mit javítottak ki a Yamaha MT-07-en?

2018. március 6., 06:43 Módosítva: 2018.03.22 06:30
36

A Yamaha az elmúlt négy évben annyi MT-07-et adott el, hogy szinte minden mást kiszorított a középkategóriából. Összeesküvés, vagy csak simán hiánypótlóan jó lett? És ha csak simán jó, mit tud az utódja?

Holnap kiszolgáljuk az olvasni tudókat is, csak egyet kell aludni a rendes tesztig.

Időközben holnap lett, itt a teszt.

Helyzetjelentés a felújítós Kawáról: baj van

2018. március 1., 09:58 Módosítva: 2018.03.22 06:30
33

A vadkáros Kawasaki szépen fejlődött az X-Bike műhelyében, a hengerfej is visszakerült a helyére az új tömítésekkel együtt. Borsay Szabi végül megoldotta a teleszkópszár-problémát is - a donormotor egyik becsúszószára használhatatlannak bizonyult, ezért végül bontóból szerzett egy jót.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az anyja sem ismerne rá erre a Moto Guzzira

2018. február 20., 12:43 Módosítva: 2018.02.28 06:45
22

Az alapot egy 1981-es Moto Guzzi CX100 adta, de igen nehéz felismerni. Az idomok és a műszerek egy Moto Guzzi Daytonáról származnak, de nem ez a nagy szó, hanem ami alatta van.  Az első villa egy Suzuki GSX-R-ről költözött át, ahogyan a kerekek is. Nem lehetett egyszerű a kerékagyat átalakítani, hogy  GSX-R felnire rámenjen a Guzzi szöghajtása, de némi esztergálással és hegesztéssel sikerült megoldani, így megmaradt a Guzzi saját lengővillája és kardánja. A hátsó gátló az Öhlinstől származik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erre a sisakra csak ennyit tudok mondani: :D:D:D:D:D

2018. február 16., 15:11 Módosítva: 2018.02.28 06:45
192

Már az idejét sem tudom, mikor küldte át Bistei kolléga ezt a képet, azzal a kommentárral, hogy a tulajdonos szerint 240-nél kicsit beráz. Jó, Bistei kolléga amolyan safety first arc, mindenféle drága védőfelszereléssel, szóval a halántéknál lévő hatos imbusz miatti jajveszékelését mindenki ennek tudatában kezelje.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kawasaki felújítás: semmi nem megy simán

2018. február 9., 13:55 Módosítva: 2018.02.16 06:02
63

Már egy hónap is eltelt azóta, hogy felhoztuk Pestre Attila összetört Kawasakiját. Ha nem lenne meg a történet, röviden: az X-Bike szerviz felajánlotta, hogy ha felhajtunk egy rászorulót, rendbe teszik a motorját. Végül sikerült kiválasztanunk a sok jelentkező közül egyet, és Borsay Szabolccsal elmentünk a vadkáros Kawasaki GPZ500S-ért.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor először szólt GP-n a magyar Himnusz

2018. február 6., 16:54 Módosítva: 2018.02.16 06:02
259

A szervezők szólnak, hogy az idős motorosok üljenek az első sorba – idős motorosokon pedig az egykori ellenfeleket, pályatársakat, régi barátokat értették. Más generáció, csak néhányukat ismerem fel arcról, Reisz Jánost (gyorsasági versenyző, Bol d'Or győztes), Hamar Zsigmondot (Drapál szerelője), Mohácsi Jenőt (krosszversenyző, hatszoros magyar bajnok) és Czúni Lászlót (motokrossz, négyszeres magyar bajnok). Bácsik, akik az ország legtökösebb legényei voltak, hogy mennyire, érdemes meghallgatni az Égésteret, amiben Szabó II László mesél a régi időkről. Ő sajnos nem tudott eljönni, pedig több történetnek ő volt az egyik főszereplője. Ezek az emberek nem csak ismerték, barátai voltak Drapál Jánosnak, vele együtt, vagy éppen ellene száguldottak kétszázas tempóval, nevetséges védőfelszerelésekben, hitvány gumikban és fékekben bízva, lapra szerelve a keleti blokk versenypályáit és közútjait – akkoriban a kettő még nem vált el olyan markánsan egymástól.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem ez a Harley Fat Bob rendeltetésszerű használata

2018. február 2., 16:14 Módosítva: 2018.02.16 06:02
9

Próbáld csak elmagyarázni a flat track versenyző Grant Martinnak, hogy nálunk van olyan, hogy valaki trélerrel viszi a Harley-ját találkozóra! Valószínűleg nem értené, miről beszélsz. Ő ugyanis erre használta a H-D Fat Bob-ot:

Távolról sincs vége, olvasson még

Wales elég király hely, ha motorozásról van szó

2018. január 30., 16:59 Módosítva: 2018.02.06 06:43
37

Egy horvátországi túrán találkoztam egy sráccal, aki motivációs tréner volt, jelentsen is ez bármit. Aztán pár évvel később egy közös ismerősünknél érdeklődtem, hogy mi van a motivációs trénerünkkel, erre mondta, hogy hát, már szakmát váltott, mert elveszítette a motivációját.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csontváznak öltözve volt a pályák királya

2018. január 30., 09:46 Módosítva: 2018.02.16 06:02
63

Ma már nincs annyi átjárás a szakágak között, hogy valaki egyszerre több műfaj fenegyereke lehessen, de a hetvenes években még nyitva voltak a kapuk - akkoriban még bevett volt, hogy Giacomo Agostini ugyanabban az évben két kategóriában, 350-ben és 500-ban is megnyerje a GP-t. Aldana is ilyen sokoldalú fenegyerek volt, aki oválpályás dirt tracktól kezdve motokrosszon át superbike-ig mindenhol megmutatta magát.

Távolról sincs vége, olvasson még