Pár héttel a Pan America hivatalos bemutatója után bejelentette a Harley, hogy a következő nagy újdonságuk, az egyelőre Custom 1250-nek nevezett modell is hamarosan jön, ráadásul a Pan Americához hasonló teljesítménnyel.
Egy fiatal japán csaj motoros influenszerként 18 ezer követőt gyűjtött, aztán egy tévéműsor felkutatta, és kiderült, hogy valójában egy ötven éves férfi áll az account mögött, aki a Faceapp nevű alkalmazással fiatalította meg magát a képeken.
A belga Alstare idén visszatér a Superbike VB-re - utoljára 2014-ben mentek, még a Bimotával, a csúcson pedig 2005-ben voltak a Suzukival, amikor Troy Corserrel és a GSX-R1000-rel megnyerték a VB-t.
1985-ben, mikor Marty McFly a diétás Pepsi kortyolgatta, a Ducatit éppen felvásárolta a Cagiva. És ebben az évben gurult ki a gyárból ez a Pantah 600 TL, ami egy elég megosztó motor volt a maga idejében. Szerintem a megosztó a szép megfogalmazása annak, hogy közutálatnak örvendett, de azért volt pár makacs rajongója, aki pont azért szerette, mert senki más nem. Pedig rengeteg technikai érdekességet vonultatott fel, amik azóta is meghatározó jellemzői a Ducatiknak.
Januárban égett le a timmelsjochi Motorkerékpár Múzeum, mely Európa legmagasabban fekvő múzeuma volt. A legfrisebb hírek alapján hamvaiból főnixmadárként éled újjá a remek motoros úticél, és már 2021 telén újranyithat.
A versenyt Indiában a Spiti völgyben rendezték. A Batal és Kunzam La közötti táv 12,5 kilométer, 551 méteres szintkülönbséggel és 20 hajtűkanyarral, 4000 méteres magasságról indulva. Ilyen magasságon a kevés oxigén miatt kisebb teljesítményen üzemelnek a motorok, ami 390 köbcentinél különösen számít, hiszen amúgy sem lehet Dunát rekeszteni a 43 lóerejével (a jegyzőkönyv kedvéért legyen meg: semennyi lóerővel nem lehet Dunát rekeszteni :D - Zombi).
A BMW a kezdetek óta hangoztatja, hogy az R18-ból komplett modellcsalád lesz, és valóban sorban jönnek a bejelentések az újabb változatokról, most például az R18 Touring formai szabadalma került elő.
A Moto Guzzi március 15-én ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, és a nagy bulizás közben kitettek egy képet a márka logójával és történelmük legfontosabb modelljeivel. Ami a képen igazán érdekes, azt a jobb alsó sarokban kell keresni: ott egy elmosódott motor, amelyet nem sikerült beazonosítani - azért, mert egy készülő új modell.
A kaliforniai hatóságoknak benyújtott engedélyeztetési papírok alapján már biztosnak tekinthetjük, hogy hamarosan érkezik az idomos, Yamaha MT-07 alapú sportmotor, és a beadvány alapján ugyanúgy YZF-R7-nek fogják hívni, mint annak idején a superbike VB-re gyártott homologizációs modelleket.
Kicsit ironikus, hogy egy 200 köbcentis motor állítja fel a leggyorsabb negyed mérföldes egykerekezés rekordját, de mégis ez történt, az indiai stuntrider Hrishi Mandke egy Bajaj Pulsar NS 200-zal 23,68 másodperc alatt tette meg egykeréken a 402,3 métert.
A KTM 1290 Super Adventure két változatát, az S-t és az R-t már bemutatták, és most úgy tűnik, hogy már úton van egy harmadik, legalábbis az EU-nak beadott típusjóváhagyási dokumentumok alapján. Míg az S a luxustúra-változat, az R a hardcore terepes, a harmadik az alapmodell lesz. A blokk ugyanaz, mint a többiben, 1301 köbcenti, 158 lóerő, tehát erőben nincs változás, és a méretei is megegyeznek az S változattal, ugyanazok a felnik lesznek, elöl 19-es hátul 18-as méretben.
A tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése a Ducati Desert Sled volt számomra, hiszen azon kívül, hogy nagyon szép motor, egyszerre izgalmas, kényelmes és sokoldalú. A 2021-es modellévre már frissítették a típust, és most egy új limitált kiadást jelentettek be, Desert Sled Fasthouse néven.
Újabb információk derültek ki a készülő KTM 1290 Super Duke RR-ről - a még hegyesebb, még pályaorientáltabb változat teljesítményben nem lesz több, de az amúgy is könnyűnek számító motorból kilenc kilót faragnak le, így a tömege 180 kiló körül lesz. Ez a kilenc kiló egy túraendurónál is számottevő lenne, egy naked bike-nál, ahol igazából nincs honnan levenni érdemi mennyiséget, egyenesen elképesztő. A 180 kiló pedig egy hatszázasnak sem rossz tömeg, nemhogy egy 1300 köbcentis gépnek.
Frissítették a Superbike VB naptárát, és kiderült, hogy egy új pályával bővült a sorozat. A bajnokság ötödik fordulóján fog bemutatkozni a Circuito de Navarra. A Spanyolország északi részén lévő, Los Arcos mellett fekvő pályát 2010-ben nyitották meg, de idén ad otthont először a Superbike és a Supersport VB-nek.
A Triumph két limitált kiadású Rocket 3-mal bővíti a kínálatát, az egyik a Rocket 3 R Black, a másik pedig a Rocket 3 GT Triple Black, és mind a kettő - ki nem találnád - nagyon fekete.
Aki úgy érezte, hogy a Ducati elvett tőle valamit azzal, hogy a Multistrada V4 kétkarú lengővillát és 19-es első kereket kapott, az most egy kicsit fellélegezhet, ugyanis a moto.it lehozott egy utcán készített felvételt egy Multi V4 prototípusról, melyet egykarú lengővillával és 17-es első kerékkel szereltek.
Alig mutatták be a Triumph Trident 660-at, az egyik utángyártónál már javában dolgoznak hozzá való komplett idomszetten - sőt, egészen pontosan kettőn is, az egyik egy félidom, a másik pedig egy komplett burkolat. A remek, retró hangulatú szett a római Arton Works munkája, és úgy tervezik, hogy mindenféle faragás és mókolás nélkül simán felcsavarozható legyen a motorra.
Mit szólnál egy Triumph Bonneville 250-hez? Hülyén hangzik, hogy Triumph Street Single? Pedig jó esély van rá, hogy ilyesmik fognak készülni, mégpedig a Bajaj és a Triumph közös munkájának eredményeként. Valószínű, hogy ezeknél jobb neveket fognak találni nekik, pl. Trident 250, csak hogy egy valószínű opciót mondjak. A két vállalat hosszas előkészítés után tavaly bejelentette hivatalosan a közös munkát, két hete pedig arról lehetett hallani, hogy a Bajaj Pulsar 250-hez fejlesztett egyhengeres lesz az, amit a Triumph-fal közös modelljükbe is építeni fognak - módosított deknikkel és motorburkolatokkal, de belül azonosak lesznek.
A Harley-Davidson a hónap elején a világ minden táján újra kérvényezte a Nightster név levédését, az Egyesüt Államoktól kezdve az Egyesült Királyságon és az Európai Unión keresztül Ausztráliáig. Mivel egy világra szóló volumenű védjegybejegyzésről van szó, sejthető, hogy komoly céljaik vannak a névvel - arra tippelnék, hogy a Custom 1250, vagy annak egyik változata állhat a háttérben.
A klasszikus Vespa vitathatatlanul és garantáltan ott van a világ legmeghatározóbb motorkerékpárjai között, az elmúlt 75 évben nem volt nagyobb hatású modell, legfeljebb olyan, amit vele egy szinten lehet emlegetni. Az 1946-ban megálmodott alapkoncepció máig nem változott: acél önhordó váz, egyszerű, egyhengeres blokk, egyoldali első futómű.
Az Aprilia frissítette a 125-ös csapatós motorjait, a SX és az RX125-öt. A változtatások a műszaki oldalt érintik, a blokkot hozzáfrissítették az Euro5-höz, átírták az ECU-t, és finomítottak pár helyen, ahol szükségesnek látták.
Valószínűleg mindenki érezte már úgy, hogy szívesen építene saját motort. Ezeknek a terveknek egy része elhal, más pedig belevág a meglévő átépítésébe - hogy milyen mélyen, az már ízlés dolga, lehet, hogy csak egy óvatos szépítésig jut, lehet, hogy készít egy Merlin blokkos rettenetet. És most már van egy harmadik opció, félúton a kettő között: a brit Shednought-tól meg lehet rendelni a moduláris elektromos munkarobogójukat, a Shed One-t.
A radarral támogatott adaptív tempomatról már biztosan kijelenthetjük, hogy az idei év slágere - első körben a BMW, a Ducati és a KTM jelentette be, de tudjuk, hogy a japánok is dolgoznak rajta, a Kawasaki a H2 SX-be építené be először, a Honda pedig a Gold Wingbe, illetve most már az is kiderült, hogy az Africa Twinbe is beletennék.
Az Aprilia kiadott egy halom képet az új, 2021-es RSV4-ről, melyet az idei évre vaskosabb nyomatékkal, új elektronikákkal és a MotoGP-ből átvett vázelemekkel dobtak fel, illetve itt van az új fényezés, amelyet az Aprilia RS250 ihletett.
A Peugeot, mint autógyártó lecserélte a logóját, ami annyit jelent, hogy egy újabb oroszlán lett az emblémájuk, amelyet a Peugeot kétkerekű márkája is átvett, sőt, egyből át is nevezték magukat Peugeot Motorcycle-re, utalva arra, hogy a jövőben nem csak robogókat fognak gyártani.