Miután törölték az amerikai MotoGP futamot, és az argentin nagydíj lett a szezonnyitó, alig kellett 24 óra, és a Termas Rio Hondo városában rendezett fordulót is áthelyezték novemberre. Emellett a Superbike VB jerezi futamát is áttették az év végére, illetve az MXGP is csúszik.
Megvan az év legállatabb projektje, egy olasz csapat megpróbál végigmenni a 2020-as Mexican 1000 Rally-n két, viszonylag finoman módosított Vespával.
Friss hír, az austini futamot el is halasztották novemberre.
A gyorsasági motoros világbajnokság nyitófutamán a királykategória nem vett részt, a második fordulót törölték, és a harmadik futam, az amerikai nagydíj is veszélybe került, az austini verseny körül sokasodnak a kérdések és aggodalmak.
A BMW R18-at már várjuk egy ideje, például nagyon bíztunk benne, hogy az EICMA-n leleplezik a végleges változatot, de az végül elmaradt, most viszont jó hírrel állt elő a BMW: április 3-án, pénteken lesz a bemutató.
Az elmúlt időszakban csak gyászos hírek érkeztek a Nortontól: először adótartozásuk halmozódott fel, aztán kiderült, hogy a dolgozók nyugdíjalapba befizetett pénzéből finanszírozták a cég működését és a tulajdonos fényűző életmódját. A Norton hivatalosan is csődbe ment, de most a sötét szobába bejutó fénypászmaként érkezett a remény: egy korábbi igazgató, Steve Murray jelentkezett be a márkáért.
200 csodálatos és ritka veterán versenymotort fognak elárverezni a Stafford Classic Show-n. Az összes motor a pesarói Morbildelli Motorkerékpár Múzeumból származik, melynek a tulajdonosa néhány hetet hunyt el - a motorok eladásáról még a halála előtt egyeztek meg. Morbidelli, amellett, hogy kiváló sportmárkát épített (három 125-ös világbajnoki címet szereztek a gépei), 40 éven keresztüli munkájával egyedülálló gyűjteményt halmozott fel.
A Dennis, Ciara és Jorge névre keresztelt viharok súlyos áradásokat okoztak Angliában - ezek pedig rég elfelejtett motoralkatrészeket mostak elő. Egy Coleham Headben található üzletet is elöntött a víz, a takarítás során pedig régi motorok alkatrészei bukkantak elő.
Korábban már volt arról szó, hogy a Kawasakit nem engedik szabadkártyával egy superbike motorral rajthoz állni a MotoGP-ben, újabban viszont azon pörög a brit sajtó, hogy Rea viszont akár mehetne - valamelyik ducatis csapathoz.
A Honda kínálatához egy új Forza 300 változat készült, a Forza 300 Limited Edition, mely műszakilag újat nem hoz a 2018-ban bemutatott változathoz képest, csak megjelenésében és felszereltségében tér el az eddigiektől. A szürke-fekete fényezésről, a piros felnicsíkokról, a piros cérnával varrt bőrülésről és a színre fújt 45 literes hátsó dobozról ismerni fel az új változatot.
Az európai hatóságoknál védette le a Harley-Davidson az új logóját, melynek a középpontjában egy villám áll, és a köré fonodó gyűrűben pedig egy új betűtípussal látható a cég neve. A Harley-nál ez talán meredekebb dolog, mint a villanymotor meg a túraenduró, hiszen a klasszikus, pajzsos logójukon ha változtattak is az elmúlt 110 évben, nagyon következetesen kitartottak mellette - ez viszont most valami egészen más.
Man-sziget kormányzata jelezte, hogy a 2020-as verseny eddig a tervek szerint alakul, és előreláthatóan nem fognak korlátozást bevezetni a járvány miatt.
Az olasz villanymotorgyártó az egyik legismerebb a műfajban, és elárulták, hogy elég jól szalad a szekér, a frissített Ego sportmotorjuk és az Eva naked bike iránt a kereslet látványosan megszaladt, olyannyira, hogy két hónap alatt annyi rendelés futott be, mint tavaly egész évben. Az Energica motorjai a mezőnyből az akkumulátorteljesítményükkel emelkednek ki, a 21,5 kW-h-s akkucsomag lényegesen nagyobb, mint a Harley-Davidson Livewire vagy a Zero SR/F modelleké, és így elméletileg akár 400 km-es hatótávra is képesek lehetnek a modelljeik.
Ahogyan sejteni lehetett, az elmaradó katari MotoGP futam után a Superbike világbajnokság második fordulóját sem tartják meg a tervezett időben, hanem bizonytalan időre elhalasztják. Ennek az esetnek is ugyanaz a háttere, mint a MotoGP szezonnyitónak, vagyis Katar a koronavírus miatt beutazási korlátozást rendelt el az Olaszországból érkezőkre, tehát aki az elmúlt két hétben Olaszországban járt, vagy közvetlenül onnan érkezik, azt 14 napra karanténba helyezik. Emiatt pedig a Superbike VB személyzete - versenyzők, mérnökök, szerelők, sajtósok - jelentős része nem tudna ott lenni a március 14-i versenyen.
A katari MotoGP futam törlése és a thai futam halasztása alaposan felborította a gyorsasági világbajnokság menetét, viszont a történet másik oldala, hogy a szabályok értelmében a GP-ben induló gyártók új határidőket kaptak a fejlesztésekhez.
Az új Triumph Rocket 3 a világ legnagyobb lökettérfogatú nagy szériában gyártott motorja a maga 2500 köbcentijével, és úgy tűnik, 2500 köbcentivel nem kell nagyon trükközni, hogy jó legyen a nyomaték: 221 Nm-t tud 4000-es fordulaton, ennek megfelelően a gyorsulása is büntetős: 2,73 alatt gyorsul álló helyzetből 60 mérföld per órára (96,56 km/h).
Dunlop tavalyi szezonja nem volt álomszerű, a hatszázasok futamán kívül nem tudott máshol nyerni, ám 2020-ra új csapattal indul a Superbike és a Senior futamon, mégpedig a Brit Superbike-győztes Paul Bird Motorsporttal, akiktől egy Ducati Panigale V4 R-t kap.
A FIM és a Dorna bejelentette, hogy a katari szezonnyitón elhalasztják a királykategória futamát - viszont a Moto2 és Moto3 versenyeket megtartják. A szervezők azért döntöttek így, mert Katar korlátozást vezetett be a Japánból és Olaszországból érkezőkre, így ebből a két országból a csapattagoknak - versenyzőknek, mérnököknek, szerelőknek, újságíróknak, stb... - szinte lehetetlen lenne eljutni a versenyig.
Olyannyira pörög a munka a Bimotánál, hogy a Tesi H2 dokumentumait le is adták az európai típusjóváhagyáshoz, így megismerhettük a fő adatait a leendő ultradrága kompresszoros motornak. Nyilván mindenki a teljesítményre kíváncsi, és ezügyben elég sok pletyka keringett, most viszont kiderült, hogy 228 lóerőt fog tudni 11 500-as fordulaton. Ez megegyezik a legutolsó Ninja H2-vel, vagyis a Bimotánál sem mechanikai, sem elektronikai változtatást nem végeztek a kompresszoros négyhengeresen. Ugyanakkor tudjuk, hogy a blokkban ennél sokkal több lehetőség van, ezt bizonyítja a Ninja H2R, mely a kizárólag zárt pályán használható járműként mentesül a kibocsátási normák alól, simán 300 lóerő feletti teljesítményt ad le.
A Harley-Davidson bemutatta a Softail család belépő modelljét, a legolcsóbb big block-os Harley-t, a Softail Standardet. Ebbe a legkisebb Milwaukee-Eight-et építik be, az 107 köbinches (1746 köbcentis) változatot - a körülbelül 80 lóerőhöz 145 Nm nyomaték tartozik. Az összhatás kellemesen minimalista, a fekete hengerekkel, a kettő a kettőbe kipufogókkal, az elöl 19-es, hátul 16-os kerékmérettel, egyetlen kerek fényszóróval, az egyszemélyes nyereggel és a magas kormánnyal kimondottan bobberes az összhatás.
Úgy néz ki, a viszik a Ducati Panigale V4 R-eket, mint a cukrot, a baj, hogy a tolvajok is. Nemrég írtunk arról, hogy egy kereskedésből a falat kibontva vittek el egy V4 R-t, most pedgi a háromszoros Superbike világbajnok Troy Bayliss írta ki twitterre, hogy szeretné visszakapni a két V4 R-t, amit elvittek a a csapata kamionjából.
A Suzukinál elárulták, hogy egy új elektromos platformon dolgoznak, amelyre robogókat és motorkerékpárokat építhetnek - a gyártás pedig 2021-ben el is kezdődhet az indiai üzemükben.
Az utcai versenyek legendája, a huszonháromszoros Man TT győztes John McGuinness elmesélte, hogy amikor a Norton V4-gyel ment, folyamatosan az járt a fejében, hogy mikor fog széthullani alatta a motor.
Az amerikai sportmotornak már több nekifutás is volt, és eddig a Buell jutott a legmesszebb, de mindkét nagy nekifutásuknak csőd lett a vége. A Harley-Davidson is rápróbált egyszer, abból született a VR1000, de abból sem lett sláger. Most viszont a legfrissebb pletykák szerint az egyre inkább új utakat kereső Harley-Davidson ismét belevág egy utcai sportmotor fejlesztésébe.
Moto Rapido egy Ducati kereskedés, akik jelen vannak a britek nemzeti bajnokságában (Oxford Racing), és elég szép eredményeket szállítanak, náluk versenyzik Tommy Bridewell, akik tavaly a 3. helyen végzett Scott Redding és Josh Brookes mögött. A kereskedésbe elég szokatlan módon jutottak be a tolvajok, kibontották a falat, és a lyukon rángatták ki a Panigalét.
Ha nem is mondták ki, a Ducatinál utaltak arra, ha Scott Redding 2020-ban vagy 2021-ben megnyeri nekik a Superbike VB-t, akár a MotoGP-be is visszahoznák az angol versenyzőt.
Redding 2018-ban szállt ki a MotoGP-ből, miután az Aprilia nem hosszabbította meg a szerződését - akkor depresszióval küzdve átmente a brit superbike-ba, ahol az első évében bajnok lett, majd a Ducati megdobta egy gyári szerződéssel a VB-re, és most Reddinget tekintik Rea legfőbb ellenfelének. Ducatinál azt szeretnék, hogy Redding a következő két évben világbajnoki címet szerezzen nekik.