A Brixton az EICMA-n leplezte le az 1200 köbcentis, soros kéthengeres klasszikus modelljét, amely simán elhappolhat vevőket a Triumph T120 elől. A legfrissebb képek szerint pedig a motor tulajdonképpen készen van - azt viszont nem tudni, hogy a járvány miatt csúszik-e a bemutató, vagy még idén elkezdődik a sorozatgyártás.
A Honda külső légzsákot szabadalmaztatott, amely a gyalogosok, kerékpárosok és motorosok túlélési esélyeit növelheti. Maga az ötlet nem egyedi, legalábbis a szabadalmak világában nem, a Honda viszont annyiban újat hoz, hogy az ő tervük kissé okosabb annál, mint hogy pusztán van egy légzsák a kocsi orrán.
Az Aprilia műszaki igazgatója, Romano Albesiano szerint az Aprilia nem vág bele újra a Superbike VB-re, amíg a MotoGP-ben is versenyeznek. Az olasz gyártó 2015-ben tért vissza a GP-be, miután öt év alatt három világbajnoki címet nyertek Superbike-ban - kettőt Biaggi, egyet Guintoli szállított.
A német Bilstein történelmi futóműgyártó, de eddig távol maradt a motorkerékpár-ipartól. De csak eddig, ugyanis még az idén bemutatják első teleszkópvilláikat és rugóstagjaikat.
A Kawasaki már dolgozik egy elektromos motoron, amelyet a tavalyi EICMA-n mutattak meg először. Hivatalosan még nem jelentették be, hogy lesz szériagyártás, de hoztak már le róla videókat, és azok alapján egyre inkább úgy néz ki, hogy szépen halad a projekt.
A Triumph angliai központjában ráéreztek, hogyan lehet jófejnek lenni: miután egy egészségügyi dolgozónak ellopták a motorját, kisegítették egy Tiger 800-zal.
Elkészültek az első osztrák GasGas-ok, melyeknek a műszaki alapjai immár megegyeznek a KTM-ekkel. Az MC 250F és az MC 450F névre hallgató krosszmodellek egyelőre VB-s motorok, ugyanis a KTM egy elég komoly versenyprogramot is finanszíroz a GasGas-nak, nem csak enduróban és a raliban, hanem motokrosszban is indulnak VB szinten.
A Norton a feltámasztás után csúnya véget ért: adótartozás miatt fizetésképtelenné vált a gyár, majd kiderült, hogy az ügyvezető igazgató, Stuart Garner a cég nyugdíjalapjából finanszírozta a márka működését és saját fényűző életét. Kérdéses volt, hogy mi lesz a Norton romjaival - az már kiderült, hogy a cég egyik platformját Garner eladta a kínaiaknak, most viszont megérkezett a hivatalos bejelentés, a TVS felvásárolta a Norton maradékát.
Biztonsági okokból szerdától határozatlan időre betiltották a motorkerékpáros közlekedést az afgán fővárosban, Kabulban - közölte a belügyminisztérium kedden.
"Nem szabadott volna létezniük. Illetve de, csak legkésőbb a hatvanas években, az volt a hőskor utolsó olyan szakasza, amikor egy zseni a garázsból megverhette a világot. A kilencvenes években ilyesmi már nem történhetett volna meg, akkor már végtelen pénzt termelő, óriási gyárak uralták a versenypályákat, addigra már lefektették azokat az alapokat, amiktől máig sem nagyon szakadtak el, csupán nanométeres pontosságig tökéletesre csiszolták őket." - írtam négy éve, amikor testközelből megtekintettem a világ Britten-készletének 20%-át, és megnéztem, hogyan kenik fel velük a ragadós slick gumikat az asseni pálya aszfaltjára. Azóta sem gyártott senki ennyire csodálatos motorokat.
A Honda új szabadalmi rajzai arról árulkodnak, hogy a Gold Wingnél már bevezetett Hossack-féle (feltalálója: Norman Hossack) első futóművet további modelleknél is használnák - például naked bike-nál vagy robogón.
Carmelo Ezpeleta, a MotoGP ura jelezte, hogy a 2020-as szezont az mentheti meg, ha felfedezik hirtelen a Covid-19 elleni oltást. A Speedweeknek adott interjúban emellett elmondta, hogy GP-t csak akkor lehet rendezni, ha a rendezvényekre és az utazásokra való korlátozásokat enyhítik, de úgy véli, ezekre csak akkor kerülhet sor, ha megvan a koronavírus elleni védőoltás.
A motoriparnak az idei és a következő év a koronavírus nélkül is kritikus lenne, ugyanis a gyártóknak át kéne állniuk az Euro5-re - 2020-tól az új modelleknek, 2021-től az összesnek.
A mostani időben nem tűnik különösebben szerencsésnek az ultra ritka és ultra drága, lengőkaros első futóműves, függőcsapszeges kormányzású motorokra specializálódott Vyrus névválasztása (utólag könnyű okosnak lenni :D:D:D), de ettől függetlenül egyszerre félelmetes és lenyűgöző az olasz márka új motorja, a Alyen.
A Brembo a napokban bevásárolta magát a Pirellibe, 2,43%-os részesedést szereztek az olasz gumiabroncs-gyártóban (a Pirelli tulajdonosa egyébként a Chem China). Bár elsőre meglepő ez a bevásárlás, de a Brembo már tavaly bejelentette, hogy részesedést fog szerezni más járműipari vállalatokban.
Péntek este a BMW online leplezte le az új cruiserüket, az R18-at - ezúttal nem egy tanulmányt, hanem a végleges változatot. Bár a többi eleme sem unalmas, az R18 messzemenően legérdekesebb része a blokk, ugyanis ez a 1802 köbcentis bokszer a valaha gyártott legnagyobb bajor kéthengeres. A köbcentihalmozásra nem a teljesítmény miatt volt szükség (90 LE), hanem a nyomaték kedvéért (158 Nm).
Stuart Garner a csődbe került Norton vezérigazgatója eladta a 961-es platform jogait a kínai Jinlangnak. A Jinlang robogókat és 125 köbcentis motorokat gyárt, és 2019 végén állapodtak meg Garnerrel, és nem csak a jogokat, hanem a gyártáshoz szükséges összes szerszám is hozzájuk került.
A Harley-Davidson két új motor szabadalmát nyújtotta be, egy café racerét és egy flat trackerét - mind a kettő az új, Revolution Max blokk köré épül, és az külön érdekes, hogy az egyik nagyon ismerősnek tűnik.
A Kawasaki elkészítette a ZX-25R gyári versenymotor változatát, olyan motyókkal teleszórva, amelyekre az ezres sportmotorok is irigykedve bámulnak.
A 350 köbcentis, egyhengeressel szerelt Royal Enfield Meteor az első modellje az india márkának, amely az új J1D platformra épül.
Az FIM fegyelmi bírósága március 31-én határozatot hozott Andrea Iannone ügyében, és másfél év eltiltással büntették a doppingvétségen ért motorversenyzőt. Mivel Iannone felfüggesztése 2019. december 17-én kezdődött, legkorábban 2021. június 16-án indulhat versenyen.
Eddig némileg érthetetlen volt, hogy pont a Honda, a platformok nagymestere fejleszt a semmiből egy ezres soros kéthengerest az Africa Twin számára, amit aztán kizárólag egy típusban használ (most az egyszerűség kedvéért az Africa Twint és az Adventure Sports-ot ne kezeljük külön modellként, elvégre modellváltozatokról van szó).
A Honda jó lóra tett, amikor az MSX125 műszaki alapjaira a saját múltját reciklálva elkezdett mesés és vidám retró motorokat építeni - a Monkey 125 és a Super Cub 125 egyaránt szerkesztőségi kedvenc volt, és már készül, mit készül, egyenesen készen is van a Honda CT125, vagy Hunter Cub, esetleg Trail 125 - ugyanarról van szó, csak a különböző piacokon más-más néven fut majd.
Bár nem láttunk az utcán hőbörgve DOT számos, közúton is használható drag abroncsot követelő tömegeket, a Dunlop úgy látta, hogy ez egy valós igény, és elkészítették a Dragmax-ot.
Jó hírrel szolgálunk azoknak a szerencséseknek, akik egy Honda VFR750R RC30-at tartanak a garázsban: a Honda újraindítja hozzá az alkatrészek gyártását, vagyis részint továbbra is, részint újra elérhető lesz hozzá minden, hogy a tulajdonosok gyári állapotban tudják megőrizni ikonikus motorjukat.