Motordoktor

Sok a kondenzvíz a Fazer-en

2008. január 15., 00:17 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az első komolyabb szerviz során gyertyákat is cseréltünk. Lehet, hogy a magasabb hőérték miatt sok a víz? Vagy a mostani hidegebb idpjárás miatt?

Nagy fogyasztás óriási fúvókákkal

2008. január 14., 00:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Rettentő sokat fogyaszt, a fűvókák már a rendes méretűek, de még mindig nem bír magával, és 8,5 Litert beszippant 100 km alatt.

Villámkérdés

2008. január 10., 00:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Hondában elég-e a dugót cserélni, vagy fúrni is kell? A válasz kicsit hoszabb lesz...

A Postától venni motort?

2008. január 9., 00:03 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha azt hiszed, hogy egy nagy cégnél rendesen karbantartják a motort, és minden szervizt megkap amit igényel, és amikor kipróbálod, akkor is mindent rendben találsz, akkor gondolj arra, hogy miért adják el! Aztán dönts!

Lötyög a váltókar, és csörög valami más

2008. január 8., 00:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Két fokozat között lötyög a kar. Elkopott egy fogaskerék? Mert közben a kuplungból is csörgő hang jön. Ez valami másik baj?

A technoszintetikus motorolaj bántja a váltót?

2008. január 7., 07:56 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az igaz, hogy a vastagabb viszkozitású olajok kuplungoláskor még tovább forgatják a tengelyeket, hiába kapcsolódik szét a kapcsolótárcsa a lamelláktól? Így a motorolaj hatással van a váltóra is?

Nyúlik a láncom, katasztrófa?

2008. január 5., 16:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A lánc megnyúlását pontosan hogyan lehet észlelni?

Megéri külföldröl sokat futott motort venni?

2008. január 4., 09:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Itthon tuti nem vennék százezret futott motort, de külföldön talán jobban karbantartják őket. Amit most kinéztem az is nagyon szép állapotú, semmi olajfogyasztás... de mégis...

Interferenciacső kell?

2008. január 3., 10:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mi szükség erre a csőre? Mi van, ha eltávolítom? Vagy mi nincs?

Nem fázik meg a Gixxer?

2008. január 2., 22:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Fűtött garázsban áll a kicsike. Mit kell tennem, hogy tavasszal minden rendben legyen?

Mindennapos gyertyaégetés

2007. december 20., 09:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ahogy megjöttek a hidegek, nehezen indul be. És ha már bepöccent akkor is leáll, bármit csinálok. És naná, hogy azért, mert beköpte a gyertyát. De ami meglepő: nem sokat kap, hanem keveset.

Hibátlan olasz? Na neee...

2007. december 19., 08:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Négy éve használom tényleg hiba nélkül. Az nem lehet , hogy ne történjen semmi. Most már valami el fog romlani. Vagy nem?

Vélemény a Monsterről

2007. december 12., 02:14 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Átlag feletti géppel tanulni a motorozást, nos, kicsit túlzás. Persze mindenki érzelmi alapon választ motort, de azért valamennyire a kihasználtságot is tartsuk szem előtt.

Ha egyáltalán beindul...

2007. december 11., 08:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Hidegen a kínkeserves beindulás után is jó egy percig durrog. Melegen indítva semmi gáz. Na de miért?

Motort vennék... de milyet?

2007. december 10., 11:47 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Vannak konkrét elképzeléseim, de azért tanácsra szorulok. Nem tudom, hogy mi szól a sor 4, V2 vagy a V4 blokkok mellett. És ellenük?

Suzuki Bandit téli álomba merül

2007. december 6., 09:42 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mit tegyünk meg a téli leállás előtt? Mossunk láncot, cseréljünk olajat? Vagy ezek ráérnek tavasszal?

Alu blokkba vas hüvely

2007. november 28., 12:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47
4

A gyári nicasil bevonatú hengerfal már a múlté. Helyette vas hüvelyben csúszkál a dugattyú. Jó ez neki? És nekem? Vissza lehet hozni a nicasilt?

Túrázni egy vérbő krosszmotor?

2007. november 27., 08:05 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A nyáron még semmi baja sem volt, tök jókat túráztam vele. De a múlt héten elment az alapjárat, és nem is nagyon akar visszajönni.

30 éve motorozok, de kipufogót még nem cseréltem

2007. november 26., 08:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Elegem lett a trolbusz hangzásból. De most azzal riogatnak, higy az új hangtompítóhoz, karburálni kell, az injektornál elektronikát átállítani, megnő az olajfogyasztás, tattara-tattara. Tényleg?

Csüsszög a kipufogó, bármit is jelentsen ez

2007. november 22., 08:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Csak alapjáraton, fordulaton nem csinálja. Ha viszont visszaengedem a gázt, durrog.

Életem első motorja, életem első motoros kérdései

2007. november 21., 09:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

350 kilométer után felmerült néhány kérdés, ami a motorra is vonatkozik, meg a ruházatra is. Kihez forduljak, ha nem hozzád, Doki?

Cserélgetem a betéteket, de mind nyikorog

2007. november 20., 01:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Betét vagy tárcsa miatt nem tudom, de akármit cserélnek ki rajta továbbra is nyikorog. Én meg a falra mászok tőle.

Véletlenül harmadikba váltottam ötödik helyett

2007. november 12., 08:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kihuzatásnál elszúrtam a váltását. Már 13000 körül fordult a motor, mikor véletlenül visszaváltottam nem fel. Még jobban megemelkedett a fordulat, de csak 1-2 másodpercre...

Csörög a vezérműlánc. Pedig még nem kéne

2007. november 8., 09:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

1994-es, 18 ezret futott motor csörgeti a láncát. Ez tuti nem normális. Mellesleg 3000 km alatt másfél liter olajat eszik. Ez se normális szerintem.

Pár napja csak szivatóval indul

2007. november 7., 08:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Eddig nem volt baj, most is csak ez az állandó játék a szivatóval reggelente... No meg aztán leállításkor, néha lángol a kipufogója akkorákat durrog.