Nem tudom, valójában mennyire akart tényleg titokzatos maradni a BMW Motorrad, de a hivatalos kommunikációs csatornákon nem árulták el, hogy pontosan milyen újdonsággal fognak előállni szeptember 7-én, azaz most csütörtökön. De ez persze nem azt jelenti, hogy ne állna máris készen megfejtés. Röviden: leváltja az F 850 GS-t az F 900 GS!
Tényleg nem értem a műfajt, amikor motorosok a saját felszerelésükön túl farsangos beöltözőset játszanak. A lányok cicának, a fiúk valami kemény karakternek, Ákos barátom meg unikornisnak akar tűnni. Miért? Minek? Persze az én kifogásom is egyszerűen elvi: nem tudok elképzelni stílusosabb megjelenést, mint a motorosé. Miért akarnánk másnak látszani? A műfaj mélypontja, amikor motorozásra nem, vagy csak alig alkalmas cuccokat aggatunk magunkra. Na, fölösleges derpegés off: látom, hogy igény van rá. Budapesten napi szinten cikáztok körülöttem Venom és Joker dizájnfényezésű bukókban. Azt hiszem ezzel a hírrel hozzátok szólok: a szuperhős dömping után Star Wars tematikához nyúlt a Ruroc.
Úgy három évvel ezelőtt kezdte felvezetni a kínai QJ Motor, hogy nagy terveik vannak egy soros négyhengeres blokkal, amiről akkor az a megállapítás született, hogy erősen hajaz az MV Agusta Brutale motorjára. Lassan kikristályosodik, hogy a puszta hasonlóságnál sokkal többről van szó, bár ez már akkor is összeállhatott volna, amikor az olaszok 2020-ban eladták a már kifutott modell jogait és gyártószerszámait.
Jövőre lesz öt éve, hogy a Honda bemutatta, majd egy évvel később megigazította a CBR1000RR-R Fireblade jelenleg futó generációját. Az “R” betűk halmozásán azóta is mosolygunk, a motor tudását viszont egy pillanatra sem vesszük félvállról. 215 lóerő, 112 Nm, 201 kilós tömeg olajjal feltöltött állapotban, és akkor ott van még az SP változat, amit már maga a gyártó is úgy kommunikált, hogy „A CBR 1000 RR-R SP nem az utcai motoros igényei szerint készült: a versenypályán van a helye.” Kész, pont, hova tovább?
Lehet ezzel kapcsolatban mellébeszélni, de tök fölösleges: a 390-es KTM Duke az európai értelemben vett belépőszintű kategória adu ásza. Könnyű, ördögien fordul, igényes - nem csodálom, hogy minden korábbi Totalbike szerző Zirig Árpádtól, Stump Andráson át Zomborácz Ivánig bezárólag ódát költött köré, hiszen a kategória bezzeg motorjáról beszélünk. Csakhogy a 2017-es modellfejlesztés óta üldözőbe vette a konkurencia. Jön a hasonlóan sokat ígérő Kawasaki ZX-4R, valamint a 400-as Triumph motoroktól is sokat várunk. És akkor az osztrákok felszívták magukat, és így válaszoltak: “akkor gyertek ki a hóra!”
Mint azt korábban megírtuk, a legnagyobb elérésű magyar motoros tartalomgyártó, Dodor szombat délutánra motoros tiltakozó felfonulást szervezett a motorosok elől elzárt visegrádi panoráma úthoz. Kollégánk, Perlaki Péter Zsolt a helyszínről jelentkezik.
Médiafelületként hivatalból illene egy gyorshajtást és egykerekezést elítélő, az elefántcsonttorony ablakából felelősségre intő dorgálást a világhálóba küldenünk - de nem tesszük. Inkább csak úgy simán elmeséljük, hogy micsoda sztárfotót tett közzé a hammi rendőrség, amiben mindkettő egyszerre megtalálható.
Három éve annak, hogy a Triumph bemutatta akkori kínálata legkisebb hengerűrtartalmú, a márka mércéjéhez viszonyítva belépőszintű árkategóriájú városi roadsterét, a Trident 660-at, amihez a blokk a korábbi 675-ös Triple-ből érkezett, de teljesen újrafaragva. Rövidebb löket, más vezérlés, dugattyúk, szelepek, szóval tényleg rendesen belenyúltak. A folyamat eredménye egy körülrajongott, 81 lóerős, háromhengeres motor lett, ami 3000-es fordulattól húz, mint az ökör a végtelenségig.
Levélben érdeklődtünk az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, hogy megtudjuk, mi a kormányzati álláspont a visegrádi panoráma út motorosok elől való lezárásával kapcsolatban. Megkaptuk a választ, ha nincs kedved olvasgatni, villámgyorsan összefoglalom neked: nincs itt semmi látnivaló, minden a lehető legnagyobb rendben van.
Biztos megerősítés nélkül mindössze feltételezhető, hogy valaki gondatlanul járt el a BMW Motorrad amerikai oldalának frissítése közben. A német Motorrad ugyanis kiszúrta, hogy felkerült az új BMW R 1300 GS dollárban mért ára, holott maga a motorbemutató még csak egy bő hónap múlva történik majd meg.
Miután 2023. június 10-én Visegrád Város Önkormányzata kitiltotta a motorkerékpárral közlekedőket a korábban a Giro d'Italia bicajos versenyre felújított Visegrádi Fellegvárhoz vezető panoráma útról, számos esemény történt, a tiltakozási hullám azonban egyelőre nem kézzelfogható. Egyelőre. Most. Ez ugyanis láthatóan megváltozik.
Először is rossz hírem van: nem egy dedikáltan motoros filmről van szó. Pedig amikor előző este beléptem a Netflix fiókomba, érdeklődve néztem, mennyi motoros jelenettel próbálja az oldal saját ajánlója felkelteni az érdeklődésem. De utánanéztem, honnan zúg a Triumph Speed Triple 1200 RR, aminek nem mellékesen eltalálták az alákevert motorhangját.
Új változata érkezik a tavaly bemutatott, már sorkettes motoros Suzuki V-Stromnak. Az amerikai engedélyeztetési eljárás során összesen négy 2024-es variációt rendeltek a 776 köbcentis, 83 lóerős blokk mellé.
Nagyon szemét az összes ehhez hasonló videó. 20 perc alatt megmutatja egy ilyen felújítási projekt összes szépségét, az összes csapágy könnyedén kijön, a csavarok megindulnak, a feszes videóvágás és az utólagos gyorsítás miatt minden gördülékenynek tűnik, a végére pedig összeáll a szemétből egy gyönyörű veterán motor, amivel büszkén járhatsz találkozóra, vagy felidézheted, hogyan járt a nagyapád dolgozni a '60-as években.
Egy kis tanmese a piacgazdaság működéséről. Az európai piacot ugyan nem célozták be vele, de tőlünk keletebbre az egyik legnagyobb újdonság, hogy bemutatkozott a Harley-Davidson legkisebb motorja, az indiai Heróval közösen megálmodott X440. És az ázsiai piac rácuppant.
És az megvan, hogy már az újgenerációs Africa Twin is hétéves, és az ezerszázas frissítést sem tegnap dobta be a Honda? Hamarosan jelentős update nézhet be az ajtón, és az “SD14” modellkódra hallgató Afrikák előtt új dimenziók nyílhatnak meg.
Hirtelen összeszámolni sem tudom mennyi féle módon szállítottam már sátrat motoron. Próbáltam csomagokhoz rögzíteni, erősítettem már Harley-n a villahídhoz, sőt egy megfelelő tokban még a hátamon is megpróbáltam szállítani, de úgy tényleg élhetetlenül útban volt. De mindig ott motoszkált a para, hogy mi van, ha elenged a rögzítés. A tegnapi M7-esen történt baleset rávilágít arra, hogy ez a félelem nem volt alaptalan.
Megnyitotta a lassú cseppekben csordogáló információs csapot a Triumph a motokrossz projektjükkel kapcsolatban. Mivel eddig nem sokat árultak el a Ricky Carmicheal egykori krosszbajnok (na és NASCAR pilóta) segítségével az amerikai sivatagban fejlesztett gépről, valószínűleg nemrégiben került sínre a meló és találták meg az irányvonalat.
Régóta foglalkoztatja a motoros iparágat a légzsák gondolata. Egyelőre csak a Honda rendszeresítette a motorba építhető változatot, de a Takata-légzsákbotrány a Goldwingekbe szerelt lufik hírnevét is megtépázta. A védelmi funkció így leginkább a motoros ruházatok gyártóira és viselőire hárul, de Atsushi Ishii, az Autoliv vezérigazgatója szerint ez a közeljövőben megváltozhat. Ha rajtuk múlik, akkor mindenképp.
Varró József főtörzszászlós sorsát megpecsételte Szent II. János Pál pápa 1991-es látogatása, de nem a Szentlélek szólította meg, hanem a motorok hangja. Miután ő is azok közé tartozott, akik a szentatya közlekedését biztosították, időnként arra-arra eszmélt, hogy csodálattal figyeli a rendőrmotoros kollégáit. Így ő is elhatározta, hogy amint lehet, felcsap a motorosok közé. Alig telt el egy év, már egy 250-es ETZ nyergében látta el a szolgálatot, manapság pedig egy R 1250 RT nyergéből készül (idővel) nyugdíjba vonulni. Varró Józseffel a Police.hu készített interjút, ami egy pillanatnyi betekintést enged egy elhivatott motoros rendőr életébe.
2022 júliusában Iván Cervantes egy nem túlmódosított Triumph Tiger 900-zal abszolválta, sőt nyerte az úgynevezett Baja Aragón terepralit, és a gyártó erre láthatóan marha büszke. Annyira, hogy idén előálltak egy erre a neves alkalomra utaló különkiadással, a Tiger 900 Aragónnal.
Mintha az elvárások miatt megtorpant volna a Benelli a nagyobbik túraendurójuk, a TRK fejlesztésével. Évek óta előkerül a hír, hogy most már jön. A 800 köbcentis blokk jó ideje a gyártó rendelkezésére áll, van is belőle csupasz motor, meg régimódi változat, de valahogy pont az ötkilós kategóriában óriási sikert arató – ne felejtsük el, hogy az olasz piacon például elképesztően nagyot megy a TRK 502 – típus nagyobbik változatába nem sikerült belepasszírozni. De most már tényleg jön. Kiscserkész-becsszó meg minden. Szeptemberben. Ha minden igaz.
Ha létezik motorteszt, amit annyiszor olvasok el, amennyiszer csak elém kerül, akkor az Iván 2017-es BMW G 310 R munkája, ami a tökéletesre balanszírozott oltáscunami iskolapéldája, ahol a szerző aztán tényleg nem rejtette véka alá, hogy nem nyűgözte le a legkisebb német naked. De nem mindenhol ennyire szigorúak a szériával szemben: A G 310 R, a G 310 GS és a nálunk egyelőre még nem kapható G 310 RR vezetik a gyártó eladási statisztikáit Indiában, így valószínű, hogy még jó ideig velünk maradnak a TVS-származékok.
Látványos, hogyan kelt életre az utóbbi időben a négyszázas kategória. A Triumph nemrég mutatta be a Speed 400-at és a Scrambler 400 X-et, amikkel a KTM 390 Duke-ot célozzák, most pedig az Aprilia RS 440-ről lőttek fotókat, amivel talán egy kicsit máshonnan közelítik az A2-es kategóriát az olaszok.
Ez olyan suzukis dolog. Mármint az, hogy a lényegre szorítkoznak. Csak semmi felesleges sallang. Ennek jegyében érkezik a gyártó új kínálata az európai vásárlók számára, ami Tour névre hallgat, és egyszerűen dobozokat tartalmaz a V-Strom 800DE, a V-Strom 1050 és V-Strom 1050DE modellekhez.