Hírek

Ne próbáld ki otthon!

2015. november 27., 18:07 Módosítva: 2015-12-07 11:53:07
40

Amikor azt mondják, hogy ne próbáld ki otthon, akkor abban van egy kis átvitt jelentés, igazából azt jelenti, hogy sehol ne próbáld ki, legfeljebb profin előkészített és ellenőrzött körülmények között. De valakinek még így sem megy át az üzenet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Biztosan jó motor, csak a kutya nem fogja megvenni

2015. november 27., 12:54 Módosítva: 2015-12-02 10:06:44
0

Elég szigorú külsejű polgári raligépet mutatott be a portugál AJP. Eddig könnyű endurók és szupermotók adták a kínálatot, 125, 240 és 250 köbcentivel, a PR7-nek keresztelt modell viszont már 600-as egyhengeressel érkezik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt a csodálatos zavart soha nem fogjuk megszokni

2015. november 27., 09:15 Módosítva: 2015-12-01 08:47:41
56

Bimota függőcsapszeges kormányzású modelljei - Tesi 1D, 2D, 3D - eléggé megosztóak. Alapvetően két reakció érkezik rájuk:

1. Ez meg tököm? Hogy néz már ki?
2. Anyáááám! KELL!

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak ki ne heréljék!

2015. november 26., 13:34 Módosítva: 2015-12-01 08:47:41
5

Terepmotoros gyártó, utcai motor problémákkal - így jellemzik viccesen a cég emberei a Husqvarnát. Nemsokára új poént kell találniuk, ugyanis a KTM fennhatósága alá tartozó márka végre erősen és látványosan nyit a hagyományos értelemben vett utcai motorok felé. A Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 koncepció után idén bemutatták a Vitpilen 701 tanulmányt, illetve bejelentették a 125-ös változat szériagyártását.

Husqvarna Vitpilen 401 tanulmány
Husqvarna Vitpilen 401 tanulmány
Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszállnak, pedig most nagyon ment nekik

2015. november 26., 09:27 Módosítva: 2015-12-01 18:10:20
7

Több mint egy évvel ezelőtt eldőlt már: 2016-ban visszatér a MotoGP-be a Michelin, méghozzá kizárólagos gumiszállítóként. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Bridgestone kiszáll, 14 év után elhagyja a sorozatot. Ebből az alkalomból a japán gumigyártó össze is írta, miben voltak ők a legjobbak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Házon belül szorongatja meg magát a KTM

2015. november 25., 15:36 Módosítva: 2015-11-30 09:28:39
9

Összeállt a Husqvarna csapata a Dakarra - bár elsőre a furcsának tűnik, hogy a KTM érdekeltségébe tartozó márka egyfajta házon belüli konkurenst indít, de van benne logika.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha gazdag vagy, de nincs ilyened, hülye vagy

2015. november 25., 13:16 Módosítva: 2015-12-07 11:53:07
65

Van egy új szabályom: ha valaki annyira gazdag, hogy lehetne egy Bimotája, de nincs Bimotája, akkor hülye. Ha valaki nem értené a gondolatmenetet, akkor vessen egy pillantást az olasz kézműves-motorgyártó legújabb modelljére. Ez az:

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a csajod próbálná így kijavítani hibáit...

2015. november 25., 09:28 Módosítva: 2015-12-08 15:55:55
23

Nehéz, kudarcokkal teli év áll a Horex háta mögött, a várt piaci siker nemhogy elmaradt, majdnem az egész gyár az enyészeté lett. Pedig a név régi és patinás, csak Németországon kívül alig ismert, a motor műszakilag a semmiből jött, de egyből nagyon különlegeset akartak gurítani. A VR elrendezésű hathengerest eleinte kompresszorral is meg akarták fejelni, de végül elvetették, mindehhez eszeveszetten finom kidolgozást párosítottak, csúcsminőségű alkatrészekkel, ennek megfelelő áron.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW szemétkedésére így reagált a Bimota

2015. november 24., 17:10 Módosítva: 2015-12-04 13:24:18
25

A Bimotánál van némi hagyománya a csináld magad irányzatnak - a gyártó eleve más cégek blokkjai köré építi a modelljeit, és ettől az élménytől a vásárlóikat sem szeretnék megfosztani. Ezért mostantól a  Bimota BB3 kit formájában is megvásárolható, a motor elejétől a végéig megvan, kizárólag a BMW S 1000 RR négyhengerese hiányzik a közepéből, illetve a kábelkorbács és a motorvezérlő elektronika. Egy rommá tört S 1000 RR birtokában ez lehet, hogy jobb befektetés, mint BMW-ként talpra állítani a gépet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatalmasat ütnek a Benelli új motorjai

2015. november 24., 14:34 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
26

A Benelli az EICMA-n elég komoly modellpalettát villantott, ami ráadásul főleg kis és közepes köbcentis gépekből áll, nem a lassan történelminek számító 899-es és 1130-as alapokból építkeznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Kawasaki első 125-ös robogója

2015. november 24., 11:40 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
23

A Kawasaki megduplázta a robogókínálatát, ami jelen esetben annyit jelent, hogy a Kymconál készülő J300 mellé bemutatták a J125-öt. A nyolcadliteres újdonság formailag nem hozott újat, igazából a nagy testvér hű másolata, de már A1-es/B125-ös jogosítvánnyal is vezethető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akár így is nézhetnének ki a Hondák

2015. november 24., 09:18 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
24

Nem lehet a Hondát azzal vádolni, hogy túlzottan bőbeszédű lett volna a formatervi bravúrjai kapcsán - azt is mondhatnánk, hogy ott van, nézheted, minden látható, ami érdekes. Ezek ugyanis a szemnek szólnak, egyenesen az európai fejlesztőrészlegtől.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csökkentett teljesítménnyel is vadorzó maradt

2015. november 23., 17:03 Módosítva: 2015-11-26 16:56:40
14

Az Energica pontosan egy évvel ezelőtt rántotta le a leplet második modelljéről, az Eváról. Akkor azonban még nem a végleges, teljesen kész változatot vitték el a milánói motorszalonra. Most ugyanis, egy újabb esztendő elteltével megint ezzel a géppel hakniznak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sem a törpeség, sem az elmeszesedett csigolya nem kizáró ok

2015. november 23., 15:22 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
26

Bár a BMW idei leglátványosabb dobása a nineT Scrambler volt, a tömegmodelleket sem hanyagolták el. Finom ráncfelvarráson esett át például a BMW F 700 és az F 800 GS, aminek során megújultak a tankon és a térdnél lévő burkolatok, a hűtővédő, és új, két tónusú üléseket kaptak, amiknek magassága öt fokozatban állítható - ezzel beköszöntött az alacsony túraendurósok Kánaánja, hiszen mindkét modellhez rendelhető még négyféle extra ülés és opcionális ültetőszett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az MV Agusta kimaxolja a barokkot

2015. november 23., 12:26 Módosítva: 2015-11-26 16:56:40
51

Az MV Agusta Brutale 800 gyengébb és nehezebb lett, hogy megfeleljen az Euro4-es emissziós normáknak. Mégis, soha nem váltott ki ennyire erős birtoklási vágyat, mert a romló katalógusadatok mellé annyira csodálatos lett a külseje, hogy ha a műszaki tartalom egy Komár mopedből jönne, akkor is kéne. És tegyük még hozzá: 116 lóerő nem kevés, csak annak fényében lehangoló, hogy korábban 125 LE volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsósít az Indian

2015. november 23., 09:17 Módosítva: 2015-11-24 14:43:22
22

Az amerikai Indiannél eddig a Scout nevű modell képviselte a belépőszintet, a milánói motorszalonra azonban egy olcsósított géppel készültek. A Sixty kétezer dollárral, azaz bő félmillió forinttal kerül kevesebbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megkeveri a kártyákat a Piaggio

2015. november 22., 09:53 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
22

A Piaggio némi modellfrissítgetés mellett egy teljesen új géppel is készült a milánói szalonra. A Medley neve magyarul nagyjából annyit jelent, hogy vegyes, keverék. Ezt a robogót a Liberty és a Beverly közötti résbe pozicionálják.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyvárosi törpe

2015. november 22., 09:53 Módosítva: 2015-11-25 15:38:24
10

A magyar piacon – és Európában általában - nem igazán ismert modell a Honda Metropolitan, azonban Amerikában és Ázsiában már jó néhány éve jelen van a piacon a japánok robogója. Apróbb frissítésekkel tartják folyamatosan életben, most például a kasznit szabták kicsit gömbölydedebbre, és olyan igazán fontos részletet sem mulasztottak el, mint az embléma megújítása.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valami nagyon jó dolog történik a Benellinél

2015. november 21., 12:57 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
7

A Benelli nem az a gyártó, amiről túl gyakran esik szó, Magyarországon jóformán csak a kínai alapra felhúzott robogóikkal vannak jelen, pedig és száz éves múltját tekintve nagyjából az MV Agustával és a Ducatival kéne egy lapon emlegetni. Amióta a csőd szélére sodródott gyárat felvásárolta a kínai Qianjiang Group, jelentősen megkopott a fénye. Most úgy tűnik, ezt próbálják visszaállítani - és nagyon jó úton járnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem a szívbajosoknak való

2015. november 21., 07:56 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
46

21 éve, hogy a KTM bemutatta az első modern utcai motorját, a Duke-ot. Ez nem csak azt jelenti, hogy a legújabb, ötödik generáció már nyugodtan piálhatna Amerika összes államában, hanem hogy volt idejük mindent a végtelenségig csiszolni - még akkor is, ha egy 700 köbcentis egyhengeres esetében elsőre furcsán is hangzik ez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Disznó gépbe került a Victory legerősebb blokkja

2015. november 21., 07:56 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
3

Sokan még biztosan egész élénken emlékeznek a Victory Project 156 nevű gépére, amellyel a Pikes Peak-i hegyi felfutónak vágtak neki az amerikaiak. Roland Sands és kollégái először az egyedi V2-es blokkot készítették el a versenymotorhoz, aztán nem sokkal később teljes lett a kép. A nagy showműsor viszont végül balul sült el, hiszen a motorral hiába ment az első szakaszon nagyon jól Don Canet, a második etapon csúnyán eldobta azt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szia anyu, túrázni mentem 173 lóerővel

2015. november 20., 17:47 Módosítva: 2015-11-26 16:16:41
151

A KTM 1290 Super Duke R mocskosul jól sikerült motor: csodálatos karakter, jó vibrációk, és brutálisan erős - ráadásul a 180 lóerős teljesítményt úgy adja elő, hogy cseppet sem ijesztő. Minden finoman és precízen működik rajta - nem is nagyon akarnám ragozni, a KTM nem vállalt nagy kockázatot, amikor bejelentették a Super Duke GT-t, a rekorder naked túraváltozatát.

Távolról sincs vége, olvasson még

A stílus mellé végre nyomaték is jár

2015. november 20., 16:42 Módosítva: 2015-11-24 14:41:49
45

Az SV650 és a GSX-R1000 tanulmány mellett szinte elsikkadt a Suzuki harmadik 2016-os újdonsága, pedig egy misét bőven megér a Suzuki VanVan 200 is. Korábban (legalábbis Európában) csak 125-ös blokkal volt elérhető a típus, ami hiába volt a legvidámabb külsejű 125-ös, sokaknak hiányzott belőle némi plusz teljesítmény. Bár pontos adatokat még nem árultak el, az extra 75 köbcenti biztosan jót tett a 128 kilós motornak - mint két mondattal ezelőtt utaltam rá, a VanVan 200 már 2003 óta létezik a Suzuki kínálatában, csak Európába nem hozták, azokból kiindulva 16 lóerőre és 15 Nm nyomatékra számíthatunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Settantesimo? Mi van? Így ünnepel a hetvenéves Vespa

2015. november 20., 15:21 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
17

A Vespa 2016-ban ünnepli majd fennállása hetvenedik évfordulóját. Az olasz robogógyártó ebből az alkalomból Settantesimo, azaz „Hetven” névre keresztelt sorozattal készült a milánói motorkiállításra. Ezzel azonban túlzottan izgalmas újításokat nem vonultatnak fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szívátültetés az olasz supermotóknál

2015. november 20., 13:35 Módosítva: 2015-11-24 12:38:22
19

A gyári MotoGP-istálló két olasz pilótájának, Andrea Doviziosónak és Andrea Iannonénak a segítségével mutatta be Milánóban megújult Hypermotard sorozat tagjait a Ducati. Nyilván csak szépet és jót mondhattak ezekről a gépekről, de a marketingnek valahol ez is a lényege. Ha nekik tetszettek, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy tényleg jó gépekről van szó.

Távolról sincs vége, olvasson még