Jelenleg a Husqvarna FS 450 az egyetlen versenyre kész állapotban kapható gyári supermoto, mondhatni nincs rajta nagy nyomás a konkurencia felől, mégis szinte évente frissítenek rajta, most péládul a 2020-as változatot is leleplezték. Nagy csodákra nem kell számítani, finomításokról van csak szó, a nyomatékon erősítettek és faragtak a súlyából.
A Curtiss V8-at imitáló elektromos koncepciója nem hozta a kellő lelkesedést, ezért az egykori Confederate tervezőgárdája újra nekifutott a projektnek. Az eddigi egy tömbből mart koncepciót elengedték, és egy lényegesen könnyedebb és szellősebb formát hoztak létre.
1969-ben jelent meg a BMW-nél a /5 széria, amiről a német gyártó egy R nineT különkiadással emlékezett meg. Az R 50/5, az R 60/5 és prémiumnak számító R 75/5 modellekkel egy új korszak kezdődött a BMW-nél - nem csak a blokk lett új, hanem a váz, a futómű és a dizájn is.
Nemrég írtuk, hogy a Harley-Davidson bejelentette, hogy nyitnak a távol-keleti piac felé, és 500 köbcenti alatti modellel állnak elő. Partnernek a Qianjiang Motorcycle Company-t találták meg, amit a mi éghajlatunkon úgy ismerhetünk, mint a Benelli anyacégét.
A Husqvarna EE5 lesz az első elektromos modellje az egykori svéd, majd később olasz, német és most éppen osztrák márkának. A gyerekeknek szánt terepmotor a hasonló ötvenes kétüteműek ellenfele lesz, és még idén elindítják a forgalmazását, nagyjából másfél millió forintba fog kerülni.
A Hixpania Hard Enduro versenyen idén elég szokatlan volt a rajt, leginkább úgy tudnám körülírni, hogy a szervezők ötvözték a Le Mans-i típusú rajtot (állnak a motorok, a versenyzők odafutnak, felülnek és indítanak) a terepfutással és a barlangászattal.
A motorgyártók mostanában egyre komolyabban veszik az elektromos hajtást, mint a jövő egyik forgatókönyvét, a BMW pedig elég hamar el is kezdte beleásni magát a témába, gondoljunk csak a C-Evolutionre. Most viszont nem a napi ingázás foglalkoztatta őket, hanem megmutatták, hogyan képzelik el az élménycélú motorok villanyosítását.
A Kawasaki Z900RS kiváló motor, nem csak esztétikailag üt, hanem minőségben és élményben rendben van - érdemes elolvasni róla a huligán Bistei kolléga tesztjét, még őt is megvette kilóra. Az RS ügyesen idézgeti a 70-es éveket, viszont ha valakinek a nyolcvanas évek végére és a kilencvenes évek elejére porcosodik, akkor sincs gond, a spanyol Japan Legends előállt a Z900-hoz egy nagyon korrekt idomszettel.
A MotoGP hétvégi katalán nagydíján több top versenyzőn is más sisakot lehetett látni, mint amit egyébként hordani szokott - a konkrétan a sisakszponzoruk riválisának a termékét viselték, ugyanis két márka nem tudott időben megfelelni a FIM új homológizációs szabványának.
Két izgalmas és egyedi Royal Enfield Interceptor is elindul a Great Malle Rally-n - ez egy bő 2000 kilométeres, öt napos, több állomásos rali a brit utakon, június végén. A verseny névadó szponzora, a Malle táskákkal és bőröndökkel foglalkozik, és ők készítettek fel két Interceptort - az egyiket egy szerencsés nyertes vezeti majd, a másikat pedig egy szerelő, aki őt segíti.
A Harley megerősítette, hogy a jövőben az ázsiai piacra készíteni fognak kisköbcentis motorokat, mégpedig a Qianjiang Motorcycle Company-val összefogva, helyi gyártással. Az első 338 köbcentis modelljük először Kínában lesz kapható - Európába és Amerikába viszont nem fogják szállítani.
A KTM középsúlyú túraendurójának R változata kimondottan ügyes terepen, mégis készít belőle a KTM egy gyári Rally kiadást, direkt az ínyenceknek. Az Adventure R Rally-ból mindössze 500 darab készül, a célközönséget pedig úgy definiálták, hogy "akiknek a leghardcore-abb körülmények közé a legjobb futómű kell".
A brit MCN hozta le az Aprilia RS660 formai szabadalmát, amelyen jól megnézhetjük, mit menekítenek át a tanulmányról a széria gépre. Jó hír: a végleges változat kellően hűen követi a tanulmányt.
Nem nehéz összefüggést látni aközött, hogy a Ducati megmutatja a Streetfighter V4 prototípusát, és utána minimális spéttel jön a hír, hogy a KTM csiszol a KTM 1290 Super Duke R-en.
A Ducati leleplezte a Streetfighter V4 prototípusát, amellyel a Pikes Peaken indulnak idén. A Panigale V4 alapjaira épített nakedet Carlin Dunne fogja vezetni, és a cél nem más, mint a KTM abszolút rekordjának a megdöntése.
Már repkednek a pletykák egy nagyobb, várhatóan 1100 köbcentis Africa Twinről, most pedig újabb változatról bukkant fel egy pletyka, amit egyelőre Honda CRF850L névem emlegetnek. Ezzel a BMW F 850 GS, a KTM 790 Adventure és a Yamaha Ténéré 700 ellen indulna a Honda.
Egészen különleges motorkerékpár-gyűjtemény kerül hamarosan kalapács alá a VanDerBrink aukciósháznál. Egy bizonyos Jeff Begg saját gépeiről van szó, akiről annyit érdemes tudni, hogy mérnök és feltaláló volt, érdekelték tehát a különféle járművek. Nyugdíjazása után elég rendes kis vagyonon ücsörgött, majd felfedezte magának az internetet, azon belül is az Ebay-t.
Hamarosan felfrissíti túraenduróját, az Africa Twint a Honda. Arról már korábban is írtunk, hogy várhatóan nagyobb blokkot kap, 1100 köbcentis lesz, most pedig néhány részlet is napvilágot látott. Legalábbis ezt állítja a Young Machine megbízható forrásokra hivatkozva.
Már volt szó arról, hogy az MV Agusta gyártásba küldi a retró tanulmányát, a Superveloce-t. Ami viszont újdonság, hogy kapásból egy Serie Oro kiadás érkezik belőle, ami az MV Agusta nevezéktanába azt jelenti, hogy a prémium prémiuma, limitált darabszámban - ebben az esetben mindössze 300-at készítenek, amit már lehet foglalózni.
A bukósisakok rengeteget fejlődtek az évtizedek során, ez vitathatatlan. A fejlődés viszont túlnyomórészt a felhasznált anyagokat, valamint a kialakítást érintette. Nyilván a biztonság a legfontosabb kérdés, de lényeges azért a szellőzés, a kényelem és egyéb szempontok is. Most egy amerikai tervező készített olyan bukót, amelyben integrált ledes féklámpát helyezett el.
A kémfotók alapján nagyon közel jár a szériagyártáshoz a KTM 390 Adventure - az elmúlt két évben többször is felbukkantak különböző prototípusok, viszont a nemrégiben szpottolt darab lényegében késznek tekinthető. A forma nagyon hasonlít a 790 Adventure-re, a legfőbb különbség, hogy ez két számmal kisebb - fő ellenfele a BMW G 310 GS, a V-Strom 250 és a CRF250 Rally lesz.
Nem véletlenül mondják sokan, sokszor, hogy részegen ne üljünk autóba, se motorra. Utóbbi talán még veszélyesebb, hiszen csak két kereke van, szükség van némi egyensúlyérzékre. Ha a balesetet sikerül is elkerülni, vagy ép bőrrel megúszni, még könnyen lehet belőlünk a világ hülyéje. Az alábbi videó a járműpark és a reklámtáblák alapján valahol Oroszországban, de legalábbis orosz nyelvterületen készülhetett. Nem elemezgetnénk, mire jut a csatakrészeg motoros, mindenki nézze csak meg maga.
Közel ötvenmillió forintnak megfelelő összegért talált gazdára egy MV Agusta Brutale 800 RR LH44. A Lewis Hamilton nevével fémjelzett limitált kiadású gépről van szó, amelynek egyébként is közel nyolcmillió forint az alapára, most azonban nemes cél hajtotta még feljebb az összeget.
A Ducati a méregdrága veteránok legelegánsabb buliján, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n mutatta be a legújabb tanulmányát, Hypermotard 950-et, amely cseppet sem veterános hangulatú, sőt.
Minden jelenleginél kisebb hengerűrtartalmú gépen dolgozik a Harley-Davidson. Ez is szerepel ugyanis azok között a tervek között, amelyek a további terjeszkedés és az ázsiai piacon való komolyabb jelenlét kulcsai lehetnek. Korábban arról is szóltak a hírek, hogy ennek érdekében indiai együttműködő partnert keresnek.