Mindkét versenyzőjének meghosszabbította a szerződését a Pramac Racing a 2022-es MotoGP-szezonra. Ez azt jelenti, hogy mind a harmincéves francia Johann Zarco, mind pedig a huszonhárom esztendős spanyol Jorge Martín változatlan színekben áll rajthoz jövőre is.
Szomorú, mégis kabaréba illő betörést füleltek le a rendőrök az egyesült államokbeli Tennessee államban. Egy családi üzemeltetésű, clarksville-i Harley-Davidson-szalonba jutott be öt tolvaj, álcaként fejükön bukósisakkal. Mindannyian kiválasztottak egy szimpatikus motorkerékpárt, aztán elindultak kifelé, az első ajtó irányába.
Különleges munkával töltötték a járványügyi korlátozások időszakát a Team Classic Suzuki szakemberei. A Katana előtt tisztelegve építettek egy olyan egyedi gépet, amelynek alapjait részben versenytechnika adja.
Sportos vonalvezetésű, izgalmas technikával ellátott villanyrobogót mutatott be a Felo. Elsőre mégis legyinthetnénk: ezt már láttuk valahol. Nem véletlen, hogy így gondoljuk, a képekről ugyanis visszaköszön a tavaly év végén megismert Kymco F9. Ezúttal azonban nem ül a kínaiakkal szembeni sztereotípia, nem koppintásról van szó. A Kymco és a Felo ugyanis együttműködésben fejlesztette az elektromos robogót.
Az északír Jonathan Rea igazi élő legenda a Superbike világában. A Kawasakival zsinórban hat bajnoki címet zsebelt be, és nagyon jó úton halad, hogy meglegyen a hetedik is. Eddig idén is magabiztosan motorozik, vezeti a tabellát, de az évadból nagyon sok van még hátra. Harmincnégy évesen még élvezi a Superbike-ban való szereplést, de olykor már felmerül, hol folytatja, ha innen lépni akar. A visszavonulás gondolatával már tavaly is kacérkodott.
A Kawasaki motorkerékpár-gyártó részlegének stratégiájáról is szó volt azon a nagy beszámolón, amelyet az anyavállalat, a Kawasaki Heavy Industries vezetői tartottak Group Vision 2030 címmel. Ebből kiderült, hogy a járműgyártásban az alternatív hajtások bevezetését tekintik fontos célnak.
A járműipar egyre inkább az elektromos hajtás felé tolódik el, a gyártókat pedig főként az akkumulátortechnika állítja kihívások elé. Nemrég mi is megírtuk, hogy a Honda, a KTM és a Piaggio közös akkuszabványon, sőt könnyedén kivehető és cserélhető aksikon dolgozik.
Nem véletlenül szólt nagyot, amikor a Husqvarna bemutatta a Vitpilen és Svartpilen párosát. Előbbi a neo-café racer vonalat képviseli, utóbbi pedig leginkább a scramblerek vagy dirt trackerek utcai átiratának nevezhető. Közös ugyanakkor bennük, hogy nagyjából semmi másra nem hasonlítanak, még ha technikájukat a KTM Duke-októl kölcsönözték is.
Meghosszabbította Brad Binder szerződését a Red Bull KTM Factory Racing. A KTM gyári MotoGP-csapatával 2024-ig írt alá a 25 esztendős dél-afrikai versenyző. Binder jelenleg hat futam után 35 ponttal a nyolcadik helyen áll a tabellán, ezzel pedig ő a legjobb KTM-es. Igaz, legjobb eredménye két ötödik hely, míg csapattársa, Miguel Oliveira legutóbb, Mugellóban dobogóra állhatott.
Új formatervezési központot nyit Angliában a Mahindra. Az indiai vállalat Coventryben létesít dizájnrészleget, a kor követelményeinek megfelelő, legmagasabb színvonalú felszereltséggel.
Remy Gardner aláírt a következő szezonra a Tech3-mal, vagyis az év végén otthagyja a Moto2-t, és jövőre a MotoGP-ben folytatja. Gardner jelenleg két futamgyőzelemmel a háta mögött vezeti a bajnokságot a Red Bull KTM Ajo csapatnál.
Több finomítást is elvégzett a TE és FE sorozatba tartozó enduróin a Husqvarna a 2022-es modellévre. A módosítások elsősorban a fékeket és a futóművet érintik, de természetesen a frissített megjelenésre is jutott energia – legalábbis ami a fényezést-matricázást illeti. A ráncfelvarrás a kétütemű gépek közül a TE 150i-t, a TE 250i-t és a TE 300i-t érinti, míg a négyüteműek közül az FE 350, az FE 350s, az FE 501 és az FE 501s esik bele a szórásba.
Kéthengeres naked bike-ot mutatott be a Pekingi Autószalonon a QJ Motor. Akinek nem ugrana be rögtön, a Benelli anyacégéről van szó, és a Távol-Keleten QJ márkanév alatt futó modelleket rendszerint Benelliként dobják ki a globális piacra. Így lesz ez várhatóan a Chase 700-zal is.
Egészen érdekes irányban fejlesztgeti hamarosan gyártásba kerülő motorkerékpárjait a Traform nevű kis brooklyni startup. Valamivel több mint egy évvel ezelőtt mutatták meg először Luna nevű modelljüket, amely egy scrambler stílusú gép volt, villanyhajtással. Most előrukkoltak egy másik változattal.
Egészen elképesztő növekedést produkált az indiai Bajaj. A márka idén májusban 113 százalékkal több motorkerékpárt adott el, mint tavaly ugyanekkor. A növekvő kereslet egyik okaként éppen a vírushelyzetet lehet megjelölni, hiszen sokan saját egészségüket féltve, a tömegközlekedéstől elfordulva ültek motorra.
Ahogy mostanában szinte minden modellfrissítésnél, úgy a Triumph Speed Twin felrázásakor is az Euro 5-ös kibocsátási norma követelményeinek teljesítése volt az egyik legfőbb szempont. A britek ennek eleget is tettek, ráadásul nemhogy gyengébb nem lett a retró roadster, de még erősödött is.
Aligha hibáztatnánk bárkit is azért, mert nem hallott még a coloradói székhelyű Zaiser Motorsról, de ha tényleg összehozzák, amit ígérnek, akkor érdemes lesz megjegyezni a nevüket. Electrocycle névre keresztelt elektromos cruiserük ugyanis közel ötszáz kilométeres hatótávra lehet képes.
A motorkerékpáron használható légzsákos mellény nem új találmány, de egyre fejlődő és bővülő szegmensről van szó. Vannak olyan modellek, amelyek csak az adott gyártó egyéb ruhadarabjaival kompatibilisek, de akadnak olyanok is, amelyek erről függetlenül használhatók, szinte bármilyen meglévő ruhával.
Az autókat ma már telezsúfolják mindenféle vezetéstámogató extrával, de motoron ezek az asszisztensek rendszerint lassabban jelennek meg. Tempomat például már van egy ideje, ahogyan visszagurulás-gátló is létezik, csakúgy mint mondjuk kanyar-ABS vagy kipörgésgátló. Tavaly ősszel a Ducati Multistrada V4 hozott komoly újdonságot azzal, hogy elöl-hátul egyaránt radarral szerelték, amelyek nemcsak az adaptív tempomatot, hanem a holttérfigyelőt is támogatják.
Új taggal bővült az MV Agusta háromhengeres sportmotorcsaládja: az olaszok belépőmodellnek szánják az F3 800 Rossót. Míg azonban más gépeiknél a Rosso-kivitel valamivel gyengébb a többinél, itt nincs ilyen megkülönböztetés, a teljesítményhez lényegében nem nyúltak.
Újabb taggal bővítette az amúgy is igen népes Spitfire sorozatot a brit CCM. Az idén éppen ötvenéves, aprócska gyártó egy könnyű terepen és aszfalton is jól használható gépet mutatott be, Maverick névre keresztelve. A forma telitalálat, mint általában a CCM gépei, ez is a klasszikus stílusú motorkerékpárok kedvelőinek nyeri majd el a tetszését.
Szűk egy nappal a szombati bukása után belehalt sérüléseibe Jason Dupasquier svájci motorversenyző. Öt év után ez az első tragédia, amely a gyorsaságimotoros világbajnokság egy versenyhétvégéjén történt. A Prüstel GP versenyzője 19 éves volt.
Rekordösszegért találhat gazdára a Szelíd motorosok című legendás film egyik motorkerékpárja. A Peter Fonda és Dennis Hopper főszereplésével készült 1969-es mozi és az abban elhangzó zenék igazi klasszikusok, valódi korrajzot jelentenek. Most ebből lehet megvenni egy jelentős szeletet, vagyonokért.
Versenyt hirdetett egyesült királyságbeli kereskedőhálózata számára az Indian Motorcycles. A cél nem más, mint hogy az Indian Scout modell alapjain korlátozott költségvetésből, háromezer angol fontból (nagyjából 1,2 millió forintból) készítsenek valami egyedit. Ezek közül aztán a közönség választja ki a legjobbat, legvagányabbat.
Meghosszabbította szerződését a Ducati Corséval, vagyis az olaszok gyári MotoGP-istállójával Jack Miller. A 26 éves ausztrál pilóta Francesco Bagnaiával együtt a Pramac Racingtől szerződött át a vörösökhöz, és mindketten jó formát mutatnak a 2021-es szezonban. Miller emellett sajátos színfoltja is a sorozatnak egyéniségével.