A jelenlegi 750-es helyett hamarosan valóban 800-as lesz a Benelli Leoncino 800 a hírek szerint. A kínai-olasz scramblerben a Benelli 752S-től örökölt soros kéthengerest átdolgozzák, így 799 köbcentijéből 88 lóerőt préselnek ki – szemben az eddigi 81-gyel. Emellett természetesen az Euro 5-ös normáknak is megfelel majd.
Csodálatos vízi élővilág, gyönyörű színek – nem ezek számítanak főszereplőnek Lorenzo Venturini képein, amelyeket a Comói-tó mélyén készített. Európa egyik legmélyebb tavában ugyanis szokatlan kompozíciót örökített meg a búvár: két motorkerékpárt egy platón.
Az elektromos járművek terjedésének egyelőre több egyértelmű gátja is van. A töltőhálózat sűrűsége, a töltési idő hossza, a hatótáv, valamint az általában magas vételár is eltántorítja a közlekedőket. A Wayscral most egy olyan gépet dobott piacra, amelytől azt várják, sokak előtt megnyitja az utat.
Egészen sajátos kihívás teljesítésével szeretne bekerülni a rekordok könyvébe az MV Agusta. A cél nem más, mint hogy egyetlen nap leforgása alatt, vagyis huszonnégy órán belül tizenegy országot érintsenek egy motorostúrán. Ehhez Valerio Boni olasz újságírót nyerték meg, aki egy szériaállapotú Turismo Veloce nyergében fut neki a közel kétezer kilométernek.
Idén ünnepli fennállása hetvenötödik évfordulóját a Honda fennhatósága alá tartozó spanyol Montesa. Ebből az alkalomból elkészítették a Cota 301RR triálgép alkalomhoz illő kiadását. A változtatások leginkább esztétikaiak, és persze egy picit felfelé is húzzák az árat.
Az autó- és motorkerékpár-gyártás ebben az időszakban igencsak igyekszik az alternatív hajtások irányába tolódni. A neves és kevésbé ismert márkák egymás után mutatják be, vagy legalábbis jelentik be elektromos robogóikat. A francia Mob-ion viszont másképp látja a jövőt, mint a többség.
Némi meglepetésre új ezres naked bike-ot mutatott be a Suzuki a GSX-S1000 alapjain. Bár a GSX-S950 nevet választották neki, ez nem azt jelenti, hogy kisebb blokkot faragtak volna hozzá. Ugyanúgy maradt a 999 köbcenti, ám a teljesítményt 94 lóerőre lőtték be, ez pedig lehetővé teszi, hogy A2-es jogsihoz passzoló, 48 lovas kivitelt is kiadhassanak belőle. A szabályok szerint ezt csak olyan géppel lehet megtenni, amely a gyárból legfeljebb 70 kilowattos, azaz 95 lovas teljesítménnyel jön ki.
Hosszú évek találgatásai és előzetesei után tavaly ősszel mutatták be a Benelli 1200GT sorozatgyártásra érett változatát. Most végre valóban megkezdődhet az összeszerelés, ezzel pedig a legnagyobb és legerősebb kínai gyártású motorkerékpárrá válik. Legalábbis átmenetileg.
Ahogy az élet minden területére, úgy a MotoGP-re is rányomta a bélyegét a járványhelyzet. Hosszú ideje korlátozások hatják át a versenyeket, tavaly például nagyon nagy dolog volt, hogy szeptember végén, Misanóban végre szurkolók is bemehettek a versenyre. Jöttek azonban az újabb járványhullámok, szigorítások, de most örömteli bejelentést tettek az ausztriai versenyek szervezői.
Új korában nem volt fényes siker a Vincent Black Knight, hiszen csupán egy évig gyártották. Sorsát megpecsételte, hogy rosszkor született, éppen akkor, amikor a Vincent anyagi nehézségei elharapództak, és be kellett csukni a boltot. A helyzetet súlyosbította, hogy kereslet se nagyon volt a modellre. A Black Prince-szel együtt mindössze kétszázat gyártottak belőle, mégis nagyon fontos modellnek számít mindkettő.
Nincs még két hónapja annak, hogy a Suzuki bemutatta a GSX-S1000 modellfrissített változatát, amellyel továbbra is próbáltak a realitások talaján maradni. Akkor azonban még semmit nem lehetett tudni arról, mi lesz a félidomos változat, a GSX-S1000F sorsa, mikor várható a fészlift annál a kivitelnél. Most azonban úgy tűnik, megvan a megfejtés: túrásabb irányba viszik el a modellt.
Az ezres után a nyolcszázas Brutalét is felfrissítette az MV Agusta. A márka egyik legnépszerűbb modelljének nemcsak a blokkja változott, módosítottak a vázon és egy új elektronikai csomagot is kapott. A gyártó szerint a cél az volt, hogy ne veszítsen az izgalmas karakterből, de a mindennapokban is élhetőbbé váljon a 800 RR.
Megdőlt a kéz nélküli egykerekezés világrekordja, méghozzá az indiai Rohitesh Upadhyay révén. A magát hardcore motorosként meghatározó srác 2015 óta készült erre a csúcsdöntésre, és annyira komolyan vette, hogy közben keményen edzett, fogynia is kellett, hogy elérje az ideális testalkatot. Magát a rekordot még 2019-ben felállította, de csak most hitelesítette a Guinness-rekordok bizottsága.
A Suzuki SV650 igen kedvelt gép egyrészt a használtpiacon, másrészt a motorépítők körében is. Nagyon jó alap, megfelelő fantáziával és szorgalommal szinte bármit ki lehet hozni belőle. Így gondolta ezt a finn Antti Eloheimo is, aki street tracker stílusú egyedi motorkerékpárt faragott belőle, méghozzá saját magának, napi használatra.
Ha azt mondom, motorépítés, mindenki másra gondol. Vannak, akik otthon vagy egy műhelyben reszelgetik a nagyapai örökséget, mások profi körülmények között dolgoznak. Megint másoknak az az igazi építés, ha magát a vázat és minden mást is saját kezűleg terveznek és készítenek. És persze akadnak, akiknek Paul Teutul üvöltözős performanszai adják az egész sava-borsát.
Egy új Diavel 1260 S változatot mutatott be a Ducati, és ami azt illeti, egész furcsa nevet választottak neki. Black and Steelnek (fekete és acél) keresztelték, ami már csak azért sem mondható túlzottan fantáziadúsnak, mert a Diavelek jelentős része eleve fekete, és a térhálós csőváz is acélból készül, ugye.
Első ránézésre Vespának tűnik, mégsem az: új villanyrobogót mutatott be a Rider Electric Scooters. A francia márka Rider 5000 néven dobja piacra a klasszikus stílusú, számos elemében valóban az ikonikus olasz gyártó gépeire emlékeztető motorját. Az eddigi információk alapján a mindennapos városi közlekedésre kifejezetten ideálisnak tűnik.
A Suzuki idén tavasszal frissítette fel a Burgman 400 nagyrobogót, amelybe került egyebek mellett kipörgésgátló, blokkolásgátló, átfésülték a blokkját, elérték az Euro 5-ös besorolást. Összességében egy igen korrekt csomagot raktak össze. A márka olaszországi képviseleténél pedig most kitalálták, hogy az új Burgmannak egy kimondottan rendhagyó reklámkampányt indítanak, kapcsolódva a nyári tokiói olimpiai játékokhoz.
Nemrég írtuk meg, hogy egészen parádés növekedést könyvelhetett el májusban a tavalyi év azonos időszakához képest az indiai Bajaj. Minket itt, Európában ez nyilván mérsékelten érint, az viszont annál inkább, hogy a jelek szerint kontinensünkön is dübörög a motorpiac. Ezt támasztják alá az olaszországi és egyesült királyságbeli adatok. Ebben részben szerepe van annak, hogy a járvány miatt aki tehette, inkább a közlekedés egyéni módját kereste.
Bemutatta a Brutale 1000 RR modellfrissített változatát az MV Agusta. Az olaszok hyper-naked gépe ezzel belépett az Euro 5-ös kibocsátási normát teljesítő modellek körébe, de szerencsére úgy sikerült elérni ezt a besorolást, hogy semmit nem vesztett erejéből, továbbra is megmaradt a 208 lóerős teljesítménye. A blokk óvatos átdolgozásakor a belső súrlódás csökkentése volt a cél, a kiáramló gázok pedig új kipufogón keresztül távoznak.
Villanyhajtású sportgépet mutatott be Pekingben a Benelli anyacége, a QJ Motor. És ahogy az ilyenkor lenni szokott, a QJ 7000D előrevetít egy leendő Benellit is, tehát a globális piacra szánják az új modellt. A fejlesztést egyébként ezúttal egy nemrég bejegyzett új cég, a Qianjiang Electric Vehicle égisze alatt végezték.
Jövőre már ötéves lesz az aktuális Suzuki GSX-R 1000, így javában folynak a találgatások arról, mi lesz a modell sorsa a közeljövőben. Egyes források szerint 2022-ben érkezhet az utódja (igaz, nem Európába), bár azt még nem tudni, milyen mértékben beszélhetünk majd újdonságról: egy javarészt új modell, vagy egy combosabb fészlift következik vajon?
Felfrissítette az idei modellévre terepmotor-palettáját a Kawasaki. A belépőszintet a négyütemű KLX 110 jelenti, amelyet berúgókarral és önindítóval is felszereltek, a kezdő, fiatal motorosokat pedig félautomata váltó is segíti az alapok elsajátításában. Emellett a gázkaron is beállíthatunk egyfajta limitet, hogy az ifjú titánok ne tolják túl rögtön a legelején.
Érdekes közjátéktól volt hangos a MotoGP hétvégi futama, a Katalán Nagydíj. A vébé éllovasa, Fabio Quartararo ugyanis lehúzott cipzárral motorozott, ráadásul mellkasprotektornak is híján volt. Végül három másodperces büntetést kapott, így a hatodik helyen zárta a versenyt.
Nem mindennapi versenymotort árvereznek el hamarosan, méghozzá a várakozások szerint mintegy negyvenmillió forintnyi angol fontért. A Suzuki XR69-et nem kisebb név hajtotta, mint Mick Grant, aki különböző kategóriákban hétszer nyerte meg a Man-szigeti TT-t. 1982-ben ezzel a motorkerékpárral állt rajthoz a viadalon. Sőt, a North West 200-on, valamint Makaóban is versenyzett vele.