Új robogót mutatott be a maláj WMoto: az Xtreme 150i leginkább tereprobogónak nevezhető, noha elég megosztó kérdés, létezik-e ilyen kategória. A műfaj ugyanakkor nem ismeretlen, elég csupán a Honda X-ADV 150-re, vagy a Yamaha BW/BWS-re gondolni.
Szinte egész Párizsban harminc kilométer per órás sebességkorlátozást vezetnek be. Ráadásul ez nem egy bizonytalan terv a távoli jövőre nézve: augusztusban életbe is lép a változtatás. Anne Hidalgo, a francia főváros polgármestere ezt azzal indokolja, hogy a balesetek számát, valamint a légszennyezés mértékét szeretnék csökkenteni. Párizsból gyalogos-paradicsomot igyekeznek csinálni.
Ahogy arról nem olyan régen már írtunk, a Petronas-Yamaha versenyzője, Franco Morbidelli egy edzésen megsérült, ezért csapatának helyettes után kellett néznie. Végül a Superbike-ból hoztak beugrót Garrett Gerloff személyében, aki a Holland Nagydíjon 17. helyen végzett, mindössze Luca Marinit előzte meg. Igaz, még ezzel is jobb eredményt ért el, mint csapattársa: Valentino Rossi kiesett azon a futamon.
Egészen különleges Harley-Davidsont bocsátanak most árverésre, amelyről nem túlzás azt állítani, hogy a történelem egy nagyon értékes darabja. Evel Knievel számára ugyanis tulajdonképpen ez hozta meg a világhírt. A Stratocycle néven ismert egyedi gépet a Viva Knievel című filmben használta.
Soha nem adott még el annyi motorkerékpárt és robogót a BMW Motorrad, mint amennyi az idei év első felében gazdára talált. Januártól június végéig összesen 107610 jármű talált gazdára, ami negyven százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendő azonos időszakához képest.
Új YZ 125-öst leplezett le a Yamaha, ráadásul nemcsak enyhe külső ráncfelvarrásról van szó, a technikát is átfésülték. A folyadékhűtéses kétütemű blokk új hengert, dugattyút, átalakított égésteret, módosított hengerfejet kapott, valamint a portoláson is alakítottak. Változtattak a porlasztón is. Az átdolgozott blokk az ígéretek szerint alacsony és közepes fordulatszám-tartományban érződik erősebbnek. A váltón is faragtak egy keveset, hogy ezt az erőt jobban be is tudja osztani a motoros.
Különleges versengést hirdetett meg európai márkakereskedő-hálózata számára a Honda. A feladat az volt, hogy a jelentkezők építsenek valamit saját elképzeléseik szerint, tetszőleges stílusban a CB650R-t alapul véve. A neo-sports-café iskola szerint készült négyhengeres jó alapnak bizonyult, sok érdekes pályamunka született. A versenyen főként spanyol, portugál és francia szalonok vettek részt. A legjobb tízet már ki is választották, bárki szavazhat a kedvencére.
Bemutatták az első elektromos motorkerékpárt a LiveWire márkanév alatt. Ahogy azt már korábban megírtuk, ezt a márkát a Harley-Davidson hozta létre, hogy valamelyest elkülönítve dobhassa piacra villanyhajtású járműveit. Azért írom úgy, hogy járműveit, mert itt nemcsak motorokról, hanem egyéb közlekedési eszközökről is szó van, főleg városi mobilitás címszó alatt.
A Zontes nevű kínai motorkerékpár-gyártó már Európában sem teljesen ismeretlen, több országban van hivatalos képviseletük. Kontinensünkön 125 és 310 köbcentis egyhengeresekkel vannak jelen, de egyébként vannak köztes modelljeik, 250-es blokkal. Most azt tervezik, elhagyják a kispályát, és jókora lépést tesznek felfelé: nagy háromhengereseken dolgoznak.
Új modellsorozatot indított útjára két friss modellel a CCM. Az idén ötvenéves angol gyártó nemrég még csak egyetlen típust kínált, de mára elég szépen kibővült a paletta. Az újonnan kitalált Street szériát most a Street Moto és a Street Tracker képviseli.
Egy ideje nem titok, hogy a Harley-Davidsonnál éppen egy viszonylag sportos gépen dolgoznak – persze a sportosságot amolyan harley-s viszonyok között kell érteni. Egy fotó erejéig már meg is villantották az újdonságot, amelyről akkor annyit lehetett tudni, hogy a Revolution Max blokk köré épül. Most azonban kiderült a neve: Sportster S-nek fogják hívni. Ráadásul néhány műszaki adatra is fény derült.
Bemutatta CE 04 névre keresztelt elektromos nagyrobogóját a BMW. Persze a bajorok kínálatában eddig is volt már villanyhajtású robogó, de a C Evolution külsőre abszolút jól illeszkedik a C 400-asok sorozatába. Még ha a technika merőben más is a héj alatt. A CE 04 viszont már első ránézésre is valami teljesen más. Formája nagyon közel áll a 2017-ben bemutatott Concept Link tanulmányhoz, de a tavalyi Definition CE 04 koncepció alapján már sejthettük, hogy így lesz.
Kikerült a MotoGP idei versenynaptárából az Ausztrál Nagydíj, a mezőny nem látogat Phillip Islandre. A döntést az országban érvényes járványügyi korlátozásokkal indokolják. Ausztráliában egyébként is rendkívül szigorú szabályozásokkal tartották kordában a Covidot, de az új variánsok miatt további zárlatokat vezettek be. Az utazási és logisztikai nehézségek miatt nem lehet biztosítani a futam lebonyolítását.
Az európai országok és nagyvárosok egymás után határozzák meg a céldátumokat, hogy mikortól tiltják ki a különféle hajtásmódú járműveket. Ezek a szabályozások persze időről időre változhatnak is a járműipari folyamatok függvényében. Most a belga főváros stratégiája jelent meg: Brüsszel a tervek szerint előbb a robogóktól, majd a motorkerékpároktól szabadulna meg.
Miután a múlt héten hivatalosan is bejelentették, hogy elválnak a Yamaha és Maverick Viñales útjai, természetesen azonnal elindultak a találgatások, hol folytathatja pályafutását a spanyol kiválóság. A legtöbben az Apriliát tippelték befutónak, ám ezt egymástól függetlenül ő is és az olasz csapatot vezető Massimo Rivola is cáfolta. Azóta pedig nagy a hallgatás, így újabb lehetőség jött be a képbe.
Nemrég még azon néztünk nagyot, hogy a Suzuki elkészítette a GSX-S950-et. Vagyis fogta az ezres naked bike-ját, és levitte a teljesítményét 94 lóerőre, hogy aztán A2-es jogsihoz passzoló, 48 lovas kivitelt is kiadhasson belőle. Ha akkor azt gondoltuk, az egyliteres blokk kicsit túlzás egy kezdőmotornak, akkor most érdemes kapaszkodni. A BMW ugyanis az R18-cal csinálná meg ugyanezt.
Meghosszabbította szerződését a Yamahával a Superbike-vébé jelenlegi éllovasa. Toprak Razgatlioglu így további két évig biztosan marad a sorozatban. A török versenyző késhegyre menő küzdelmet folytat a hatszoros bajnok és címvédő Jonathan Rea-vel, jelenleg két pont az előnye.
Egy futam erejéig visszatér a MotoGP-be Dani Pedrosa. A spanyol motoros a szeptemberi misanói versenyen áll rajthoz szabadkártyával, a KTM színeiben. A csapat mindenképpen szerette volna viszontlátni őt élesben, de az indulást a következő évi versenygép fejlesztésének előrehaladásához kötötték.
FXE néven mutat be hamarosan új modellt az elektromos gépekben utazó Zero Motorcycles. A márka közösségi oldalára fel is dobtak egy teaser fotót, amelyen azonban sok minden még nem látszik, épp csak a sziluett rajzolódik ki a félhomályban. Egyelőre nagyon gondosan titkolják a részleteket.
A Ducati 916-ot aligha kell bemutatni bárkinek. A superbike-ok alfája és ómegája, az origó, ahonnan minden kiindul, és ahová minden visszatér. Ha valakinek mégsem lenne meg, miért is olyan különleges, és miért mondhatjuk Massimo Tamburini igen tartalmas munkássága ékkövének, mindenképpen olvassa el Zombi cikkét a témában.
Bár a gyorsaságimotoros-világbajnokságon már sok éve nem láthatjuk, Max Biaggi azért nem tétlenkedik. Tavaly ősszel egy halom sebességrekordot állított be vagy döntött meg a Voxan Wattman nyergében, de nem állt meg ennyinél. Idén újra nekifut, méghozzá egy másik kategóriában.
Épp a napokban írtunk arról, hogy a Nortonnál éppen azon dolgoznak, hogyan tudnák kártalanítani azokat az ügyfeleket, akik vettek a tulajdonosváltás előtt gyártott V4 SS-ből. Arról ugyanis kiderült, hogy szinte minden porcikája rossz: 35 különböző hibát tártak fel a szakemberek. Az új vezérigazgató a folytatásos teleregény következő epizódjaként most arról beszélt, hogy esélyük nincs kijavítani ezeket.
Miközben az autókban már egy sor különböző vezetéstámogató berendezést találunk, motoron azért lassabban terjednek el ezek a rendszerek. Ez nem véletlen, hiszen két keréken nagyon fontos tényező az egyensúly is, nem nyúlhat bele csak úgy a technika, előidézve egy borulást akár. Persze vannak azért olyan biztonsági extrák is, amelyek könnyebben adaptálhatók motorkerékpárra.
Ritkán látunk kínai gyártóktól ennyire vagány és első ránézésre kifejezetten igényesnek tűnő elektromos gépet, mint az Alrendo TS Bravo. Akár valamelyik nagynevű európai márka meztelen motorkerékpárja is lehetne – csak éppen itt annyira nincs minek csupasznak lennie. Mindenesetre a modell most már Európába is megérkezett, és ideális megoldásnak tűnik az ingázók számára.
Eddig még csak kémfotókon, vagy a tesztpálya egyik bokszában készült képeken láthattuk a Bimota KB4-et. Ez lesz a márkának az a gépe, amelyből már viszonylagosan mennyiséget is el lehet adni – nyilván a saját mércéjükkel mérve. Most viszont felkerült az egyik Facebook-oldalra egy leplezetlen fotó a gyártásra érett KB4-ről. Azóta persze le is kapták, nyilván nem érkezett még el az ideje a bemutatónak, de szerencsére voltak, akik időben lementették.